מילוי אויר בצמיגים " best practices " .

yossik111

New member
מילוי אויר בצמיגים " best practices " .

שלום לכולם !
שאלת "תם" .
ברכב פרטי ,בשימוש לא מסחרי , נסועה נמוכה יחסית (עד 10 k בשנה וכמעט תמיד ,עד 2 נוסעים ), בהנחה שהצמיגים תקינים על פניו , בכול כמה זמן ממומלץ למלא אוויר בצורה יזומה , בצמיגים המותקנים וברזרבי .
מתבצעת בדיקה ויזואלית , יומית .
כמה גיל הצמיגים "משחק" כאן .
תודה מראש !
יוס.
 

enigo

New member
כל תדלוק או שניים

בדיקה ויזואלית לא יעילה, כי קשה לראות ירידה של 5psi, נגיד, שהיא כבר בעלת משמעות. בדרך כלל אנשים מזהים שחסר אוויר רק כשהלחץ בצמיגים ירד לבערך חצי מהרצוי.
או פשוט לקנות מד לחץ בכמה עשרות שקלים ולבדוק בבית.
 
קשה לנפק כללי ברזל

יש יותר מדי פקטורים בעסק הזה. לכן אתה צריך לייצר את הכללים בעבורך.
&nbsp
תבדוק בהתחלה מידי תדלוק ואם אין שינוי תרחיב הפער למידי 2 תדלוקים וכך הלאה.
 

WarDog

New member
עדיף לקנות מד לחץ בכמה שקלים ולבדוק פעם בשבועיים.

 

yossik111

New member
תודה ראשית למגיבים .

בעקבות בדיקה עם מכשיר , מהו הפחת (מהלחץ המומלץ) שמעליו כדאי למלא אוויר ?
כמו כן , מה לגבי הצמיג הרזרבי (לפעמים זאת טירחה לא קטנה לבדוק / למלא אוויר בו) ?
 

enigo

New member
תלוי. אם אתה כבר בתחנה, מלא גם אם חסר רק 3-4 PSI

אבל לא הייתי טורח לנסוע במיוחד לתחנה בשביל הפרש כזה.
אגב - שים לב שצמיג חם (ומספיקה נסיעה קצרה יחסית כדי לחמם את הצמיגים. במיוחד המניעים) דורש לחץ גבוה בכ-10% מהלחץ ה"קר". משמע אם כתוב שצריך לנפח את הצמיג בלחץ 35, אז צמיג חם צריך לנפח ל-38-39.
לגבי הרזרבי - הכלל הוא שתמיד תצטרך אותו בדיוק בפעם ששכחת לבדוק בו את הלחץ כבר כמה חודשים, והוא על 15PSI... לכן אני מציע לשמור בתא המטען קומפרסור קטן למקרי חירום. עולה מאה שקלים או פחות ולא תופס הרבה מקום.
 

yossik111

New member
וואלה ? , מעניין מה שאתה טוען (אותי לפחות
) ,

לגבי הלחץ החם / קר .
אני מודע לרגישות הנושא במכוניות מרוץ לדוגמא ששם אני מניח טמפרטורת הצמיגים יכולה להגיע לערכים מאד גבוהים יחסית ולשינוי בלחצים בהתאם , אך לא הייתי מודע לקטע הזה במכוניות "פרטיות " וכ'ו , כלומר , לא הייתי מודע להפרשים המשמעותיים יחסית ( %10 ) ברכבים אלה ובמיוחד , לאחר נסיעה קצרה יחסית .
בהמלצות הלחצים בתחנות הדלק למשל , אין כלל התייחסות לנושא (יש למיטב זכרוני , רק לגבי עומסי המשקל המופעלים על המציגים (קדמי / אחורי וכ'ו ) , אני טועה ?
 

enigo

New member
עשה ניסוי פשוט - בדוק לחץ אוויר

לפני שאתה מתחיל נסיעה, סע חמישה ק"מ ובדוק שוב.
&nbsp
 

euronitzan

New member
ממליץ על המדחס הנייד

מאפשר לבדוק ולמלא אוויר בכל מקום ותמיד על צמיג קר, לפני תחילת הנסיעה.
 

yossik111

New member
התחלתי לבדוק , מוזר שברוב המקרים

שאני בדקתי לפחות , אין נתוני מידות ומשקל (חוץ ממקרה אחד שבו מסופקים המידות , אך לא המשקל ) , כמה אמור לשקול התקן כזה (מתכוון להתקן "פשוט" כזה ) ?
 

euronitzan

New member
גודל ומשקל טיפוסיים

המדחסים הבסיסיים יהיו לרוב בגודל של חצי קופסת נעליים ובמשקל של כ1-3 ק"ג. לרוב מדובר בתוספת די זניחה מבחינת מימדים.
 

enigo

New member
יותר לכיוון הקילו, מנסיוני. באתרים סיניים יש שפע קומפרסורים

קטנים וקלים אפילו יותר מהמדחסים שמוכרים בחמישים עד מאה שקלים באוטודיפו/אייס/הום סנטר, אבל אין לי מושג כמה הם שימושיים.
היה לי פעם מדחס כזה שקיבלתי עם בוסטר לרכב - התחיל להרעיש כאילו משהו בפנים תיכף מתפרק אחרי כמה דקות עבודה (ניסיתי לנפח סירת ילדים).
 
למעלה