מספר יחידות טסלה מודל 3 - אבל כצפוי, בעיות בכניסה לישראל

  • פותח הנושא N641
  • פורסם בתאריך

N641

New member
מספר יחידות טסלה מודל 3 - אבל כצפוי, בעיות בכניסה לישראל

תמונה מצורפת למטה - מספר יחידות של טסלה מודל 3 - מובלות על גרר בכביש ישראלי.

אבל למרות זאת, ולמרות הפרסום בשבועות האחרונים על כניסת טסלה לישראל, משרד התחבורה מתערב ומונע את החגיגה.

פירוט כאן:
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3777479,00.html

ואגב, לגבי הפסקה האחרונה בכתבה, כבר היו לי תהיות על זה בעבר

http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/207/184386166/ספורט_ומוטוריקה/מכוניות

לסיכום:
1. אין אישור לאוטו-פיילוט בישראל - כאמור (פסקה אחרונה בכתבה)
2. אישור יבואן זעיר - השנה יהיו רק 20 יחידות (מהמר שסלבס יקחו את כל המלאי, אממ..אייל גולן ועומר אדם?)
3. אין תחנות טעינה מהירות מטעם טסלה (לפחות כרגע) כמו שיש בכל מדינה בה טסלה משווקת רישמית.
 

enigo

New member
סביר לחלוטין ולא "מניעת חגיגה"

כל מי שרוצה לייבא מכוניות לישראל, ולא משנה אם קוראים למותג טסלה או טאטא, צריך לעמוד באותם כללים, ומסיבה טובה.
ולגבי ה"אוטופיילוט" - השיווק שלה הוא אכן מטעה על סף הפלילי. אנשים לא סתם מרשים לעצמם להפעיל אותה ולישון מאחורי ההגה - באותיות הקטנות טסלה אולי כותבים שהנהג אחראי וצריך להישאר עירוני ודרוך, אבל המסר השיווקי שלהם הוא שזו מערכת אוטונומית. ואנשים משלמים בחייהם על העמימות הזו.
 

N641

New member
המערכת דורשת מהנהג לשים את הידיים על ההגה כל זמן קצר

אם אני לא טועה, מדובר על איזור ה-"כל 2 דקות" (לא זוכר את הזמן המדוייק נכון לגרסה התוכנה העדכנית לחודש הזה). בעבר באמת המערכת היתה מאפשרת לנהג לנמנם ללא התערבות מצידו, אבל כאמור, בעדכוני התוכנה שהתעדכנו במשך הזמן, נוספה הגבלה שמונעת את נמנום הנהג.

מעבר לזה, אם המערכת חוקית בכל העולם, אז...במה שונה ישראל. אפילו בירדן הם משווקים באופן רישמי :)

אני מניח שבכדי לאפשר את זה, יצטרך להיות שינוי בניסוח תקנות התעבורה שמחייב
2 ידיים על ההגה למשך כל זמן הנהיגה (למעט ברמזור או החלפת הילוך או כיוון מערכות רכב מובנות ביד השניה).
 

N641

New member
תוספת

משום מה התמונה לא עלתה בהודעה הראשונה (עכשיו שמתי לב).

 

N641

New member
עוד תוספת - בארה"ב גם מאפשרים תזוזת הרכב ללא נהג

כמובן במהירות נמוכה וכשבעל הרכב לא רחוק (באירופה אגב, חסמו את האפשרות).

 

N641

New member
סיכום מכירות עולמיות - 2019

https://www.ynet.co.il/wheels/news/article/ryRosCabI

Top 10:

1. טויוטה קורולה (משפחתית קומפקטית) - 1.23M
2. פורד מודל F (טנדר) - 1.07M
3. טויוטה Rav4 (ג'יפ קומפקטי) - 931K
4. הונדה סיוויק (משפחתית קומפקטית) - 821K
5. הונדה CRV (ג'יפ קומפקטי) - 818K
6. פולקסוואגן טיגואן (ג'יפ קומפקטי) - 741K
7. דודג' ראם (טנדר) - 732K
8. טויוטה קאמרי (משפחתית גדולה) - 691K
9. פולקסוואגן גולף (קומפקטית) - 688K
10. שברולט סילברדו (טנדר) - 644K

תהיות:
1. מפתיע שהטיגואן נמכר יותר מהגולף. תמיד הגולף מוזכרת כ"הדגם החשוב ביותר של פולקסוואגן".
2. למרות מגמה ברורה של עליה במכירות רכבי פנאי (ג'יפ/טנדר מרווח) - עדין המכונית הנמכרת ביותר היא 4/5 דלתות סטנדרטית ולא גבוהה.
3. יונדאי/קיה נעדרים מהרשימה למרות הצלחה ועליה גדולה במכירות בארה"ב בשנים האחרונות.

שאלות:
1. אני מניח שמעל 90% מהטיגואן/גולף נמכרו עם ה-DSG (בעיקר ה-7 מהירויות) - האם התקלות שאפיינו את התיבה בעבר נפתרו לחלוטין? שוק הרכב האמריקאי רגיש במיוחד לתקלות ברכבים (ועוד מדובר בסדר גודל של תקלת גיר).
2. השוק הסיני, כידוע כבר הפך לשוק הגדול ביותר, האם הרכבים הסיניים מתחילים לצבור תאוצה (לפחות שם)? או שרוב הרכבים שנמכרים שם גם הם טויוטה/פולקסווגן?
 

ANZ1

New member
כמה הערות

1. יונדאי לא מצליחה בארצות הברית, בניגוד למה שכתבת,
וזה למרות שיונדאי עושה הכל כדי להצליח שם, כולל זה שהדגמים של יונדאי נקראים על שם מקומות בארצות הברית (טוסון, סנטה פה, קונה...)
ויש השקעה עצומה בפרסומות ובהעברת הייצור לארצות הברית.
ב2019 יונדאי הענקית מכרה בארצות הברית 700 אלף מכוניות בלבד כמו סובארו הקטנה.
2. חלוקת רכבים פרטים מול גיפונים וטנדרים שונה מאד במדינות המערב דוברות האנגלית (מדינות עשירות ומאד מרווחות - ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד),
בארצות הברית למשל ב2019 נמכרו 12.2 מיליון טנדרים ורכבי פנאי, ורק 4.8 מיליון מכוניות פרטיות,
רק במקומות יותר צפופים כמו הערים באירופה, או במקומות יותר עניים כמו הודו וסין קונים מכוניות פרטיות.
3. הגולף בסוף חייו, הוא כבר הוחלף, והטיגואן צעיר ממנו בשנתיים, ולכן ב2019 הטיגואן נמכר יותר, סביר שב2020 שהגולף כבר דגם חדש והטיגואן דגם ישן המספרים יהיו אחרים.
4. השוק הסיני שונה מכל שוק רכב אחר שאתה מכיר,
את רוב הדגמים שם ואת רוב המותגים לא שמעת עליהם בכלל,
40 אחוז מהרכבים הם רכבים סינים
וגם השאר אלו מותגים בן לאומים שמיוצרים בסין לדגמים ייחודים לסין,
כש25 אחוז הם מותגים גרמנים ורק 20 אחוז הם מותגים יפנים.
אם תסתכל על הדגמים הנמכרים בסין אולי תצליח לזהות 2 מתוך 10 דגמים.
5. פולקסווגן כמעט ולא מוכרת בארצות הברית, אפילו היו מחשבות להפסיק לגמרי את הפעילות, פולקסווגן שהיא חברת הרכב הגדולה (או השניה) בגודלה בעולם מכרה בארצות הברית השנה רק 360 אלף מכוניות, שזה כמעט חצי מסובארו, רק 2 אחוז מהשוק.
 

N641

New member
בהחלט מאיר את התמונה

לגבי יונדאי/קיה, חשבתי שההצלחה שלהם גבוהה יותר. הם בהחלט משקיעים מאמץ בשיווק שנותן את ההרגשה הזאת.
בכל זאת הם במגמת שיפור של כמעט 4% לעומת שנה שעברה.

https://www.statista.com/statistics/243186/hyundais-vehicle-sales-in-the-united-states-by-segment/

השוק הסיני, למעט מותג אחד שלא מוכר בארץ, כל ה-9 מתוך ה-Top 10 מוכרים בארץ (אם כי בגרסאות שונות).

https://focus2move.com/best-selling-cars-models-in-china/
 

enigo

New member
אילו מהדגמים בעשיריה המובילה אתה מכיר מהארץ?

אני זיהיתי שלושה...
 

ANZ1

New member
אבל את הדגמים אתה לא מכיר

כי רובם נמכרים רק בסין
חלקם מתחילים להמכר גם בשאר העולם כמו HAVAL
 

ANZ1

New member
פולקסווגן מוכרת בארצות הבריאת הטיגואן עם תיבה אוטומטית אחרת

ולא עם ה DSG
הם פתרו את הבעיה בצורה פשוטה,
הם קונים תיבות הילוכים לשוק האמריקאי מספק אחר ולא מתוצרת עצמית.
זה גם דרך לפתור בעיות.
 

selalerer

New member
ובשאר העולם התיבה לא מפריעה לאנשים?

אין לה באמת הרבה בעיות?
 

ANZ1

New member
מותגים כבר פחות חשובים בעולם הרכב, כי יש איחודים

יש היום כ 5 קבוצות ענק שכל אחת מחזיקה שורה אין סופית של מותגים,
אין באמת הבדל אם חברה אחת מייצרת 2 מותגים וחברה אחרת מייצרת את אותו רכב מכנית עם 5 מותגים, בסוף זה חברה אחת,
למשל קבוצת PSA-FCA החדשה , שאין להם אף מותג בעשיריה הראשונה,
אבל כשאתה מחבר את כל המותגים שלהם שזה פיגו-סיטרואן-DS-אופל-ווקסהול-גיפ-פיאט- אלפא רומאו - לנציה- קרייזלר - דודג וכנראה עוד שורה של מותגים, אתה מגיע לחברה הרביעית בגודלה.
וכשאתה מחבר את רנו-ניסאן- דאציה-אינפיניטי-מיצובישי-דאטסון-לאדה וכו אתה מקבל את חברת הרכב השניה בגודלה בעולם.
אנחנו הולכים עוד 5-10 שנים שזה רק מה שיהיה בעולם הרכב, כמה קבוצות ענק, כשכל מה שנשאר מההיסטוריה של מותגים זה שיווק, גיפ הוא רכב איטלקי ואופל רכב צרפתי.
 

N641

New member
זה נכון, לצערינו. הזהות הייחודית של כל מותג הולכת ונעלמת.

 
למעלה