בוקר טוב, התלבטות בנושא סוג רכב

enigo

New member
ממש לא בטוח שאתה צודק לגבי "כמעט כל הנהגות בישררל

למדו על ידני", כבר הרבה שנים שלא כזה מקובל להוציא רשיון על ידני כמו שהיה פעם. הרבה מרכבי לימוד הנהיגה שאנו קורה בעיר שלי הם אוטומטיים.
ומעבר לזה - גם רוב האנשים בארץ עשו בגרות במתמטיקה, אבל לא יעדיפו לעסוק בזה ביום יום אם תהיה להם אופציה. מי שכן בוחר לעסוק בזה, כי הוא נהנה מזה, הוא, בסבירות גבוהה, גאון במתמטיקה.
כנ"ל לגבי תיבה ידנית. אם כי לדעתי המילה" חובב/ת" מתאימה יותר.
 
בפיסקה השנייה רשמת משהו מעניין

"...אבל מאד טיפשי ב2020 לנהוג בידני שיש להם בעיקר רק חסרונות,..."
בעיקר רק חסרונות כלומר לפי הלוגיקה לגיר הידני יש בכל זאת (על אפך וחמתך
) מעט יתרונות (או אם נילך לחומרה, באספקטים מעטים, לגיר הידני אין חסרונות).
&nbsp
מה היתרונות המעטים (או העדר החסרונות המעטים) של הגיר הידני אפילו כיום ב2020?
נראה אותך מסנגר (ואפילו קצת) על מה ש''גורם לך לפריחה''
 

ANZ1

New member
יתרונות של גיר ידני

1. גיר ידני יותר זול לייצור ותחזוקה מגיר אוטומטי,
2. הוא שוקל פחות.
3. הוא יותר חסכוני בדלק מגיר אוטומטי.

ואם אתה בעניין של שאלות, אז גם לי יש,
אתה הרי אוהב גיר ידני לא בגלל שאתה חוסך 5 אחוז בדלק, אלא בגלל שאתה חושב שהוא יותר מהנה לנהיגה,
אז איך אתה מסביר שהמכוניות שמיועדות להנאה מפסיקות להיות מיוצרות עם גיר ידני, מכוניות יקרות שאין בעיה להוסיף כסף, שמיועדות לנהיגה ספורטיבית מיוצרות רק עם אוטומט,
הנהגים בעולם לא יודעים את מה שאתה יודע ?
חברות הרכב לא יודעות את מה שאתה יודע ?
הנהגים האירופאים שלמדו על ידני והתרגלו לידני הרבה יותר מהישראלים לא מבינים את זה כשהם עוברים לנהוג בידני ?
ובסוף, האם אתה חושב שקיה פיקנטו שלך יותר מהנה לנהיגה מבמוו סידרה 3 ?
 

enigo

New member
סעיף 3 שלך כבר לא נכון היום

והמעבר לתיבות אוטומטיות במכוניות ספורט הוא משתי סיבות:
1. הן מאפשרות ביצועים טובים יותר.
2. הן פחות רגישות לטעויות נהג (מאפשרות למחשב להגן על המכניקה מהנהג). עם ההספקים והמומנטים של מכוניות ספורט מודרניות, זה משמעותי.
בנוסף, מכוניות ספורט מודרניות מחפשות לא פעם להחניף לנהגים, כי הקהל שלהם הוא כבר לא פטרול הדס צעירים אלא בני ארבעים פלוס אמידים, שמחפשים חיזוק לאגו. הם לא בעניין של ללמוד נהיגה נכונה, להתאמן ולהשתפר. הם בקטע של לשים גז. ולזה מכוניות אוטומטיות מתאימות יותר.
 
תשובות

1. למה במכוניות ספורט? כי שם, ה''זמן להקפה'' הוא המכריע. הילוכי האוטומטי טיפטרוניק נמצאים בלחצנים בהגה ולוקח פחות זמן בשיטה הזאת מאשר להעביר היד מההגה לידית ההילוכים ללחוץ קלאץ' וכו'.
ככה יקבלו זמני הקפה קצרים יותר.
לא מעניין אותם הבלאי המואץ יותר ברכב האוטומטי במסלול המרוץ.
&nbsp
קיבלת תשובות נכונות על חלק משאלותיך, גם מאחרים.
&nbsp
לגבי במוו. מעולם לא נהגתי בסדרה3. המקסימום שנהגתי זה סדרה 1 ידני דיזל באוסטריה. אהבתי.
אבל זה לא מעשי עבורי. אני גר בבית פרטי עם חנייה סגורה קטנה ל2 מכוניות. אשתי נוהגת ברכב גדול יותר והמקום שנותר מספיק לפיקנטו אך בקושי. כלומר זה רק כשאני הנהג ניתן להכנס ולצאת מהחנייה. ס''מ בודדים מכל צד.
האם נראה לך שאני אהנה עם הבמוו3 אם לא אוכל לחנות בנוחות?
 

ANZ1

New member
אז תתחיל לתכנן להגדיל את החניה

כי כל שנה יש פחות ופחות רכבים ידנים שנמכרים בישראל (ובעולם)
אם לפני 30 שנה כמעט כל דגם שנמכר היה עם אפשרות לידני,
כל שנה יש פחות ופחות דגמים,
כרגע רק הפיקנטו היא הרכב מיני הנמכר בידני (אם עדיין לא הפסיקו להביא אותה)
יש איזה 5 סופר מיני
2 מכוניות משפחיות
כמה מכוניות ספורט
ואולי 2 גיפונים,
הרכב הבא שלך או לא יהיה ידני או לא יהיה קטן כל כך.
עוד 5 שנים סביר שלא יהיו יותר מכוניות ידניות בישראל
 
מהם ה5 סופרמיני?

רשמת מקודם קליאו? אין לדעתי ידני חדש בארץ.
&nbsp
מי המשפחתיות והג'יפונים?
מכונית ספורט? האם היחידי זה סובארו והונדה
 

gil96efrat

New member
במענה לאבי

הפיקנטו לגמרי רכב אמין והגיר שלו מצוין, זה מומחים הרבה יותר גדולים ממני כבר בחנו וקבעו. אם אתה מחפש רכבים יד 2 מעולים ממליץ לך להתחיל את החיפוש במקום כמו טרייד מוביל, יחסוך לך הרבה זמן יקר. יש שם רכבים במצב מעולה
 
ישראל היא ללא ספק מדינת אוטמטיש

פעם מכרתי רכב אוטומטי לרוסי , הייתי צריך להסביר לו איך מפעילים את ידית ההילוכים . אבל גם הם לומדים לאט לאט לעבור לאוטומטיש.
 
למעלה