שלג ברמת הגולן ולא רק בחרמון .

שלג ברמת הגולן ולא רק בחרמון .

איך תושבי הגולן נוסעים ברכב בימים כאלו של טמפרטורות נמוכות ?
ולא רק הם גם אלו שעולים לחרמון לגלוש .
לא נראה לי שיש להם צמיגי חורף .
מנסיון שלי ומחפירה של אשתי בפורומים רוסיים
צמיגי קיץ מתחילים לאבד את כושרם מ 7 מעלות פלוס ומטה .הם מתקשחים ומאבדים אחיזה .
 

ANZ1

New member
יש יומיים שלג בשנה

אז הם נוסעים לאט ורגוע ביומיים האלו, או יומיים לא נוסעים,
מספיק שיש לך רכב עם הנעה כפולה והרכב יסתדר עם קצת שלג,
הנה דוגמא קיצונית, והרבה מתחת לאפס,
אבל הנה סקירה של סובארו אאוטבק רגילה, עם צמיגי כביש לקיץ,
מסתדר גם בשטח הרבה יותר קשה ממה שגיפון רגיל יצטרך אי פעם,
גם מצליח להסתדר לנסוע בכביש קפוא לגמרי
וגם מצליח לנסוע בשלג עמוק.
ואפילו אחרי שהוא מנסה בכח להתקע ומשאיר את הרכב עמוק בשלג הרכב מצליח לצאת.
אבל, זה נכון שמי גר במקום קפוא כדאי להחזיק סט צמיגים לחורף והחליף כל שנה.

https://www.youtube.com/watch?v=Qe-jQqxbkVk
 

enigo

New member
הוא אומר בסרטון שהוא עם צמיגי all season

אלו לא צמיגי קיץ.
ולא ראיתי בסרטון שום "שטח קשה&quot,; אפילו לא במונחי רכבי פנאי - אלא אם כן לדעתך שביל מפולס עם מצע אבנים זה "שטח קשה"...
 

enigo

New member
אתה צודק. הצמיגים המקובלים בארץ מאבדים מיכולתם

כאשר הטמ' יורדת לכיוון האפס. אבל האחיזה לא יורדת לאפס, כמובן, ולכן עדיין אפשר לנהוג, אם כי צריך לנהוג במשנה זהירות.
בטמ' הללו יש גם סכנה לקרח על הכביש, ולכן באופן כללי צריך לנהוג מאוד בעדינות.
הבעיה היא שלא כולם בארץ מודעים לזה. בעיקר מי שמגיעים לרמה כמבקרים מזדמנים (אני מניח שתושבי הרמה מודעים יותר).
 

WarDog

New member
גם בנגב יש מצבים כאלו (טמפ' נמוכות מאוד בלילות)

לא פעם בבוקר הרכב מתריעה על אפשרות לקרח על הכביש (אני מנחש שהוא מקבל נתונים דרך החיישן טמפ'/ בקרת יציבות/מניעת החלקה וכו').
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
ההבדל הוא כזה . ב CX5 עם צמיגי חורף עם דורבנים

לא הצלחתי לעשות דריפטינג במגרש חניה מכוסה שלג, גם עם ביטול בקרת משיכה.
עם רכב הדומה לסקודה רפיד , עם 2 צמיגי חורף עם דורבנים ו 2 צמיגי קיץ
עשיתי סיבוב וחצי על המקום במהירות של כ 30 קמ"ש בדרך עם שלג דחוס = דרך שעברו בה רכבים ולכן השלג חלק כמו קרח .
 

enigo

New member
בארץ אין מקום שמצדיק צמיגים ממוסמרים

וזה גם לא קשור למה שדיברת עליו בהתחלה, של הרכב הגומי. יש צמיגי חורף עם הרכב גומי שמתפקד טוב יותר בטמ' נמוכה.
 
לא ידוע לי על צמיגי חורף כל שהם בישראל

ועדין העובדה שצמיגי קיץ מתקשחים מתחת ל 7 מעלות פלוס קיימת .
מי יודע כמה תאונות קרו עקב כך ואף אחד לא יודע שזה בגלל צמיגי קיץ .
 

enigo

New member
יש צמיגי all season בארץ, עם גומי

שמתאים גם לטמ' נמוכות.
 

enigo

New member
ברור. כי זה בכלל לא נראה כמו טקסט מתורגם (בצורה גרועה...)

מאתר בחו"ל, או משהו.
קח לעצמך משימה, בנסיעה הבאה שלך באוטובוס לעבודה - צור איתם קשר ובקש להזמין צמיגי חורף. אתה ירושלמי, אם אני זוכר נכון, אזור קר יחסית בארץ - יהיה מעניין לראות אם יש להם צמיגים כאלו במלאי באחת הצמיגיות שהם עובדים איתם (כי זה לא אתר של צמיגיה ממש, אלא רק אתר מכירות שעובד עם כל מיני צמיגיות. מנסיוני, יש לא פעם פער בין מה שהם אומרים שנמצא במלאי לבין מה שבאמת יש במלאי. וזה עוד בצמיגים "רגילים").
 
מזג האויר בירושלים בשבוע הקרוב בלילה פחות מ 7 מעלות

כנראה שאף אחד בירושלים אין לו צמיגי חורף אפילו ללא דוקרנים , אולי צמיגי כל העונות.
הם כנראה יבואנים ויכולים לייבא בהזמנה ספציפית .
הבעיה היא שאין מודעות לנושא . שיהיה .
 

WarDog

New member
ומה עם המצב ההפך? (צמיגי חורף בקיץ)

כולם מסכימים שבחורף עדיף צמיגי חורף ובקיץ צמיגי קיץ.
&nbsp
אבל מה עושים כאשר יש מזג אויר לא יציב עם הבדלי טמפ' גבוהים בין הלילה/בוקר לבין הצהוריים? (שבוע שעבר לדוגמא היה אצלי בחצר +3 בלילה וביום +19).
&nbsp
אני לא מכיר מישהו בעולם שיחליף צמיגים כל יום בהתאם לטמפ' הצפויה, אלא מחליפים פעמים בשנה בהתאם לעונה והטמפ' הממוצעת הצפויה לאורך זמן.
&nbsp
באקלים הישראלי, אין הצדקה פרקטית לשימוש בצמיגי חורף/קיץ לפי העונה, כמות הימים שבהם מורגש היתרון של צמיגי חורף ביחס ל"כל העונות" נמוכה (ימים בודדים בשנה, ככה שאפשר לסגל אופי נהיגה שונה בהם).
 
אין בעיה לנסוע עם צמיגי חורף בקיץ

לא לכולם יוצא להחליף צמיגים באותו הזמן, יש כאלו שמחליפים מאוחר יותר.
הצמיגים עם הדורבנים פשוט עושים קצת רעש במהירות נמוכה , זה הכל. (בכביש נקי משלג) .
צמיגי חורף בלי דורבנים יכולים לתפקד בקיץ , הם רק לא מתקשחים בטמפ' נמוכות .
 

WarDog

New member
גם צמיג קיץ יכול לתפקד בחורף.

צמיג חורף בקיץ מסוכן באותה מידה כמו שצמיג קיץ בחורף.
&nbsp
הם לא מתפקדים באותה רמה מחוץ לטמפ' הנוחות שלהם.
צמיג חורף מתבלא יותר מהר בקיץ מאשר בחורף בגלל שהוא רך יותר.
 

WarDog

New member
ועוד משהו, הדורבנים עושים הרבה יותר משאר קצת רעש

הם מקטינים את שטח החיכוך של הגומי עם האספלט על כל המשתמע מכך.
 
שטח החתך של הדורבנים קטן מאוד , במגע עם הכביש

יש מעט דורבנים , בנוסף יש להם שפיץ .
ברוסיה אין שום הוראת חוק להחליף לצמיגי קיץ
להחליף לצמיגי חורף יש הוראת חוק
 
למעלה