בוקר טוב, התלבטות בנושא סוג רכב

avi k 2

Active member
בוקר טוב, התלבטות בנושא סוג רכב

שלום לכולם
כיום יש לי שברולט ספארק ידנית שאשתי נוסעת באוטו זה,
הגיע הזמן להחליפו, מתברר לי מהיבואן שאין יותר דגמים חדשים ידניים אלה רק אוטומטיים.
אני רוצה לקנות אוטו קטן כמו השברולט אבל שיהיה ידני
יש למישהו רעיון איזה אוטו אפשר לקנות היום שהוא לא אוטומטי?
תודה
 

enigo

New member
המבחר בתחום הצטמצם לאחרונה

נדמה לי שגם יונדאי הפסיקו להביא את ה-i10 הידנית, ולובינסקי הפסיקו להביא בכלל את מכוניות המיני (אבל שווה לבדוק, אולי נשאר במלאי אצלם או בחברות הליסינג).
צ'מפיון הפסיקו את יבוא המיני מזמן, אבל אולי יש להם איביזה ידנית.
שווה לבדוק גם בטויוטה, אולי הם עוד צדיקים בסדום, וכמובן בקיה, מלכת המיני המקומית.
 

ANZ1

New member
תעלה קטגוריה למעלה לרכבי סופר מיני

אתה תמצא כל מני מכוניות סופר מיני ידניות,
כמו סיאט איביזה, ניסאן מיקרה, סוזוקי בלנו, רנו קליאו וכו
בסביבות 80 אלף מוכרים כאלו
או שתקנה רכב מיני משומש בן שנה או שנתיים
קח בחשבון שאם היבואנים הפסיקו להביא מכוניות מיני ידניות, זה כי אין להם כנראה ביקוש, ולכן יהיה לך יותר קשה למכור אותם בעתיד.
 

enigo

New member
הביקוש לחדשות ולישנות מתנהג שונה

מניסיון עבר שלי ושל חברים, דווקא מכוניות ידניות קל למכור כמשומשות זולות, כי סדרי העדיפויות של מי שקונה רכב במאה אלף שקלים שונים משל מי שקונה רכב בעשרים אלף.
 

maoraris

New member
אני כן הייתי ממליץ לך ללכת על אוטומט

לא יודע מה הסיבה שלך לידני אבל אני חושב שהיום הרבה יותר הגיוני מבחינתך לחפש רכב אוטומט מודרני, אם אתה רוצה משהו קטן תבדוק על משהו כמו הפיקנטו שהיא מאוד מוצלת ועם גיר מצויין, אתה יכול למצוא יד 2 אחלה מכוניות מפרטי ואתה יכול גם להסתכל במקומות כמו טרייד מוביל ולראות במקום אחד כבר הרבה רכבים, לי יש ניסיון טוב איתם תבדוק מה יש להם להציע
 

enigo

New member
מה מצוין בגיר המיושן של הפיקנטו?

וטרייד מוביל הם אחלה מקום לשלם בו מציר מקסימלי על רכב משומש...
 
מה הסיבה לידני?

הנאה מנהיגה (את זה מבינים אלה שאוהבים ידני. כי, בעבור נהגי האוטומטי הידני הוא סיוט).
&nbsp
ויש גם בונוסים קטנטנים:
עלויות תיקון מופחתות. פחות החלפות בלמים. ללא תקלות גיר הדורשות עידכוני גיר. הרכב נוסע מצויין (שוב, גם את זה מבינים רק אוהבי הידני).
&nbsp
שים לב לנתון הבא:
כדי להבין למה ידני צריך להיות נהג מצויין על ידני ולכן נהגי האוטומטי הארציישראליים מהווים קהל יעד רק בשביל לשאול שאלה כפי ששאלת אבל לא כדי להעניק התשובה.
 

ANZ1

New member
הנאה מנהיגה ?

מדובר ברכב עירוני קטן, חלש, בלי שום יכולת מוטורית, לא השלדה, לא המנוע, לא ההגה, לא הצמיגים הקטנטנים , אף אחד מהם לא מיועד לנסיעה מהנה אלא לרכב חסכוני קטן, שמיועד לנסוע לאט, בערים,
אין לו שום הנאה מנהיגה,
ומי שקונה אותו נוסע בעיקר בערים - בישראל, שהם ערים צפופות באופן מיוחד, פקוקות במיוחד,
לעמוד בפקק- ידני זה הדבר הכי מרגיז ולא נח שיש, וגם לא זול, גם עלויות החלפת החלקים תהיה הרבה יותר קצרה.
אם הוא היה שואל על מיני קופר או מזדה מיאטה, שהם רכבים קטנים אבל עם הנעה מנהיגה אפשר היה להבין ידני,
עבור השואל או עבורך או עבור כל מי שנוהג בשברולט ספארק או קיה פיקנטו אין שום יתרון בגיר ידני.
זה נראה מצחיק שמישהו חושב שהוא נהג מרוצים בקיה פיקנטו.
ועוד יותר מצחיק לראות גברים נוהגים במכוניות האלו, במיוחד אם הם גדולים, ועוד יותר אם הרכבים באים בצבעים של סגול, ורוד או אדום.
 
זאת רק דעתך

יש לך השכלה מוטורית יפה אבל ככל הנראה קואורדינציה מוטורית פחות יפה ועל כן רכב ידני קטן וחלש גורם לך לפריחה. בארצינו מיני קופר נמכר כאוטומטי בלבד.
&nbsp
לידיעתך, רכב ידני חלש: איכות הנהג קובעות משמעותית לגבי אופן הנהיגה.
מה תאמר אם אני נוהג מידי יום כ100 ק''מ. חלקם בהרים וחלקם בכבישים פתוחים. בד''כ אני מוצא עצמי תמיד עוקף וכמעט תמיד זה קורה רק בהילוך 5. איך זה מסתדר עם הרכב החלש?
&nbsp
גם עלויות החלפת החלקים אצלי שוליות. איך קבעת שזה לא ככה?
&nbsp
ובדלק אני במקום מכובד בחיסכון. אתה תתקשה למצוא אפילו אחד שמשלם פחות ממני לק''מ (או שמוציא יותר ק''מ מכל שקל)
 

ANZ1

New member
שכנראה לקחת אברט טורבו והלבשת אותה עם פנאלים של קיה פיקנטו

כי קיה פיקנטו ידנית היא עגלת קניות נחמדה,
היא לא יכולה לעקוף בעליות ב100 קמש אף אחד,
לרכב שלך , כשהוא היה חדש היה 67 כוחות סוס, הוא האיץ מאפס למאה ב14 שניות
והוא יכל באופן תאורטי להגיע במישור עד 160 קמש, במציאות עד 130 קמש.
וזה כשהוא חדש, לרכב שלך כשהוא בן כמה שנים, כל הביצועים עוד פחות מזה.
 

enigo

New member
הפיקנטו אלף מגיעה למאה שישים

גם עם תיבה אוטומטית.
ואפשר ליהנות מנהיגה/רכיבה גם על קטנוע חמישים סמ"ק. אתה מבלבל בין ביצועים להנאה מנהיגה. טעות נפוצה, אבל עדיין טעות בבסיסה.
 
לא לקחתי שום אברט טורבו. מדובר על

פיקנטו 1000 ידני יד 1 מ2012 ואפילו שומו שמיים, מוסב לגפ''מ.
&nbsp
אני חושד שאין לך מושג בנהיגה בידני. למשל רשמת ואצטט:
''היא לא יכולה לעקוף בעליות ב100 קמש אף אחד''
ובכן אתה טועה גם בשדה הלוגי כי אני יכול לעקוף בעלייה את אלו שנוסעים 99 או פחות.
&nbsp
דווקא מבחינה מוטורית, אתה חלקית צודק. הפיקנטו חלש בעליות. אין על כך עוררין אבל בעליות ארוכות אפשר לנהוג 100 או אפילו 120 בהילוך 3 (הסל''ד יהיה כ5000)
אם יש האטה עקב פקקון אז היכולת להאיץ בחזרה בעלייה עד ל120 בהילוך 3 תארך זמן רב ותהייה מאד מייגעת.
אבל, בירידות ובמישור הרכב טס קדימה ללא היסוסים.
&nbsp
יש לך עוד טעויות. גם כיום הוא מגיע במישור ל160 כמו בעבר.
לרכב שלי 69 כוחות ולא 67. גם 2 כ''ס נוספים אינם דבר של מה בכך

&nbsp
בחרת להתעלם מכל הנקודות שהעליתי קודם. אתה כנראה מאד אוהב זינוקים מהירים מהמקום בקו ישר או האצות ומהירויות גבוהות בעליות.
אנחנו לא שותפים לאותם מאוויים. אני שונה. אני אוהב את הכביש הבינעירוני המפותל, הירידות, המישור, הסיבובים, והכבישים הארוכים אשר מחוץ לעיר.
בעליות ארוכות עוקפים אותו אלה בעלי הרכבים הגדולים והאוטומטיים שאתה אוהב. הם עוקפים אבל בד''כ בהמשך כשיש (ותמיד יש) ''האטונות'', אני עוקף בחזרה כי יש לי ראיית כביש זורמת ואני יודע לפצות ע''י מעבר נתיבים מהיר וזהיר כאחד.
&nbsp
נקודות החיוב בפיקנטו הידני
תחזוקה זול הזול
''עלות דלק'' אפסית ביחס לנסועה
וזה רכב ידני קטן וכייפי (כמובן שאברט טורבו ומיני קופר כנראה כייפיים ממנו בהרבה, אבל ביחס לכל עדר האוטומטיים מסביב, אין מה להשוות לעומת 99% מהם)
&nbsp
 

enigo

New member
ממש לא צריך מכונית ספורט כדי ליהנות מנהיגה

ברכב ידני או בכלל. ודווקא עם רכב קטן וחלש קל יותר לבנות מנהיגה גם בעיר.
השאלה היא אם אתה נהנה מעצם הנהיגה, או רק מדמיין שאתה קובע זמנים במסלול הכבישים של מונאקו...
 
ועוד יותר עצוב לראות כתיבה שוביניסטית

כמו שלך, גם כאן וגם בכתיבתך על מכירת הטנדרים בארה"ב.
גבר מודרני ונאור בוחר רכב לפי צרכיו ולא לפי מה שמישהו אחר החליט שזו הבחירה הנכונה עבורו.
 

enigo

New member
באותה מידה אפשר לדון על הרגלי הצריכה של חדי קרן...

 
זה נכון

למרות שהסיבות לרכישת רכב שונות אצל אנשים שונים.
יש רבים שלא יודעים להגדיר לעצמם מהם צרכיהם, ויש רבים שמושפעים מאחרים ואשר אחרים מגדירים להם מה לרצות.
&nbsp
אצלינו כל המשפחה על ידני.
אני על הידני הכי צ'וקו וממני זה רק הולך ומשתדרג אבל בכל מקרה, אין אצלינו רכבי ספורט.
 

avi k 2

Active member
אשתי לא אוהבת מכונית אוטומטית, לכן אני מחפש ידנית

 
כל הכבוד לאישתך

בסטטיסטיקה זו ייחודיות של 1 ל10,000 נהגות ארצי ישראליות.
ספר קצת:
האם היא ישראלית?
או שרכשה מיומנות מוטורית מסויימת בארצות הניכר?
או שבמשפחתה הגרעינית השתמשו בידני.
או שסתם, היא גאון מוטורי...?
 

ANZ1

New member
גאון מוטורי ?

לא צריך להיות גאון מוטורי כדי לנסוע עם ידני,
כמעט כל הנהגות הישראליות למדו לנהוג על ידני,
זה לא מסובך
אבל מאד טיפשי ב2020 לנהוג בידני שיש להם בעיקר רק חסרונות,
ואין לזה שום קשר לנהיגה ספורטיבית,
כמעט כל מכוניות הספורט החדשות וכל המכוניות שנחשבות מכוניות לנהג מפסיקות להיות מיוצרות עם ידני, רק אוטומטי,
מהמכונית הרגילה הכי ידועה במוו שהמנהל של חטיבת הספורט הודיע לפני שנה שבעתיד הלא רחוק לא ייצרו יותר מכוניות ידניות, וזה מתחיל בדגם הכי ידוע של החברה, במוו סדרה 3
https://www.thedrive.com/news/23967/bmw-waves-goodbye-to-the-3-series-manual-transmission

ועד כמעט כל מכוניות הספורט החדשות, ממכוניות עממיות כמו רנו ספורט, הקליאו והמגאן שמיוצרות רק באוטומטי ועד כל מכוניות היוקרה כמו פרארי, למגוריני, אאודי R8 אאודי TT ,מקלארן, מרצדס AMG הם כולם הפסיקו לייצר ידניות אפילו פורשה 911 החדשות הם רק אוטומטיות.
והם כולם חברות אירפואיות, ספורטיביות, אם הם מבינים את זה, כנראה שהם מבינים.
 
למעלה