התלבטות בקנית רכב.

רוני1955

Active member
התלבטות בקנית רכב.

אני רוצה להחליף את הרכב שלי. הייתי במוסך, ומנהל המוסך (אדם שאני מכיר כבר שנים והוא אמין בעיני) המליץ לי על קיה סיד דיזל. הוא גם אמר שדאצ'יה זה רכב מצוין (אין לי כוונה לקנות דאצ'יה דסטר). 90% מהזמן אני נוסע לבד בעיקר לעבודה, ושאר הזמן אני נוסע עם אשתי. מדי פעם, לעיתים די רחוקות, יש נוסעים נוספים. הילדים כבר גדולים ולא משתמשים ברכב.
תובנות יצקבלו בברכה, כמו גם המלצות לרכב אחר מתאים, אוטומטי.
תקציב עד כ 60,000 ש"ח.
 

enigo

New member
אם אתה נוסע לבד, אז למה מכונית משפחתית

ועוד סטיישן? אתה צריך תא מטען גדול?
כמה ק"מ הנסיעה לעבודה? אם מרחקים קצרים, הייתי קונה מכונית מיני - תוסיף קצת לתקציב ותוכל לקנות חדשה.
אם מרחקים ארוכים - קנה סופרמיני. רק אם הם ממש ארוכים הייתי טורח לקנות דיזל.
כך תוכל לקנות רכב חדש יחסית, עם סיכוי קטן יותר לתקלות.
לדאצ'יות יש תיבה רובוטית שמעניקה חווית נסיעה פחות חלקה מתיבה אוטומטית רגילה, ולא כולם מסתדרים עם זה. בנוסף, זה מותג הלואו-קוסט של רנו, וזה בולט בעיצוב תא הנוסעים, איכות החומרים ובידוד הרעשים. גם עם זה לא כולם מסתדרים, אז הייתי דואג לעשות נסיעת מבחן ארוכה לפני הקניה.
 

רוני1955

Active member
תודה על ההתיחסות.

אני לא אוהב מכוניות קטנות מדי, ולפעמים אני מעמיס קצת כלים ונוסע לעבוד אצל הילדים שלי באזור המרכז.
יש המלצות ספציפיות? אני פתוח להצעות. נכון לעכשיו יש לי סקודה רומסטר, ואני די מרוצה מהגודל שלה.
 

enigo

New member
עדיין לא פירטת מה הנסיעות היומיות שלך

רומסטר היא גרסת מיניוואן למכונית סופרמיני, קטגוריה שדי נעלמה מהעולם כיום, אבל עדיין קיימת בשוק המשומשות.
אם אתה אוהב את הגובה, אז אתה יכול לקנות רומסטר חדש יותר או סי3 פיקסו (קיימת גם בגרסת דיזל אבל עם תיבה רובוטית, שכאמור דורשת הסתגלות).
כלים אפשר להעמיס גם בסופרמיני, אלא אם אתה מתכוון לכלי גינון, שהם גדולים יחסית.
אם לא תפרט קצת יותר מה ההעדפות שלך והשימושים (כמה אתה נוסע בשנה?), יהיה קשה להמליץ לך.
 

רוני1955

Active member
המשך

אני נוסע בממוצע 50 ק"מ ליום, ואין לי העדפות מיוחדות. הכלים הם לא כלי גננות, אלא כלי עבודה לעבודות בבית, אני לא אוהב את המכוניות הקטנות, ומעדיף משהו בסגנון הרומסטר. 5 דלתות, עם קיפול כסאות אחוריים, להכנסת דברים קצת יותר ארוכים.
 

enigo

New member
אין יותר מכוניות כמו הרומסטר...

הזן הזה די נעלם.
כל מכוניות ה סופרמיני הן חמש דלתות, עם יכולת לקפל מושבים, ויתאימו בדיוק לדרישה שלך, אבל נראה שיש לך איזה מחסום פסיכולוגי בעניין הזה (למרות שהיום אתה נוסע בסופרמיני מוגבהת).
כמה חשוב לך אבזור, נוחות, ביצועים, בטיחות, צריכת דלק, שמירת ערך, אמינות? דרג, כדי שנדע להמליץ.
 
בהצלחה עם קשקשן רכלן הזה

 

enigo

New member
כן, יודעים. לדעתך הכי מתאים לו טרנספורטר...

 

רוני1955

Active member
עוד המשך

לא נראה לי שיש לי מחסום פסיכולוגי, אלא אולי יותר אי הבנה במה שמכונה סופרמיני.
הרומסטר שיש לי, מתאים לי מבחינת איבזור, נוחות, ביצועים וכדומה. תא המטען שלו הוא מאד גדול ומרווח, ואני אוהב את זה. מה שאני לא אוהב בו, זה שהוא לא שקט במיוחד. כמובן שאם יהיה שיפור בכל הפרמטרים, מה טוב. אני קונה רכב לא מתוך כוונה להחליף כל 3-4 שנים, אלא להשתמש כמה שיותר. אני כמובן רוצה שהוא יהיה כמה שפחות במוסך. המהירות המכסימלית שאני נוסע, זה בכביש 6, ומגיע לפעמים ל 140 ק"מש. לא מעבר לזה. אני לא מחפש רכב ספורטיבי, או רכב שטח.
אני לא יודע מה ההגדרה של טויוטה יאריס. לבן שלי ולחברה שלו יש רכב כזה, היום הסתכלתי בו בחלק האחורי, והוא ממש קטן למה שאני מחפש.
לגבי הויכוח התמידי שיש לך עם הנמלה, אני מכיר אותו מפורום אחר שבו הוא מופיע לעיתים, אומר לכולם שכולם טמבלים ולא מבינים כלום, שחייבים לעשות ולחיות רק לפי מה שהוא אומר, ונעלם. אני רואה שגם כאן הוא מנסה להתנשא מעל כולם.
 

ANZ1

New member
אז תסתכל על הקטגוריה : גיפונים קטנים

הרומסטר הוא לא רכב יחיד, זאת קטגוריה שלמה של רכבים שמבוססים על רכבי סופר מיני אבל מוגדלים, גבוהים יותר, עם יותר יכולת אחסון
תסתכל על :
שברולט טראקס, סיטרואן קקטוס, סוזוקי קרוסאובר, רנו קאפצור, פיגו 2008
היום יש הרבה מאד מתחרים כאלו, אבל אתה מחפש רכב משומש בן כמה שנים ואז היו פחות מתחרים.
 

enigo

New member
איזה שנתון הרומסטר שלך? אולי פשוט אחד חדש יותר

יהיה אופציה. אפשר גם c3 פיקסו שכבר הזכרתי, שקיים גם עם מנוע דיזל (שהראית בו עניין).
כמו שאמרו כאן, את קטגורית המיקרו-וואן (מיניוואן על בסיס סופרמיני) החליפה קטגורית המיני-פנאי, רכבי פנאי על בסיס מכוניות סופרמיני. הבעיה היא שבדגמים אלו הדגש הוא יותר על העיצוב - גם על חשבון אלמנטים שימושיים כמו נפח תא המטען, והם גם מבוקשים יחסית כמשומשים (אם כי תמיד יש חריגים), מה שגורר את מחירם מעלה.
שווה לך לשקול את הקיה סול (תא המטען שלו גדול בנפח, אבל עם מבנה קצת מוזר - תראה אם מתאים לך).
יש גם מסחריות קטנות - נמכרו בארץ בעיקר תחת פיאט - שמציעות תא מטען גדול במרכב קטן יחסית, אבל הן לא הכי מעודנות וגם הבטיחות לא משהו, אז לא בטוח שכדאי לך.
אופציה נוספת, אם כי מעט נדירה, היא של סופרמיני סטיישן. יש לרנו (קליאו, עדיף בגרסת הדיזל) וסקודה (פאביה. תוכל להישאר עם אותו מוסך שמטפל בך היום, אם אתה מרוצה).
אבל כמה כלים אתה צריך להוביל שתא מטען של 300 ליטר לא מספיק לך? מניסיון, אפשר להכניס בתא מטען של סופרמיני מקדחה, מברגה, משור עגול, דיסק זוית קטן ועוד ארגז כלים ידני בלי שום בעיה.
ולגבי הנמלה - הוא האתנחתא הקומית של הפורום, אף אחד לא מתרגש ממנו. אישית אני חושב שהוא עושה את זה בכוונה - אף אחד לא יכול לדבר כל כך הרבה שטויות שלא בכוונה.
 

רוני1955

Active member
עוד

הסקודה שלי מ 2008. מחר אני אסתכל על סקודה ראפיד ספייסבק של מישהי מהעבודה שלי, ואתרשם.
 

enigo

New member
מכרו את הרומסטר עד 2015 אם אני זוכר נכון

כך שזו בהחלט אופציה פשוט להתקדם בשנתון.
הראפיד היא מקטגורית התת-משפחתיות. בגדול, זו סופרמיני מתוחה לאורך. יש לזה משמעויות מבחינת העידון (בידוד רעשים ונוחות בנסיעה) ואיכות החומרים בתא הנוסעים (כי ניסו לשמור על מחיר נמוך).
לדעתי עדיף כבר ללכת על משפחתית ממש בתצורת האצ'בק - 308, למשל, או הסיד שהזכרת (ואחותה ה-i30).
 

enigo

New member
רכב שנותן המון פח לשקל ועם מתלים נוחים יחסית

וזהו בערך.
אם מפריע לך הרעש ברומסטר, הרי שהדאצ'יה רועש יותר. וכאמור, אם אני זוכר נכון התיבה שם רובוטית, שזה פחות נעים וחלק מתיבה פלנטרית או דו-מצמדית.
זה רכב בסיסי מאוד, שנועד לשווקים מתפתחים ומקדש מחיר זול לפני הכל. השאלה אם זה גם מה שחשוב לך יותר מהכל...
 

idanlavi1

New member
אם אתה נוסע לבד עדיף לך

ללכת על רכב יותר קטן כמו גולף, קיה ריו אפילו יכולה להיות אופציה סבבה או שללכת על דאציה אבל זה להיות בונקר אמיתי..
 
למעלה