רכב חשמלי בישראל - יש נתונים ל-2019?

N641

New member
רכב חשמלי בישראל - יש נתונים ל-2019?

מישהו יודע נתוני מכירות של רכב חשמלי (חשמלי נטו, לא היברידי או סמי-חשמלי), שנמכרו בישראל לשנת 2019?

כנ"ל לגבי מס' עמדות טעינה ציבוריות פעילות?

וכדי להבין עד כמה לאט העסק זז, הנה כתבה מלפני חצי שנה שמבטיחה לנו 2500 עמדות טעינה עד אמצע 2020.

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5524052,00.html

ומה בפועל? חצי שנה כבר עברה, להערכתי לא יהיה גם רבע מזה בעוד כחצי שנה נוספת.
 

ANZ1

New member
כמה שנים לקח לישראל לבנות רכבת תחתית ?

את אבן הפינה שמו בשנות ה70
היא כבר נוסעת ?
כמה שנים לקח לעשות שמיים פתוחים לטיסות לישראל ?
נתבג 2000 נפתח ב ?
בסוף זה גם יגיע, רק כמו שבישראל ירוצו מהר אחרי הזנב של עצמם,
עוד 10 שנים, ב2030 סביר שחצי מהמכוניות שימכרו יהיו חשמליות.
אז יבנו את הכל ברגע האחרון.

יש בישראל הרבה בעיות יותר חשובות ולוחצות,
והאמת, בצדק לא משקיעים ברכב חשמלי,
הבעיות שישראל מתומדדת איתם היום בתחום תשתיות ותחבורה, הם שונות לגמרי,
ישראל המדינה הכי צפופה בעולם בכבישים, רכב חשמלי לא פותר את זה,
הפתרון הוא בתחבורה ציבורית / שיתופית.
רכב חשמלי לא יפתור שום בעיה בישראל, הוא אפילו לא עוזר לסביבה, אלא הפוך,
לא רק שאין חשמל ירוק בישראל, והחשמל שרכבים חשמלים נטענים הוא מזהם כמעט אותו הדבר כמו רכבים חסכונים מודרנים.
אין בכלל תשתיות למחזור בטריות, מה יקרה אם ימכרו 100 אלף מכוניות חשמליות בישראל ויתחילו לזרוק למזבלה עשרות אלפי בטריות ענקיות שינזלו למי התהום.
בישראל אין תשתית למחזור פלסטיק, וכל הבקבוקים שאתה ממחזר מסיימים את חייהם חזרה במזבלה הרגילה, אז מחזור של בטריות ענקיות זה כבר פרויקט ממש מסובך.
 

N641

New member
הדברים ברורים ונכונים כשלעצמם - רק שזה לא הכיוון כלל

1. לא מדובר כאן בתהליך פיזי מורכב של חפירות מתחת לאדמה שדורש אישור ושינוי חקיקה ותקציבים של מיליארדים.
&nbsp
2. המכונית החשמלית לא באה לפתור את בעיית העומס בכבישים ואת הפקקים.
&nbsp
&nbsp
בכדי לפתור את בעיית עמדות הטעינה, מספיק אפילו בתור התחלה להציב 2-3 עמדות כאלו (זה לא דורש יותר מקום מאשר משאבת דלק רגילה) בנניח 60-70 אחוז מתחנות הדלק הקיימות.
&nbsp
לגבי הזיהום אוויר - גם אם ייצור החשמל כרגע הוא משריפת מאובנים, עדיין המכוניות החשמליות עצמן שמסתובבות ברחוב לא פולטות את הזיהום הזה בתוך העיר שאנשים נושמים את האוויר בסביבתן ישירות.
 

ANZ1

New member
אתה טועה

כדי להפוך את ישראל למדינת רכבים חשמלים מדובר על תקציבים של עשרות מיליארדים, על עשרות שינוי חוקים, על שינוי תשתיות, על עשרות חברות חדשות שיצטרכו לקום ולתת שרותים,
יצטרכו להקים לפחות מפעל לייצור חשמל אחד נוסף אם לא שניים, במקום כל האנרגיה שמגיעה מדלקים יצטרכו לייצר הרבה יותר חשמל.
אתה יודע כמה חשמל צורכים 2 מיליון מכוניות חשמליות ?
כמה עולה להקים מפעל חשמל חדש ?
יצטרכו לרשת את כל חניוני ישראל מה שלא קיים היום, יצטרכו לשנות את כל החוקים והנהלים לגבי התקנת מערכות חשמליות בחניונים.
90 אחוז מתושבי ישראל גרים היום בבתי קומות קיימים שאין בהם עמדות טעינה,
החוקים בישראל לא מאפשרים היום התקנה פשוטה של שקעי טעינה פשוטים.
יצטרכו לחפור את כל מדינת ישראל מחדש.

ולגבי זיהום האוויר, לא ראיתי שישראל מטפלת בבעיות האמתיות שיש, כמו כל המפעלים המזהמים בחיפה, או זיהום מי התהום בדרום על ידי מפעלים כימים.
או משדרי ענק שיש בבסיסי צהל או חברות ביטחוניות ליד ערים גדולות.
המכוניות החשמליות הם הנושא הכי פחות חשוב היום בישראל מבחינת זיהום הסביבה.

ואגב, אם הישראלים יעברו לתחבורה ציבורית, זה גם יפתור את בעית זיהום האוויר.
 

N641

New member
אני בספק אם נמכרו ב-2019 מעל 1K ואתה מדבר על 2M

אתה קופץ קדימה מידי. אין ויכוח על זה שסופו של התהליך יקח שנים על גבי שנים ותקציבים גדולים. עד שימכרו כמויות שיעברו את ה-100K כלי רכב לשנה (שמשם והלאה יצטרכו פתרון מערכתי רחב היקף כמו שהזכרת) הדרך ארוכה. לא לשם כיוונתי.

התיחסתי רק להצהרה של 2500 עמדות טעינה עד אמצע 2020 ולפתרון התחלתי (וזול יחסית) לבעלי כלי הרכב החשמליים הקיימים והמשך עידוד המכירה העתידית.
 

ANZ1

New member
בשנים הקרובות לא ימכרו הרבה מכוניות חשמליות בישראל

כבר ב2020 ימכרו פחות מב2019
הסיבה היא המחיר, רכב חשמלי עדיין מאד יקר ועולה 50-70 אחוז יותר מרכב מקביל עם מנוע בעירה פנימי (לפני הנחות במסים)
ישראל חיה ממיסי רכב,
ב2019 רוב המכוניות החשמליות היו מכוניות יוקרה שנמכרו לא בגלל שהם חשמליות אלא בגלל שהן היו כדאיות בגלל פטור ממיסים,
וכבר מעכשיו מגדירים את תקרת ההנחה לרכבים חשמלים ל75 אלף שח,
מה שיקרה שמעכשיו רכבים חשמלים יקרים יתיקרו ב100-200 אלף שח,
וב2020 ימכרו רק מכוניות חשמליות עממיות כמו ניסף ליף
ובכל שנה שתעבור המס יעלה יותר מירידת המחיר,
בשנים הקרובות לא ימכרו אלפי מכוניות חשמליות.
 

enigo

New member
אילו חוקים ונהלים צריך לשנות כדי להתקין

עמדות טעינה בחניונים? כבר היום יש עמדות טעינה בכמה וכמה חניונים, בלי ששינו שום חוק ושום תקנה (אני מניח שלזה התכוונת כשכתבת "נהלים").
ומה הקשר בין אם מותר לה קין בישראל "שקעי טעינה פשוטים" או לא לבין לחפור את כל ישראל? (רמז, שום קשר).
בקיצור, הבנו, אתה נורא נגד מכוניות חשמליות, או הטיפול של ישראל במכוניות חשמליות, או משהו - אבל זה לא אומר שצריך לדבר שטויות (מפעל חשמל? מה זה מפעל חשמל?). יש מספיק נושאים ואתגרים אמיתיים בקליטת מכוניות חשמליות - ולא רק בארץ, אגב, שאפשר להעלות.
וזה שיש דברים אחרים שמזהמים (ואגב, מנסים לטפל גם בחלק מאלו שהזכרת), לא אומר שלא צריך לטפל בזיהום בתוך ערים מכלי רכב. זה לא שחור או לבן, הכל או כלום. יש רמות.
&nbsp
 

the annonymous

New member
במרחב הציבורי אתה לא כול להתקים כמו בחניון פרטי

צריך לזה תקנים, תקנות ואישורים (מספיק נושא התקינה. מתחילת ניסוח תקן ועד להכנסתו לרשימת התקנים לוקח כ 4 שנים לפחות).
&nbsp
מפעל חשמל הוא התכוון לתחנת כוח שדווקא שם אני לא רואה בעיה גדולה אלא יותר בשדרוג מערכת ההולכה. תחשוב על עיר בסדר גודל של תל אביב שתצרך פתאום לספק חשמל לכמויות של מטענים לרכב, לא בטוח שהתשתית תעמוד בעומס הנוסף בלי שדרוג משמעותי.
 

enigo

New member
רוב החניונים בארץ פרטיים, וגם במרחב הציבורי

כנראה שאין בעיה גדולה מדי להקים עמדות טעינה - כי עובדה שהמכרזים בנושא כבר יצאו לדרך (ואולי חלק מהעמדות כבר הוקמו, לא עקבתי).
כדי שכמות החשמל שצורכות המכוניות החשמליות תהיה משמעותית מבחינת הצריכה צריך, כמו שכבר ציינו, שתהיה כמות משמעותית של מכוניות כאלו. זה עדיין לא המצב, וכנראה גם לא יהיה בשנים הקרובות. ובהתחשב בזה שהחלו כבר התהליכים להקמת אלפי עמדות טעינה, אז לא נראה לי שפספסנו את הרכבת או שאנחנו נמצאים בפיגור נוראי.
והבנתי למה היתה הכוונה ב"מפעל חשמל" - סתם שעשע אותי המושג השגוי.
 

the annonymous

New member
במקום עם ניהול והיגיון בריא מתאימים את התשתית

מבחינת יכולת אספקה לכמות עמדות הטעינה (מניחים אחוז מסויים שנמצא בשימוש בו זמנית) ולא לכמות הרכבים כי כמות הרכבים יכולה להשתנות מהר מאוד ואז אתה נתקע עם תשתית קיימת שיקר מאוד לשנות.
&nbsp
בגלל זה קביעת מיקום העמדות חייב לקחת בחשבון את יכולת ההזנה של הרשת.
&nbsp
אבל מצד שני אנחנו חיים במדינה שסוללת כביש חדש, שבוע אחר כך בזק פותחת את הכביש להעביר כבל ואיך שהיא מסיימת הוט באה להעביר כבל נוסף. כששניהם מסיימים באה מקורות וחותכת את התשתית שלהם כדי להעביר צינור.
 

ANZ1

New member
תחנת כח זה דווקא ביטוי ישן ולא נכון

מדובר כאן במקום שמייצר משהו - איך זה נקרא בעברית ? מפעל
מה הוא מייצר ? חשמל
אז זה מפעל לחשמל בדיוק כמו מפעל שמייצר נעלים זה מפעל נעליים.
לגבי תחנת כח, 1. זה לא תחנה, לא עוצרים בה ,אף אחד לא עוצר כדי להמשיך,שזה פירוש המילה תחנה.
2. והיא לא מייצרת כח אלא חשמל.
השם תחנת כח הוא ביטוי מצחיק שלא מתאים למה שהוא עושה.
 

ANZ1

New member
ושוב פעם אתה טועה ויוצא טמבל

כמה קישורים רישמים של חברת חשמל / ממשלה / כתבות בעיתונים אתה רוצה לראות שמשתמשים בעברית בביטוי מפעל לחשמל או מפעל לייצור חשמל ?
הנה כמה
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000413598

https://dbs.bh.org.il/he/מפעל-לייצור-חשמל-ליד-הכנרת-שנות-ה-1960/תמונה

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=135051
 

enigo

New member
אם כבר מדברים על טמבל, הנה ציטוט

מאחד הלינקים שאתה הבאת: "למיד אטלנטיק הזיכיון להקמת תחנת הכוח"...
והקישור ה"רשמי" הוא כיתוב תמונה משנות החמישים. ללא ספק, לאור עוצמת הראיות שהבאת, אני חייב להודות - "מפעל חשמל" הוא הביטוי הנכון.
אה, בעצם... נכנסתי לאתר חברת החשמל ובעמוד ההודעות לעיתונות (https://www.iec.co.il/mobile/pages/mobilepressreleases.aspx) מצאתי את הביטוי "תחנת כח" חוזר שוב ושוב, אבל לא מצאתי אפילו פעם אחת את המושג "מפעל חשמל"... אולי כדאי שתעדכן אותם בחידושי העברית? מסכנים, אין להם מומחה בתחום כמוך שידריך אותם...
 

N641

New member
טוב, מצאתי לפחות נתון אחד - 500 חשמליות ל-3 הרבעונים של 2019

למי שמעניינת אותו ההתפלגות:
&nbsp
אי-טרון = 310
זואי = 93
איוניק = 44
איי-פייס = 32
ליף = 14
איי-3 = 3
קונה = 2
אמ ג'י זד אס = 2
&nbsp
כמות זניחה לחלוטין בסה"כ.
 
למעלה