מודל S החשמלי של טסלה מציג נתונים מרשימים

חן 1111

Active member
ברור שלא. גם כדי להקפיץ את הילד לגן הוא עולה על האוטובאן

ונוסע 300 קמ"ש כל הדרך.
 

enigo

New member
אם הוא רוצה טווח של 400 ק"מ - אז כן.

חזור ללינק שאתה הבאת וקרא איך נהגו ברכב.
 
אם מדברים על טווח עירוני אז אין בעיה גם 200 ק"מ זה מספיק

אם מדברים על טווח בין עירוני גם 400 זה לא מספיק וצריך לפחות שתהייה טעינה מהירה , הפסקה לחצי שעה היא לא משמעותית כי ממילא צריך לעצור למנוחה ואכילה .אם אני מסוגל לנסוע 600 ק"מ ביום ויש כאלו שמסוגלים גם 1000 ק"מ ביום .
או שאם נוסעים 200 ק"מ הלוך ו 200 חזור . יש הרבה שנוסעים כך
לצורך עסקים וסידורים .
פתרונות טעינה שהם לא החניה בבית או בעבודה הם הכרח .
 
בכל זאת לא ברור לי ההגיון של לא לנצל 469 כ"ס

ולשים 469 כ"ס ברכב, אם בעל הרכב רוצה להגיע מ 0 ל 100 ב 3 שניות
כנראה שהוא כן מנצל לפחות 400 כ"ס .
עוד משהוא שלא מובן לי , מנועים חשמליים תלת פזיים מעל 20 כ"ס הם ענקיים .
צריך אמצעי הרמה בכדי לטפל בהם .
איך מנוע חשמלי של 469 כ"ס הוא בגודל של תיק מקלות גולף ?
 

enigo

New member
ברכב שלך אתה מאיץ עם דוושה לרצפה כל פעם?

ברור שלא - ואותו דבר לגבי נהגי הטסלה. פעם ב... הם מאיצים במלוא היכולת, ושאר הזמן הם נהנים לדעת שהיכולת שם אם רק ירצו.
ולגבי המנועים החשמליים - אתה מתישהו תצטרך להבין שהטכנולוגיה מתקדמת עם השנים ויש פתרונות מגוונים בכל תחום, עם מאפיינים שונים.
לא כל מקרה בודד שנתקלת בו לפני עשרים שנה מגדיר את המציאות לעולם ועד.
מנועים חשמליים בתחום הרכב משיגים היום יחס הספק משקל של חמישה קילוואט לקג (נטו, בלי האלקטרוניקה הנדרשת לפיקוד ואספקת הכח). משמע מנוע של כ-350 קילוואט, כמו בדוגמא שהבאת ישקול בסביבות שבעים ק"ג. בערך מה שהיה שוקל תיק גולף מלא נחושת ומגנטים...
 

enigo

New member
נתחיל מזה שיש סוגים שונים של מנועים - סינכרוניים,

א-סינכרוניים, עם אלקטרומגנטים בליבה או בהיקף, או גם וגם - וזה רק על קצה המזלג.
לכל אחת מהטכנולוגיות הבסיסיות יש אופטימיזציות שונות שמאפשרות שיפור ביחס ההספק משקל.
 
למעלה