האם הצמיגים הזולים בהכרח גרועים ומסוכנים?

גרשום

New member
האם הצמיגים הזולים בהכרח גרועים ומסוכנים?

פערי המחירים בין המותגים הם גדולים, וכולם נותנים אחריות 4 שנים.
מה מומלץ לעשות כדי לחסוך בעלויות וגם לנסוע בבטחה ובראש שקט?
 

enigo

New member
האחריות לא קשורה לאיכות

עד היום עוד לא פגשתי צמיג ממש זול שהיה סביר (כל מבצעי הרביעיה בשבע מאות שקלים של אוטו דיפו וכו').
יש צמיגים במחירי ביניים - המחיר תלוי במידה הספציפית - שהם סבירים בהחלט. אולי פחות שקטים או פחות חסכוניים בדלק. לפעמים גם יש הבדלים קטנים במרחק הבלימה או כושר הפניה - אבל לא גדולים.
למי שרוצה לחסוך, צמיגים כאלו (מותגים כגון פלקן, טויו, איגל ספורט של גודייר, קלבר וכן הלאה) יכולים להיות בחירה טובה.
אבל האמת היא שפערי המחירים בין הסבירים לטובים כבר לא גדולים, בטח לא כשמבינים שההפרש מתפרש על שלוש - ארבע שנים. ולפחות חלקו מוחזר בזכות צריכת דלק עדיפה.
 
כנראה שלא נסעת על רכבים ממש עלובים

משנות ה70 וה 80 .
לנסוע בביטחה ובראש שקט זה לא קשור לרכב אלא לנהג
שחייב להתאים עצמו לרכב שיש לו ולא לעשות שטויות ולהיות מרוכז 100 אחוז בכביש ולא בשום דבר אחר .
אז אם יש לך צמיגים קצת פחות טובים תנהג בהתאם .
אני אישית נהנתי כאשר קניתי צמיגים טובים , זה לא יצא לי הרבה כי לא החזקתי רכבים כל כך הרבה זמן .
בישראל לא מוכרים צמיגים ממש גרועים , נקלתי בצמיג + ג'נט מתוצרת עלומה שעלה 80 ש"ח וזאת כאשר צמיג בלבד של יוקוהמה עלה כ 200 ש"ח .
 

enigo

New member
כנראה שלא נסעת על כרכרה רומית

או במילים אחרות - מה הקשר?
מדברים על רכב נתון עם צמיגים שונים. אז נכון שתמיד צריך לדעת את מגבלות הרכב, אך ככל שהן נמוכות יותר (למשל בגלל צמיגים גרועים) כך הסיכוי לחצות אותן גדול יותר, ואיתן הסיכוי לתאונה.
ועל "לנהוג בהתאם" ספר לילד שיקפוץ לך לכביש ותדרוס אותו כי בחרת בצמיגים שמאריכים את מרחק הבלימה בארבעה מטרים רק כדי לחסוך מאה שקל לצמיג...
 

The S t i g

New member
אני איתך!

מי צריך את כל הרכבים האלה שיודעים להגן על הנוסעים עם תכנון חכם אם נהג אחר נכנס בך גם אם היית הנהג הכי טוב בעולם?
מי צריך צמיגים טובים שיכולים לעצור 5 מטר מוקם יותר מצמיגים גרועים? יש ביטוח/ביטוח לאומי
עכשיו כפיים!
 
Been there, done that

הרכב הראשון שקניתי זה היה בשנת 1980
הרכב הראשון שלי עם כרית אויר היה בשנת 2000 .
הייתה לי תאונה שנכנסתי במישהוא שלא עצר בעצור
חודש כאב לי המקום של החגורה . שלא לדבר על הצמיגים ברכב הזה
שאפילו לא היו רדיאלים .
חוץ מזה לא היו לי שום תאונות וזה לא היה הרכב הכי גרוע שהיה לי .
נוסעים בהתאם לביצועי הרכב גם בעקיפות וגם בשמירת מרחק
גם ילדים קופצים לא היו לי בכלל .
.
 

The S t i g

New member
כחדשים כנראה שלא הייתי אומר גרוע ומסוכן

אבל כנראה שהם קצת פחות טובים במצבי קיצון, לאורך זמן מהנסיון שלי ההתדרדרות שלהם דרמטית ומהירה (ולא שמים לב לזה) וזה כבר לדעתי מתחיל להיות שיקול שצריך לקחת בחשבון, בלימות ארוכות הרבה יותר ואחיזה גרוע מאוד כבר אחרי 10-15K ק"מ מה שלצמיג מתוצרת טובה יקח לפחות פי 3.
זה לפחות הנסיון שלי עם חרא שמרכיבים על רכבי ליסינג
 
כל מקרה לגופו. מניסיוני בפיקנטו, הזול מאד מסוכן

אצלי יש פיקנטו ישן מ2012. מידת צמיג 165/60/14
אני נוהג חזק בטופוגרפיה הררית. מהר בירידות ומהר בסיבובים.
בעבר תמיד הרכבתי הנקוק k425 שהם הoem. הייתי מרוצה. אני מבצע רוטציות ומחליף תמיד במכה אחת את כל 4 הצמיגים.
לא מזמן אחרי 2 החלפות להנקוק התפתיתי להחליף לסיני כלשהו זול וטרי. 145 שח לצמיג (נאמר לי שכל חברות הליסינג מרכיבות את זה). אבל מייד בנסיעה הראשונה ראיתי שאין אחיזה הסיבובים ובירידות. ממש פחדתי. דיברתי עם הפנצ'רמעכר שרצה שאחכה 3 ימים ומשלא היה שיפור, הסכים להחליף לצמיגים מסוג פירלי (277 שח לצמיג). אחיזה יותר טובה ומחיר כמעט כפול. הוא היה פייר, החזרתי ושילמתי את הפער במחיר.
&nbsp
''ציון המדבקה האירופי'' של הפירלי verde הוא הטוב ביותר מהצמיגים במידה הזאת.
בנוסף, כבר נסעתי כמעט 15,000 על הפירלי ונראה לי שעמיד בהרבה מבחינת שחיקה בהשוואה להנקוק. הציון של ההנקוק פחות טוב בצריכת הדלק אבל ההנקוק שקט יותר (כנראה כי הגומי מעט דביק ורך יותר?). הצמיג הסיני היה נטול ציון.
&nbsp
יש לנו רכב אחר מידות צמיג שונה ושם הסיני הזול (145 שח לצמיג) לא הוביל להחלקות והעדר אחיזה ככה שכל מקרה לגופו.


וגם, יש הרבה מאד מותגים סיניים. אני סיפרתי על אחד מהם. לא זוכר את המותג וייתכן שיש סינים אחרים טובים גם במידות של הפיקנטו.
השאלה גם כמה אתה מאתגר את הרכב. צמיגים טובים לדעתי, זה חשוב לא פחות אם לא יותר, מכל הרכב, בהיבט הבטיחות.
 
למעלה