מודל S החשמלי של טסלה מציג נתונים מרשימים

מודל S החשמלי של טסלה מציג נתונים מרשימים

טווח של כ 400 ק"מ ' 469 כוח סוס
החלפת מצברים פעם אחת במליון ק"מ .החלפת מנוע 4 פעמים
מחיר סביר של כ $30000 .
בהחלט אפשר לוותר על הרבה כוחות סוס ולהגיע לרכב הרבה יותר זול .
https://www.ynet.co.il/wheels/article/H1zi4xV6H
 

enigo

New member
לא יודע כמה זה מרשים שצריך להחליף מנוע

כל 200,000 ק"מ בממוצע. האמת שאפילו מאכזב ביחס למה שהבטיחו לנו על אמינות מכוניות חשמליות.
 

חן 1111

Active member
תלוי כמה עולה החלפת מנוע.

כתוב גם שהמנוע האחרון מחזיק כבר מעל 600 אלף ק"מ, כך שאולי היתה בעיה שנפתרה כבר.
 
200000 ק"מ זה 10 שנים אצל אדם עם צרכים רגילים .

אני לא הבנתי למה אדם פרטי עושה 200000 ק"מ בשנה שזה כ 550 ק"מ ביום ?
עוד נאמר שהרכב לא התאמץ לא נסע מהר ולא האיץ מהר .
 

חן 1111

Active member
מאיפה הבאת את המחיר הזה? אני ראיתי מחירים אחרים

משהו כמו 80,000 דולר בארה"ב לגרסה הכי זולה.
 

ANZ1

New member
איך אתה מצליח לכתוב דברים לא נכונים בכל הודעה ?

1. לפי אתר טסלה ארצות הברית, טסלה מודל S מתחיל ב72 אלף דולר ולא ב85
2. טסלה מודל s היא מכונית סדאן גדולה ויוקרתית המתחרה במרצדס S אאודי A8 וכו, מרצדס S מתחילה בישראל ב 855 אלף שח ובארצות הברית ב 92 אלף דולר, לכן מתחרה שעולה 20 אחוז פחות הוא תחרותית, זה לא רכב שהולך להתחרות בפורד פוקוס.
יש לטסלה דגמים יותר קטנים, ויותר זולים, טסלה מודל 3 המתחרה בבמוו 3 מתחילה ב31 אלף דולר.
וגם היא רכב "מנהלים" ולא רכב משפחתי קומפקטי.
 
לא קראת את הקישור , לא שזה ממש מעניין אותי כמה עולה

טסלה S אבל זה כתוב שם . אז מוטב שלא תקפוץ כמו אניגו ותוכיח בורותך
 

ANZ1

New member
טיפש כתב עובדה לא נכונה וטיפש אחר קרא לא נכון את מה שכתוב

זה כמו שורה של אנשים שלא מבינים מוסרים אחד לשני משהו שהם לא מבינים,
1. הטיפש הראשון זה כתב ישראלי שלא יודע את הנתונים, זה לא מפתיע, כל כתבה בעיתון ישראלי מכילה המון טעויות, רמת העיתונאים בישראל נמוכה,
מעניין למי כדאי להתיחס לעיתון ישראלי או לאתר טסלה המקורי, מי מהם יודע כמה טסלה עולה.
2. אתה אפילו לא הצלחת לקרוא את מה שכתוב,
כי בכתבה לא כתוב שטסלה מודל S עולה 85 כמו שלא הצלחת לקרוא, אלא 79
 
זה לא משנה בכלל בכמה מוכרים טסלה S היום .

אותי זה לא מעניין
המחיר של $80000 לא החשוב ,
החשוב הוא שטסלה ביטלה את המחיר הנמוך המודל S הבסיסי
והם מתמקדים יותר בלהרויח מאשר כל דבר אחר , זכותם .
אני ורבים כמוני מחכים למכונית במחירים שפויים יותר בלי קישקושים של מכוניות מירוץ . אין לי שום צורך להגיע מ 0 ל 100 בפחות מ 3 שניות .
אם מוותרים על הביצועים ההמנופחים הללו אז אפשר לבנות את המכונית מברזל ולא מאלומיניום , ולשים בטריה יותר קטנה ולקבל מחיר שפוי בטווח נסיעה טוב .
אולי זה בעצם יותר טוב , כמה שפחות מכוניות שכמעט לא מזהמות , זה יותר טוב
לאנושות .
בנוסף , מישהוא עשה חשבון שהעלות נסיעה ברכב חשמלי לעומת מכונית בנזין היא רק שליש
זה גם בטח יצטמצם על ידי מיסים ומס נסועה , בכיס כנראה שזה לא יקל הרבה
 

ANZ1

New member
טסלה מודל S לא צריך להיות זול

מדובר על קטגורית הרכבים הכי גדולים שיש, הכי מפוארים והכי יקרים,
אין שום צורך לעשות להם גירסאות זולות,
זה כמו שתתלונן שאתה לא יכול לקנות מטוס מנהלים זול,
רכבים זולים הם מקטוגרית מיני, סופר מיני ורכבים קומפקטים,
בסוף יהיו כאלו גם לטסלה, היום אין.
אין שום צורך לעשות גירסאות חלשות לרכב הזה.
 

enigo

New member
כשימאס לך לצאת טמבל, לך לקרוא על e-golf

E-up, MG ZS E וכן הלאה וכן הלאה, ותגלה שמשאלת לבך - לקבל רכב חשמלי עממי יחסית מבחינת ביצועיו ותכונותיו, זמין כבר מזה תקופה.
ומכיוון שאתה כבר בקטע של שינוי ושיפור, תשתדל לשם שינוי לנסות להבין את מה שאתה קורא.
 
כנראה שלא ימאס לך לדבר שטויות לא קשורות

מדובר על טסלה שמשיגה טווח הרבה יותר מה 200 ק"מ של ה E GOLF .
ומבזבזת אותו על שטויות כמו מאות כוחות סוס ותאוצה של מכונית מרוץ .
לאנשים משועממים שברוב המקרים לא יגיעו למהירויות הללו אלא אם יסעו למדבר המלח.
אני מחשיב את אלון מאסק כפורץ דרך, כאן הוא מאכזב כמו עם הטנדר המטופש שלו. שיתרכז בחלל .
 

enigo

New member
כאמור, אתה לא מתעייף מלהמחחש כמה אין לך מושג

דבר ראשון, להספק המרבי אין השפעה גדולה על הטווח שנמדד במבחני הטווח, כי לא מנצלים את מלוא ההספק במבחנים.
הסוללה היא אחד הרכיבים היקרים ביותר ברכב חשמלי, לא המנוע. כדי להשיג טווח גדול, צריך סוללה גדולה - ולכן המחיר יהיה יקר, גם אם הביצועים צנועים.
ומכיוון שאף אחד לא יקנה מכונית יקרה עם ביצועים פושרים, אז כבר דואגים גם למנוע תואם למחיר.
אבל אם נורא בא לך טווח ארוך במכונית "עממית", קנה Bolt (עוד מכונית שבטח פספסת כי אתה מרוכז במאסק).
 

חן 1111

Active member
הטווח הוא בזכות הסוללות, והסוללות זה מה שיקר בטסלה

מנועים חשמליים זו טכנולוגיה ישנה, ידועה, ולא יקרה. כך שאם יחליפו בטסלה את המנוע לחלש יותר, זה לא יוזיל אותה בהרבה. לעומת זאת אפשר להוזיל אותה על ידי הקטנת הסוללות, או שימוש בסוללות זולות יותר, אבל אז זה יקטין את הטווח, אז לא עשינו כלום...
 
יש הבדל רציני בין מנוע 469 כ"ס למנוע 200 כ"ס

בצריכת החשמל, פחות מחצי . שמנוע 200 כ"ס בהחלט סביר לרכב כזה .
 

enigo

New member
אם רק היה תואר בהפגנת בורות - היית הפרופסור!

לא משנה מה ההספק המרבי של המנוע, אלא מה ההספק הנצרך. ורכב נתון במהירות נתונה יצרוך אותו הספק ממנוע של 200 כ"ס ומנוע של 1000 כ"ס.
יהיו הבדלים קלים בצריכת האנרגיה במציאות בגלל אלמנטים כמו משקל הרכיבים הנעים, אבל זה יתבטא באחוזים בודדים (אם המנועים בנויים באותה טכנולוגיה).
בסופו של יום, אתה צריך סוללה בגודל נתון כדי לקבל טווח נתון ברכב נתון.
 

חן 1111

Active member
ממש לא. זה נכון רק כשמנצלים את כל ה-469 כ"ס.

ואז הטווח מתקצר בהרבה. כשמודדים את הטווח שכתוב בפרוספקטים נוסעים לאט ורגוע יחסית ואז מנצלים אפילו פחות מ-200 כ"ס, כך שזה לא יתרום להגדלת הטווח, ומה שהכי חשוב, זה כמעט לא יוזיל את הרכב כי כמו שכתבתי, המנוע זה לא מה שיקר שם.
 
הבנתי , מי שקונה מכונית שרירים זה בכדי לנסוע רגוע

מכונית שרירים היא חלשה לעומת הטסלה S .
לא יודע מה קרה לטסלה רודסטאר ,
ליצרנים אחרים יש מכוניות יותר שפויות וגם בקירבת 400 ק"מ טווח
שזה למעשה אותו נתון כמו שיצרנים מפרסמים לגבי צריכת הדלק ,
הרבה פחות .
 
למעלה