התקן תדלוק (''דלקן'')- שאלות על זה:

VW PASSAT 2008

New member
התקן תדלוק (''דלקן'')- שאלות על זה:

1. האם מחובר לחשמל של הרכב? או עובד על סוללה?

2. האם האחריות של יצרן הרכב/היבואן מכובדת?

3. האם יכולים לגנוב את הדלקן בקלות? האם יש ביטוח כנגד זה?

4. מה הנזקים של חיבור דלקן לרכב אם בהתקנתו או בהסרתו. קדיחות בפח? חיבור לחשמל?

5. האם ועד כמה נוטה להתקלקל/ לא לעבוד/''לא לתקשר'' עם האקדח בתחנת הדלק. מה הסיבות לזה ומה עושים כשזה קורה? (האם יש מצב שזה מצד אחד מזהה את ההתקן ולא מאפשר לשלם עצמאית ומצד שני לא מאפשר תידלוק, כאילו להיות בין הפטיש לסדן)
 

© DrorZi

New member
אלה דברים שצי ליסינג מתעסק בהם, אתה שואל כאדם פרטי?

אתה מתכוון לשים על רכב פרטי דלקן?
 

VW PASSAT 2008

New member
נכון. האם לדעתך לאדם פרטי זה לא כדאי?

השיקולים שלי כדלהלן:
גם הנחה קטנה וגם מסייע לחשב הוצאות מע''מ מס הכנסה והתיק כעצמאי. אותו הדלקן מאפשר כיום תדלוק במרבית החברות הגדולות למשל: דלק, סונול, דור, מיקה, וten.
&nbsp
החברה הגדולה היחידה החסרה בהסכם הנוכחי היא פז (שאולי תצורף בהמשך). ובה אפשר יהיה עדיין לתדלק בכרטיס אשראי כמו קודם להתקנת הדלקן.
בנוסף הדלקן וההתקנה אינם כרוכים בתשלום במידה והלקוח מתחייב שלא להתנתק במשך שנה.
 

enigo

New member
בדוק את עניין ההנחה

בזמנו חבר גילה שהוא משלם (הוא בעלים של חברה עם כ-30 מכוניות) על הדלק יותר מהמחיר המקובל בתחנות. למרות ההנחה. זה היה בדיזל, שם יש הנחות ענק תמיד - אבל אולי רלוונטי גם לבנזין.
 

VW PASSAT 2008

New member
כל חודש מתעדכנים המחירים אבל בדצמבר

המחירים זולים.
למיטב הבנתי אין ''הנחה בתחנה ספציפית '' לא בסולר ולא בבנזין המתחרה בהנחה שנותן ההתקן.
&nbsp




מאיזה חברה החבר שלך קיבל שירות ע''י ההתקן?
המחירים בדצמבר לפי הבנתי הם
בכל התחנות הבנזין 5.24
תלוי באיזה תחנה: הסולר בין 5.10 לבין 5.16

לגבי שניהם המחירים המפורסמים בתחנות תמיד גבוהים משמעותית.

ההבדלים בסולר הם בין חברת דלק אחת לשנייה למשל בין אלון לדלק אבל אין הבדלים בין תחנה אחת לאחרת באותה הרשת. זה מה שהבנתי.
 

enigo

New member
זה נשמע נמוך מכדי להיות אמיתי

בטוח שזה כולל מע"מ?
אשמח לפרטים לגבי מי שמציע את העסקה הזו (כי גם עם מע"מ זה די זול).
 

enigo

New member
תשובות

1. כן, מחובר לחשמל של הרכב.
2. לא מבטל אחריות.
3. מעולם לא שמעתי על גניבת דלקן.
4. יש קידוח קטן באזור פתח התדלוק. זו התקנה פשוטה יחסית, והמת'ינים מנוסים מאוד. נדיר שיש בעיות.
5. די אמין, אבל יש מדי פעם בעיות תקשורת. אין בעיה לתדלק בכסף/אשראי כשיש דלקן.
 

WarDog

New member
יש המון גנבות דלקן בעיקר ברכבים מקצועיים של חברות גדולות

ובצהל בכלל, לא מזמן קראיתי כתבה על זה שנגנבו מעל 30 דלקנים מרכבים מקצועיים (רכבים יעודיים, טרקטורים בעיקר) בצהל.
וזה רק מה שפורסם.
 

ANZ1

New member
זאת גניבה טיפשית

הרי כל עיסקה עם הדלקן נרשמים במערכת כל הפרטים,
באיזה תחנת דלק, באיזה משאבה, ומה בדיוק הזמן שזה קרה,
כל מה שהמשטרה צריכה לעשות זה ללכת לאותה תחנת דלק שעשו בה עיסקה עם דלקן גנוב, ללכת למצלמות שישנם בכל תחנת דלק ולראות איזה רכב תדלק באותו הזמן ומי האיש שתדלק וללכת לעצור אותו.
מה גם שבאותו היום שגנבו את הדלקן הנהג של הרכב יראה שגנבו את הדלקן ,ידווח ויבטלו את אותו התקן
אז גניבת דלקן = גניבה חד פעמית של דלק, גם אם מדובר על מאות ליטר ,מדובר על שווי של מאות שקלים, ותוך זמן לא גדול אפשר יהיה לעצור את מי שהשתמש פעם אחת עם אותו דלקן.
יש דרכים הרבה יותר קלות לגנוב 1000 שח.
 

WarDog

New member
רוב הרכבים היעודיים לא מוצמדים לנהג ספציפי

וגם לא נוסעים מספיק כדי שהגנבה תתגלה מהר מספיק (לפני שיגנבו כמה אלפי ליטרים עם כל דלקן).
&nbsp
שמעתי כבר על מקרה שהגנבים תידלקו מיכלית של 10K ליטר(!) עם דלקן אחד לפני שהדבר התגלה.
 

enigo

New member
רכב מקצועי הוא סיפור שונה

גם בגלל כמויות הדלק אבל בעיקר בגלל האלקטרוניקה השונה. ברכב פרטי, ממה שהבנתי, המערכת מקודדת לרכב. אם לחבר אותה לרכב אחר זה לא יעבוד.
 

the annonymous

New member
כבר מספר שנים לא מחובר למערכת החשמל

רכיב בקוטר של כ 2.5 ס"מ ובעובי של כחצי ס"מ שמודבק מתחת לביטנה של הגלגל או תא המטען ואנטנה מסביב לפתח המילוי.
 

enigo

New member
בטוח? כי נכון ללפני שנתיים ברכב של

חברה שעבדתי בה היתה תקלת חשמל מוזרה שבסוף התברר שנבעה מבעיה בדלקן.
 

haimgds

Member
אני מכיר לפחות משפחת דלקנים אחת המתחברת ל CAN

מבוצעת קריאת PIN ונסועה והסיבה לכך היא כדי למנוע מילוי דלק ע"י גניבת דלקנים.
 

enigo

New member
נראה לי שזה גם מה שהיה ברכב האמור

זה מסתדר עם הבעיות המוזרות שהוא יצר.
 

the annonymous

New member
לפחות אלה של פז שמותקנים אצלי עכשיו ואלה של דלק

שהיו לפניהם פאסיביים לחלוטין ולא מחוברים לכלום.
&nbsp
מה שכן, אצלי לא הסכמתי שיחברו למערכות הרכב לדיווח קילומטרז' כי למרות שזה ליסינג מעדיף שלא יגעו במערכות המקוריות של הרכבים.
 

enigo

New member
או. קי, אז אולי זה מסביר

כי בדרך כלל רוצים דיווח נסועה כדי לזהות מקרים חריגים (למשל גניבת דלק על ידי עובדים).
 
למעלה