לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
3708537,085 עוקבים אודות עסקים

פורום מכוניות

שלום, הגעתם לפורום רכב של תפוז, הפורום מנוהל ע"י DrorZi מאז מאי 2001 ו  The S t i g מאז 2007
הפורום היינו במה פתוחה לכל מי שרוצה להשמיע את דעתו בנושא רכב, להתייעץ או להתלונן ואינו מיועד לאנשים המכורים בלבד, בפורום מספר משתמשים רב המרכזים בתוכם ידע עצום בין אם בנושאים טכניים ובין אם בנושאי נהיגה .חלום הפורום הוא מסלול ברמה בינלאומית בארץ הקודש, כזה שאפשר לשלם ולעלות עליו עם הרכב הפרטי, בינתיים הפורום ילחם בסטיגמות שספורט מוטורי =  ילדים בני 18 מתלהבים שעושים רייסים מי הכי מהיר בקו ישר בכבישים ציבוריים ושכל מי שנוהג מהר הוא חוליגן. על מנת לשמור על אווירה טובה ולשמר את הרמה הגבוהה (מאוד) שאליו הפורום הגיעה הנה תוספות לחוקי הפורום הכללים של תפוז:
 *הנכם מתבקשים לשרשר הודעות הקשורות באותו נושא (לדוגמה, אם יש שאלות בנושא צמיגים ואתם רוצים לשאול על החלפת צמיגים אצלכם ברכב אין צורך לפתוח הודעה חדשה), אם הכנסתם הודעה ראשית ואתם לא מוצאים אותה עשו קודם חיפוש האם היא שורשרה לטרד אחר בדף.
דבר זה נעשה על מנת לאפשר ליותר הודעות להופיע בדף הראשי.
* לכל משתמש הזכות לטרד ראשי אחד בדף, שאלות נוספות גם אם בנושא אחר ישורשרו לטרד הקיים של אותו משתמש
דבר זה נעשה על מנת למנוע הצפת הדף הראשי ע"י משתמש בודד, תאמיני לי, רואים את כל ההודעות שלכם ואם העלתם משהו חדש אנשים יראו ויגיבו
* ובהמשך למשפט האחרון, אנחנו רואים הכל ועונים על מה שאנחנו יכולים ויודעים, הודעות כמו "למה לא עונים לי" / "דחוווווווף"  / "מה? אף אחד לא יודע" לא מדרבנות אותנו לענות ואף להפך, חשוב לזכור כי כולנו פה בשביל ליהנות, על חשבון זמננו הפרטי ובהתנדבות, זו איננה עבודה של אף אחד מאיתנו ואף אחד מאיתנו (כולל מנהלי הפורום!) לא מקבל תמורה פרט להרגשה טובה בעזרה לזולת וניהול דיון פורה.
* יוצא מן הכלל הם משתמשים ירוקים בפורום אשר שילמו כדי להיות מודגשים בצבע זה, משתמשים אלה מגיבים לגופו של נושא אם ברצונם לתרום לדיון (ויש ברשותם ידע רב).
* הודעות "מ-ק-פ-י-ץ" גורמות למחיקת כל הנושא. (יוצא מן הכלל היא הודעות הקפצה על שאלה שלא נענתה ב-כ-ל-ל ועפה לדף השני) ההודעה שלכם לא יותר חשובה מהודעות אחרות בדף וזה מרגיז בדיוק כמו אנשים שנדחפים לראש הפניה במחשבה שהם ממהרים הביתה יותר ממני (או סתם בזים לכל כלל נימוס בסיסי)
* הודעות המכילות קללות מכל סוג המפונות כלפי אדם אחר ימחקו ללא הסבר מהפורום והמשתמש לא יוכל להביע את דעתו יותר בפורום שלנו
* הפורום מבוסס על אנשים בעלי ניסיון רב בתחום ששמחים לשתף בו את כולם ולכן הודעות המשקפות הטעיה (מכוונת או מחוסר ידע מוחלט בנושא) והשמצה ללא פרוט תמחקנה (לדוגמה הודעה "כל הצרפתיות זה חרא מכוניות" נמחקת מידית)
* אין לפרסם מודעות למכירה בפורום, יד2 הוא המקום הראשי היום למכירת כלי רכב וכל דבר אחר, מודעות מכירה ימחקו מהפורום והמפרסם יחסם מכתיבה בפורום.
* הפורום איננו פייסבוק ואיננו WALL שלכם (לדוגמה "תראו מה מצאתי ביוטיוב" היא לא הודעה רלוונטית לפורום ותמחק)
* קיים מאמר המרכז הודעות טכניות ושאלות נפוצות (מכיל "מה זה טורבו","מה זה דאבל קלאץ/עקב אגודל" ועוד) קיים גם האתר www.howstuffworks.com כדי ללמוד איך מנוע עובד, מומלץ.
* שיחות נפש בין שני גולשים ימחקו, יש בתפוז מערכת הודעות אישיות ומספיק תוכנות IM למטרות אלו.
* הודעות ללא כותרת נמחקות, כותרת בשם "כנס","..." וכו נחשבות הודעה ללא כותרת.
***דוגמאות כלליות להודעות שנמחקות אוטומטית:
* באיזה צבעים אפשר להזמין גולף (אנחנו לא יבואנים, אנא פנו לאולם התצוגה הרלוונטי)
* איך עובד מנוע (יש את www.howstuffworks.com הוא באמת מצוין
* האם יש לכם תמונה של סובארו DL 83 (יש GOOGLE בשביל זה
* כמה עולה מאזדה חדשה (יש טלפון בדיוק למטרה הזו, תתקשרו לסוכנות)
* כמה עולה קולט 96 (הפורום איננו תחליף מחירון, יש ברשת את מחירון יד2 ולוי יצחק)

הנהלת הפורום:

אודות הפורום מכוניות

שלום, הגעתם לפורום רכב של תפוז, הפורום מנוהל ע"י DrorZi מאז מאי 2001 ו  The S t i g מאז 2007
הפורום היינו במה פתוחה לכל מי שרוצה להשמיע את דעתו בנושא רכב, להתייעץ או להתלונן ואינו מיועד לאנשים המכורים בלבד, בפורום מספר משתמשים רב המרכזים בתוכם ידע עצום בין אם בנושאים טכניים ובין אם בנושאי נהיגה .חלום הפורום הוא מסלול ברמה בינלאומית בארץ הקודש, כזה שאפשר לשלם ולעלות עליו עם הרכב הפרטי, בינתיים הפורום ילחם בסטיגמות שספורט מוטורי =  ילדים בני 18 מתלהבים שעושים רייסים מי הכי מהיר בקו ישר בכבישים ציבוריים ושכל מי שנוהג מהר הוא חוליגן. על מנת לשמור על אווירה טובה ולשמר את הרמה הגבוהה (מאוד) שאליו הפורום הגיעה הנה תוספות לחוקי הפורום הכללים של תפוז:
 *הנכם מתבקשים לשרשר הודעות הקשורות באותו נושא (לדוגמה, אם יש שאלות בנושא צמיגים ואתם רוצים לשאול על החלפת צמיגים אצלכם ברכב אין צורך לפתוח הודעה חדשה), אם הכנסתם הודעה ראשית ואתם לא מוצאים אותה עשו קודם חיפוש האם היא שורשרה לטרד אחר בדף.
דבר זה נעשה על מנת לאפשר ליותר הודעות להופיע בדף הראשי.
* לכל משתמש הזכות לטרד ראשי אחד בדף, שאלות נוספות גם אם בנושא אחר ישורשרו לטרד הקיים של אותו משתמש
דבר זה נעשה על מנת למנוע הצפת הדף הראשי ע"י משתמש בודד, תאמיני לי, רואים את כל ההודעות שלכם ואם העלתם משהו חדש אנשים יראו ויגיבו
* ובהמשך למשפט האחרון, אנחנו רואים הכל ועונים על מה שאנחנו יכולים ויודעים, הודעות כמו "למה לא עונים לי" / "דחוווווווף"  / "מה? אף אחד לא יודע" לא מדרבנות אותנו לענות ואף להפך, חשוב לזכור כי כולנו פה בשביל ליהנות, על חשבון זמננו הפרטי ובהתנדבות, זו איננה עבודה של אף אחד מאיתנו ואף אחד מאיתנו (כולל מנהלי הפורום!) לא מקבל תמורה פרט להרגשה טובה בעזרה לזולת וניהול דיון פורה.
* יוצא מן הכלל הם משתמשים ירוקים בפורום אשר שילמו כדי להיות מודגשים בצבע זה, משתמשים אלה מגיבים לגופו של נושא אם ברצונם לתרום לדיון (ויש ברשותם ידע רב).
* הודעות "מ-ק-פ-י-ץ" גורמות למחיקת כל הנושא. (יוצא מן הכלל היא הודעות הקפצה על שאלה שלא נענתה ב-כ-ל-ל ועפה לדף השני) ההודעה שלכם לא יותר חשובה מהודעות אחרות בדף וזה מרגיז בדיוק כמו אנשים שנדחפים לראש הפניה במחשבה שהם ממהרים הביתה יותר ממני (או סתם בזים לכל כלל נימוס בסיסי)
* הודעות המכילות קללות מכל סוג המפונות כלפי אדם אחר ימחקו ללא הסבר מהפורום והמשתמש לא יוכל להביע את דעתו יותר בפורום שלנו
* הפורום מבוסס על אנשים בעלי ניסיון רב בתחום ששמחים לשתף בו את כולם ולכן הודעות המשקפות הטעיה (מכוונת או מחוסר ידע מוחלט בנושא) והשמצה ללא פרוט תמחקנה (לדוגמה הודעה "כל הצרפתיות זה חרא מכוניות" נמחקת מידית)
* אין לפרסם מודעות למכירה בפורום, יד2 הוא המקום הראשי היום למכירת כלי רכב וכל דבר אחר, מודעות מכירה ימחקו מהפורום והמפרסם יחסם מכתיבה בפורום.
* הפורום איננו פייסבוק ואיננו WALL שלכם (לדוגמה "תראו מה מצאתי ביוטיוב" היא לא הודעה רלוונטית לפורום ותמחק)
* קיים מאמר המרכז הודעות טכניות ושאלות נפוצות (מכיל "מה זה טורבו","מה זה דאבל קלאץ/עקב אגודל" ועוד) קיים גם האתר www.howstuffworks.com כדי ללמוד איך מנוע עובד, מומלץ.
* שיחות נפש בין שני גולשים ימחקו, יש בתפוז מערכת הודעות אישיות ומספיק תוכנות IM למטרות אלו.
* הודעות ללא כותרת נמחקות, כותרת בשם "כנס","..." וכו נחשבות הודעה ללא כותרת.
***דוגמאות כלליות להודעות שנמחקות אוטומטית:
* באיזה צבעים אפשר להזמין גולף (אנחנו לא יבואנים, אנא פנו לאולם התצוגה הרלוונטי)
* איך עובד מנוע (יש את www.howstuffworks.com הוא באמת מצוין
* האם יש לכם תמונה של סובארו DL 83 (יש GOOGLE בשביל זה
* כמה עולה מאזדה חדשה (יש טלפון בדיוק למטרה הזו, תתקשרו לסוכנות)
* כמה עולה קולט 96 (הפורום איננו תחליף מחירון, יש ברשת את מחירון יד2 ולוי יצחק)
x
הודעה מהנהלת הפורום
גולשים חדשים? אנא קראו את חוקי הפורום ("אודות הפורום והנהלתו" פה מעל)
גולשים חדשים מתבקשים לקרוא את הודעת המנהל על מנת לוודא כי הם מכירים את נהלי הגלישה בפורום
המשך >>

לצפיה ב-'ממיר קטליטי ברכב מומר לגפ''מ'
ממיר קטליטי ברכב מומר לגפ''מ
27/11/2019 | 15:39
33
52

כמה שאלות:
1. רכב מומר לגפ''מ, מועד לבלאי מואץ בממיר עקב החום הגבוה יותר (בהשוואה להזנה בבנזין) של גזי הפליטה. האם נכון?
2. נדלקה נורת צ'ק אנג'ין. במוסך התחברו למחשב והתקבלה קוד תקלה p0420 שזה ממיר קטליטי. בינתיים לא נדלקה שוב נורת הצ'ק אנג'ין אך צפוייה להידלק בעוד עד 300 ק''מ.
3. מציעים ב700 שח ממיר קרמי או ממיר ברזל. (לידיעתכם, המקורי קרמי). המחיר זהה. הברזל הוא עדיף לטענתם כי אינו מתפורר כמו הקרמי עקב עודף החום הקשור בגז. האם ממיר מברזל עדיף על הקרמי במנועים מוזני גפ''מ? (ממיר שמתפורר או מתפוצץ לחתיכות עלול לסתום האגזוז בהמשך ואגזוז סתום עלול להזיק למנוע שיאבד כוח)
לטענתם גם ממיר הברזל לא יכשל במבחן ה4 גזים בטסט, לא הקרמי ולא הברזל. ויתרה מכך, גם כיום לא יכשל במבחן ה4 גזים למרות שהצ'ק אנג'ין דולק כי הרגישות של מחשב הרכב גבוהה ממה שנדרש בטסט ישראלי.
4. הייתה הצעה נוספת שקיבלתי והיא להרחיק את הממיר ואת החיישן חמצן התחתון בכיוון downstream, כלומר להתרחק יותר (מטה) מסעפת הפליטה, שוב כדי להתרחק ממקור החום המוגבר. זה אמור למנוע בלאי מואץ מהממיר או החיישן חמצן. מי שהציע רוצה להתקין הממיר ברזל החדש במיקום שונה ולהאריך את כבל החשמל של החיישן חמצן התחתון על מנת שיתחבר במקום החדש. לדבריו הממיר הזה מגיע עם חיבור מוכן לחיישן (חור מוכן להחדרת קצה החיישן)
מנגד היה מי שאמר שיהיה רעש באיזור הקרוב לסעפת הפליטה עקב האיזור שהפך לחלול כי אין בו עוד את הממיר לאחר השינוי של הזזת הממיר למיקום יותר תחתון.
הייתה הצעה אחרת להזיז מעט את החיישן חמצן ע''י spacer ובדרך זאת להגן על החיישן חמצן התחתון. מי שהציע את זה רצה להתקין הממיר ברזל במקום המקורי והביקורת על זה היא שכשמרימים מעט את חיישן החמצן מרחיקים אותו מתוך ה"lumen", כאילו לא מוברג עד הסוף וככה מרמים מעט את החיישן והמחשב.
אני לא מעוניין לרמות ויש לי עניין שהרכב יהיה תקין בהיבט גזי הפליטה.

החלק 700 + מע''מ
העבודה 350 כולל מע''מ.
האם מישהו מבין מספיק טוב בממירים לסייע לי לגבש המלצות
מכוניות >>
לצפיה ב-'מכיר לא מעט מכוניות שנוסעות עם המרה לגז'
מכיר לא מעט מכוניות שנוסעות עם המרה לגז
27/11/2019 | 16:14
18
51
ולא נתקלתי בטענה כזו. וחלקן נסעו על גז עשרות אלפי ק"מ (אחת יותר ממאה וחמישים אלף עד שנמכרה הלאה).
לגבי הטענה על מעבר טסט - נכון. החיישן ברכב רגיש יותר מהחיישן בטסט.
איך נקבע שהתקלה בממיר? יש הרבה גורמים שיכולים לגרום להדלקת נורת הצ'ק אנג'ין.
מכוניות >>
לצפיה ב-'במוסך התחברו למחשב הרכב. מצרף צילום'
במוסך התחברו למחשב הרכב. מצרף צילום
27/11/2019 | 16:46
17
44
שצולם מהobd של המוסך. רואים את קוד התקלה וחוץ מהמספר גם רשום באנגלית ממיר קטליטי...
Catalyst system efficiency below threshold
הם איפסו את התקלות ולכן נורת הצ'ק אנג'ין כבתה כעת אבל נאמר לי שבוודאות יחזור ויידלק אחרי נניח 200-300 ק''מ. וגם הסבירו שמתחיל לזייף ובהמשך עלול להתפורר ולגרום לעוד נזקים.
מכוניות >>
לצפיה ב-'לא מכיר בדגם שלך ספציפית, אבל מניסיון עם דגמים אחרים'
לא מכיר בדגם שלך ספציפית, אבל מניסיון עם דגמים אחרים
27/11/2019 | 17:19
26
זה פשוט מעיד שמדידת הגזים במערכת הפליטה נתנה תוצאות חריגות. זה יכול להיות בגלל תקלה בממיר, בגלל תקלה בחיישן החמצן וגם בגלל דלק מזוהם (במנועי בנזין. לא יודע כמה זה רלוונטי בגז). זה יכול לנבוע אפילו מתקלה במערכת ההזרקה או ההצתה (ברכב של חבר, רגע לפני החלפת ממיר באלפי שקלים, המכונאי חשב לפרק את הפלאים וגילה שאחד מהם פגום, מה שפגע בשריפת הדלק באחד הצילינדרים ולתוצאה החריגה).
מכוניות >>
לצפיה ב-'אין דבר כזה. הקוד הזה מעיד על בעיה בגזי הפליטה'
אין דבר כזה. הקוד הזה מעיד על בעיה בגזי הפליטה
27/11/2019 | 17:34
15
27
וזה דבר שהחיישנים מודדים כל הזמן. אם היתה בעיה הנורית היתה נדלקת תוך זמן קצר. מה שכדאי, זה לבדוק אם אין תקלות אחרות שיכולות לגרום לזה. למשל הצתה, תערובת (לפי המתח על החיישנים) וכדומה.
מכוניות >>
לצפיה ב-'איך אתה ממליץ לבדוק את זה?'
איך אתה ממליץ לבדוק את זה?
27/11/2019 | 18:56
14
24
במוסך הם התחברו למחשב הרכב עם ציוד ייעודי של קיה. העלו פירטי הרכב כולל הvin לטאבלט של סמסונג והמחשב איתר את התקלה אותה צילמתי.
אתה רושם לבדוק המתח על החיישנים: האם המחשב לא בודק את זה? לקח זמן של פרוססינג של הנתונים ע''י הטאבלט עד שהופיעה האבחנה שצילמתי.
אני מניח שהמחשב יודע לאבחן תקלה בחיישן כזה או אחר כי מודד יחסים למשל בין ההתנגדות החשמלית למתח על פני החיישן וכד'.
כאן במקרה שלי אני מניח שהחיישן חמצן העליון והתחתון נמצאו תקינים אבל הקריאה של התחתון לא ''השתדרגה'' ברמה שאליה ממיר תקין אמור להביא...
 
שאלה נוספת:
לגבי מנועים מוזנים בגפ''מ. יש טענה שפלגים מתבלים מהר יותר. האם זה מוכר לך?
מכוניות >>
לצפיה ב-'אבל שים לב שהדיאגנוזה הממוחשבת'
אבל שים לב שהדיאגנוזה הממוחשבת
27/11/2019 | 19:32
11
24
לא אומרת שיש תקלה בממיר...
מכוניות >>
לצפיה ב-'מילולית זה נכון אבל מספר הקוד תקלה 420'
מילולית זה נכון אבל מספר הקוד תקלה 420
27/11/2019 | 20:10
10
22
פוענח כממיר קטליטי תקול
גם מתקן האגזוזים שאל אותי האם התקבל קוד 420? לפני שקיבל ממני אינפורמציה כלשהי ולפי זה הבין שאכן הבעייה בממיר. אני מבין מכך שהוא לא רוצה להחליף סתם.
מכוניות >>
לצפיה ב-'כאמור, לא מכיר את קודי התקלה בדגם הספציפי '
כאמור, לא מכיר את קודי התקלה בדגם הספציפי
27/11/2019 | 20:30
16
אבל בדרך כלל המחשב לא יודע מה מקור התקלה. יכול להיות שמתוך נסיון העבר, המכונאים יודעים שהסבירות גבוהה, בדגם הזה, שהבעיה היא בממיר.
אבל בשביל הקטע אנסה לשאול חבר שהוא איש מקצוע בתחום.
מכוניות >>
לצפיה ב-'לא שהממיר הקטליטי תקול, אלא שהתהליך הקטליטי'
לא שהממיר הקטליטי תקול, אלא שהתהליך הקטליטי
27/11/2019 | 23:56
8
27
לא תקין. זה יכול להיות הממיר וזה גם יכול להיות אחד מחיישני החמצן או בעיה אחרת שגורמת לזיוף קריאות, למשל אפילו דליפה בצינור הפליטה. נכון שבדרך כלל זה הממיר אבל צריך אבחון נוסף.
מכוניות >>
לצפיה ב-'איך אפשר לדעת שלמשל חיישן החמצן התחתון'
איך אפשר לדעת שלמשל חיישן החמצן התחתון
29/11/2019 | 15:19
7
18
תקול. נניח רק הוא. נמקד הדיון בו?
 
אתה מתאר את ההבדלים בין גרף המתח לזמן של חיישן החמצן העליון לתחתון שקיים כשהכל תקין ולהבדיל, ההבדל בין העקומות הולך ונמוג ככל שהממיר יותר מתקלקל.
 
השאלה אם נניח ממיר החמצן התחתון תקול, האם הגרף המדובר הופך לאופקי או שהוא אופקי כאשר y=0=מתח על החיישן הוא 0  קבוע, כי נניח שרוף ומקצר והמתח עליו 0
 
האם זה נכון?
 
מכוניות >>
לצפיה ב-'חיישן החמצן הוא רכיב שמייצר מתח בהתאם לריכוז החמצן '
חיישן החמצן הוא רכיב שמייצר מתח בהתאם לריכוז החמצן
01/12/2019 | 16:01
6
14
בגזי הפליטה. כשאין כלל אוויר בגזי הפליטה המתח גבוה (קרוב ל-1 וולט), וכשיש הרבה אוויר המתח קרוב לאפס. לכן בחיישן שלפני הממיר יש תנודות במתח, כי כל שינוי במתח מועבר למחשב שיוצר שינוי בהתאם בתערובת. הממיר משלים את השריפה ולכן הגזים אחרי הממיר צריכים להיות בהרכב אחיד, ולכן המתח כמעט קבוע, בתנודות קלות, סביב האמצע - נגיד 0.5 וולט. התקלה הנפוצה בחיישני חמצן היא שהחיישן מתכסה בפיח או משקעים אחרים, לא בא במגע עם האוויר בגזי הפליטה, "חושב" שאין אוויר ולכן יותר מתח קבוע וגבוה (קרוב ל-1 וולט). צריך כמובן לבדוק את זה במקביל לבדיקת גזי הפליטה.
מכוניות >>
לצפיה ב-'האם לדעתך החלק המצולם המצורף'
האם לדעתך החלק המצולם המצורף
<< ההודעה הנוכחית
03/12/2019 | 09:53
5
19
Obd (צירפתי התמונה)
החלק מוזמן מסין.
האם יוכל לסייע לי לראות עקומות של פעילות החיישנים השונים למשל 2 חיישני החמצן עליהם דיברנו, אצלי במסך הסלולארי? כדי שאוכל לוודא שהחיישנים הללו ''חיים ובועטים''?
 
שאלה נוספת: האם יש מניעה לנהוג כשזה מחובר קבוע ברכב? ומידי פעם אכנס לאפליקציה בסלולארי לבדוק האם יש ''דיווח שלילי''...
 


מכוניות >>
לצפיה ב-'כן. למעשה החלק הוא רק מתאם תקשורת.'
כן. למעשה החלק הוא רק מתאם תקשורת.
03/12/2019 | 10:36
4
15
אין בעיה להשאיר אותו קבוע ברכב. גם לי יש משהו כזה והוא תקוע כל הזמן.
מה שחשוב זה התוכנה. אני משתמש בתוכנת torque pro עם הרחבה של realtime charts ואפשר לראות את מתחי החיישנים ועוד כל מיני דברים.
מכוניות >>
לצפיה ב-'עדיין לא קיבלתי את החלק'
עדיין לא קיבלתי את החלק
03/12/2019 | 12:40
3
12
הסתכלתי בתוכנות בחנות הוירטואלית ואני רואה שהרוב חינמיות ואולם יש שעולות כסף
 
מצרף 2 דפי צילום:
ולמשל זאת עם הגרפים ''בשידור חי'' בדף המצולם מספר 2 גם עולה כסף.
מכוניות >>
לצפיה ב-'החינמיות עושות פחות דברים. בעיקר קוראות קודי תקלה'
החינמיות עושות פחות דברים. בעיקר קוראות קודי תקלה
03/12/2019 | 12:50
2
14
גם אלו שבתשלום לא יקרות.
לי יש torqu-pro שעולה כולה 17 שקל. מה הסיפור.
שים לב שהאפליקציה Real time charts היא תוספת לטורק-פרו. לא עובדת לבד. גם היא עולה 10 שקלים. לא משמעותי.
מכוניות >>
לצפיה ב-'כלומר רק ההורדה עולה יחד 27 שח אבל זה '
כלומר רק ההורדה עולה יחד 27 שח אבל זה
03/12/2019 | 18:36
1
14
( 17+10=27) חד פעמית ואין תשלום חודשי או פר שימוש, כן?
מכוניות >>
לצפיה ב-'חד פעמי לכל החיים. אפילו כשהחלפתי טלפון'
חד פעמי לכל החיים. אפילו כשהחלפתי טלפון
04/12/2019 | 12:47
12
לא הייתי צריך לשלם שוב. אין שום תשלום חודשי.
מכוניות >>
לצפיה ב-'לפי הקריאות של החיישנים.'
לפי הקריאות של החיישנים.
28/11/2019 | 00:05
26
החיישן שלפני הממיר צריך להראות תנודות מתח בין 0 ל-1 וולט, או בין 0.2 ל-0.8 וולט, משהו כזה. תנודות די מהירות.
אם הממיר תקין, אז החיישן שאחרי הממיר צריך להראות תנודות איטיות יותר והרבה יותר שטוחות. למשל סביב ה-0.5 וולט. ככל שהתנודות חדות יותר ודומות לאלו של החיישן שלפני הממיר, כך הממיר דפוק יותר. אם הוא גמור לגמרי, הקריאה של שני החיישנים תהיה זהה.
מכוניות >>
לצפיה ב-'לא שמעתי על בלאי של הפלגים, אבל אין לי הרבה ניסיון עם זה.'
לא שמעתי על בלאי של הפלגים, אבל אין לי הרבה ניסיון עם זה.
28/11/2019 | 00:06
26
אני יודע שגז מגדיל את בלאי השסתומים ולכן מוסיפים מערכת שימון לגז.
מכוניות >>
לצפיה ב-'מי אומר שהחום גבוה יותר? לא שמעתי על זה'
מי אומר שהחום גבוה יותר? לא שמעתי על זה
27/11/2019 | 16:31
1
25
מה שגורם לחום בממיר הקטליטי זה דלק שמגיע אליו ונשרף בו, בדרך כלל בגלל זיופי מנוע שהם הסיכון העיקרי לממיר.
אם הנורה כבתה, ייתכן שהתקלה כבר לא קיימת. בכל מקרה לא בטוח שהתקלה היא דווקא הממיר, למרות שזה הכי סביר. צריך לאמת את התקלה לפי המתחים שמגיעים משני החיישנים.
2. מאיפה אתה יודע שהנורה תידלק שוב בעוד 300 ק"מ? אם הממיר לא תקין היא צריכה לדלוק כל הזמן.
3. לא יודע. כשהמנוע תקין ממירים מחזיקים המון זמן כך שלא נתקלתי. אם יש ממיר מתכת שעושה את העבודה, ייתכן שהוא טוב. הטענה על הרגישות של החיישנים נכונה, אבל תזכור שגם על נורה דולקת מכשילים בטסט.
4. הפוך. הסיבה שהממיר והחיישן קרובים למנוע היא שהם עובדים טוב רק כשהם חמים. בגלל זה לחיישן החמצן יש גם גוף חימום. ממש לא הייתי עושה את זה. אם תרחיק את חיישן החמצן בצורה שתיארת, ייתכן שהוא לא יבוא במגע טוב עם הגזים ולא ימדוד נכון, ואז תקבל שגיאה קבועה וכתוצאה מכך תערובת לא נכונה, וזה יכול לדפוק את הממיר.
מכוניות >>
לצפיה ב-'גם מתקין הגז אמר שלדעתו אין חום גבוה יותר'
גם מתקין הגז אמר שלדעתו אין חום גבוה יותר
27/11/2019 | 17:25
25
בגז לעומת בנזין.
תקרא תגובתי ממעלה השרשור. הנורה כבתה כי איפסו את האתראות במוסך של קיה ע''י החיבור למחשב. הם צופים לאור קוד התקלה שהמורה תחזור ותידלק. זאת הערכתם. בינתיים גמעתי היום אוטוטו כ100ק''מ ועדיין הצ'ק אנג'ין לא נדלק.
3. אני לא מעוניין שהנורה תידלק אלא מעוניין שהרכב יהיה תקין. כעת הרכב תקין מבחינת העובדה שסוחב היטב. נוסע היטב חלק ללא בעיות.
בעבר לפני מספר חודשים הייתה תקופה שנסעתי כשהפלגים זייפו. אז היו גם בק-פיירים. ייתכן שזה גרם לנזק לממיר. עד שהבנתי שהבעייה היא בפלגים לקח קצת זמן. מאז שהוחלפו המנוע עובד חלק ומצויין.
 
בינתיים לא אחליף הממיר ואחכה לראות האם האתראה חוזרת
מכוניות >>
לצפיה ב-'זה כנראה נעים שביבי אכל את כל ההוזלה לציבור במחירי הגפ"מ'
זה כנראה נעים שביבי אכל את כל ההוזלה לציבור במחירי הגפ"מ
27/11/2019 | 18:00
11
12
לצפיה ב-'מחיר הגפמ 1.9 לעומת בנזין95 שעולה 6'
מחיר הגפמ 1.9 לעומת בנזין95 שעולה 6
27/11/2019 | 18:43
10
31
כלומר זול יותר מאשר פי 3. איזה כיף! מחירי תדלוק כמעט כמו בארה''ב.
עם הפיקנטו אני מרגיש שנוסע כמעט בחינם. אני נוסע לבד ברכב הזה ולכן תקעתי מיכל ענק שממלא את כל הבגאג'. אין לי צורך בבגאג'. כשהולך לסופר שם הספסל אחורי.
 
עושה כמעט 1000 קמ בין התדלוקים.
צריכה היא כ13 קמ/ליטר גפ''מ (אני מזכיר שנוהג מאד חזק.)
בחישוב של ק''מ/שקל אני מקבל מספרים הזויים סביב 6.5ק''מ/שקל
 
הזכרת את ביבי? המון תודה גם לביבי וגם לשטייניץ שלא וויתרו לשלי יחימוביץ' ושלא השאירו את הגז קבור באדמה. עצמאות אנרגטית מלאה של המדינה בזכות הגז ובעתיד גם אנרגיה סולרית היא בהישג יד.
 
שמן המנוע ברכב שלי מאז השימוש בגז אינו משחיר. זה מוכיח שהגז הוא תערובת נקייה לאין ערוך בהשוואה לבנזין המלוכלך. אני מבין שאני חוסך הרבה טינופת מהמנוע.
השמן נותר זך כאילו הוא חדש במיכל טרם ששפכתי למנוע.
 
מכוניות >>
לצפיה ב-'אתה מודע לזה שאין קשר בין הגז הטבעי '
אתה מודע לזה שאין קשר בין הגז הטבעי
27/11/2019 | 19:15
8
38
לגפמ, נכון?
ומה שביבי עשה זה לוודא שחלק גדול מהרווחים ילך. לחברים שלו, על חשבון האזרחים. כי עובדתית, מוציאים את הגז מהאדמה גם כשמקבלים עליו הרבה הרבה פחות מאשר מקבלים בישראל...
מכוניות >>
לצפיה ב-'את זה אני לא יודע.'
את זה אני לא יודע.
27/11/2019 | 20:20
7
38
למיטב ידיעתי הגפ''מ מופק או מגז טבעי (משאב שהפך להיות תוצרת ישראל בזכות המאגרים בים) ו/או מתוצרי נפט ואת זה צריך באמת ליבא.
 
הגז הטבעי מכיל בוטאן ופרופאן ואלה רכיבים משמעותיים בגפ''מ
מכוניות >>
לצפיה ב-'LPG הוא תוצר זיקוק. יש גם מנועים מונעי גז טבעי'
LPG הוא תוצר זיקוק. יש גם מנועים מונעי גז טבעי
27/11/2019 | 21:30
5
36
ויש הבדל משמעותי בינם.
תדלוק ב-LPG הוצע בארץ עוד לפני שהתחילו לשאוב כאן גז טבעי.
מכוניות >>
לצפיה ב-'בוויקיפדיה רשום כי גפ''מ מופק או מגז טבעי'
בוויקיפדיה רשום כי גפ''מ מופק או מגז טבעי
29/11/2019 | 15:41
4
21
או מזיקוק נפט גולמי.
הגז טבעי כמקור אנרגיה מתבסס בעיקר על מתאן אבל יש בו גם ריכוז קטן של שרשראות בנות 4 או 3
 
הגפמ לעומת הגז הטבעי מבוסס בעיקר על השרשראות פחמימנים של ה3  וה4 פחמנים.
ככה שניתן להפיקו ("בזיקוק'') מגז טבעי אבל ניתן גם לסנטזו ממתאן.
הסינטוז הזה הוא אינו תהליך הדורש אנרגיה אלא הפוך. תהליך שמשחרר אנרגיה ולכן מנועים המבוססים על מתאן כגז טבעי הם יעילים יותר אנרגטית ממנועי גפ''מ או בנזין.
 
את זה אני מספר כדי לסבר האוזן שגז טבעי הוא למעשה מקור של גפ''מ ב2 צורות: או ע''י הפרדת התערובת (דהיינו הזיקוק, כשם שמפיקים גפ''מ מנפט גולמי) או סינטזה ממתאן.
מכוניות >>
לצפיה ב-'אבל העיקר הוא שזה לא אותו הדבר'
אבל העיקר הוא שזה לא אותו הדבר
29/11/2019 | 16:35
24
והגפמ היה זמין (וזול) גם לפני כן.
מכוניות >>
לצפיה ב-'אלה שני דלקים שונים'
אלה שני דלקים שונים
01/12/2019 | 16:25
2
21
גפם הוא די דומה לבנזין. לחץ העיבוי שלו נמוך ולכן המיכלים זולים וזמינים והשינוע זול ובטיחותי. גז טבעי הוא בעיקרו מתאן ויש שתי שיטות לשימוש בו. במצב נוזלי או במצב דחוס. גז טבעי דחוס מחייב מיכלים מסיביים שיעמדו בלחץ גבוה (משהו כמו 200 אטמוספרות לעומת 5 בגפ"ם) ויש צורך במערכת תדלוק מתאימה. גז טבעי נוזלי מחייב מיכלים שגם עומדים בלחץ וגם מבודדים חום. כל זה מייקר משמעותית גם את הרכב המוסב לגז וגם את מערכות האחסון, השינוע והתדלוק, גם אם הגז עצמו זול יותר.
מכוניות >>
לצפיה ב-'אני התייחסתי לאפשרות סינתזה של גפ''מ'
אני התייחסתי לאפשרות סינתזה של גפ''מ
03/12/2019 | 10:14
1
16
מחומר מוצא: מתאן.
 
היתרונות התאורתיים:
1. המתאן (הגז הטבעי) זול ומצוי כאן בשפע.
2. האם הסינתיזה אכן פשוטה ומבחינה אנרגטית לא דורשת השקעת אנרגיה (אלא ההפך, ייצור גפ''מ, שהוא התוצר, משחרר אנרגיה מהמתאנים, שהם המגיבים)
3. האם מישהו יודע על זה משהו?
 
מכוניות >>
לצפיה ב-'אני לא שמעתי על תהליך כזה.'
אני לא שמעתי על תהליך כזה.
03/12/2019 | 11:24
16
אני מכיר תהליך הפוך, פיצוח קטליטי של מולקולות ארוכות לקצרות יותר. כך מייצרים למשל בנזין מדלקים כבדים יותר, ואני מניח שאפשר לייצר מתאן מגפם, אבל לא ההיפך.
עד כמה שאני יודע פיצוח קטליטי משחרר אנרגיה (בצורת חום) ולכן כנראה שהתהליך ההפוך ידרוש השקעת אנרגיה. בכל מקרה, מכיוון שיש מספיק שימושים לגז טבעי כמו שהוא (תעשייה, חשמל) אין טעם להשקיע בהפיכתו לדלק אחר.
מכוניות >>
לצפיה ב-'ההבדל ביניהם הוא הבדל של חיים ומוות'
ההבדל ביניהם הוא הבדל של חיים ומוות
27/11/2019 | 23:54
34
גז טבעי קל מן האויר לכן בבתים האיוורור חייב להיות על ידי ארובה 
בתקרה , 
בבתים בישראל יש גפ"מ שהוא כבד מן האויר ולכן צריך להיות פתח בתחתית הדלתות דבר שלא קיים .
מכוניות >>
לצפיה ב-'איזה טיעון מצחיק , קודם כל זו לא "שלי" אלא "מיקי "'
איזה טיעון מצחיק , קודם כל זו לא "שלי" אלא "מיקי "
27/11/2019 | 23:50
38
אחת שאין לה כוח כלל והיא לא יכלה לעצור כלום . 
אנחנו ממשיכים לשלם אותו המחיר במקום שכל משפחה תקבל מענק של
100,000 יורו . 
לציבור הגז לא קיים .
את הרכב שלך יכלת לתדלק גם בלי גז מן הים . 
כאילו הממשלה הייתה מעורבת בחיפושי הגז , הממשלה לא שמה שקל הממשלה לא האמינה בחיפושי דלק ולבסוך גם נכנעה ולא קיבלה את המגיע 
לביבי יש רק כישלונות אין שום הצלחה . אמנם קצת קשה לסלק אותו אבל לבסוף הוא יסולק יפסיד גם בפעם השלישית .
 
מכוניות >>

הודעות אחרונות

21:14 | 07.12.19 נמלה עוקצת
16:50 | 06.12.19 itay1315
13:35 | 06.12.19 car99
10:33 | 05.12.19 הרקולס123
05:34 | 05.12.19 Buffa11
21:23 | 04.12.19 Fellowship
07:01 | 04.12.19 VW PASSAT 2008
23:17 | 03.12.19 עמיר שפר
19:30 | 02.12.19 נמלה עוקצת
23:39 | 30.11.19 aharon d

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ