רכב נוסע במהירות 140 קמ"ש מאבד בלמים ולא מצליח לעצור

רכב נוסע במהירות 140 קמ"ש מאבד בלמים ולא מצליח לעצור

במשך עשרות קילומטרים ?
1 למה מאבד בלמים במישור, היכן הטסט ? אולי במגזר הערבי אפשר לחפף ?
2. למה לא מצליח לעצור, לא הוריד רגל מהגז ? היכן ההנד ברקס , התאדה ?
מה עם הורדת הילוכים
שיטה מעולה לחיסכון בדלק ...לאבד בלמים .
 

xfwind

New member
יתכן תקלת גיר או בקרת שיוט

התאכזבתי שלא נשאלו שאלות מקצועיות בכל ההכיסוי התקשורתי.
 

enigo

New member
סיקור חובבני בכל מובן. לי למשל, צרמה העובדה

שהוא צלצל למשטרה, והמוקד לא הצליח להדריך אותו מה לעשות (באחד האתרים קראתי שהתייעצו עם מומחה ולא נמצא פתרון), ובסוף שוטר בניידת עלה על הרעיון הגאוני, המדהים והמקורי להגיד לנהג לכבות את האוטו...
ולנמלה - אם הרכב נשאר על 140 קמ"ש, משמע שהמצערת היתה תפוסה - מכאנית או אלקטרונית - ולכן בלם היד לא היה עוזר. גם הורדת הילוכים לא היתה עוזרת, כי אין בלימת מנוע כשהמנוע מספק כח.
מו יאים להילוך סרק אם אפשר, ואם לא - מכבים את המנוע. ההנחיות הללו נכתבו כבר מזמן ויותר מפעם אחת או מקום אחד (למשל במגזין אוטו אחרי התאונה שבה נהרגה משפחה ליד טבריה לפני כמה שנים). מילא שנהג הדיוט לא יודע מה לעשות, אבל זה שהמוקדן המשטרתי לא יודע זה כבר מחדל.
 

the annonymous

New member
לא אידיוט אלא בפאניקה

זו סיטואציה בכלל לא פשוטה ואנשים במצב כזה נכנס ללחץ. בלחץ אנשים לא חושבים בהיגיון.
&nbsp
הבעיה היא שבהכשרת הנהגים לא מתעסקים בכלל במקרי חירום. אם היו מתרגלים החלקות, מצבי איבוד בלמים, ירידה לשולים או התפוצצות צמיג אחורי נהגים היו פחות נלחצים.
 

enigo

New member
כתבתי הדיוט, לא אדיוט. יש הבדל משמעותי בין שתי המילים

הנהג הדיוט - משמע ללא השכלה בתחום. המוקדן במשטרה, ובטח ה"מומחה" שבו התייעצו, היה אמור להיות עם השכלה רלוונטית, וגם לא בפניקה.
כשהייתי נהג צעיר הקרבורטור ברכב שלי נתפס פעם במצב פתוח - בדיעבד התברר שהדיזה התעקמה קצת ויצרה חיכוך - ומצאתי את עצמי מאיץ בפול גז בתוך רחוב די עמוס. נראה לי הכי הגיוני בעולם לכבות את המנוע. לא יודע למה זו לא התגובה הטבעית של כל מי שנתקל בבעיה כזו. אולי בגלל כל המטומטמים שמפיצים את השטות שאם מכבים מנוע אז אין היגוי ובלמים...
 

the annonymous

New member
משום מה ראיתי אידיוט

וכל אחד מגיב אחרת במצבי לחץ.
&nbsp
כשהייתי סטודנט היתה לי רום כרמל ובירידה במדורי בחיפה לכיוון הצ'קפוסט איבדתי בלמים.
האינסטינקט שלי היה להוריד הילוכים ולא לפנות למטה לצ'קפוסט אלא להמשיך ישר אבל כל אחד יגיב אחרת (אפילו אותו אדם עלול להגיב שונה בשתי פעמים שונות עם הפתעה זהה).
 

xfwind

New member
יכולת להוריד רגל לכביש


 

the annonymous

New member
פיברגלס זה חומר חזק

והיתרון הכי גדול שלו זה שהאוטו לא רותח בקיץ.
 

the annonymous

New member
דווקא שירת אותי מעולה 3 שנים

כבר היה קונה וחתמנו זכרון דברים (באותו המחיר שקניתי אותה 3 שנים קודם) ולפני שהעברנו בעלות הלך מנוע.
 

xfwind

New member
הסיקור התמקד בארוע ולא בהסבר והרגעת הצופים/מאזינים

 

enigo

New member
הסיקור היה עתיר מלודרמה, לא ממש

תיעוד יבש של העובדות, כולל כתבות המשך עם הנהג (שטען שאיבד הכרה פעמיים תוך כדי...) והשוטר שבסוף אמר לו לכבות מנוע (ומזהיר לא לעשות את זה כי "מאבדים את יכולת ההיגוי" - בהמשך למה שאמרתי קודם) וכן הלאה וכן הלאה.
לא שאני באמת מאשים את הכתבים - בעידן הנוכחי, שבו את רוב הידיעות כותבים כתבי "כלבויניק" שאין להם ידע ספציפי בתחום, ונדרשים לייצר ידיעות בכמויות, בלי זמן להתעמק או לבדוק עובדות - זה מה שמקבלים. המחיר של עיתונות החינם.
 

xfwind

New member
אברי ושכחתי שמה בערוץ 13 טחנו את הנושא כולל ראיון עם הנהג

ואף לא פניה אחת למומחה או מישהו שיסביר לצופים במה מדובר ואיך להמנע ממצב כזה.

אין לי טענות למגישים אבל יש להם מערכת גדולה מסביב.
 

enigo

New member
אני מניח ש"איבוד הבלמים" נבע מזה שהוא ניסה להילחם בהאצה

בעזרת לחיצה עדינה על הבלמים. טעות נפוצה - אם קולטים שהרכב לא מגיב למצערת מסיבה זו או אחרת - צריך לבלום חזק, אחרת מרתיחים את הבלמים תוך שניות.
 
למעלה