טיפול שנתי פיקנטו 2016

טיפול שנתי פיקנטו 2016

אהלן,
אני בקושי נוהג על הפיקנטו שלי. אוטוטו 4 שנים על הכביש ועשתה 11K.
בשנה האחרונה 1500-2000 ק"מ...
בשלוש שנים הקודמות עשיתי טיפול שנתי במוסך מורשה ע"פ ההמלצות שלהם.
האם קריטי לעשות גם השנה למרות שהיא בקושי נוסעת?
מבחינת שמנים/מסננים אני מניח שזה לא קריטי לדלג על שנה?
יש עניין כזה שאם לא עושים טיפול שנתי אצלם כל שנה, האחריות של ה-7 שנים מתבטלת?
תודה רבה
 

enigo

New member
הטיפול לא חייב להיות אצלם, אבל חייב להתבצע

וחייב להיות לפי הספר.
השאלה האמיתית היא למה אתה טורח להחזיק רכב עם נסועה כזו? מונית ספיישל היתה עולה לך, קרוב לוודאי, הרבה פחות.
 
תשובה

ברור לגמרי שזה לא כלכלי להחזיק רכב בשימוש כזה, אבל יש מקרים שהם חורגים רציונלית.
אילוצי משפחה, עבודה ונוחות.

אם אני שם בצד את עניין האחריות של השבע שנים (שמישהו אמר לי פעם שזו בעיקר אחריות על המנוע וזהו), זה נורא לפספס טיפול לשנה אחת?
 

enigo

New member
זו אחריות על המנוע ותיבת ההילוכים. כתוב במפורש בתנאי האחריות

וגם זה רק אם קנית ישירות מהיבואן ולא בעסקת 0 ק"מ כלשהי.
לדעתי האישית בנסועה כזו אפשר בהחלט להגדיל את מרווח הטיפולים לשנה וחצי - אבל זו דעה בלבד. לא עשיתי ניסוי מקיף בעניין. יש אלמנטים שלא הייתי מחליף לפי זמן אלא לפי נסועה, למשל פלאגים או מסנן אוויר. שמן כן "מזדקן" גם עם חלוף הזמן, וכך גם רצועות במנוע, ולכן אותם הייתי מחליף גם לפי זמן, אם כי בתדירות נמוכה יותר.
 
זאת אחריות מקיפה ל3 שנים + 4 שנים נוספות

אחריות מוגבלת על המנוע והגיר.
הרכב משנת 2016 דהיינו אתה כעת סיימת האחריות המלאה המקיפה והתחלת את תקופת האחריות החלקית.
האחריות החלקית היא מאד חלקית אינה כוללת מערכת פליטה, מזרקי דלק, רדיאטור וכד'.
גם לגבי חיישנים במנוע למרות שהם ''חלק בבלוק המנוע'' זה לא חלק באחריות כי האחריות היא רק על המנוע בהיבט המכני.
&nbsp
לדעתי עם נסועה אפסי כמו שלך ובהנחה שאתה מוודא שיש שמנים במנוע ובגיר ומים ברדיאטור, במצב כזה הסיכוי שתצטרך את האחריות על המנוע והגיר הוא בערך כמו הסיכוי שת''א-יפו תחווה חורף חריג ותהיה מושלגת למשך 14 יום ברציפות.
&nbsp
מבחינת טיפול הדבר היחיד שחיוני לרכבך הוא שמן המנוע שמתיישן במנוע גם אם לא תיסע בכלל אבל אפילו את זה תוכל לדעתי לדחות בכחצי שנה אבל להבדיל מכל שאר חלקי החילוף כאן יש אולי מקום לדיעה אחרת כי השמן מתחמצן כפונקציה של זמן ולא רק כפונקציה של עבודה.
ולהבדיל, אפילו את פילטר השמן לא צריך להחליף כי גם כאן ההחלפה קשורה לעבודת המנוע שאצלך עם כ2000 ק''מ לשנה, היא בטלה ב60.
&nbsp
אפרופו שמן המנוע, הפיקנטו שלי (ישן משלך, משנת 2012 ולמעשה גם הדגם שונה משלך כי מנוע 1000 גיר ידני ומוזן ע''י 99.9% גפ''מ ורק 0.01% בנזין95) השמן אחרי כמעט שנה של עבודה מאומצת וכ25,000 ק''מ נוספים באודומטר, השמן צלול לחלוטין כאילו אך הרגע שפכתי למנוע (אני מחליף לבד ככה שאני רואה יודע איך נראה שמן חדש ומשומש). למרות שהיצרן ממליץ להחליף שמן מידי 15,000 או שנה, המוקדם מביניהם, אני אדחה ההחלפה ואחליף מידי שנה וחצי.
 

enigo

New member
אתה עושה טעות. צבע השמן הוא לא אינדיקציה לרמת השימון שהוא

מספק אלא רק לכמות הפיח שהוא ספח. מכיוון שאתה נוסע על גז אין כמעט פיח - אבל זה לא אומר שהתוספים הרבים שמכיל השמן, ואחראים על הגנה משחיקה ועמידות להקצפה לא נפגעו.
 
למעלה