טויוטה RAV4 היברידית החדשה

enigo

New member
ההבדל היחיד בין מאריך טווח להיברידית נטענת

זה האם יש מצב בו יש קשר מכאני בין מנוע הבעירה הפנימית לגלגלים. מכיוון שיעיל יותר, בשיוט, להעביר את הכח בצורה ישירה מאשר דרך החשמל, מאריך טווח הינה תצורה פחות יעילה.
&nbsp
 
אז אתה אומר שלשים מנוע בנזין 500 סמ"ק שיטעין את הבטריות

זה לא מעשי , אבל היום יש מנועי 1600 בנזין ברכבים היברידיים .
טוב אז אני מנחה את המהנדסים שלי לפעול בכוון אחר .
 

enigo

New member
תגדיר מעשי. אם הכוונה אפשרי הנדסית

אז כמובן שזה אפשרי. הרי כבר עשו את זה.
אם הכוונה ב"מעשי" היא הגיוני מבחינה כלכלית, אז התשובה פשוטה וברורה מעצם העובדה שלא מוצע כיום אף שגם כזה ביצור המוני.
לא צריך להנחות מהנדסים, הם כבר יודעים - אבל אם הם מהנדסים שעובדים איתך, אז אולי בעצם כן כדאי...
 
ההיסטוריה מלאה ברכבים לא הגיוניים שנגנזו

ואחרים שהצליחו בלי הגיון.
בסך הכל לציבור הרחב שקונה רכב עד 140000 שקל, צריך רכב פחות יקר מחשמלי עם טווח של 300 קילומטר. 100 קילומטר עם מאריך טווח למקרה שצריך לפעמים יהיה יותר מתאים.
בהנחה כמובן שעידן הבנזין הסתיים.
 
ההיסטוריה מלאה ברכבים לא הגיוניים שנגנזו

ואחרים שהצליחו בלי הגיון.
בסך הכל לציבור הרחב שקונה רכב עד 140000 שקל, צריך רכב פחות יקר מחשמלי עם טווח של 300 קילומטר. 100 קילומטר עם מאריך טווח למקרה שצריך לפעמים יהיה יותר מתאים.
בהנחה כמובן שעידן הבנזין הסתיים.
 

חן 1111

Active member
יש הבדל בין 500 סמק לבין 1600

המשמעות היא שברגע שאתה נכנס להארכת הטווח, אתה נוסע ברכב משפחתי עם מנוע 500 סמ"ק. למעשה אפילו פחות בגלל הפסדי ההמרה הכפולה של ההספק.
ניסו את הטכנולוגיה הזאת. בשברולט וולט למשל. והשנה שברולט הפסיקו את הייצור כי הקונים מעדיפים רכב חשמלי טהור, כשכל תוספת המשקל והנפח מוקדשת להגדלת הטווח ה"חשמלי". כלומר מעדיפים לנצל את המקום לעוד סוללות ולא למנוע בנזין עם כל הרכיבים הנלווים שלו.
 

enigo

New member
נכון. וזה הולך בכיוון הזה. רק שלפחות כרגע היצרנים לא יכולים

להיות בטוחים שאנשים באמת ידאגו להטעין את הסוללה ברכב פלאג-אין, ולכן משאירים מנוע שיוכל לנייד את הרכב ביעילות גם עם סיוע מינימאלי של חשמל.
 

חן 1111

Active member
8 קילוואט נראה לי מעט מדי. זה בערך 11 כוח סוס.

זה אומר שהרכב יהיה עגלה, אבל ממש. הפתרון המעשי היחיד הוא להפעיל את הגנרטור בנסיעות ארוכות מתחילת הנסיעה גם כשהרכב נוסע על חשמל.
מעבר לזה, כמה שהגנרטור לא יהיה קומפקטי, הוא צריך גם מערכת קירור, מערכת פליטה עם עמם, ממיר קטליטי וכל זה, וגם מיכל דלק של איזה 20 ליטר.
 
מה הקשר בין הגנרטור לבין שהרכב יהיה עגלה ?

הגנרטור לא מניע את הרכב הוא רק טוען את הבטריה.
אם יהיו רכבים חשמליים עם טווח של 250 - 300 קילומטר במחיר נמוך יחסית אז לא צריך גנרטור.
היה לי גנרטור של 200 סמ"ק הוא הפיק 1500 W עלה לי 1000 ש"ח
כך ש 500 סמ"ק יכול לעמוד במשימה ואפילו ללא קירור .
 

enigo

New member
אני מבין שאצלך 2.5*1.5=8...

וכאמור, שמונה קילוואט זה המינימום. ולא, הוא לא יכול לעבוד בלי קירור, כי מנוע ברכב, בניגוד למנוע בגנרטור נייח, צריך לעמוד בתקינות רעש וזיהום - שדורשות קירור בנוזל.
ובשורה התחתונה, שוב מתברר שאין לך מספיק ידע בתחום אפילו כדי להבין כמה אין לך מושג...
 

חן 1111

Active member
הקשר הוא שכשהסוללה נגמרת אתה נוסע רק על מה שהגנרטור

יכול לתת.
ואני לא מבין איך יכול להיות מנוע בנזין בלי קירור.
 

enigo

New member
אני מנחש שמבחינתו קירור אוויר זה "בלי קירור"

ההודעה שלו מדגימה שוב למה מעט ידע יכול להיות מסוכן...
אגב, רעיון שגלגלתי עם מכר בזמנו, כשהמכוניות של בטרפלייס נמכרו בארץ (עם טווח אמיתי מגוחך של כמאה ק"מ), היה לייצר נגרר עם גנרטור גדול מספיק (אז גם מצאנו את הנתון של שמונה קילוואט), אותו ירתמו לרכב רק במקרים בהם יוצאים לנסיעה ארוכה. הרעיון המקורי, אגב, היה של אלמנט שישב על וו הגרירה, כמו מנשאי האופניים, למי שמכיר, אבל התברר שבתוך מגבלת המשקל המותרת אי אפשר לשאת גנרטור כבד מספיק. היתרון, כמובן, הוא שאתה לא סוחב איתך גנרטור לכל מקום גם כשלא צריך. החיסרון הוא בזה שכשצריך, נוסעים עם נגרר...
העסק נפל בסוף כי התברר שלא ניתן לטעון את הרכב תוך כדי נסיעה.
כמה שנים אחרי, מישהו סיפר לי שאותו מכר (שהקשר איתו התנתק לצערי) מצא דרך "לפרוץ" את חסימת הטעינה תוך כדי נסיעה, ובנה את הנגרר האמור. אבל אין לי פרטים.
 
טעינה לפני נסיעה ארוכה יותר מהטווח צריכה להיות

מההתחלה ולא לאחר שהבטריה מתרוקנת .
הבעיה האמיתית היא שכולם חושבים שמכונית חשמלית צריכה לתת ביצועים כמו מכונית בנזין או היברידית עכשוית .
צריך להסתפק בביצועים מופחתים בהרבה , מהירות מקסימלית של 120 קמ"ש ואפילו פחות .
ואפשר גם קונצפט אחר לגמרי ממכונית רגילה , הרבה יותר קטנה ופחות מפנקת .
החשמליות הקטנות כמו של מד"א זה הכוון לתחבורה עירונית .
 

enigo

New member
זה לא שכולם חושבים - זה מה שכולם רוצים ומוכנים לשלם עליו,

ולכן זה מה שהיצרנים יתנו להם.
תחבורה עירונית זה משהו אחר לגמרי, ולא קשור לנושא של "מכונית חשמלית". יש גם מכוניות בנזין שדומות למכונית הסינית הדי עלובה שהזכרת (היא עדיין משתמשת במצברי עופרת חומצה, רמת ביצוע של מכונית לונה-פארק).
 

enigo

New member
כן, הרעיון במקרה הזה הוא שהנהג יפעיל את הגנרטור

הרבה לפני שהסוללה מתרוקנת.
אבל זה לא תמיד קורה, ולכן בוולט שמו מנוע גדול וחזק יותר.
וכמו שכבר אמרנו שנינו - זה התברר כפתרון לא ממש מוצלח.
 

WarDog

New member
בלייפ הסוללה היא 30KWH והמנוע 80KW.

בתאוריה גנרטור 3.6KW(הספק של מטען קיר בסיסי) יתן תוספת טווח נסיעה (ע"י הקטנה של הצריכה מהסוללה), אבל ההבדל לא יהיה גדול ברמה ששווה את התוספת של גנרטור שצריך לתחזק ולתדלק.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

enigo

New member
ההספק המרבי של המנוע לא ממש מעניין

אלא צריכת האנרגיה הממוצעת. בליף, בשיוט - אם מחלקים את נפח הסוללה בטווח הרשמי - הצריכה היא כעשרה קילוואט שעה.
 

WarDog

New member
30/1.72=17.44 ולא "כ-10" (בנסיעה רציפה ב100 קמ"ש)

עם גנרטור של 8KW טעינה מלאה תיהיה בערך 3.75 שעות, מה שאומר שבכל שעה של גנרטור כזה תקבל עוד 45~ ק"מ.
&nbsp
&nbsp
 

enigo

New member
לא ממש הבנתי את החישוב. הטווח הרשמי של הליף הוא יותר מ-172

ק"מ ממה שאני זוכר.
 
למעלה