מרצדס

מרצדס

לפני קניית מרצדס אני מתייעץ עם מ קלאס סוכנות מרצדס בנתניה הם עוזרים לי לבחור את הרכב הכי מתאים בשבילי (גם יד שניה)
 

ANZ1

New member
ועדיין למה שמישהו יקנה דרכם ?

אם תרצה לקנות מרצדס
וגם אם תהיה עשיר ויהיה לך הרבה כסף
למה שתרצה להתעסק עם איזה מאכער ?
אתה לא יודע מיהו , אתה לא יודע אם הוא רמאי
אתה לא יודע אם ומתי תקבל את הרכב,
אתה לא יודע אם תהיה לך אחריות,
למי שיש הרבה כסף, שיגש לסוכנות היבואן הרישמי, יקבל שירות אמיתי, ידיעה שיש גוף מאחורה, אחריות, טיפולים, יבוא מסודר, תאריכים ברורים, רכב חדש אמיתי ולא מחודש.
לקנות בשוק כמו בחור עני ומסכן, אבל לקנות מרצדס, זה לא הגיוני,
אחר כך תלך לרוץ אחריו כשהוא יעלם עם הכסף שלך ובלי הרכב,
אם כבר לקנות רכב יד שניה מאיזה מאכער אז רכב זול.

מה שכן , כל הפרסומות בימים האחרונים , נכתבו בצורה יפה על ידי אותו אדם, גם אם הוא מציע מרצדס או במוו, אולי הוא רמאי אבל יודע עברית.
 

חן 1111

Active member
לא מדויק. תלוי בהפרש המחיר.

במחירים של מכוניות יוקרה ייתכן שאפשר לחסוך המון כסף ביבוא אישי. אם אני אהיה עשיר אני אבדוק את זה.
 

ANZ1

New member
שווה לאדם עשיר לחסוך כמה אחוזים ולקנות בשוק מאיזה מאעכר ?

שוב,
כשתהיה עשיר, אתה תרצה נוחות, שקט נפשי, ידיעה שיש שירות ואחריות,
דווקא לעשירים שקונים מרצדס ויש להם הרבה כסף ,אין שום היגיון לקנות דרך אנשים כאלו.

בניו זילנד לדוגמא, חלק גדול מהשוק זה יבוא מקביל של מכוניות משומשות בנות שנה-שנתיים מיפן,
יפן וניו זילנד אלו מדינות יחסית שכנות שבשתיהן נוסעים עם הגה ימני בצד שמאל,
והרבה נהגים יפנים נוהגים להחליף מכוניות אחרי שנה או שנתיים
אז לוקחים את המכוניות האלו ומעבירים לניו זילנד,
אתה קונה רכב בן שנה ב40 אחוז פחות מחדש, אז זה שווה
אבל כמעט כל התעשיה זה של רכבים עממים, סובארו, מזדה , טויוטה.
לא של רכבי יוקרה,
מי שמוציא כל כך הרבה כסף על רכב, הוא לא האדם הראשו שרוצה לחסוך כמה שקלים ולקבל בעיות בגלל החסכון.
 

חן 1111

Active member
לא יודע. אף פעם לא הייתי עשיר.

אבל שמעתי שדווקא עשירים לא מוציאים כסף בקלות. מרצדס זה רכב יוקרה שמתומחר גבוה מאוד, חלק בגלל אבזור מלא, וחלק בגלל רווחים גבוהים של היבואן. ייתכן שאפשר לחסוך המון ביבוא אישי (נגיד 100 אלף על רכב שעולה 700). לא בטוח שצריך לזלזל בזה. גם אם אתה עשיר.
 

ANZ1

New member
נסה פעם, זה מעניין

אבל נשמע לך הגיוני לתת 600 אלף שח למאעכר שאתה לא מכיר ?
זה שהוא פירסם מודעה לא חוקית בתפוז, לא הופכת אותו לאיש אמין, או מסודר.
מחר הוא יעלם ופתאום החסכון שלך יראה לך בעיתי.
 

חן 1111

Active member
אני ממלא לוטו, כך שעוד לא אבדה תקוותנו...

אם הבנתי נכון, כאן הפרסום הוא של סוכן מורשה של היבואן, והוא ממליץ רק על הייעוץ שלהם. אני מניח שלהזמין אצלם זה כמו אצל היבואן וגם המחיר אותו דבר בערך.
לגבי יבוא אישי יש, לפחות היו, חברות יבוא אישי רציניות שאפשר לסמוך עליהן, לפחות במובן שלא יגנבו לך את הכסף.
 

WarDog

New member
הבעל בית של מקום העבודה שלי חסך ככה מעל 300K

הוא קונה ביבוא אישי (לפחות פעמים מאז שאני בחברה) ובשני המקרים לפי מה שהוא סיפר יצא לו מעל 300K הבדל בין היבוא אישי ליבואן הרשמי (חייב לציין שהוא יבא דגם שלא מיובא באופן קבוע אלא רק בהזמנה).
 

enigo

New member
צריך לקחת את זה בערבון מוגבל

כי מחיר המחירון בתחום הזה הוא רק נקודת פתיחה, והנחות של עשרה אחוזים ויותר הן עניין שכיח.
&nbsp

אני לא אומר שאין הבדל משמעותי בנייר, אלא שהוא פחות גדול במציאות ממה שהוא על הנייר.
 

WarDog

New member
בוודאי שאני מדבר על המחיר הסופי ולא על הנייר

לפי מה שהוא סיפר ההצעה הכי נמוכה של היבואן הרשמי (אחרי הנחות והכל) הייתה מעל 900K (מחירון רשמי מעל 1M) לגרסה פחות מאובזרת ממה שהוא קנה סוף ואילו דרך יבוא אישי המחיר היה קרוב יותר ל600K (על הכביש! לגרסה הכי מאובזרת).
 

enigo

New member
תגיד, על סמך מה אתה מבסס את הקביעה שלך?

על סמך מחקר מעמיק בהרגלי רכישה והעדפות של המאיון העליון? או אולי על סמך שנים של עבודה בתחום מכירות הרכב?
קח עובדה אחת שאולי תערער את הביטחון שלך בנושא - נכון ללפני שלוש שנים (ולא מאמין שזה השתנה משמעותית) בערך חצי ממכירות מרצדס בארץ היו ביבוא אישי. אני אישית מכיר כמה וכמה אנשים שקנו רכבי יוקרה ביבוא אישי, אז כנראה שתזה שלך לגבי העדפות אנשים עשירים לא לגמרי מדויקת.
 

enigo

New member
כי גם עשירים אוהבים לשלם פחות

והפער מגיע לפעמים למאות אלפי שקלים.
אבל אכן יש בזה סיכון - החל משירות אחריות פחות טוב (המוסך יתקן רק לאחר קבלת אישור מהיצרן, מה שיכול לקחת לא מעט זמן) וגם הסיכון שהסוכן יברח עם הכסף. קרה לא מזמן עם סוכן שהיה פעיל הרבה שנים, ופתאום ברח עם הכסף של עשרות קונים. כמה עשרות מליונים...
 

ariele1

New member
שמתם לב שהלינק מוביל לנציג היבואן הרשמי?

פותח השרשור לא ביקש הארה אלא לפרסם משהו אז נותר להביע דעה.....
1. לא קונים רכב בנתניה.
2. הרבה מרכבי היוקרה מגיעים לסוחרים הגדולים שיחסית אמינים (יחסית.....).
3. דרך סניפי היבואן תקבל אחריות (1-3 שנים) על רכב יד 2.
4. רכב מבוקש (כמו ml 350 שבעה מקומות) נדיר שיגיע לסוחר ואם הגיע לסוחר אז לבדוק מעבר לאופק...
5. לא קונים רכב בנתניה.
&nbsp
 

aharon d

New member
מנצל ההזדמנות

היות ודברו בשרשור אודות הקשר בין עושר פיננסי למותג מרצדס, בין שבכוונה או
בשגגה, אשמח לשתף עם החברים אודות מיסקונספציה - עשירים אינם נוסעים
(לרוב) במרצדס או ברכבי יוקרה ככלל.

למעשה מותג הרכב הכי נפוץ בקרב עשירי ארה"ב אלו בכלל רכבי פורד ושברולט
העממיים. מותג השעון הכי נפוץ בקרב עשירי ארה"ב הוא seiko העממי.

ישנה מיסקונספציה בציבור הכללי, לא רק בארץ - הדבר חובק עולם, מיסקונספציה
שעיקר אשמתה בסרטי הוליווד והספרות הרומנטית, אלו ניסו לשדר תדמית מזוייפת
שמי שעשיר מוציא הרבה על מכוניות יוקרה או מוצרי יוקרה ככלל, ושככה עושר
בא ליידי ביטוי. המציאות למעשה הפוכה.

אם זה מעניין מישהו, שיקרא את רב המכר the millionaire next door
באמצעותו ילמד אודות אורחות החיים של המיליונרים. רובם צנועים בהופעתם
החיצונית, לעיתים עד אשר אף אחד אינו מודע או ער לכך שהם עשירים.

כאחד שקרוב לנושא העושר והאמידות הפיננסית אוכל לשתף, כי אלו עושים חשבון
מאד דקדקן להוצאותיהם בכל תחום והאקסל עובד שעות נוספות. מי כמוכם מכיר
שהרי שיתפתי כאן הרבה בפורום את נושא האקסל בכל מני חישובי עלות ואחזקת
רכב דקדקניים ומתישים.

העשירים ברמה עקרונית אינם צורכים מוצרי יוקרה או פאר מנקרי עיניים, הם
משתדלים להימנע מכך. גם משום שמודעים לכך שהדבר מחבל במטרת העל
שלהם והיא כידוע לאגור כסף, שהרי צריכה מהירה ויקרה פועלת בכוון ההפוך עת
מרוקנת את חשבון הבנק מהר. אבל גם משום שהעשירים די נבונים ומודעים לכך
שאין מתאם ישיר בין מחיר מוצרי היוקרה ביחס לתמורה הממשית/פרודוקטיבית
שהם מספקים.

מוצרי יוקרה לעיתים יכולים לעלות פי 10, פי 100, ואף פי 1000 ממוצר המוני,
אבל לספק בדיוק את אותו השירות. לדוגמא שעון יד:
גם casio פשוט ב- 50 שח מדייק ואמין כשעון שוויצרי יוקרתי שעולה
אלפי מונים ממנו. שניהם נותנים שירות זהה והוא לדעת מה השעה.

מוצרי יוקרה לא אחת הם סמל סטאטוס, סימבולי בעיקרו שמטרתו לתת לבעליו
תחושה של רוממות מעל העם. תחושה שהיא ילדותית אמנם, אך נתפלא עד כמה
צרכנים מבוגרים רבים מאד בקהל הרחב מרגישים רצון לאחוז בה. יצרנים ומשווקים
מודעים לכך ונכנסים בדיוק לנישה הזו, באמצעותה הם עושים את הכסף והרווח
הגדולים. על גב אותה קבוצת צרכנים שמחפשים בדיוק את הרגש הזה.

מחקרים גילו שרוב צרכני מוצרי היוקרה ובמיוחד רכבים במקרה שאנו דנים בו
בפורום שלנו, אלו בכלל צרכנים לא אמידים אשר מוציאים את הכסף שאין להם
(בעיקר באמצעות הלוואות) משום שככה הם חושבים שהם מפצים את עצמם על
משהו, או משדרים החוצה תדמית שהיא חשובה להם הן רגשית והן חברתית בסביבתם הם.
כמו להשוויץ "הנה הצלחתי בחיים ולאן אתם הגעתם ?"

בשעה שכולם רואים את החיצוניות בקלות רבה, שהרי קשה שלא להבחין ברכב
המפואר והיקר בחניה, הרי שאף אחד אינו באמת מסוגל לראות את הכסף שאין
בבנק והחסכונות שאינם קיימים, ובטח שלא את הר החובות שממן את הצריכה הראוותנית הזו.

עיקר העשירים על באמת, אינם בקבוצה הזו. עיקר העשירים באמת מסתובבים
ביננו עם ג'ינס ובגדים רגילים יום יומיים, נוהגים במכונית עממית, לעיתים משומשת.
המחקר מצא שרוב העשירים בכלל קונים רכב משומש ולא חדש שזה עוד יותר מרתק.

את המיליונים... העשירים שומרים מוחזקים באמצעי אגירת הון כגון נדל"ן ומניות.
כלומר, שאצל העשירים הכלי להכלת ואחזקת העושר הם מה שמדבר,
ולא מכלים את מה שנחסך על צריכה מוגברת שהיא פועלת כנגד המטרה.
מי כמוני יודע ומכיר מקרוב...

אם מעניין את החברים הנושא, בשמחה אשתף בחומרי קריאה וטיפים כאשר הנושא הוא offtopic...

הנה הספר לרכישה מאמזון:
https://www.amazon.com/Millionaire-Next-Door-Surprising-Americas/dp/1589795474

והנה תקציר הפתיח של הספר, תהנו:
The Millionaire Next Door
The Surprising Secrets of America’s Wealthy
Thomas J. Stanley, Ph.D.
William D. Danko, Ph.D.

Twenty years ago we began studying how people become wealthy. Initially, we did it just as you
might imagine, by surveying people in so-called upscale neighborhoods across the country. In time,
we discovered something odd. Many people who live in expensive homes and drive luxury cars do not
actually have much wealth. Then, we discovered something even odder: Many people who have a
great deal of wealth do not even live in upscale neighborhoods.
That small insight changed our lives. It led one of us, Tom Stanley, out of an academic career,
inspired him to write three books on marketing to the affluent in America, and made him an advisor to
corporations that provide products and services to the affluent. In addition, he conducted research
about the affluent for seven of the top ten financial service corporations in America. Between us, we
have conducted hundreds of seminars on the topic of targeting the wealthy.
Why are so many people interested in what we have to say? Because we have discovered who the
wealthy really are and who they are not. And, most important, we have determined how ordinary
people can become wealthy.
What is so profound about these discoveries? Just this: Most people have it all wrong about wealth
in America. Wealth is not the same as income. If you make a good income each year and spend it all,
you are not getting wealthier. You are just living high. Wealth is what you accumulate, not what you
spend.
How do you become wealthy? Here, too, most people have it wrong. It is seldom luck or inheritance
or advanced degrees or even intelligence that enables people to amass fortunes. Wealth is more often
the result of a lifestyle of hard work, perseverance, planning, and, most of all, self-discipline.
How come I am not wealthy?
Many people ask this question of themselves all the time. Often they are hard-working, welleducated,
high-income people. Why, then, are so few affluent?

כדי לתת המחשה עד כמה הדבר עובד במציאות:
היה לנו פעם אירוע חברתי בו אחד החברים התרברב על מעמדו והצלחתו בחיים
וכל הזמן התרברב במוצרי היוקרה שיש לו ואין לאחרים. באיזה שהוא שלב
ההתרברבות שלו עלתה לי ולכל השולחן על העצבים, עשיתי מעשה חינוכי עבורו
ועבור כולם:
בקשתיהו לספר לנו אם כבר הוא במודה המתאימה, כמה חסכונות הון וכסף הוא
צבר עד כה, שנראה ונלמד כולנו לאן הגיע.
הוא כמובן ניסה להחמק ולשנות את הדיון אבל התעקשתי.
לשמחתי הוא היה אמין וסיפר שהאמת היא שכלום, גם הבית היוקרתי שבו הוא
גר זה בכלל שכירות. ופה השתררה דממה - החברייה קבלה שעור ישיר ונוקב ואני
מקווה שגם הוא.
 

aharon d

New member
הנה העקרונות של אנשים עשירים באמת - שננו אותם

Affluent people typically follow a lifestyle conducive to accumulating money. In the course of our
investigations, we discovered seven common denominators among those who successfully build
wealth.
1. They live well below their means.
2. They allocate their time, energy, and money efficiently, in ways conducive to building wealth.
3. They believe that financial independence is more important than displaying high social status.
4. Their parents did not provide economic outpatient care.
5. Their adult children are economically self-sufficient.
6. They are proficient in targeting market opportunities.
7. They chose the right occupation.

In The Millionaire Next Door, you will study these seven characteristics of the wealthy. We hope
you will learn how to develop them in yourself.

נוכל לשים לב כי סעיפים 2 ו- 3 הם אנטי תזה לרכישת רכב ממותג מרצדס יקר.
לכן רוב העשירים לא קונים כזו מכונית כמובן.

אפשר רק לנחש מכך, מי היא קבוצת הצרכנים שכן רוכשים מרצדס, אם עשירים הם
לא (לפחות חלקם העיקרי מקרב רוכשי מותג זה).
 

xrlmike

New member
לטעמי תיארת אדם עמיד אבל לא עשיר

עשיר אמיתי מלבד חשבון הבנק יודע שהוא נמצא במצב שבו הוצאות שונות לא באמת יזיזו את חשבון הבנק שלו ואוהב איכות ופינוק ולא צריך לספור כל הוצאה כי ההכנסה השוטפת מספיק גבוהה לכסות כל הוצאה.
עשיר אינו זה שחסך שקל לשקל והגיע לחשבון בנק המכיל מליון או שניים או עשרה וחי חיי צניעות ואקסלים - זה קמצן עמיד אבל לא עשיר אמיתי
&nbsp
&nbsp
 

aharon d

New member
אז במטותא, קרא את הספר

מהקריאה תלמד שזה הפוך ממה שכתבת.
למעשה רוב רובם המכריע של מיליונרים לא נולדו כאלו, הם בנו את העושר במו
ידם. זו קבוצה של 84% מכלל המיליונרים המכונה self made millionaires.
הם התחילו מאפס. הם בנו את עושרם במו חייהם. עשו זאת בזכות אותן תכונות
משותפות (כ- 7 נושאים). הגיעו ברבות הימים למעמד של עושר.

המחקר מצא שגם לאחר שנעשו כבר למליונרים, אלו לא שינו את הרגלי הצריכה
ויתר התכונות, אלא נשארו כמו ביום שהתחילו את הדרך, וזה מה שמשמר
אצלם את העושר ולא נוגס בו או מוחק אותו חלילה.

דווקא אותם 16% מהמיליונרים שלא בנו את העושר במו ידם אלא ירשו אותו
כמתנה, הם אלו שבמהלך חייהם (בגלל שלא יודעים איך עושר נבנה ולכן איך
עושר נשמר), מוחקים אותו עוד בתקופת חייהם. מדהים.
שכן לקנות מוצרי יוקרה במיוחד כשזה כסף קל שלא טרחת ליצרו, זו חוכמה מאד
קטנה, וגם דרך מהירה למחוק את מה שנצבר - במיוחד אם לא יודעים איך לייצר
עוד ממנו מחדש. מי שלא בנה עושר - לא יודע איך לעשות כסף.
כמה פשוט, הגיוני, וכמה נכון.

המחקר מצא קשר הדוק בן הידע והיכולת לייצר עושר, לבין שמירה עליו.
מי שקיבל אותו במתנה אינו יודע איך עושים עושר מלכתחילה, ומובן מדוע
שורף את כל ההון שההורים בנו בדורם.

הקונספציה שהבאת אודות מי הוא עשיר היא בדיוק השגיאה שרווחת בקרב כולנו
אך לא באשמתנו, אלא בשל מדיה שהטעתה אותנו כל השנים אודות מה הוא
עושר ואיך הוא מושג. יותר מדי הוליווד ותוכניות ראליטי בטלויזיה. הם בעצמם לא
יודעים מה הוא עושר ולכן הציגו תמונה לא ראלית.

גם החוקרים יצאו לדרכם עם המיסקונספציה הזו וחטפו סתירת לחי כשגילו את
התמונה הנכונה. לכן יצאו עם הספר - בגלל הסתירת לחי שחטפו. הם הראשונים
שבאמת עשו מחקר אקדמאי בנושא וכזה שלא ביצעו לפניהם מעולם. זו הגדולה
שבו ומדוע הוא פורץ דרך חלוצי.

בקיצור - גש לקרוא את הספר, מבטיח לך שני דברים:
האחד הוא שאתה תלמד ממנו המון. למעשה ישנה את חייך ממש. לראשונה תבין
מה הוא באמת עושר, הכיצד מושג, ואיך העשירים האמיתיים מתנהלים.
השני הוא שאתה תבוא אלי ותגיד תודה על שהמצלתי לך לקרוא את הספר.
תן בי אמון שאינני מבזבז את זמנך לריק.

לקינוח לא יכולתי להתעלם משכתבת:
אם הנך סובר שמי שחיי נכון בדרך להיות עשיר, מגיע לבקושי 1-2 מיליון בצד,
ולכן הוא רק עמיד אבל לא עשיר, אתה טועה. מגיעים להרבה יותר מכך.
זכור דבר מתמטי:
הון נצבר בקצב אקספוננציאלי, לא לינארי. אפקט הריבית דריבית.
ולכן ככל שנצברות השנים שבהן מייצרים ובונים הון, קצב הצבירה מאיץ עצמו
עם הזמן. קרי לעשות את המיליון הראשון לוקח אמנם הרבה שנים. אבל אחרי זה
זה מתחיל לרוץ מהר. החוכמה היא להתמיד ואז הפירות מגיעים, בשלב המתקדם
יותר.
 
למעלה