טויוטה RAV4 היברידית החדשה

טויוטה RAV4 היברידית החדשה

באמת מרשים יש שיפור בביצועים ( לא מתרשם מזה ) .
אבל בכל זאת זו מכונית עם 2 סוגי מנועים שמניעים את הרכב .
אני חושב שהיברידי צריך להיות רכב חשמלי עם מנוע בנזין לטעינה בלבד ולא להנעה.
 

ANZ1

New member
כמובן שיש כאלו

(ראה במוו I8)
אבל ברכב כזה צריך שיהיה מערך בטריות גדול, ולכן הרכב יהיה הרבה יותר יקר מרכב היבירידי רגיל
 
במה זה שונה מבטריות של מכונית חשמלית ?

רק שיהיה בנוסף מנוע בנזין קטן לטעינת הבטריה .
אולי יקטין במקצת את גודל הבטריה .
 

ANZ1

New member
זה עניין של כמות הבטריות לא של סוג

ובטריות הם עדיין חלק מאד יקר
היום יש 5 רמות שונות של כמות בטריות, ולכל אחת מהן יש מספר דוגמאות בשוק
1. מיילד היבריד - מנוע בנזין עיקרי + בטריה קטנה רק לתחילת הנסיעה או לחסכון בעצירות - זה יהפוך להיות המינימום בכל המכוניות תוך שנה שנתיים.
2. רכב היברידי - מנוע בנזין עיקרי + בטריה יותר גדולה שמאפשרת שיפור הביצועים או שיפור נצילות לאורך כל הנסיעה.
3. היברידי נטען - הבטריה מספיק גדולה כדי לנסוע 50 קילומטר.
ראה את הטויוטה ראב4 שהוצגה השבוע גם עם מערכת נטענת, בעוד שהגירסא ההיברידית יש לה 200-220 כוחות סוס, לגירסא הנטענת יש בטריה יותר גדולה ו 300 כוחות סוס.
4. חשמלי עם מאריך טווח, זה בעקרון כבר רכב חשמלי, רק שיש מנוע בנזין שבעצם משמש כגנרטור שמייצר חשמל ומאריך טווח (שוב זה במקום עוד בטריות)
אבל המנוע בנזין לא מחובר לגלגלים, אלא רק לבטריות.
5. חשמלי מלא.
בסוף זה הכל עניין של מחיר
 
אני חושב שצריכים כבר לדלג על 3 הראשונים

וללכת על חשמלי מלא או חשמלי עם מנוע בנזין לטעינה בלבד .
כמובן שיהיו כאלו שתמיד ירצו הרבה כוח , להם נשאיר את הראב4 החדשה
ודומות לה .
נבצר ממני להבין למה צריך רכב שמאיץ יותר מהר מ 9 שניות ל 100 קמ"ש
עם כל הפקקים ומצלמות המהירות . הרי אין כאן אוטובן .
אפילו אם הנהג עשיר ולא איכפת לו לשלם קנסות על מהירות אבל זה יגיע לשלילה
זה לא כמו ברוסיה שזה קנס בלבד או תשלום שוחד לשוטר.
 

ANZ1

New member
רק נשאר שתוריד את ה10 טון שאתה מרים ותפתח בטריות זולות

ביום שרכב חשמלי יעלה לייצור כמו רכב בנזין, לא יהיו יותר רכבי בנזין
אבל היום, אם מכונית חשמלית פשוטה כמו ניסאן ליף היתה נמכרת כמו רכב רגיל עם אותו אחוז מס, הרכב היה עולה 250 אלף שח,
בינתיים כל גירסאות הביניים זה פתרון זמני יותר זול.
 

ANZ1

New member
בינתיים כמות הנפט הידועה בעולם רק גדלה

כל שנה מגלים יותר שדות נפט חדשים מכמות הנפט הנצרכת,
יש לפחות ל50-100 שנה הקרובות מספיק נפט.
 
יהיה נפט רק לעוד 30 -40 שנה , לאחר מכן הוא יהיה יקר

להפקה , מספר המכוניות יוכפל מספר בני האדם גם יגדל
מקורות אנרגיה אחרים יהיו רק 20 אחוז מהשוק .
 

ANZ1

New member
אתה שוב מדבר שטויות בלי לדעת נתונים

- כמה נפט העולם צרך בשנה האחרונה ?
- כמה נפט חדש העולם גילה בשנה האחרונה ?
- מה אחוז השיפור בתצרוכת הדלק של מכוניות בשנה / 10 שנים ?
- מה אחוז הגידול באוכלוסיה ?
אני יודע את המספרים ויכול להסביר שאתה טועה, ואתה ?
אם היית יודע את המספרים, היית רואה שכל שנה העולם מגלה פי כמה נפט ממה שהוא צורך באותה שנה
ושאחוז השיפור בתצרוכת הדלק יותר גדולה מהגידול באוכלוסיה
שכל העולם עובר לתחבורה ציבורית (אפילו ישראל)
ושיש בעולם מספיק אנרגיה חלופית כדי להחליף את כל תצרוכת הדלק.
 
מה עושה נהג שתצרוכת הדלק שלו יורדת ? נוסע יותר .

הפקקים גדלים = צריכת דלק יותר גדולה
זה מה שקראתי, הנפט יספיק ל 30 - 40 שנה .
חסכון בתצרוכת של משאיות אוטובוסים מטוסים אניות ורכבות הוא לא משמעותי .
 

enigo

New member
אה... קראת... זו כבר התקדמות. הרי בדרך כלל אתה פשוט מחליט

לפי מה ש"נראה לך".
אבל הנה המלצות להמשך:
1. טרח להתעדכן מדי פעם. נגיד פעם בעשור, בתור התחלה. הנתון של ה-30-40 שנה שייך לשנות השמונים.
2. התזה שלך לגבי הקשר בין צריכת הדלק ונסועה לא נתמך על ידי הנתונים. מאוד פשוט. אין מתאם הדוק, או אפילו קרוב להדוק, בין שינוי בעלות הדלק לק"מ (כי זה מה שמעניין נהגים, לא צריכת הדלק בק"מ לליטר) לבין הנסועה. והיו לאורך השנים מספיק שינויים במחירי הדלק, שמשנים את העלות לק"מ בצורה הרבה יותר נקודתית מאשר השיפורים הטכנולוגיים, כדי שזה יהיה ברור. למי שטורח לבדוק את העובדות, כמובן - שום קשר אליך...
 
הנתון אכן ישן אבל הצליחו בני הבליעל למצוא עוד נפט

ולכן הנתון הזה עדיין בתוקף
דבר שדופק את מדינת ישראל עם הפטרודולרים של מדינות ערב .
זה ברור , אם עולה לי פחות לנסוע אני אסע יותר , למשל אני אגור
100 קילומטר ממקום העבודה ולא אטרח לעבור דירה .
אני אצא לנסיעת פנאי לא פעם בחודש אלא כל סוף שבוע .
אתה צריך להזכיר לעצמך שאתה בישראל ולכן גם יעילות בצריכת דלק של 30 אחוז ( רכב היברידי ) עדיין משאיר את עלות הדלק ברף גבוה .
 

enigo

New member
מה ש"ברור" לך לא רלוונטי כשיש נתונים

שמוכיחים אחרת...
 

enigo

New member
ועל מה המחשבה הזו מבוססת?

על הכרות עמוקה עם היכולות הטכנולוגיות בתחום? על הבנה מעמיקה של האתגרים בתחום הייצור של סוללות? אולי על ידע מכני מדוקדק של היעילות של מערכות מאריך טווח?
או כמו תמיד אצלך, על "נראה לי" חסר קשר לעובדות (ולו רק בגלל שאתה לא יודע אותן)...
 
מה קשורה יעילות ? זה בסך הכל כלי עזר לא להתקע

כאשר יש טווח של 300 ק"מ זה לא נחוץ .
אכן טכנולוגיה מסובכת , לשים גנרטור שעולה 1500 ש"ח בתוך הרכב עם שנאי .
 

enigo

New member
מה קשורה יעילות ROTFLOL

לא, אתה אמיתי? כל תעשיית הרכב משקיעה מאמצים כבירים בשלושים השנים האחרונות להגביר את היעילות, והנמלה טוענת שזה לא חשוב...
כמובן שתוך כדי, הצלחת לחשוף שוב את הבורות שלך, בשני אלמנטים שונים בהודעה הקצרה שלך:
1. כדי להציע טווח נסיעה של 300 ק"מ, רכב צריך סוללות גדולות ויקרות. להוסיף גנרטור כמאריך טווח יהפוך את העלות של הרכב האמור ללא מעשית (וזה עוד לפני שדנו בנפח).
2. כדי שלמאריך הטווח תהיה משמעות, הוא צריך להיות בהספק של 8KW, לפחות, ברכב משפחתי. פשוט כי זה מה שרכב צורך בשיוט (וזה עוד נתון בצד הנמוך. כמובן שזה משתנה בהתאם למהירות הנסיעה, אם המזגן עובד וכן הלאה). כשתמצא גנרטור של 8KW שעולה 1500 ש"ח - תודיע לי...
אלוהים, אינשטיין צדק - ואני לא מתכוון לגודל היקום...
 
מה קשורה יעילות של מנועי בנזין לכאן ?

אני בכלל טוען שאם יש כבר טווח של 300 קילומטר לא צריך יותר מזה
אז צריך מכונית עם טווח של 150-200 עם עוד גנרטור קטן
ולא צריך שהוא יפעל כל הזמן , רק כאשר יש צורך בכך .
אתה כמובן לא יודע שעלות ליצרן זה לא עלות של מוצר שנמכר לך
 

enigo

New member
בקיצור, שוב אתה מוכיח שאין לך מושג על הה אתה מדבר

"גנרטור קטן" לא יעשה את העבודה. צריך אחד די גדול. והוא צריך מיכל דלק, ומערכת קירור, ומערכת פליטה עם קטליזטור (תקנות הפליטה עדיין תקפות, אל תשכח), ובידוד רעשים וכן הלאה וכן הלאה. זה לא יעלה 1500 ש"ח - אלא כמה סדרי גודל יותר. וכמובן יתפוס מקום. הרבה מקום.
אם כבר הולכים על הקונספט של מאריך טווח, אין גם טעם בסוללה של 200 ק"מ, אלא רק כזו שתספיק לנסיעה יומיומית ממוצעת, משמע סביב מאה ק"מ - ומאריך הטווח יטפל בכל הנסיעות החריגות.
כך או כך, כנראה שהקונספט הזה לא כל כך מוצלח או מציע פשרה פחות טובה מרעיונות אחרים. עובדה שאין אפילו יורשת לוולט, שלא לדבר על מתחרים.
 
זה שלב יותר טוב מהיברידיות הנוכחיות בדרך לחישמול מלא .

לראב 4 החדשה יש 60 קילומטר על חשמל זה ממש לא רע .
אפשר יותר ולהקטין את המנוע בנזין .
 
למעלה