יש לכם המלצה לחנות צמיגים אמינה באיזור המרכז שמוכרים Falken?

I Gabe

New member
יש לכם המלצה לחנות צמיגים אמינה באיזור המרכז שמוכרים Falken?

עדיפות לאיזור ראשון לציון-חולון אבל לא חייב, מוכן לנסוע גם יותר רחוק בשביל חנות אמינה.
תודה.
 

CarWizard

New member
אמנם לא משיב במדויק לשאלתך

אמנם לא משיב במדויק לשאלתך אבל מציע/ממליץ שלא תנעל דווקא על המותג הזה משום שישנם ערב רב של מותגים איכותיים חלקם אף יותר מפאלקן שאפשר לבחון באותה מידה גם.אציע לבדוק איזה צמיג ראוי יש ושאפשר להשיגו במחיר הכי טוב נכון לרגע הבדיקה ושהוא מצוי במרחק סביר ממך.זמן נסיעה לספק רחוק יותר עולה כסף טרחה וגם בדלק.מוצר כמו צמיגים הינו זול יחסית ולרוב אינו מצדיק את ביטול הזמן או מרחק הנסיעה הנחוצים רק כדי לחסוך כמה גרושים או חלילה צורך בשירות חוזר במקרה ותתגלה תקלה בהתקנה הראשונה שאז רווחך יצא בהפסדך.יש צמיגים מעולים מששת היצרניות המוכרות בעולם גגל ברשת מצא אותם,כל צמיג מסדרה ראויה שתבחר מששת מותגים אלו לא יפול באיכותו או רמתו מהפאלקן שרצית וכנראה להפך.לפעמים אני מצליח למצוא בארץ עסקאות נהדרות נקודתית על משלין גודייר פירלי או דאנלופ אז חפש גם צמיגים מהם במסגרת החיפוש הנוכחית.יש סדרות טורינג ויש סדרות ירוקות לחסכון בדלק,לא חסר מבחר
 

I Gabe

New member
ערכתי השוואה בין צמיגים עם דירוג A בבלימה

והצמיג הזה של פלקן נכון לעכשיו זול משמעותית מכל צמיג אחר בקטגוריה זו. אני מניח שמשלמים על זה מחיר בצריכת דלק ו/או שחיקה כי בד"כ לכל דבר יש מחיר. אבל פחות חשוב לי.
 

CarWizard

New member
דרוג שמי קבע אותו?

דרוג שמי קבע אותו? אתה צריך לקרוא/ללמוד מבחנים אוביקטיבים צד ג' שביצע גוף מחקר שאינו נטוי לפרסום.כל השאר הבלים שמטעים צרכנים נאיבים
 

xrlmike

New member
לא אבל - אתה סומך על היצרן שאיכות סידרת הייצור

זהה לאיכות הדוגמית שנשלחה לקבלת הדירוג
על בקרת איכות של מישלין\פירלי\ברידזסטון\דנלופ\קונטיננטל... אני סומך
על בקרת איכות של יצרן סיני פחות אבל זה רק אני
 

חן 1111

Active member
אבל הוא שאל על פלקן. זה יצרן יפני מכובד

לא סיני. ואני מניח שאפשר לסמוך על בקרת האיכות שלו.
 

aharon d

New member
מצטרף

כבודו של מותג falken במקומו מונח, אך זהו יצרן קטן דרג ב' (או אפילו ג').
מנסיוני המוטורי רב השנים, איכות הנהוג והאחיזת הכביש של מותג falken אינו
מתקרב לאיכות שמציגים צמיגי איכות ממותגי השורה הראשונה אותה הזכרת,
ועליהם אפשר להוסיף את goodyear.

לא שיש בעיה לרכוש צמיגי falen כן, אלא שיש לעשות כן ובתנאי, שמתקיימת
הנחת מחיר ברת משמעות לכיס, לעומת מחירם של צמיגי האיכות מדרג א'.
שהרי אם אין הנחה מספקת לא עשינו כלום וחבל על הטרחה בכלל.
 

חן 1111

Active member
פלקן אכן זולים בהרבה מצמיגים מקבילים אחרים.

כך שהם אולי לא הצמיגים הכי טובים בשוק, אבל הם בדרך כלל הדיל הכי טוב. הפרש המחיר גדול. ההבדל באיכות קטן. אם בכלל...
חוץ מזה, השואל כבר בחר בפלקן. הוא לא ביקש עצה איזה צמיג לקנות אלא רק לאיזו פנצ'ריה ללכת.
 

aharon d

New member
הוא כנראה צודק

רעיון הדרוג של הצמיגים במקור היה טוב, אלא שבפרקטיקה המימוש כושל:
" tire manufacturers are not under any obligation to grade a tire based on the test results, except to say that they cannot overstate the grade."

בפועל נמצאו צמיגים רבים שמצמידים אותיות למוצריהם מבלי שמישהו בכלל בחן
אותם. בעיקר צמיגים ממותגים עלומי שם ולא מוכרים. אמנם falken אינו נמנה
עליהם ונחשב מותג יחסית מוכר, לכן סביר שלא מרמה וממציא סתם ערכים אבל,
הקשר בין הדרוג ששמו על צמיג בהשוואה ליצרנים אחרים אינו מתקיים, אלא רק
בתוך המוצרים של אותו יצרן לעומת יתר הצמיגים שלו עצמו. וזה חשוב להדגיש.

מעבר לכך, סימון traction קשור אך ורק לאחיזה על רטוב ואינו אומר כלום בכל
הנוגע לאחיזת הצמיג על יבש, שבישראל המדברית הוא הנתון החשוב להבדיל
משווקים שבהם רטוב ברוב ימות השנה (כמו צפון אירופה). רוב הצרכנים בכלל
לא מודעים לכך, וחושבים שעל יבש יש קשר לדרוג. לרוב מתקיים קשר הפוך,
אחיזה טובה על רטוב באה על חשבון אחיזה טובה על יבש, משום שמדובר
בטריידאוף בפרופיל החירוץ בסוליית הצמיג. יותר חרוץ מחד מסייע אמנם לתעל
מים בצורה טובה, אך הוא מקטין את סך שטח האחיזה שהצמיג מאפשר לכביש.
על יבש מה שחשוב הוא סך השטח, ולא החירוץ. זו המרת תכונה אחת לטובת
האחרת וחוזר בכוון ההפוך.

"They represent the tire's ability to stop on wet pavement as measured under controlled conditions on specified government test surfaces of asphalt and concrete. The testing does not take into account cornering, hydroplaning, acceleration or stopping on a dry surface. Nor does it account for the significantly different effectiveness of ABS versus non-ABS braking systems on a tire's stopping distance."

מנסיוני המוטורי הלא מבוטל, עניין של גיל - אין מה לעשות נסיון נמדד במספר
השנים שאתה על הכביש, אני נאלץ להודות בהכנעה, שכאשר תמיד נהגתי על
רכבים ולהם צמיגים מותגים מובילים - האחיזה, השקט, והנהוג - היו ברמה ברורה
מעל לזו של צמיגים ממותגים דרג ב' או ג', אפילו שהיו חדשים.

מרגישים זאת בבירור, כבר באחיזה בהגה והתחלת הגלגול על הכביש.
צמיגי איכות מחזיקים את ההגה חלק יותר, הדוק יותר, ישר יותר, אם יותר פידבק
רלוונטי תחת עומס שזה מה שמקנה כושר דינאמי ובטיחות, ועם כושר אחיזה צידי
בפניות שהוא ליגה מעל באופן מובחן על ידי הנהג. אפילו אשתי שמה לב לרכב
שיש לו צמיגים טובים לעומת פחות - היא העידה, שבהגה מרגישה את ההבדל.
ואשתי ממש אינה פיגורה מוטורית בשום צורה שהיא, משמע שאם היא חשה אזי
על אחת כמה וכמה.

falken בסדר, לא ניקח ממנו את הכבוד המינימאלי הזה.
אבל הוא אינו מתקרב או מדגדג רמה של מותגים כגון מישלין ברידגסטון או
קונטיננטל, שהם השלושה המובילים לדעתי בשוק שלנו. גם גודייר.
בארץ קצת קשה להשיג ברידגטון במחיר סביר בגלל יבואן קקה, אבל לפחות יתר
המותגים האחרים יש בשפע זמין ובמחירים יחסית סבירים רוב השנה (תלוי במידה גם).
 

enigo

New member
מה הקשר בין מה שהוא אמר למה שאתה אומר?

הוא רמז שהדרוג (יורולייבל) הוא של גוף מוטה פרסום. זה פשוט לא נכון, נקודה.
&nbsp
אתה טוען שיש יצרנים שמצמידים דרוג לצמיג בלי לבצע את המבחנים - זה נקרא זיוף, ויש מי שמפקח על זה (האירופאים די נודניקים בדברים כאלו). התמיכה הטובה ביותר לכך שגם יצרנים סיניים עלומים לא מרשים לעצמם להדביק בחופשיות דרוגים לצמיגים שלהם היא העובדה שהצמיגים הזולים שנמכרים באירופה ומפרסמים את דרוג היורולייבל שלהם עושים זאת עם נתונים לא ממש מבריקים.
&nbsp
האם יכול להיות שהם שולחים צמיגים שנבחרו בקפידה לתהליך התקינה ומרשים לעצמם לחפף אחר כך, כמו שהציעו כאן? אולי, אם כי לא בטוח שזה אפשרי (צריך לקרוא את תקנון הבדיקה).
&nbsp
יש סתירה מסוימת בין אחיזה ברטוב לאחיזה ביבש, בהחלט. אבל זה נכון כאשר מדובר בטכנולוגית יצור וחומרים נתונה. למעשה, יכול בהחלט להיות צמיג שטוב מצמיג אחר גם ברטוב וגם ביבש. לא עניין של השערה - אלא בדוק.
&nbsp
האמירה שלך על זה שהדרוג תקף רק להשוואה רק בין צמיגים של אותו יצרן לא נכונה, ולא ברור לי על מה בדיוק אתה מבסס את הטענה הזו. זה כל הרעיון בתקן - האפשרות להשוות בין מוצרים שונים של יצרנים שונים.
&nbsp
גם ליצרנים הגדולים היו צמיגים מחורבנים - מישלן אנרג'י סייבר מהדור הראשון (היה חביב על מתחרים בליגת הדריפטים בגלל האחיזה הצידית העלובה...) וברידג'סטון E200 ו-E250, למשל (גם ה-E300 לא עילוי, אבל כבר סביר. נחות בהשוואה לגודייר המקביל בכל מובן כמעט). הפירלי P7 סנטוריו (פירלי נחשבת אחת מחמשת הגדולות, בהתאם לתקציבי המחקר שלה) היה צמיג מרעיש עם אחיזה לא מרשימה, גם בהשוואה לצמיגים של מותגי ביניים. מצד שני, היו לטויו, למשל, צמיגים מעולים שהיו חובבי הגה שנשבעו בהם.
 

CarWizard

New member
עובדה ידוע שטרם חילחלה לנאיבים

עובדה ידוע שטרם חילחלה לנאיבים כשבנוסף יורולייבל אינה קשורה לרגולציית הסמון בתחום.המלצתי שלא תפגין בורות
 

enigo

New member
אז אולי תאיר את עיננו?

גם לגבי למה, אם זה דרוג שנקנה בכסף, לא הולכים כל היצרנים וקונים איזה דרוג נחשק?
ויותר מזה - מדוע הם טורחים להשקיע תקציבי פיתוח אדירים (הגדולים משקיעים כמיליארד דולר בשנה במחקר ופיתוח) בפיתוח צמיגים שישיגו דרוג AA, אם כל מה שהם צריכים זה לשלם לנותני הדרוג?
 

enigo

New member
ולמי שלא מכיר את דרוג הורו לייבל האמור

הנה לינק לערך ב וויקיפדיה - https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tyre_label
&nbsp
ועל קצה המזלג - זה דרוג של האיחוד האירופאי, ולא איזו יוזמה פרטית של ארגון חובב פרסום כמו שרמזו כאן.
 

aharon d

New member
מסתבר שהוא צודק

מהערך שלנקקת הנה המשפט הבא:
This initiative results from a regulation by the EU Commission released in 2009

כאשר EU Commission זה הגוף הבא:
https://ec.europa.eu/info/index_en

אכן כדבריו של קוסם מכוניות אין קשר ל- euro label
 

enigo

New member
אתה יכול להסביר את מה שאמרת? איך הארגון שיזם את היורו לייבל

לא קשור ליורו לייבל?
 

חן 1111

Active member
מכיוון שאתה יודע בדיוק מה אתה רוצה, אז כל חנות תהיה טובה

תתקשר לחנויות גדולות באזור שלך ותשאל אם יכולים להביא לך את הצמיגים שבחרת וכמה הם עולים.
יש סניף של צ'ק אפ באזור התעשייה בחולון.
כשאתה מגיע להתקנה תבדוק שאלה הצמיגים ותבדוק גם את תאריך הייצור המוטבע.
 

I Gabe

New member
היה לי פעם סיפור כשניסיתי לעשות סקר כזה, נפלתי על נוכל

אחרי שהרים את האוטו, פירק 4 גלגלים ואת הצמיגים הישנים, המחיר קפץ ב50 שקל לצמיג. אבל צ'ק אפ הצעה מצויינת. תודה.
 
למעלה