תקנון חדש של משרד התחבורה, קנית רכב חדש - קבל רכב ישן ממחסן

תקנון חדש של משרד התחבורה, קנית רכב חדש - קבל רכב ישן ממחסן

תקנון הזוי.
עד כן היה עד 12 חודשים ושילמו במחיר גבוה על רכב.
האריכו ל 18 חודש, אין בזה הגיון שתשלם מחיר גבוה על רכב חדש מבלי שתידע שקיבלת רכב שעמד עד שנה וחצי במחסן.
הקומבינה כדי לעזור ליבואני רכב ולא לעזור לאזרחים.

לדעתי חובה להוציא חוק חדש, רכב שעמד בשמש עד 18 חודש ולא נסע בכלל, עם אפס ק"מ, החלפת שמן, מצב הצמיגים וכ'ו ישלם פחות ממחירון רכב חדש בהתאם לחודש ושנת הרכב במגרשי היבואנים ומצב הרכב, ועם אחריות מופחתת או אחריות מלאה מיום המסירה.
יורידו שנת ייצור רכב כדי לבלבל אותכם ולא תדעו.
זה הזמן להגיש תביעה ייצוגית נגד משרד התחבורה.

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3773875,00.html
 

enigo

New member
עד לפני כמה שנים לא היתה מגבלה בגלל

ושים לב שהמגבלה היא מתאריך הייצור, לא ההגעה לארץ. המשמעות, עבור מי שמייבא מכוניות מהמזרח הרחוק או ארה"ב היא שיש להם בערך תשעה חודשים מהגעת הרכב לארץ כדי למכור אותו. וזה לו"ז צפוף שמקשה על ניהול מלאי חכם.
כמובן שצריך להיות איזון מול טובת הלקוח. אבל כדי שתביעה כזו תצליח, אתה צריך להוכיח שזה חריג ביחס למקובל בעולם וכי נגרם ללקוח נזק אמיתי. לא בטוח שתצליח.
 

CarWizard

New member
בית משפט בארץ לא יתערב

בית משפט בארץ לא יתערב בהחלטת מחוקק או רגולטור בנושאים מסוג זה.הוא כן יתערב בנושאים שקשורים לחוקי יסוד מהותיים כגון חירותו של האדם במשטר דמוקרטי באם אלו ירמסו ברגל ברורה וגסה.החלטת רגולטור בנושא עסקי מסחרי דנן תדחה על ידי בית המשפט בטענה כי הנושא נמצא מחוצה לסמכותו של בית הדין ועל כן דין התביעה להדחות על הסף.הרגולטור יכל אף להחליט החלטה קיצונית יותר כפי שהיה נהוג בעבר והיא שהיבואן רשאי להחזיק במלאי את הרכב ללא מגבלת זמן ועדיין זה יחשב לחדש.בשביל זה יש שלטון ובר סמכה לקבוע בנושאים שכאלו להלן השלטון הנבחר ומשרדיו המתאימים.בית הדין אינו ממלא או מחליף את מקומו של השלטון הנבחר במדינה מתוקנת,ואינו מתיימר להתערב אלא במקרים מהותיים וחריגים שפוגעים בחוקי יסוד של המדינה.נוכל לראותו מתערב למשל בנושאי שטחים פינוי אנשים מבתיהם עינוי אסירים בטחוניים וכדומה.לא בדיני רגולציה של רכב שמשמעותם משנית ושולית באופן יחסי למוזכר ואינם מעוגנים בחוקי היסוד של המדינה.לא על כך פלוץ שהשלון יחליט בחיי היום יום בית המשפט יאמר את דברו.אנשים קצת התבלבלו בדבר תפקידה של כל סמכות במדינה הדמוקרטית.יש תפקיד לבתי משפט בהחלט והוא אינו חופף לתפקידו של השלטון או הכנסת.
 
הישראלים הם הכי פריירים שיש בצרכנות

אבל כאן אין קייס , עד עתה מכרו לך רכב בן 12 חודשים , לכן ההבדל הוא 6 חודשים בלבד , ב 6 חודשים אין דבר שהוא שונה משמעותית
בנוסף רוב הרכבים נמכרים די מהר כי בכל זאת נמכרים 300000 רכבים בשנה
אז אולי בסוף שנה יהיו רכבים שעמדו יותר משנה במחסנים , שזה לא מחסנים אלא מגרשים. אז אם זה מטריד אותך תקנה באמצע השנה .
אותי מדאיג יותר מכירת רכבים עם תיקוני פחחות סודיים . או רכבים עם מנועים אוכלי שמן , שהיצרן מתכחש לכך שהם אוכלי שמן וקורא לזה סטנדרט .
 

enigo

New member
אתה לא מפספס שום הזדמנות להפגין בורות, הא?

מה הקשר ללקנות באמצע השנה?! אתה מודע לזה שמשלוחי רכב מגיעים באופן שוטף, כל כמה שבועות/חודשים, ולא רק בתחילת השנה, נכון?
 
אתה כל הזמן מוכיח שאין לך מושג בכלום

היבואנים עושים מבצעים בסוף שנה על המלאי שנתקע להם . הרי אם הרכב נמכר הוא לא יישב במגרש שנה וחצי .
מוטב תתרכז באיזה סוג פלסטיק יותר טוב של יונדאי או של קיא .
 

enigo

New member
כאמור, לא מפספס שום הזדמנות...

אין קשר בין מבצעי סוף השנה לבין תקנת שניים עשר החודשים.
שום קשר. אפילו לא קלוש.
יש שפע מידע ברשת על הסיבות למבצעי סוף השנה שעושים היבואנים -אם רק היית טורח לקרוא. אבל בירור עובדות לפני שאתה מגבש דעה כנראה סותר איזה עיקרון עמוק שאתה חי לפיו, או משהו בסגנון. אני לא מצליח לחשוב על הסבר אחר להתעקשות שלך לדבר שטויות בתחומים בהן העובדות מוכרות ונגישות.
 
למעלה