אז ככה
1. מבחינה כלכלית נטו, ככל שתחזיק את הרכב יותר שנים, ככה זה יהיה יותר כלכלי,
פשוט, כל שנה רכב מאבד X אחוזים מהשווי שלו וככל שעוברים השנים ירידת הערך פוחתת.
2. אבל בצד השני ככל שאתה נוסע ברכב יותר זמן, אתה נוסע ברכב יותר ישן, פחות בטיחותי, פחות אמין, ובכלל פחות כיף.
3. ההבדלים בן ליסינג תפעולי דרך חברה או ליסינג פרטי רגיל זה , שליסינג דרך חברה, חברת הליסינג והמעביד שלך עושים את הכל, לוקחים את הרכב לטיפולים, לטסט, משלמים משלמים את הכל, וברגע שהמעביד שלך הוא לקוח גדול, אז מתייחסים אליך יותר יפה ויותר בסלחנות, וכמובן משלם על הדלק, כשמדובר על רכב שנוסע הרבה, זה הרבה עלויות.
בליסינג פרטי, החברה נותנת לך רכב, אתה מחזיר לה אותו אחרי 3 שנים, וגם אם ההסכם כולל ביטוח וטיפולים, אתה זה שצריך לקחת את הרכב לטיפולים, או לשלם על רחיצה, ואתה צריך לשלם על הטסט השנתי (לא עושים יותר טסטים, אבל לשלם צריך), ובכלל אתה "לבד" מול המערכת, אם תהרוס את הרכב, תשלם על הנזק.
4. כך שאם מדובר על אחזקת רכב יותר מ3 שנים, ולא צריך 12, גם מספיק 6,
אז ברור שעדיף לקנות רכב ולא לעשות פעמיים ליסינג של 3 שנים שיעלה יותר.
אבל אם רוצים להתפנק ולהחליף לרכב חדש כל 3 שנים, ליסינג פרטי יהיה התהליך הכי נכון, בשביל זה נוצר המוצר שנקרא ליסינג, אבל על נוחות משלמים.
5. אם לקנות רכב להרבה שנים אז צריך למצוא את העיסקה הכי טובה, וסביר שבחיפוש תמצא רכב דרך חברות הליסינג בהנחה גדולה.
למשל כרגע, בהנחה שאתה רוצה להחזיק רכב הרבה שנים, נראה שקניה של פיגו 208 חדשה דרך חברות הליסינג ב79 אלף שח, תהיה הקניה הכי זולה לאורך שנים, כמובן שצריך לזכור שההנחה הזאת גדולה כי הרכב מוחלף בזמן הקרוב.
https://www.motodeal.co.il/deals/פיגו_208_אקסס