רכב חדש, 0 ק"מ או ליסינג תפעולי - מה עדיף ?

winner999

New member
רכב חדש, 0 ק"מ או ליסינג תפעולי - מה עדיף ?

חברים שלום
הגיע הזמן להחליף רכב - מעוניין בסופרמיני חדש
מה עדיף (גם כלכלית וגם מבחינת שקט נפשי) - רכב חדש מהיבואן, רכב 0 ק"מ מחברת השכרה או רכב בליסינג תפעולי ?
אני נוסע לא מעט - לפחות 21K בשנה, הרוב מחוץ לעיר.
מישהו כאן לקח רכב בליסינג תפעולי ויכול להמליץ או לשלול ?
תודה מראש למגיבים
 

ANZ1

New member
תלוי במספרים...

תלוי כמה שנים אתה מחזיק רכב, אתה רוצה להחליף רכב כל 3 שנים או כל 6 או כל מספר אחר.
הליסיניג התפעולי שלך ממי הוא ? דרך העבודה ? הוא כולל דלק ? כמה הוא עולה לך?
או שאתה מתכוון לליסינג פרטי ? ליסינג תפעולי מלא לא עושים לאנשים פרטים,
בכל מקרה, לך תברר את המספרים הספציפים שלך ורק ככה אפשר יהיה להשוות
לאנשים שונים יש מספרים שונים
 

winner999

New member
הכוונה לליסינג תפעולי פרטי

לגבי ליסינג - חד משמעית לא כדאי לקחת ממקום העבודה, שאלתי על ליסינג תפעולי פרטי - הבנתי שיש היום דבר כזה.מה ההבדל בינו לבין ליסינג "רגיל" פרט לדלק שהבנתי שלא נכלל ?
את הרכבים הקודמים החזקתי הרבה זמן - 10-12 שנים אבל לא בטוח שזה כלכלי וזה אחד הדברים שאני רוצה לבדוק - כמה זמן כדאי להחזיק רכב חדש.
 

ANZ1

New member
אז ככה

1. מבחינה כלכלית נטו, ככל שתחזיק את הרכב יותר שנים, ככה זה יהיה יותר כלכלי,
פשוט, כל שנה רכב מאבד X אחוזים מהשווי שלו וככל שעוברים השנים ירידת הערך פוחתת.
2. אבל בצד השני ככל שאתה נוסע ברכב יותר זמן, אתה נוסע ברכב יותר ישן, פחות בטיחותי, פחות אמין, ובכלל פחות כיף.
3. ההבדלים בן ליסינג תפעולי דרך חברה או ליסינג פרטי רגיל זה , שליסינג דרך חברה, חברת הליסינג והמעביד שלך עושים את הכל, לוקחים את הרכב לטיפולים, לטסט, משלמים משלמים את הכל, וברגע שהמעביד שלך הוא לקוח גדול, אז מתייחסים אליך יותר יפה ויותר בסלחנות, וכמובן משלם על הדלק, כשמדובר על רכב שנוסע הרבה, זה הרבה עלויות.
בליסינג פרטי, החברה נותנת לך רכב, אתה מחזיר לה אותו אחרי 3 שנים, וגם אם ההסכם כולל ביטוח וטיפולים, אתה זה שצריך לקחת את הרכב לטיפולים, או לשלם על רחיצה, ואתה צריך לשלם על הטסט השנתי (לא עושים יותר טסטים, אבל לשלם צריך), ובכלל אתה "לבד" מול המערכת, אם תהרוס את הרכב, תשלם על הנזק.
4. כך שאם מדובר על אחזקת רכב יותר מ3 שנים, ולא צריך 12, גם מספיק 6,
אז ברור שעדיף לקנות רכב ולא לעשות פעמיים ליסינג של 3 שנים שיעלה יותר.
אבל אם רוצים להתפנק ולהחליף לרכב חדש כל 3 שנים, ליסינג פרטי יהיה התהליך הכי נכון, בשביל זה נוצר המוצר שנקרא ליסינג, אבל על נוחות משלמים.
5. אם לקנות רכב להרבה שנים אז צריך למצוא את העיסקה הכי טובה, וסביר שבחיפוש תמצא רכב דרך חברות הליסינג בהנחה גדולה.
למשל כרגע, בהנחה שאתה רוצה להחזיק רכב הרבה שנים, נראה שקניה של פיגו 208 חדשה דרך חברות הליסינג ב79 אלף שח, תהיה הקניה הכי זולה לאורך שנים, כמובן שצריך לזכור שההנחה הזאת גדולה כי הרכב מוחלף בזמן הקרוב.

https://www.motodeal.co.il/deals/פיגו_208_אקסס
 

winner999

New member
רק שבקנייה מהליסינג יש יד נוספת

מה שגורם לירידת ערך של הרכב במכירה
חוץ מזה, צריך כמובן לבדוק מה רמת האיבזור שמקבלים אצלם מול מה שאפשר לקנות ישירות מהיבואן.
בטוח שליסינג תפעולי פרטי לא כולל את כל מה שמסביב ? אם זה המצב, נראה לי שעדיף לקנות, רק צריך להשוות בין 0 ק"מ לחדש מהיבואן.
 

ANZ1

New member
ירידת הערך מעוד יד לא רלוונטית עבורך

ירידת ערך מקניה דרך חברת ליסינג רלוונטי רק כשמדובר על הנחה באחוזים בודדים, ורק כשמדובר על אחזקת רכב לזמן קצר,
במקרה שלך אתה חוסך בקניה 24 אחוז ממחיר רכב חדש,
(שזה בערך 20 אלף שח הנחה)
וכשתבוא למכור את הרכב עוד 6-10 שנים,
אתה תוריד מהמחירון 10 אחוז מ 20-40 אחוז ממחיר רכב חדש - מה שיהיה השווי של רכב משומש ישן.
(שזה 10 אחוז מנגיד 30 אלף רכב בן 6, כך שזה יוריד לך 3 אלפים בלבד)
אתה חוסך היום 20 אלף ותשלם חזרה בסוף 3, וגם אם לא נחשב את הריבית שתוכל לקבל על הכסף הזה בבנק, ברור שזה כדאי,
אבל נכון, כדאי ללכת גם ליבואן לשאול, למרות שאני מניח שהוא העביר את כל המלאי שלו לחברות הליסינג.

ולגבי ליסינג פרטי, אתה יכול ללכת לשאול כמובן, אבל אני עושה 2 ליסינג פרטי להורים שלי, וזה (כבר) לא כולל רחיצה, ולקיחת הרכב לאן שצריך, ותשלום טסט, ודלק, החבילה כוללת ביטוחים וטיפולים, אבל זה רק עלות,
אבל בכל מקרה במקרה של מי שמוכן להחזיק רכב הרבה שנים ליסינג יעלה יותר.
 
למעלה