שברולט ספארק החדשה – התייעצות

aharon d

New member
שברולט ספארק החדשה – התייעצות

רקע הנושא:
הנני נשאל לא אחת להמלצה עבור רכב שני במשפחה, ומבקש להגדיל את הידע
ואיכות המלצתי באמצעות חוכמת ההמונים שפה. בואו נחשוב ביחד ונשמע דעות
מכולנו, הדבר יגדיל את הסיכוי שההמלצה תהיה טובה/חכמה יותר.

הדילמה – או בעצם מהיכן השאלה נולדה:
אחת הדילמות הקלאסיות של מיועצים שהנני נתקבל בהם היא, עבור רכב שני
במשפחה. אחד כזה שנדרש לנסוע לא הרבה יחסית, כמה אלפי קילומטרים בשנה
ולא מעבר. שישמש למטרת שליחויות בתוך העיר, כגון קניות בסופר, קניות באזור
התעשייה, הסעת בני המשפחה לקופת חולים לבקר את הרופא, הסעת הילדים
למסגרות לימוד/חוגים/חברים, נסיעת בן הזוג השני במשפחה (זה שהרכב יוצמד
אליו) למשל בכדי להגיע לתחנת הרכבת בבוקר בדרך לעבודה כמה קילומטרים
מהבית, ובחזרה הביתה בערב.
או בקיצור - רכב שליחויות (קצרות יחסית), ולא הרכב הראשי להסעת משפחה
שלמה לטיולים ברחבי הארץ על כל מטלטליהם.
למטרה הכבדה הזו, משמש ממילא הרכב הראשי במשפחה - זה היקר הגדול
והאיכותי יותר.

הדילמה שעומדת בפני המיועצים עבור רכב שני במשפחה, זה שמטרתו להיות רכב
זול ככל שהדבר ניתן היא כזו:
או מחד לרכוש רכב משומש, אך להסתכן בכל המשמעויות של משומש והלא נודע
שהדבר גורר עימו, כמו גם שלא כולם בנויים להתעסקות ולהתפלפלות הזו עם יד
שניה (לא כולם מבינים במוטוריקה או מעוניינים בכלל להכנס לתחום ולרוץ למוסכים
כל הזמן),
או לחלופין האפשרות של רכב חדש, אבל היות ומדובר ברכב שני במשפחה (בואו
נזכר במקור מהיכן יצאנו), אז מבקשים חדש, אבל הכי זול שאפשר. כלומר דילמת
המשומש בזול, או חדש אבל אחד כזה במחיר סביר (ויש דבר כזה מיד נראה) ופה
הדילמה שלי מה להמליצם.

אחד הרכבים שמתאים כמו כפפה ליד בתור רכב שני במשפחה למטרת שליחויות
בעיר כמתואר מעלה - הוא רכב מיני. יתרונותיו רבים, הן בהיבט האחזקה, הן עלות
רכישה, צריכת דלק, חניה, ועוד... הוא באמת מאפשר להשיג רכב חדש ואף במחיר
נוח לכיס. חסרונותיו בתחום הגודל פחות באים ליידי ביטוי בהקשר של רכב שני
לשליחויות מקומיות באזור סביבת המגורים.

מה החלופה שמעניינת אותי בהקשר הזה:
ידוע מזה זמן שישנה עסקה מעניינת לרכב מיני בכל אותם מקומות לממכר רכב
חדש 0 ק"מ, כך שהרוכש נרשם יד שניה, והיד הראשונה רשומה כך שהרכב הוא
ליסינג. אמנם מקבלים רכב חדש לחלוטין, אבל ההנחה שמקבלים היא משמעותית
לפעמים כדי 15% אפילו. אחד הרכבים המככבים במבצעים הללו היא שברולט
ספארק החדשה (שעברה מתיחת פנים לא מזמן ב- 2019).

כשאני עובר על כל מבחני ההשוואה לרכב זה, עיקרן ביוטיוב, אני מגלה שללא
תמימות דעים, השברולט ספארק לוקחת את התחרות. היא הנוחה, השקטה,
החזקה, האיכותית, והמאובזרת מכולם, במיוחד בהשוואה לאחיותיה הישירות
מקוריאה - היונדאי I10 והקיה פיקנטו.
כמו כן הרכב מגיע ברמת הבסיס המכונה LT+ באבזור ומפרט בטיחות מרשימים.
הנה קישור למפרט באתר יבואן:
https://www.chevrolet.co.il/media/2462/מפרט-ספארק-2019.pdf

**כמו כן צרפתי לנוחיותנו את המפרט בפורמט PDF.

אני רואה שם דברים כמו 10 כריות אויר, אני רואה בקרת שיוט, הגה מצופה עור,
מסך מגע עם מצלמת רוורס, apple car, ועוד רבים טובים... **תעבור ותראו בעצמכם.

בקיצור, כל מני סעיפים שלקוחים בהחלט מקטגוריית רכבים גבוה יותר והדבר
מפתיע ואינו צפוי מרכב במחיר שכזה. מכאן בעצם נולדה ההתעניינות שלי במוצר
המוזכר, כמו גם מבחני ההשוואה שעשו לו וסכמו לחיוב.

עכשיו,
בעוד שהרכב הזה לרכישה ישירה מהיבואן מביאנו למחיר יקר ובלתי כדאי של קצת
מעל 80 אלף שח, הרי שבחברות הרכישה של רכב חדש 0 ק"מ כמו carcost או
carbuy או motodeal... ניתן להשיגו במחיר מפתה ווזל למדי של רק 68 אלף
שח בלבד. וזה מה שעושה אותו (לטעמי) מעניין, או בכלל רלוונטי כאופציה לבחינה
אל מול חלופת רכב משומש, למטרת רכב שני במשפחה ואני מזכיר שלא נלך פה
לאבוד. הנה דוגמא מאתר carbuy:
https://www.carbuy.co.il/רכב-חדש-0-ק-מ/שברולט-ספארק-החדשה-1-4-אוטו-אפס-קילומטר-מליסינג

הדילמה היא:
האם הרכב הזה שהוא ממותג שברולט (מבית GM), ששמם בכל הנוגע לאמינות
סחירות ושרידות לא משהו, למרות כל זאת, הוא "מספיק בסדר" על מנת לקנותו
בלב רגוע כרכב שני במשפחה למטרות שתוארו. כלומר, האם הוא "עובר מסך"
או מה שנקרא, מצוי ברף מספיק סביר מבחינת שרידות ואמינות, עד כדי שהוא
נחשב חלופה רלוונטית לשקול אותה במקום רכישת רכב משומש למטרה המוזכרת
של רכב שני במשפחה.

זה מה שהייתי מבקש לשמוע מהחברים המנוסים: מה הם מכירים או יודעים או
שמעו על המוצר/הדגם הזה, בין שכפועל יוצא מהתנסות אישית שלהם (עדיף), ובין
שכפועל מלמידה מסגל המכרים שלהם, כאלו שכן התגלחו ויכלו לשתף עימם
רשמים ונסיון לאחר זמן מה עם הדגם.
 

CarWizard

New member
תתקצר ככה

שברולט spark אמין או לא.מומלץ או לא במחיר 68 אלף שקלים.לי אין דעה כי לא מכיר מספיק אבל שמעתי דברים לא מזהירים על קרוז אם זה יכול לשמש במשהו להקיש ממנו
 

ANZ1

New member
הקרוז הקודמת היתה בעיתית, בחדשה אין בעיות ידועות

 

xrlmike

New member
אם המומלץ בעל משפחה וילדיו נוסעים ולו נסיעות קצרות ברכב

יהיה עדיף לבטיחותו ובעיקר לבטיחות ילדיו לקנות רכב משפחתי משומש בן מספר שנים מועט
ההתעסקות עם הקניה זו צרה חד פעמית בכמה שנים שהתמורה בעדה מוחזרת מידי יום ביומו, ומשפחתית יפנית ב 70-80 אלף תיסע שנים רבות בלי שום בעיות בתוואי המתואר.
זה אולי פחות כלכלי וקצת יותר יקר בדלק אבל חיים רק פעם אחת ותמורת אחוזים בודדים בעלות שווה להמשיך לחיות ולא להסיע ילדים בקופסת גפרורים
 

enigo

New member
לא בטוח בכלל שמשפחתית בת חמש

תהיה בטוחה יותר מספארק חדשה. לא בכל המצבים, בכל מקרה.
ואם כבר, אז למה לעצור במשפחתית ולא לבחור משפחתית גדולה (שיש סיכוי שגם תהיה זולה יותר לנתונים דומים).
 

xrlmike

New member
בכל מצב שהוא תאונה עם רכב אחר משפחתית תיהיה עדיפה

לא חסרים מבחנים בנושא
ולעצור במשפחתית כי זו פשרה טובה בין אמינות עלות אחזקה ודלק ובטיחות
וקצת סטטיסטיקה מארה"ב - שם לפחות ב 2017 ההסתברות לההרג ברכב מיני משמעותית גבוהה מאשר במשפחתית, ברור שהנתון בעייתי כי במיני נוהגים צעירים רבים שהם קבוצת סיכון מוגבר ועדיין.
כרכב שמסיע ילדים מספיק לראות את מרחק ראש הילד מהטמבון האחורי מול משפחתית וברור שזה לא מקומם
https://www.iihs.org/topics/fatality-statistics/detail/passenger-vehicle-occupants
 

חן 1111

Active member
בכלל לא בטוח. זה נכון רק עבור שתי מכוניות זהות

מבחינת התכנון והאבזור הבטיחותי, ושונות רק בגודל.
אבל מכיוון שהתכנון והאבזור מתקדמים עם השנים, יש יתרון בטיחותי לרכב חדש יותר שלפעמים מתקזז עם חיסרון הגודל.
חוץ מזה הוא לא שאל על בטיחות. רק על אמינות.
 

CarWizard

New member
בטיחות היא מכלול שלם לא רק גודל או מסת הרכב

בטיחות היא מכלול שלם לא רק גודל או מסת הרכב.תאונה של רכב אינה מופשטת כהתנגשות גושי ברזל פשוטים במודל סטרילי במעבדה.ממה שאפשר לקרוא במפרט הטכני של spark חדשה מהיום 2019 זו כוללת מערכות בטיחות מרובות בכללן 10 כריות אויר מערכת בקרת סטיה מנתיב מערכת בלימה אוטונומית תכנון שלדה ואזורי קריסה מודרני ועוד.משקלה אינו צנוע כלל ועומד על 1050 קילוגרם שברכב כזה קטן זה המון.מעיד שהיא מורכבת מהרבה פלדה.ממש לא בטוח שרכב משומש נגיד בגילאים 5 עד 10 שנים שאינו כולל את המערכות הללו את התכנון העדכני שיש בתעשיה או את המערכות של ימנו,יהיה בטיחותי יותר בראיה הכוללת הרחבה.זה לא רק גודל ומשקל שנחשבים במודל מופשט סטרילי אלא ערב שלם של ארועי תאונה אפשריים ומגוונים שיש לקחת בחשבון.מספיק שברכב הקטן אך המודרני מערכת הבלימה האוטונומית מנעה תאונה שהרכב הגדול אך המיושן נאלץ לספוג כי אין לו מערכת כזו כדי להבין שרמת הבטיחות בפועל של הרכב החדיש טובה יותר במקרה כזה.מספיק ש 10 כריות אויר בקטן המודרני מנעה פגיעת אנוש במקום קריטי ברכב שלעומתו הגדול והמיושן לא מנע כי אין לו כרית אויר באותו אזור.החברים ספרו דברים נכונים וזרקתי שתי דוגמאות אקראיות.אפשר בקלות לזרוק עוד המון.לחשוב שבמודל סטרילי יהיה ראוי לבחון בטיחות תעבורתית זוהי תפיסת עולם מיושנת של פעם והיא מתעלמת ממרכיבי טכנולוגיה אקטיבית ופסיבית של ימנו.תמיד אעדיף להיות ברכב הכי מודרני טכנולוגית שיש בנושאי בטיחות משום שהטכנולוגיה עצמה אפקטיבית יותר בהצלחת חיים מאשר תוספת המשקל והגודל המופשטים.קחו קאדילאק משנת 1950 במשקל 3 טונות ואורך 6 מטרים,היא אסון בטיחותי קולוסלי למרות גודלה ומשקלה
 

xrlmike

New member
משפחתית בת 5 לא בת 30 יש לה את מירב המערכות הפסיביות שיש

לקופסת הגפרורים חביבת הקהל
אני רק מעלה נקודה למחשבה לכאילו שהכסף זה לא הכל בשבילם
לאילו שמוכנים לשלם עוד 10-20% (לא משהו שמישהו לא יכול לעמוד בו)
תמורת עוד קצת בטיחות (וחפשו לבד ברשת מה קורה כש SUV מיושן מגלח רכב חדיש ומאובזר)
https://www.iihs.org/news/detail/ii...milies-choose-safer-larger-vehicles-for-teens
 

enigo

New member
אבל אנחנו לא מדברים על suv אמריקאי מגודל

גבוה וכבד, אלא על משפחתית ששוקלת 30% יותר, לכל היותר, מאשר המיני המדוברת.
לא זוכר אף משפחתית בת חמש עם עשר כריות אוויר, ויש מעט מאוד שמציעות את המערכות האקטיביות (לא עדיף להימנע כליל מתאונה בזכות בלימה אוטונומית או התרעת סטיה. נתיב מאשר עוד כמה ס"מ של פח?).

אגב, אם אתה כבר בסרטונים, חפש סרטון של מרצדס c קלאס מול סמארט (סרטון מתחילת האלף, או סוף הקודם). אולי ישכנע אותך שלא תמיד יותר ס"מ משמעם יותר בטיחות.
 

aharon d

New member
אם הנתון עכשיו כשעברתי עליו בעצמי

הוא 1050 קילוגרם לספארק, נתון שלא שמתי אליו לב עד שמישהו הזכיר בשרשור,
אז משפחתית טיפוסית מהעשור האחרון השוקלת סביבות 1150 עד 1250 ק"ג, זה
לא 30% מעל המיני, אלא יותר בכוון 10-12% בלבד.

עושה רושם שהפערים במסת הרכב קטנים יותר ממה שאנו נוטים לחשוב באופן
מותנה. מודה שגם אני לא שמתי לב לדבר הזה כי הוא די מפתיע.
הספארק באמת כבדה משהו...
תמיד זכרתי שמיני זה מכוניות של 800-900 קילו בערך. לא מעל טונה...

אז כנראה דברים משתנים עם הזמן, אולי הבטיחות באמת שחקה כאן אלמנט בר
משקל חשוב בתכנון הרכב הזה. ואולי גם יש בה לא מעט בדוד אקוסטי שמסביר
זאת, וזה גם חיובי מבחינתי.

*פחות מפריע לי צריכת הדלק (שמושפעת לרעה ממשקל הרכב), שכן ברכב שני
במשפחה שנוסע לא הרבה יחסית, צריכת הדלק תופסת ספסל אחורי בחשיבותה (לטעמי).
 

enigo

New member
ממה שאני זוכר, רוב המשפחתיות מהדור האחרון שוקלות בסביבות

1300 ק"ג - מאזדה 3, אוקטביה וכו'.
לא זוכר משפחתית ששוקלת 1150 ק"ג.
אבל - וזה חשוב - יש כמה תקנים למדידת משקל, ולא תמיד היבואן מפרסם לפי איזה תקן נמדד המשקל שהוא מפרסם. ההבדלים יכולים בקלות להגיע למאה קילו ויותר בין תקני המדידה השונים.
אגב, אותה בעיה קיימת גם לגבי נפח תא המטען - לגבי הספארק, למשל, יש מספר נתונים, בין 185 ל' (אם אני זוכר נכון) למעל 300. אבל כל מי שראה את תא המטען של הספארק יודע שנפחו לא קרוב אפילו ל-300 ל' (נתון מכובד לסופרמיני). הוא קטן משמעותית, למשל, משל פיקנטו.
 

חן 1111

Active member
יש גם סרטון של רנו מודוס מול וולוו 940

הנזק בשתי המכוניות נראה דומה, אבל לפי הנזק לבובות הנוסעים בוולוו נהרגו ואלה שבמודוס נפגעו קל בלבד.
 

enigo

New member
בטיחות היא לא שיעור מדידות

והנתונים שהבאת לא רלוונטיים מסיבה פשוטה - הם לא כוללים התייחסות להפרש הגילאים שאליו התייחסתי.
 

enigo

New member
בעיקרון בהחלט קניה מוצלחת

לא שמעתי על בעיות אמינות, ונמכרו כבר לא מעט כאלו. כך שאם היו בעיות, הן היו צפות.
אבל - היא לא הכי נוחה (ה-i10 מנצחת בתחום הזה, וגם בשקט) והיא בעיקר יותר צפופה משמעותית משתי הקוריאניות. הן במושב האחורי והן בתא המטען בשורה הקדמית היא בסדר גמור.
 

aharon d

New member
בואו נתקדם צעד נוסף

נשתמש בעיתונות הרכב הישראלית על כל מגבלותיה וסייגה כמובן, הכל במטרה
לעמוד ולהתחקות אחר השברולט ספארק מהדור האחרון.
ארצה להתחיל דווקא משנת 2016 (מועד ההשקה שלה לראשונה).
נספרה שמאז עברה מתיחת פנים ב- 2019, אך בכדי לדעת דגם או מוצר בצורה
רצינית הרי שיש להתחיל משורשיו, מההתחלה שלו...
להבין מהיכן בא ולחוש מה ציר הזמן יודע לספר לנו.
בואו נשמע מה מגזין icar חושב עליה.
**נשים לב רק שיש שינוי במפרט הדגמים מאז 2016 (שבכתבה זו)
אז לא לחקוק בסלע את מה שמציגים בהקשר הזה דווקא.
למשל אין יותר מנוע 1.0 ליטר היום אלא רק ה- 1.4 . אין דרגת גימור LS בסיסית
ואין גיר ידני. היום זה מתחיל מדרגת LT+, שגם היא השתנתה במפרטה מאז
ולאחר מתיחת הפנים שהדגם עבר השנה. אנו נגיע למפרט הנכון והמדויק של
היום רק בהמשך הכתבות העדכניות יותר מהשנה הנוכחית...

 

aharon d

New member
אנו עדיין בשנת 2016 מועד ההשקה

והפעם למבחן השוואתי של מגזין אוטו. הספארק החדשה מול שתי הוותיקות
השליטות בקטגוריה, הלו הן הקיה פיקנטו (מהדור הקודם), והיונדאי i10.
בואו נשמע מה היה להם להגיד אז (2016) על השלישיה הזו...

 

aharon d

New member
עתה עוברים לשנת 2019

לדגם של לאחר מתיחת הפנים העדכנית.
בואו נשמע מה מגזין Gear חושב עליה....

 

aharon d

New member
עדיין 2019

והפעם אנו שומעים מה חושב מגזין אוטו על הדגם של לאחר מתיחת הפנים...

 

aharon d

New member
ולקינוח השוואתי עדכני

גם של מגזין אוטו, שמשווה (שוב) את שתי הקוראניות המובילות אליה:
יונדאי i10, מול קיה פיקנטו הדור האחרון, מול הספארק של לאחר מתיחת הפנים.
גראנג פינאל 2019...

 
למעלה