חבל לפני שרכשתי ב- 2015 את האוקטביה הייתי נאיבי

הטבלא מראה ירידה של 5 אחוז, ליצרן זה כואב

אני לא יודע היכן הX TRIL נמכר, ברוסיה וישראל כמעט ולא רואים אותו
ואת ה CX5 כן. הדור הקודם היה מורגש על הכביש .
לא אמרתי שאחרים בקטגוריה לא טובים, רק שה CX5 יותר נוח בנסיעה
והבגז' שלו כאשר מקפלים את הכסאות יוצר משטח אחד ללא מדרגה
להרבה אנשים זה לא אומר כלום אבל לי זה היה קוסם יותר .
בישראל לרוב נמכרים רכבים עם אבזור חסר , לי היה את האיבזור המלא .
 

aharon d

New member
הוא צודק

הבעיה בכל מנועי הטורבו החדישים של הונדה,
גם ב- 1.0 ליטר, גם ב- 1.5 ליטר, ואפילו ב- 2 ליטר של הסיויק type R.

מדובר בבעיה רוחבית גלובאלית, שאינה מוגבלת לאזור גאוגראפי ספציפי.
משום שזהו אינו כשל בייצור, אלא כשל בתכנון. משמע שבכל מפעל שייצר את
המנועי טורבו מהליין החדש, המנועים נולדו עם הפגם.

זו אחת הסיבות שהחלו להביא לארץ בשעתו גם את הסיויק עם מנוע 1.6 ליטר
אטמוספרי. יודעי דבר מספרים, שהיבואן הישראלי שנחשף לסוגיה די בהתחלה
פעל מיד בתגובת מנע נבונה, להבטיח שיוכל למכור גרסאת סיויק שהיא הלחם
והחמאה של המותג בארץ הקודש, כזו שידוע כטובה, רובסטית, ואמינה.
היא למעשה הקורולה הקלאסית מבית הונדה. מבחינת היבואן אבויה לו אילו
המכונית הכי חשובה בליין שלו היתה מוגבלת רק למנועי טורבו אשר לקוחות רבים
שמעו על הבעיה ונמנעו מלקנותה.

מנוע ה 1.6 ליטר האטמוספרי של הונדה וככלל המנועים האטמוספריים של הונדה,
הם בין המנועים הטובים והאמינים ביותר שיש בתעשיית הרכב. כנראה טובים
אפילו יותר מאלו של טויוטה. היית מאמין....
 

enigo

New member
הבעיה במנועי הליטר של הונדה

מבירור עם חבר שעובד במוסך הונדה, הבעיה בארץ מופיעה במנועי הליטר בלבד (בארה"ב היא מופיעה גם במנועי ה-1.5 ל' של חלק מהדגמים) ונובעת מחלקיקים שמתפוררים מרצועת הטיימינג וסותמים את מעבר השמן לטורבו (ולא חדירת בנזין לשמן) - מה שגורם לשימון לקוי של הטורבו ומשם למות הטורבו.
לטענתו, מחשב המנוע יודע לזהות את הפגיעה באיכות השימון ולהודיע לנהג שצריך להיכנס להחלפת שמן. מי שמחליף לפי הוראות מחשב המנוע, לא סובל מנזקים - אלא שזה בתדירות גבוהה בהרבה מהמקובל, ויכול לקרות אפילו פעם בששת אלפים קילומטרים במצבים מסוימים. מי שמתעקש להחליף שמן בתדירות שמוגדרת בספר - סובל מתקלות.
בנוסף, לטענתו הבעיה ככל הנראה נפתרה כבר, כי במכוניות שיוצרו ב-2019 הבעיה כבר לא מופיעה.
שאלתי אם זה שחלקיקים מתפוררים מחגורת הטיימינג לא אומר שצריך להחליף גם את חגורת הטיימינג - הוא אמר שהם לא קיבלו הנחיות כאלו. יכול להיות שהחלקיקים האמורים הם מהשחיקה הרגילה של הרצועה.
 

aharon d

New member
תודה על הבירור המקומי לשוק שלנו והבאת המידע


 

aharon d

New member
זה הוא הטיפול שהיה צריך לעשות

למנוע TSI של VW (כמו שיש באוקטביה) עם הזרקה ישירה, אחת לשנה, על מנת
להסיר את הצטברות הקרבון על סעפת ושסתומי היניקה. כמו בכל מנוע הזרקה
ישירה חדיש, שאין בו מזרק נוסף בשלב מקדים בתוך סעפת היניקה כפיצוי.

במוסך סקודה דרשו ממני עבור שירות כזה 600 ש"ח - באם ארצה לעשותו.
אבל הדגישו, שהוא אכן קצר מועד בפתרון שהוא נותן, והצלצולים יחזרו די מהר
כדי כבר אחרי 5000-10000 ק"מ. והם צודקים, זהו באמת המועד שהצלצולים
התחילו במקור להופיע ובהדרגה מאז עליית הרכב לכביש לראשונה.
אז אמרו, שלא בטוח כי כדאי לי לעשותו ושאשקול זאת היטב, שכן 600 ש"ח זה
לא מעט כסף עבור פתרון זמני בלבד.

שאלתיהם:
והאבדן נצילות במנוע, ירידת הכח, כמו גם החור בבוכנה שצלצולים יעשו
אחרי זמן מה, לזה הם דואגים ? אכפת להם ? או שבגלל שהרכב עוד חודש
מסיים אחריות אז כמו שאומרים על הזיין שלהם ?
הסתכלו אלי והרימו כתפיים כעוזב ומודה ירוחם.

יהרגו אותי המפתחים של המוצר הזה, על שהוציאו ככה מוצר החוצה לשוק
בלי מחשבה מינמאלית, מה יקרה הלאה עם מנוע בעייתי שצובר פיח
בקצב מואץ, ועוד כזה שהצבירה אצלו פרטנית היא מהירה במיוחד, בשל אכילת
שמן מתוכננת אינהרנטית (מגדש הטורבו), כאשר השמן מוזן מחדש לסעפת
היניקה על מנת לשרוף אותו כנדרש.

אלא ש...
בדרך אדי השמן הללו מצטברים על מערכת ושסתומי היניקה ללא כל אפשרות
טבעית שיוסרו משם, למעט הטיפול המצוין בסרטון מטה.
כי אין מזרק בסעפת היניקה אלא ישירות לתוך הצילינדר.

עאלק חושבים שמישהו ישלם להם 600 שח, כל שנה לעשות כזה דבר ?
הדבר מראה על הגישות ההנדסיות בהן נוקטת VW - על שלא אכפת לה בשיט
ממה שיהיה הלאה כשהמוצר יהיה ביידי הלקוח.
לבין גישתם של מותגים אחרים למשל, שעושים שמיניות באויר על מנת לבדוק עוד
בשלבי הפיתוח, שאם יש משהו שמתגלה והוא לא טוב או בעייתי, אז לשנותו
ולסדרו לפני שהמוצר יוצא לשוק.

יש מותגים שאינם מעוניינים שהלקוח יהיה שפן נסיון או יסבול. האסטרטגיה שלהם
מבחינה שווקית היא, לרכוש את אמונו של הלקוח לטווח הארוך, ולזכות לאחר מכן
לכך שהוא יחזור לרכוש גם את רכבו הבא מהם.

VW עושה בדיוק את ההפך. היא חייה על תחלופה מתמדת של צרכנים חדשים
אשר לא ידעו את קודמם ולכן אינם מודעים מה קורה במוצרי המותג.
בנתיים הדבר מצליח להם. אך בעידן המידע השיתופי הדבר נעשה קשה יותר משום
שהמוניטין והכביות שאנשים ספגו, עוברים מפה לאוזן כאש בשדה קוצים.
מותג VW ידוע לשמצה, ממש כך... בכל סרטון יו-טיוב טיפוסי של מכונאות רכב
ובמיוחד בארה"ב אני נתקל בכך. VW תרתי משמע הרסו לעצמם את השם ביבשת
אמריקה, כאשר פרשיית דיזלגייט ההונאה וההסתרה רק הכבידו עוד יותר וחזקו את
הרושם.

השוק האמריקאי אינו טולרנטי להתנהלות שכזו והוא מצביע ברגליים.
סקוטי קילמר וסלידתו הרבה מהמותג, אינו אלא אחד מבין רבים. למעשה, לא
נתקלתי באתר מכונאות רכב אמריקאי אחד, אשר ממליץ על רכבי קונצרן VW
וזה אומר משהו.

אגב, גם מותג BMW סובל מתדמית קשה של אמינות ירודה בארה"ב.
כל האתרים מזכירים זאת כל יום מחדש, ועם כבר מנצלים הזדמנות,
צרפתי עבורנו עוד סרטון טרי ומעניין כמו תמיד מאת Hoovies Garage



 

haimgds

Member
עקיפת שסתום ה EGR תוכל לפתור את הבעייה הזו?

אני יודע כי זה אינו הפתרון הנדרש אולם זה יוכל להיות הפתרון המתבקש למי שרכש רכבים שכאלה...
&nbsp
 

haimgds

Member
ניטרול שלו כדי שלא יחזיר את אדי השמן לסעפת.

אם אני זוכר נכון השסתום משנה מצב אחרי שהמנוע מתחמם. תיאורטית, ניתוק הצמה שלו וחיבור דמה (נגד או נורה של 12 וולט) של הפינים הנכונים יגרום לכך כי השסתום ישאר במצבו המקורי (סגור) ומחשב לא יוציא קוד תקלה.
&nbsp
 

aharon d

New member
במחשבה זריזה

יקרו כמה דברים:
האחד הוא אי עמידה במבחן רישוי שנתי זיהום אויר.
השני הוא סתימה די מהירה של הקטליזטור באדי שמן, והפחממנים יצטברו דווקא
בו ואז אבויה. *עלות קטליזטור מאד יקרה, לא מציע לעשות דבר כזה.
שלישית, הסרת אחריות יצרן מהרכב.
רביעית, עלייה בצריכת הדלק.

בטוחני שאם נחשוב עוד יותר לעומק, נמצא עוד בעיות אפשריות.

וגם אם הדבר יאט את קצב הצטברות הפחממנים, זה עדיין לא ימנע אותם לגמרי.
משום שחלק ניכר מהשמן מגיע מדליפה איטית מדורגת אינהרנטית מהמגדש
(מאטם המיסב בצד היניקה). משמע שהבעיה השורשית תשאר קיימת.

הפתרון הנכון לנושא הוא או היעדר שמוש בהזרקה ישירה, או לחלופין הוספת מזרק
דלק נוסף בסעפת היניקה, כאשר התוספים הרגילים שקיימים בדלק ממילא לפי התקן,
ידאגו לשמור על המערכת נקיה מכל פחממנים בצד סעפת יניקה וגם על שסתומי היניקה.
 

חן 1111

Active member
מי אומר שאדי השמן מגיעים דרך מערכת ה-EGR?

הם יכולים להגיע ישר מהטורבו, אם מקור אכילת השמן הוא מסבי הטורבו, או דרך טבעות הבוכנה ישר לצילינדר, או דרך גומיות השסתומים.
 

haimgds

Member
את זה לא ידעתי, כניסת אדי השמן מציר המגדש?

בכל מקרה עקב זה לא נראה לי שניתן למצוא פיתרון מניעתי.
 

CarWizard

New member
אם היה אפשר היצרן היה מסדר מזמן

אם היה אפשר היצרן היה מסדר מזמן.העובדה היא שמנועי טורבו של VAG אוכלים שמן לא מאתמול וזה לא משהו שסדרו עד היום,גם אין מה לסדר זו תכונה מובנת בתכנון המנוע כל הדגמי טורבו כל הנפחים.סביר מאד מאטם מיסב המגדש מה שקראת לו ציר המגדש.הוא זורק שמן לשתי הסעפות גם פליטה וגם יניקה אלו שני אטמים אחד בכל צד של הציר
 
למעלה