מישהו יכול להמליץ לי על סופר-מיני היברידית? תודה

enigo

New member
אז לשיטתך מלחמת העולם השניה היא

בעצם אוסף של מלחמות לא קשורות? הרי היו שם גרמנים נגד פולנים, גרמנים נגד צרפתים ובריטים, יפנים נגד סין, יפנים נגד בריטים וצרפתים, יפנים נגד תאילנד, יפנים נגד ארה"ב, גרמנים נגד רוסים, איטלקים נגד בריטים, איטלקים נגד אלבנים וכן הלאה וכן הלאה.
איזה היסטוריונים טיפשים שלא מבינים כלום, אפילו לא מה ההגדרה של מלחמה. מזל שאתה כאן להאיר את עיני העולם!
עכשיו רק צריך להחליט מה תעשה קודם - תסביר למנהלי רנו-ניסאן-מיצובישי איך מנהלים אסטרטגיית דגמים, או תתקן את ספרי ההיסטוריה.
אה, כן, אתה גם טועה בעובדות בסיסיות (למשל בריתות בין מדינות ערב והסיבות לכניסה ללחימה), אבל זה בקטנה. כבר התרגלנו לזה שהקשר בין הטענות שלך למציאות קלוש עד לא קיים.
 
עזוב את מלחמת העולם 2 , ניסן מודה היום בטעויות .

הג'וק החדש נפטר מהפנסים הקדמיים הדביליים שבולטים כלפי מעלה .
גם העיצוב המקושקש המיותר של החלק האחורי, אם היה סביר יותר ומגדיל את
תא המטען לא היה פוגע במכירות אלא מגדיל אותן .
אז הג'וק היה מתאים גם לאנשים שצריכים לשים דברים בבגאז.
עוד דוגמא היא ה אקס טרייל הישן , באמצע החיים שלו החליטו ניסן לשים לו 2 פסים על הגג , שלא עשו כלום חוץ מלעשות רושם של רכב יותר גבוה .
באשר לאקס טרייל החדש הם שוב נגררו אחרי אחרים היו צריכים להשאיר את
האחוריים של האקס טרייל הישן . בקיצור בעיצוב וקונצפט לא נכון הם די נכשלים בהרבה מקרים .
אולי זה מה שחסר להם בכדי להיות כמו טויוטה ו VW במכירות .
הם היו מתים לרכב אייקוני כמו לנד קרוזר או גולף . בעצם הם חיסלו כמה רכבים כאלו בעצמם כמו הטרנו , נשארו רק עם הג'וק אני מנחש שהיום הוא כבר לא יכול להתחרות עם מבחר הקרוס אוברים שיש בשוק כמו בעבר שהיה מבחר מצומצם מולו . .
 

ANZ1

New member
ניסאו ורנו הם מקום 1 בעולם במכירות של רכבים פרטיים

ומוכרים יותר מטויוטה או פולקסווגן
לכן כל מה שאתה כותב זה פשוט לא נכון
3 החברות הגדולות, כל אחת טוענת שהיא מקום 1 בעולם, וכל אחד סופר טיפה אחרת.
הגוק ייצר קטגוריה חדשה והוביל אותה, ועכשיו הדגם החדש הוא עוד יותר עתידני וקיצוני ושמרו על הפנסים למעלה
https://europe.autonews.com/automak...lobal-light-vehicle-sales-outpacing-vw-toyota
 
הפנסים למעלה אבל לא בולטים בצורה מטופשת וללא שום תכלית .

בסך הכל נירמלו את מראה הפרונט , הצד האחורי נשאר לא פרקטי
שזה בסדר, אנשים שקונים את הג'וק אין להם הרבה מה לשים בתא
המטען , כמו בקטגורית המיני .
המכירות זה לא הנושא , הנושא הוא הבחירות המוטעות של ניסן ופחות גם של רנו
בקונספט של הדגמים , רנו מתפזרת על יותר מידי דגמים וצורות
אין קו מנחה , אין אייקונים לרנו , לניסן יש רק את הג'וק שהצליחו לשמור עליו
ולא לחרב אותו כמו שעשו לטרנו , הטרנו והמורנו של היום זה לא בשר ולא חלב .
ואני אחד שאומר שהעיצוב לא משנה לו ברכב שהוא קונה .
למשל העיצוב המרובע של הג'יפ המרובע של מרצדס הוא פרקטי בעיני לא מפריע לי שזה לא יפה או לא מהודר .
בכלל לא מפריע לי שאין שינויים משמעותיים במראה של הלנד קרוזר .
אני לא צרכן מותגים ,

 

ANZ1

New member
העיצוב של הגוק הראשון היה כל גרוע ש20 יצרנים אחרים

הלכו אחרי ניסאן ויצרו דגמים חדשים בקטגוריה שלא היתה בכלל
רק בגלל שהגוק הגיע
 
שוב אתה עושה סלט , לא העיצוב הוא שיצר את הקטגוריה

אלא התכונות שלו
עצם העובדה שזה רכב משפחתי מוגבה עם גלגלים גדולים ,
(או אפילו פחות ממשפחתי ). רכב שאני קורא לו "העיקר שיהיה גיפון"
אפשר לומר גם שהעיצוב הישן מנע מהמכירות להיות רבות יותר,
יש עדיין אנשים שהיופי חשוב להם .
כמו חברה של אשתי , שנשאלה : איזה רכב קנה בעלך ?
היא ענתה "רכב אדום" .
לא, אבל איזה סוג רכב קנה בעלך ?
מה קרה לך ? רכב אדום .
 

enigo

New member
כאמור, ממליץ לבדוק עובדות מדי פעם

ככה סתם, בשביל הגיוון.
כי אחרי שגילינו שהרכב שהגדרת כ"טעות עיצובית" (האקס טרייל) הוא בעצם רב מכר היסטרי, בירור העובדות יגלה שהעיצוב ה"נוראי" של הג'וק, כולל הפנסים הבולטים, היה בדיוק סוד ההצלחה של הג'וק. הצלחה ששמרה את הדגם בחיים הרבה יותר זמן מהמקובל בעולם הרכב.
בקיצור, במקרה שלך כנראה שבאמת מזל שההגה בידיים של אגד, כמאמר הפרסומת הוותיקה.
 
תוכיח ! אם לא היה העיצוב המכוער של הג'וק הוא היה נמכר יותר

אפשר לזכור לך את הזילזול ב CX5 לעומת המאזדה 6 .
אבל מה לעשות הקטגוריה מנצחת .
הג'וק הצליח בגלל שלא היו לו מתחרים כמו היום, למרות העיצוב שלו .
היום ניסן מודה שהפנסים הבולטים רק מפריעים והם חיסלו אותם.
יותר מידי מאוחר , כרגיל עם ההחלטות השגויות שלהם בנושאים הללו .
שוב הפניה לטויוטה ול VW שהם חושבים עיצובית אחרת מניסן והם חצי מהשוק .
 
זה לא אותו הדבר , אבל גם דפקט . לוקיישן לוקיישן לוקיישן

ישבתי בקרוס אובר של לקסוס , לא מבין למה לקנות אותו , גם בלי להתיחס לעיצוב החיצוני
יש הרבה יותר טובים בקטגוריה גם לטויוטה . גם אם לא קוראים להם פרימיום .
זה כמו לשבת במושב האמצעי של X6 .
 

ANZ1

New member
אני מבין שאתה לא מכיר ולא מבין את המציאות

אבל במציאות, טויוטה הולכת בעקבות ניסאן ולא הפוך,
טויוטה היתה יצרנית שמרנית עם עיצובים משעממים,
לפני כמה שנים הם ראו מה קורה בניסאן, והחליטו ללכת אחריהם
תראה את כל העיצובים החדשים של טויוטה ולקסוס, ותבין שהם הולכים אחרי מי שמצליח.
אותו הדבר מיצובישי שעוברת לקוי עיצוב חדים ועתידיניים, גם הונדה.
 
ניסן הלכה בעיקבות מאזדה , בטח באקס טרייל

כאשר קניתי את ה CX5 ביקרתי גם האולם של ניסן .
אז עוד לא היה הדור החדש של האקס טרייל , עלה אותו המחיר כמו המאזדה
אבל לא עשה לי חשק אפילו לעלות לתוכו, כמו שעושים באולם תצוגה.
מה שכן מצא חן בעיני הוא הפייטפיינדר ודווקא בו העיצוב פשוט ודווקא אותו ניסן העלימה .
משהוא רקוב בממלכת ניסן מבחינת ההיצע והעיצוב . ואת זה אומר אחד שהעיצוב לא חשוב לו כאשר הוא רוכש רכב , הוכחה ? הרכב החלומות שלי זה לנד קרוזר.
אז מה היה לנו?
קשקאי + 2 שבא ונעלם באמצע הדור
תוספת טיפשית לאקס טרייל הישן שכאילו מגביה אותו ( 2 צינורות על הגג שרק חיבלו בצריכת דלק )
השמדת אייקון הטרנו הישן .היו צריכים להמשיך איתו ולעדכן אותו .
חבלה באייקון שהוא האקס טרייל שהיה לו מראה עיצובי ברור והפיכת עיצובו לכמו כולם .
אולי לך יש נתונים מה המכירות של הטרנו והמורנו החדשים . אני לא מבין מה הם עושים על המדף של ניסן .
 

ANZ1

New member
כל מה שכתבת לא נכון עובדתית

אבל זה טיפשי להתווכח איתך,
אם תבדוק תראה שכל הדגמים שכתבת עדיין קיימים וכל אחד מהם מוכר פי כמה מהמזדה האהובה שלך...
מזדה לא מובילה את השוק, אלא זוחלת קדימה, כי היא חברה קטנה ועניה,
יש לה מנועים מיושנים, כי אין לה כסף לפיתוח,
הרכבים שלה צפופים ,קטנים ומתוכננים גרוע,
אפילו בעיצוב הם הולכים אחורה, בדור הקודם הם ניסו להיות יצירתיים, ועכשיו הם מפסיקים, כל הדגמים החדשים הם חזרה אחורה בעיצוב כי הם הלכו יותר מדי,
כנראה שהבעיה זה אצלך, אם אתה נוסע בכביש ובטוח שכולם נוסעים בכיוון ההפוך
אולי זה דווקא אתה..
 
בדמיון שלך אולי הטרנו הפייט פינדר והאקס טרייל קיימים ,

זה שלרכבים אחרים לגמרי קוראים בשמות ישנים לא אומר שהם קיימים
זה אומר שלניסן יש גם בעיה של שמות . גם כמו לכמה יצרנים אחרים .
מאזדה היא יצרן קטן יותר אבל מוקפד יותר, עם הנדסת אנוש טובה יותר, מליון וחצי רכבים בשנה.
אבל ניסן עם 5 מליון לא הצליחה להשאר עצמאית ונמכרה לרנו .
 

ANZ1

New member
אם ככה אף דגם של רכב לא קיים יותר מ10 שנים

גם פולקסווגן גולף לא מיוצר כבר 40 שנה, כל כמה שנים מחליפים את השילדות, מנועים, תיבות הילוכים,
זה נקרא קידמה
ומזדה מתקשה ללכת קדימה כי אין לה כסף,
היא אחת החברות שלא מצליחות לצמוח ודי ברור שהימים שלה כחברה עצמאית ספורים, עוד 5 שנים מזדה לא תהיה קיימת, רק כמדבקה, כי אין לה כסף, אין לה שום טכנולוגיה יחודית, רק מעצב טוב שנגמרו לו הטריקים.
 

ANZ1

New member
ולגבי המצב של מזדה

אתה יכול לראות את זה בכל השווקים,
לא רק בישראל מזדה נעלמת וכמעט ולא רואים רכבים חדשים שלה,
גם בשוק הכי חשוב בעולם, ארצות הברית, קרא את הדוח, כל המכירות שלה נמצאות בירידה,
כי שוב, אין למזדה קלפים מספיק חזקים,
בעוד שסובארו המתחרה הקטנה שלה רק צומחת, מזדה יורדת,
בארצות הברית סובארו מוכרת 4 אחוז מהשוק וצומחת, מזדה רק 1.7 אחוז ויורדת

https://insidemazda.mazdausa.com/pr...ts-december-and-full-year-2018-sales-results/
 
נכון אבל הקפיצות של ניסן הן גבוהות ורחוקות לעומת הגולף

יש התאמה מסויימת בין גולף 1987 לחדשה , קו מתמשך של עיצוב
בין הטרנו הישן לחדש יש תהום .
מאזדה לא קונצרן , רנו פולקסווגן וטויוטה הם קונצרנים .
לא תמיד צריך לגדול , מליון וחצי זה מכובד
 

enigo

New member
ההוכחה היא אמפירית

הג'וק המשיך להיות להיט מכירות הרבה אחרי שהופיעו מתחרים שהיו מרווחים יותר וחסכוניים יותר. וכאשר רכב נמכר טוב למרות שימושיות לקויה (ת"א מטען זעיר, מושב אחורי צפוף, מנוע חלש ולא ממש חסכוני) ומחיר לא נמוך (לפחות בארץ הוא תמיד היה אחד היקרים ב' טגוריה), ההסבר היחיד הוא עיצוב.
וזה לא סתם שהוא נמכר טוב - הוא נמכר במשך כמעט עשר שנים. משמע הרבה אחרי שהוא היה אמור להיות מוחלף.
בקיצור, למרות שאתה לא אוהב את העיצוב שלו, כנראה שמספיק קונים כן אהבו.
ולהמשיך להתעקש שאחת מחברות הרכב הגדולות בעולם (יותר מטויוטה שאתה כל הזמן מזכיר) שוגה לחלוטין באסטרטגית הדגמים שלה, תוך התעלמות מוחלטת מהמציאות כפי שהיא משתקפת במבחן התוצאה זה משעשע אפילו בסטנדרטים שלך.
 
נמכר טוב אבל יכל להמכר יותר טוב . הסיבה היא לא עיצובית כלל

הסיבה היא שהוא בקטגוריה הנכונה ,
העובדה המוכחת היא הקשקאי, שם ניסן לא הצליחה לקלקל ונשארה עם קו מתמשך .
 

enigo

New member
וואלה, היה נמכר טוב יותר?

אני מבין שקפצת רגע למציאות חלופית שבה הוא עוצב אחרת, ויש לך מספרים בדוקים?
כאמור - הג'וק המשיך להימכר הרבה אחרי שהיתה לו תחרות קשה, של כלים חזקים ומרווחים יותר. ולמרות הנחיתות הפונקציונלית, הוא המשיך להיות להיט.
עוד עובדה שהעיצוב נחשב קלף חזק של הג'וק היא העובדה שהמעצבים דאגו לשמור על עיצוב מזוהה גם בדור החדש. כן, גם אם שינו את הפנסים, עדיין ברור מיד שהרכב החדש הוא ממשיך של הג'וק.
אז אתה יכול להמשיך. להמציא לעצמך תאוריות, אבל העובדה הפשוטה שמה שאמרת, הן על מלחמות והן על יכולת בניית אסטרטגיית המותגים של רנו ניסאן, זה שטויות.
לא שזה באמת מפתיע, כמובן.
 
למעלה