הרכב ב15 שניות ראשונות בבוקר לא ''מחזיק'' טורים

הרכב ב15 שניות ראשונות בבוקר לא ''מחזיק'' טורים

אי אפשר לנסוע כי מתכבה. ולכן אין ברירה אלא להמתין במקום בהילוך N כי אז לא מתכבה אלא רק כמעט

במהלך ה10-15 שניות הראשונות הטורים עולים כאילו הצ'וק (שאין ברכב) נכנס לפעולה ואחרי ה15 שניות הללו הנסיעה חלקה וללא בעיות.
רכב בן 8 מנוע 1000 ידני 3 צילינדר מוסב לגז.
הוא עובר לגז אוטומטית אחרי כ15 שניות (בזמן הזה הוא טיפונת מתחמם מעבר לטמפ' מנוע 25 מעלות ומעלה שזה הסף לפעולת הגז).

למי יש רעיון איך לכוון ה''צ'וק'' כדי שהעסק יהיה חלק יותר. בעבר לפני התקנת הגז הנעתי ונסעתי ללא עיכוב וללא בעיות וגם ב20,000 קמ הראשונים לאחר התקנת הגז לא היו בעיות כאלה...(במרכאות כי אין באמת צ'וק ברכב מוזרק)
 

enigo

New member
נשמע שיש בעיה במערכת הזרקת הבנזין

היה לי מזמן רכב עם קרבורטור שבניוטרל על בטורים כרגיל, אבל בהילוך לא סחב וגמגם. התברר שהצטבר לכלוך בדיזה שהצר את קוטרה והגביל את כמות הדלק שעוברת. לכן לא היתה בעיה בניטראל, כשלא צריך הרבה דלק, אבל כן תחת עומס.
יכול להיות שגם אצלך יש משהו שמגביל את מעבר הדלק, ולכן כשאתה על בנזין הרכב מתקשה.
אפשר לבדוק אם הבעיה היא באספקת הבנזין או במנוע הקר די בקלות - עבור באופן יזום לבנזין אחרי שהמנוע חם ותראה אם הרכב נוסע כרגיל.
אגב, מה יוצאת ההוצאה שלך לק"מ? השילוב של עלות גז וצריכת דלק של מיני ידנית צריך לתת נתון די מרשים...
 
זאת לא הבעייה כי

כשאני מעביר מהגז לדלק בתוך נסיעה באופן יזום, הרכב נוסע פרפקט. בדקתי את זה.
&nbsp
הבעייה היא רק בהנעה כשהמנוע קר ולכן רק בכ10 השניות הראשונות. כאילו מדובר ב''היסוס'' או lag עד שה''צ'וק'' נתפס אבל אז, כשהטורים עולים לכמעט 1500 זה סימן שהבעיה נפתרת כי כ3 שניות אח''כ הטורים יורדים ואז כבר אפשר לנסוע (מהשלב הזה המנוע לא יתכבה עוד).
זה כאילו יש כמה שניות עד שה''צ'וק'' נתפס. (בעבר לפני שהבעייה הזאת היתה קימת, היה נכנס לפעולה עם ההנעה מייד).
הפתרון שלי כעת הוא המתנה בהילוך N כ10-15 שניות לאחר ה''הנעה הקרה''.
&nbsp
אנסה לצלם את זה מחר בבוקר, אצלם שעון הטורים וגם את שעון הגז שמעיד מתי הגז נכנס לעבודה שזה כ10 שניות לאחר ה"הנעה הקרה".
&nbsp
מתקין הגז אכן המליץ לנסוע כמה ק''מ אחת לשבוע על בנזין כי אחרת עם הזמן עקב חוסר שימוש, במזרקי הבנזין ''שוקע משקע דמוי חול''
&nbsp
הרכב מעביר אוטומטית לגז כשקר אחרי כ10-15 שניות בלבד מההנעה (מטמפ' מנוע של 25צלזיוס).
כשמניעים כשחם עובר לגז מייד.
התקנתי מיכל גז ענק כדי לאפשר טווח נסיעה גדול. אני מתדלק מידי כ900ק''מ. צריכת גז של כ12.5-13ק''מ/ליטר גפ''מ בממוצע על פי חישוב הליטרים והקילומטרים.
&nbsp
היה לי אופנוע מוזרק ובספר המכונאי שלו היו הוראות איך לכוון את ה''צ'וק''. אעלה הצילום של זה.
&nbsp
&nbsp
 

enigo

New member
לפחות בחלק ממערכות ההזרקה יש באמת אלמנט עם פעולה דומה

לשל צ'וק שמעשירה את התערובת כשהמנוע קר. יכול להיות באמת שיש אצלך בעיה באלמנט הזה.
אבל לא מבין בתחום מספיק כדי לתת הוראות איתור או תיקון, מצטער.
 
בדיקת מחשב לא העלתה שיש תקלה

איזה חיישן משמעותי לזיוף רק ב10 שניות הראשונות בבוקר?
 
ככה נראה הגימגום שבהנעה.

קיים רק בהנעת מנוע קר
https://youtu.be/AXSODrYOK4w
&nbsp
''הצ'וק''מכאילו משובש לכ7שניות. בתחילת ההנעה עובד ואז אחרי כמה שניות צניחה מאיימת של הטורים ושוב אחרי כ10 שניות הכל מתאושש. כפי שרואים בסרטון.
&nbsp
בחיבור מחשב לא מאתרים שיש בעייה...
 

enigo

New member
בעיה בקריאת הטמ' יכולה להסביר את הבעיה

אם המנוע "חושב" שהוא חם מוקדם מדי, אז תתקבל התנהגות כמו שאתה מתאר.
 
אבל האם במקרה כזה זה רק לכמה שניות

וליתר דיוק צניחת הטורים היא רק ל7 שניות עד ש ש ו ב הטורים עולים לערך הדרוש להנעת הרכב?
אם חיישן הטמפרטורה מזייף, למה זה תמיד בסמיכות להנעה בדיוק אחרי 15 שניות וחולף אחרי 22 שניות כפי שרואים בסירטון. ככה בדיוק תמיד קורה ואני לא נוגע בדוושת הגז בכלל
&nbsp
https://youtu.be/ibHuWq3MDOg
&nbsp
אני אחבר הרכב למחשב כדי לבדוק האם אקבל אתראה על חיישן הטמפרטורה של מי הקירור...
 

enigo

New member
אם הזמנים קבועים ללא קשר לטמ' הסביבה, אז פחות סביר שזה עניין

של קריאת טמ' שגויה.
 

חן 1111

Active member
יש כמה אפשרויות וצריך אבחון מקצועי כדי לאתר את הנכונה

קודם כל, כמו שכתבו, ייתכן שיש בעיה באספקת הדלק. כשהמנוע קר צריך יותר דלק ולכן במצב הזה כל הפרעה לאספקת הדלק משפיעה יותר. לדוגמה מסנן דלק סתום (אולי צריך להחליף), מזרקים מלוכלכים (אולי צריך לנקות עם תוסף).
אפשרות שנייה, מצתים. מתי הוחלפו? גם ההצתה קשה יותר כשהמנוע קר ולכן מצתים בלויים מתבטאים קודם כשהמנוע קר.
אפשרות שלישית - ברכבים עם הזרקה אין צ'וק, אבל יש סוג של מנוע חשמלי שפותח מעבר אוויר ומגביר את הטורים. אולי הוא מלוכלך/תפוס/לא תקין.
ואפשרות אחרונה: חיישן לא תקין (ספיקת אוויר, טמפרטורת מנוע, לחץ סעפת). זה פחות סביר כי זה בדרך כלל מדליק נורית התראה.
 

חן 1111

Active member
רצוי שיעשה את זה מישהו שמכיר את הרכב.

ותלוי בסוג הרכיב הזה. לפעמים אפשר לפרק אותו, לנקות, לשמן, לחבר את החיווט כשהוא בחוץ ולראות אם הוא זז באופן תקין, לפעמים זה יותר קשה, לפעמים מכשיר האבחון מאפשר לבדוק אותו.
 
אני מעלה קישורים: למשל וידאו איך הרכב מניע

הכוונה לדקת ההנעה הראשונה:
&nbsp
https://youtu.be/ibHuWq3MDOg
&nbsp
וכדי שלא יהיה סירטון ארוך מדי הנה מייד ההמשך:
&nbsp
https://youtu.be/nDYAJOv0tjQ
&nbsp
שימו לב שבסירטון הראשון אחרי שה''צ'וק'' נכנס לפעולה יש בין שנייה 15 ל22 נפילה בטורים והמנוע כמעט נכבה. אני לא נוגע בדוושת הגז בכל משך הצילום.
לאחר שנייה מספר 22 הטורים עולים שוב ואז כבר אין כל בעייה.
בהמשך אחרי כמה שניות נוספות הטורים יורדים לרמה תקינה של המנוע שללא עבודת צ'וק (התחמם במידה מספקת).
צילמתי ''חלק ב'' שיהיה קל לראות בהמשך ומידי פעם הבלחתי המצלמה על שעון הגז. כשהנורה התחתונה שמאלית מהבהבת הגז עדיין לא נכנס לפעולה. כשהיא דולקת רציף הרכב עובד על גז. זה קורה בערך בשנייה 15 של הסרטון השני שהוא המשכי רציף של הראשון. אורכו של הראשון 48 שניות.
48+15= כלומר 63 שניות אחרי ההנעה הרכב עובד על הגז. עד אז על בנזין 95.
&nbsp
אני מנסה להבין דרככם מה קורה לרכב ב7 השניות שבין שנייה 15 ל22 שלאחר ההנעה. אני מדגיש שזה קורה רק בהנעת רכב קר. הפתרון שלי כרגע הוא פונקציונלי להמתין בהנעה הקרה כדקה בN.
&nbsp
&nbsp
בנוסף אני מעלה צילום של כיוון ה''צ'וק'' כפי שרשום בספרון אופנוע מוזרק של סוזוקי:
אפשר לראות את הfast idle כפונקציה של טמפ' מי הקירור (בראש המנוע?) וטמפ' הסביבה (נמדדת בפילטר האויר?), וכלומר בסוזוקי ככל שהטמפרטורה הסביבה נמוכה, הוא משאיר את הfast idle עד שהטמפרטורה של מי הקירור גבוהה יותר...
צילמתי לכם גם כיצד צריך לכוון את זה בסוזוקי. השאלה אם מישהו מצליח להבין האם זאת הבעייה גם בקיה פיקנטו...
&nbsp
&nbsp



 

חן 1111

Active member
עדיין, כל האפשרויות שכתבתי קודם מתאימות.

ותפסיק להשתמש במילה צ'וק. אין יותר דבר כזה ואי אפשר ברכב שלך לכוון את הטורים. המחשב מקבל את הפרמטרים מכל החיישנים וקובע את סיבובי המנוע המתאימים באמצעות מנוע צעדים/שסתום ויסות אוויר. כדאי שמוסך יבדוק את הרכב עם מכשיר אבחון. תצטרך להשאיר את הרכב כדי שיוכלו לבדוק התנעה קרה. יש רק הזדמנות אחת. מכשיר האבחון יכול להראות את כל מדידות החיישנים וכך אפשר לדעת אם יש איזו שגיאה בזמן התקלה.
עוד אפשרות: פעם נתקלתי בתקלה סדרתית דומה לזו, והפיתרון היה להתקין נגד בטור לחיישן טמפרטורת המנוע (כדי שהמחשב "יחשוב" שהמנוע יותר קר ויעלה יותר את הטורים). אבל היה צורך במעגל שינתק את החיישן הזה אחרי זמן מסוים אחרת המחשב לומד את ההתנגדות השונה וחוזר לסורו. זה היה קורה דווקא בקיץ או בעונות המעבר. בחורף, כשקר יותר, דווקא לא היתה בעיה.
 
נשמע רעיון ראוי !

אבדוק.
כעיקרון האם היית מתקן את זה? אפשר פשוט לחכות כ22 שניות בהנעה קרה ולנסוע רק אחרי כן (כפי שמודגם מהסרטון הראשון)...
&nbsp
אתחבר שוב למחשב לבדוק האם החיישן לקוי.
 

aharon d

New member
תעשה את כל מה שהוא הסביר

לפי כל השלבים של הדיאגנוסטיקה שהוצגו בסרטון.
מחיישן טמפ', דרך MAF וכל היתר. תעבוד מתודולוגית.
סביר שבסוף תעלה על זה.
 
למעלה