הרי שכתבתי אותן פה בפורום כבר אז
לפני שנתיים וחצי בערך כשנפטרתי מהרכב. האינך זוכר ?
תקציר הבעיות:
א. מנוע מצלצל (דטונציה) שהתבררה כבעיה שכל מנועי TSI סובלים ממנה, לא
משהו נקודתי. זאת בשל הצטברות פיח בסעפת ושסתומי היניקה שהם
שילוב תופעה של אכילת שמן (אינהרנטית מתוכננת) במגדש טורבו בשילוב הזרקה
ישירה, אשר אינה מאפשרת לנקות את הקרבון המצטבר בשגרה באמצעות
התוספים שיש בדלק.
ב. בטיפול ראשון לרכב בצעו ריקול החלפת גלגל שיניים עליון של רצועת תזמון
מנוע, בשל מקרים רבים מאד שהרצועה עפה מהגלגל בעת נסיעה. גילו שבדגם
1.2 בטעות תוכנן גלגל שיניים לקוי שאינו אוחז את הרצועה כיאות.
אלא, שלאחר שהחליפו את גלגל השיניים בתהליך הריקול, היו רעשים תמידיים
מהמנוע בסל"ד ספציפי (שקרוב לסרק), שכאשר במוסך בדקו, מצאו שקשור לאותו
טיפול ריקול.
הם ניסו לכוון את המותחן של הרצועת התזמון, שלהבנתם היה צריך כוון מחדש
בגלל שגלגל השיניים מעט שונה במידותיו, אבל לא הצליחו לסדר אלא רק להזיז
כל פעם מחדש את הסל"ד שבו הרעש קורה. וזה היה מעצבן.
ג. עם צבירת הקילומטרז', ובמיוחד עם מעבר אשתי למקום עבודה אחר בהרצליה
פיתוח, נוצר מסלול נסיעה בכביש החוף שהצריך נסיעה מתמדת בפקקים (לקראת
סוף השנתיים של הבעלות שלנו על הרכב), ואז המצמד של גיר ה- DSG הזדקן
בקצב מואץ והחל לרעוד בתחילת נסיעה ובמעבר מהילוך ראשון לשני. תופעה
מוכרת של מצמד חיכוך יבש לקראת סוף חייו. במוסך הסבירו כי אין הרבה מה
לעשות בנדון, עדכוני תוכנה לא עשו כלום, ולאחר יאוש השיבו כי הגיר DSG אינו
מתאים בתכונותיו לזחילה בפקקים הישראליים הללו, משום שהוא שוחק מצמדים
בקצב מהיר, ושעלי להיות מודע לכך כי זהו האופי האינהרנטי של הטכנולוגיה הזו.
עם מכירת הרכב (באמצעות שרותי הטרייד אין) ועליו רק 30 אלף ק"מ,
המצמד היה גמור לגמרי והעירו על כך בבדיקת הרכב.
אותי זה כבר לא עניין בשלב הזה, שכן זו הבעיה של הבעלים הבא שקונה את
הרכב מחברת טרייד מוביל.
ד. רעשים אקראיים במנוע בנסיעה בכביש במהירות שיוט רגילה. רעש של גרגור
מכאני. רעש שבא והולך אקראית, ללא כל מציאת קשר למשהו ברור.
ה. פיוזים שנשרפו בשקע הטענה 12V שדרשו החלפה (השקע מצת).
ו. גליצ'ים ובאגים אקראיים במערכות החשמל ברכב, לא משהו משמעותי.
דברים קטנים שמופיעים ומיד נעלמים.
אלו עיקרי הדברים שאני זוכר כרגע בקצרה. אולי היה עוד משהו קטן או שניים
ששכחתי, אבל כנראה לא משהו רציני.
מהשוואה רפרנסיאלית לבעלים אחרים עם רכב זהה נמצא, שכל מי שהיה לו
בדיוק הדגם כשלי, סבל אחד לאחד מאותן תופעות, קרי שאלו המחלות הטיפוסיות
לדגם הזה.
למנוע ה- 1.4 היו מחלות שונות, וכנ"ל ה- 1.8 שסבל מבעיות הטיפוסיות אליו.
מצד שני, בעיית הגיר DSG וחוסר התאמתו לפקקים שבארץ, זו בעיה שחופפת
לכל הדגמים ללא תלול בנפח מנוע 1.2 עד 1.8 ,
וכל עוד מדובר על הגיר 7 הילוכים בעל דיסקית חיכוך יבשה שמתאים עד 25 קג"מ.
מצד שלישי, הגיר דיסקיות שמן 6 מהירויות שהיה מותקן במנועי TDI דיזל
בנפח 2.0 ליטר, היה פחות בעייתי וכמו כן פקקים לא גמרו אותו כל כך מהר מכיוון
שלא שחקו את המצמדים היבשים שאין לו.
לכן למוניות השתדלו לשווק עם המנוע 2.0 ליטר.
**היתה אמנם תקופה קצרה עם מוניות 1.6 ליטר וגיר 7 מהירויות היבש, אלא אחרי
שחוסלו המצמדים שלהם במוניות בנסיעה עירונית על ימין ועל שמאל, הפסיק
היבואן המקומי להביא את הדגם הזה למוניות בארץ, ונדבק רק למנועי 2.0 עם
מצמדים רטובים.
מקווה שהצלחתי לפרט בצורה שקל להבין ממנה, ואם צריך עוד השלמה או שאלות
שאל ואשתדל לסייע הלאה.
ובכדי לסיים בנימה פוזיטיבית, אדגיש, שבכל מה שאינו קשור לאמינות ושרידות
הרכב, האוקטביה היתה נהדרת ומאד אהבתי אותה.