חבל לפני שרכשתי ב- 2015 את האוקטביה הייתי נאיבי

aharon d

New member
ברחתי ממנה כמו מאש

כי אני מבין לדעת למה נכנס כשלרכב רק 30 אלף ק"מ על המונה, וגיל 23 חודש
שניה לפני שהאחריות מסתיימת.

האוקטביה החדשה לגמרי על הליפט (אחת אחרת נוספת שהיתה לידי) כשכל ה-
powertrain שלה מונח מפורק על הרצפה ורק אלוהים יודע לשם מה, כבר לא
הותירו (אצלי) מקום לספק (אם בכלל היה).

צעצוע hitech נחמד ומפנק שעובד נהדר (לרגע קט), רק כשהו חדש, אבל נגמר מיד.

חבל, כי אהבתי אותה בכל היתר.
 
זה מפחיד לראות רכבים במוסך , אבל זה לא מייצג את כולם

גם אני כמוך ראיתי טרנספורטרים במוסך כאשר הייתי בא לטיפולים
עם בעיות רציניות . אני לא חושב שזה אומר שכל הטרנספורטרים דפוקים.
 

חן 1111

Active member
אתה מוכן בבקשה לתרגם את המשפט הזה לעברית?

"כי אני מבין לדעת למה נכנס כשלרכב רק 30 אלף ק"מ על המונה, וגיל 23 חודש
שניה לפני שהאחריות מסתיימת."
אני לא הבנתי כלום...
מה שהבנתי זה שהרכב היה על הליפט. לא ברור אם היתה תקלה, מה היתה התקלה, תוקנה או לא? ובכלל מה היו הבעיות שלך עם הרכב.
 

CarWizard

New member
מה שאני הבנתי מאהרון

מה שהבנתי מאהרון זה שהוא ברח מהאוקטביה שלו רגע לפני גמר האחריות בגיל שנתיים ומכאן ה 23 חודשים שהוא מתאר בטקסט שכתב.אם זוכר נכון היה לו גם שרשור על זה בפורום.בנוסף אהרון תאר שראה במוסך עוד אוקטביה אחת אחרת חדשה גם על הליפט וכל יחידת ההנעה שלה מפורקת על הרצפה.זו לא האוקטביה שלו אלא אחרת שרק חיזקה את הרושם שכבר היה לו
 

the annonymous

New member
ובמוסך טויוטה אין מכוניות מפורקות?

קודם כל זה שהתקמצנת על אלפייה כדי להרחיב אחריות ל 3 שנים אין לך להלין אלא על עצמך.
&nbsp
שנית, מה היתה הבעיה באוקטביה שראית, לפי מה אבחנת שזו בעיה סידרתית ואיך זה קשור אליך?
&nbsp
טוב שאתה לא מפסיק לנשום כי כל מי שנשם פעם מת בסוף.
 

aharon d

New member
קשקשן כהרגלך ?

אם הוספתי אלפיה במטרה להאריך אחריות לקורולה החדשה שרכשתי לאשתי זה
עתה, מ- 3 ל- 4 שנות אחריות, הנראה לך שלא הייתי עושה אותו הדבר עבור
האוקטביה שרכשתי בתחילת 2015 ? אתה פשוט לא רציני ומגדיל להעלות
השערות מבלי בכלל לדעת את העובדות. קבל הצעתי - אל תעשה זאת.

ברור שהייתי עושה אחריות לשנה נוספת באוקטביה - איזו שאלה.
אילו רק האפשרות הזו היתה קיימת (אז) ב- 2015 במותג סקודה.
טרחתי לברר בעת ההזמנה, ואף לבקש חריג שיעשו במיוחד בשבילי אם
אפשר. אבל היבואן לא אפשר את האופציה הזו בשום מקרה, גם לא כשהצעתי לשלם. לך תבין אותו.

לשאלתך השניה - במוסך מותג סקודה באמת אני אומר בצער כנה, יש ערב רב
של מכוניות רבות (מדי), חלקן אף חדשות בגילאי האחריות עוד, קרי פחות
מגיל שנתיים, על ליפטים עם תיקונים לא פשוטים במסגרת אחריות, החל ממנוע
טורבו וכלה בגיר רובוטי דפוק ועוד עשרות רבות ומגוונות של בעיות ותקלות כמו
רצועות תזמון שעפות מגלגל שיניים והיצרן הוציא ריקול בהול להחליף לגלגל שיניים
גם באוקטביה מהדגם שהיה לי.
עשו לי גם 3 פעמים עדכון תוכנה כי לא הצליחו לפתור בעיות גיר ולא צלצולים
במנוע, שלימים למדתי, כי מקורם לא תוכנה כלל אלא כשל חומרה בתכנון מלכתחילה.

כשאתה בעלים של רכב כזה ומבקר בשנתיים הראשונות כמה פעמים במוסך
לצערך, אתה נחשף להרבה מאד ולמד דרך העיניים של עמיתיך, שקנו כמותך
את אותו המוצר. שומע (גם) מהם מה ההרפתקאה עם המותג זימנה להם.
*היה לי גם חבר עם אותו האוטו ממש כשלי - אותו דגם, ועם אותן תקלות בדיוק
אחת לאחת. לשמחתו גם הוא נפטר ממנה לא הרבה אחריי.

מכאן למדתי להבא, שכשאשקול להתגלח על מותג או מוצר חדש, לפני שאכנס
להרפתקאה אעשה לימוד מקדים עם בעלים של רכב כזה במקום הכי מתאים
וזה במוסך של המותג. בשעה אחת של למידה, הייתי חוסך מעצמי המון בהמשך.
לא נורא, זהו לקח לפעם הבאה.

ולשאלתך השלישית התשובה היא לא, לא ראיתי מעודי טויוטה חדשה על ליפט
במוסך יבואן כאשר כל ה- powertrain שלה מפורק על הרצפה במטרה לתקן
תקלה רצינית מאד של היצרן מקו היצור. ממרום גילי ושערותי הלבנות כבר ראיתי
בחיי הרבה דברים, את זה עדיין לא. סטטיסטקיה בדר"כ אינה משקרת.

אגב גם לא ראיתי מעודי טויוטה זקנה בת 20 שכל ה- powertrain שלה מפורקת
על הרצפה, כנראה משום שסטטיסטית זהו מחזה נדיר מדי על מנת שאתפוס
כמותו במו עייני.
ככלל ולרוב התיקונים בטויוטות גם כשהן מאד זקנות, הם משהו קל יחסית שאפשר
לבצעו מבלי לפרק powertrain. אילו היית בקיא ומנוסה במותג זה, לא היית צריך
לשאול אותי - היית יודע לבד.
 

xrlmike

New member
מנסה להבין מה זה "כל ה- powertrain שלה מפורקת"

כאילו ציריות וגיר? מה שמפורק להחלפת קלאץ סטנדרטית?
מנוע וגיר? יש מכוניות שיותר נוח להוציא מנוע וגיר ואז לבצע פעולות - אכן תכנון לקוי אבל לאו דווקא אמינות
"כל ה- powertrain שלה מפורקת" - אפשר לחשוב שמדובר במשאית או ב 4X4 עם תיבות וגלי הינע - מדובר בפרייבט שכל "כל ה- powertrain שלה מפורקת" זו חיה די מצומצמת
 

aharon d

New member
מנוע, גיר, כל מערכת הפלטה...

ויתכן שהיו עוד כמה רכיבים. הרכב היה חדש לגמרי.
 

xrlmike

New member
אז ראית רכב חדש שמסיבה שאין לך מושג מהי הוציאו לו מנוע -מרגש

ואחלה פתח למסקנות
 

חן 1111

Active member
זה חסר משמעות אם אתה לא יודע למה פירקו

לפעמים מורידים את חטיבת הכוח בשלמותה כדי להחליף מצמד או שרשרת תזמון. אז אם החליפו את אחד החלקים האלה באחריות או במסגרת ריקול, זה מסביר למה זה קרה ברכב חדש וזה לא אומר כלום. פירוק מנוע נראה מפחיד לעין בלתי מקצועית, אבל זה בסך הכל חלק שמותקן עם ברגים וההסרה שלו לא גורמת לשום השפעה על הרכב.
 

aharon d

New member
הרי שכתבתי אותן פה בפורום כבר אז

לפני שנתיים וחצי בערך כשנפטרתי מהרכב. האינך זוכר ?

תקציר הבעיות:
א. מנוע מצלצל (דטונציה) שהתבררה כבעיה שכל מנועי TSI סובלים ממנה, לא
משהו נקודתי. זאת בשל הצטברות פיח בסעפת ושסתומי היניקה שהם
שילוב תופעה של אכילת שמן (אינהרנטית מתוכננת) במגדש טורבו בשילוב הזרקה
ישירה, אשר אינה מאפשרת לנקות את הקרבון המצטבר בשגרה באמצעות
התוספים שיש בדלק.

ב. בטיפול ראשון לרכב בצעו ריקול החלפת גלגל שיניים עליון של רצועת תזמון
מנוע, בשל מקרים רבים מאד שהרצועה עפה מהגלגל בעת נסיעה. גילו שבדגם
1.2 בטעות תוכנן גלגל שיניים לקוי שאינו אוחז את הרצועה כיאות.
אלא, שלאחר שהחליפו את גלגל השיניים בתהליך הריקול, היו רעשים תמידיים
מהמנוע בסל"ד ספציפי (שקרוב לסרק), שכאשר במוסך בדקו, מצאו שקשור לאותו
טיפול ריקול.
הם ניסו לכוון את המותחן של הרצועת התזמון, שלהבנתם היה צריך כוון מחדש
בגלל שגלגל השיניים מעט שונה במידותיו, אבל לא הצליחו לסדר אלא רק להזיז
כל פעם מחדש את הסל"ד שבו הרעש קורה. וזה היה מעצבן.

ג. עם צבירת הקילומטרז', ובמיוחד עם מעבר אשתי למקום עבודה אחר בהרצליה
פיתוח, נוצר מסלול נסיעה בכביש החוף שהצריך נסיעה מתמדת בפקקים (לקראת
סוף השנתיים של הבעלות שלנו על הרכב), ואז המצמד של גיר ה- DSG הזדקן
בקצב מואץ והחל לרעוד בתחילת נסיעה ובמעבר מהילוך ראשון לשני. תופעה
מוכרת של מצמד חיכוך יבש לקראת סוף חייו. במוסך הסבירו כי אין הרבה מה
לעשות בנדון, עדכוני תוכנה לא עשו כלום, ולאחר יאוש השיבו כי הגיר DSG אינו
מתאים בתכונותיו לזחילה בפקקים הישראליים הללו, משום שהוא שוחק מצמדים
בקצב מהיר, ושעלי להיות מודע לכך כי זהו האופי האינהרנטי של הטכנולוגיה הזו.
עם מכירת הרכב (באמצעות שרותי הטרייד אין) ועליו רק 30 אלף ק"מ,
המצמד היה גמור לגמרי והעירו על כך בבדיקת הרכב.
אותי זה כבר לא עניין בשלב הזה, שכן זו הבעיה של הבעלים הבא שקונה את
הרכב מחברת טרייד מוביל.

ד. רעשים אקראיים במנוע בנסיעה בכביש במהירות שיוט רגילה. רעש של גרגור
מכאני. רעש שבא והולך אקראית, ללא כל מציאת קשר למשהו ברור.

ה. פיוזים שנשרפו בשקע הטענה 12V שדרשו החלפה (השקע מצת).

ו. גליצ'ים ובאגים אקראיים במערכות החשמל ברכב, לא משהו משמעותי.
דברים קטנים שמופיעים ומיד נעלמים.


אלו עיקרי הדברים שאני זוכר כרגע בקצרה. אולי היה עוד משהו קטן או שניים
ששכחתי, אבל כנראה לא משהו רציני.


מהשוואה רפרנסיאלית לבעלים אחרים עם רכב זהה נמצא, שכל מי שהיה לו
בדיוק הדגם כשלי, סבל אחד לאחד מאותן תופעות, קרי שאלו המחלות הטיפוסיות
לדגם הזה.

למנוע ה- 1.4 היו מחלות שונות, וכנ"ל ה- 1.8 שסבל מבעיות הטיפוסיות אליו.

מצד שני, בעיית הגיר DSG וחוסר התאמתו לפקקים שבארץ, זו בעיה שחופפת
לכל הדגמים ללא תלול בנפח מנוע 1.2 עד 1.8 ,
וכל עוד מדובר על הגיר 7 הילוכים בעל דיסקית חיכוך יבשה שמתאים עד 25 קג"מ.

מצד שלישי, הגיר דיסקיות שמן 6 מהירויות שהיה מותקן במנועי TDI דיזל
בנפח 2.0 ליטר, היה פחות בעייתי וכמו כן פקקים לא גמרו אותו כל כך מהר מכיוון
שלא שחקו את המצמדים היבשים שאין לו.
לכן למוניות השתדלו לשווק עם המנוע 2.0 ליטר.
**היתה אמנם תקופה קצרה עם מוניות 1.6 ליטר וגיר 7 מהירויות היבש, אלא אחרי
שחוסלו המצמדים שלהם במוניות בנסיעה עירונית על ימין ועל שמאל, הפסיק
היבואן המקומי להביא את הדגם הזה למוניות בארץ, ונדבק רק למנועי 2.0 עם
מצמדים רטובים.


מקווה שהצלחתי לפרט בצורה שקל להבין ממנה, ואם צריך עוד השלמה או שאלות
שאל ואשתדל לסייע הלאה.

ובכדי לסיים בנימה פוזיטיבית, אדגיש, שבכל מה שאינו קשור לאמינות ושרידות
הרכב, האוקטביה היתה נהדרת ומאד אהבתי אותה.
 

CarWizard

New member
אם אתה כבר מתאר בעיות עם האוקטביה

אם אתה כבר מתאר בעיות עם האוקטביה ונעזר בסקוטי המפורסם שאתה כל כך אוהב אז כדאי שבאותה נשימה תספר לאנשים על הבעיות במנועי הטורבו החדישים של הונדה שסובלים במידה מקבילה כמו ה TSI המחורבנים של VAG.הסמפטום אמנם שונה אבל התוצאה המעשית גרועה לא פחות

 

enigo

New member
זה לא כל המנועים, אלא גרסה אחת של

מנוע ה-1.5 ל', שלא משווקת בארץ למיטב ידיעתי (ולכן גם תמיד צריך להיזהר כשמסתמכים על מידע מחו"ל).
 

dani666

New member
זה גם בגרסאות ה 1 ליטר. כמינימום בשתי הגרסאות, יש ...

... כניסה נוספת למוסך במהלך השנה לצורך החלפת שמן בהתאם להנחיות מחשב הרכב.
&nbsp
בפורום השני יש שרשור נחמד בנושא ועוד כמה הודעות מחכימות פה ושם.
 
למעלה