לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
3707037,070 עוקבים אודות עסקים

פורום מכוניות

שלום, הגעתם לפורום רכב של תפוז, הפורום מנוהל ע"י DrorZi מאז מאי 2001 ו  The S t i g מאז 2007
הפורום היינו במה פתוחה לכל מי שרוצה להשמיע את דעתו בנושא רכב, להתייעץ או להתלונן ואינו מיועד לאנשים המכורים בלבד, בפורום מספר משתמשים רב המרכזים בתוכם ידע עצום בין אם בנושאים טכניים ובין אם בנושאי נהיגה .חלום הפורום הוא מסלול ברמה בינלאומית בארץ הקודש, כזה שאפשר לשלם ולעלות עליו עם הרכב הפרטי, בינתיים הפורום ילחם בסטיגמות שספורט מוטורי =  ילדים בני 18 מתלהבים שעושים רייסים מי הכי מהיר בקו ישר בכבישים ציבוריים ושכל מי שנוהג מהר הוא חוליגן. על מנת לשמור על אווירה טובה ולשמר את הרמה הגבוהה (מאוד) שאליו הפורום הגיעה הנה תוספות לחוקי הפורום הכללים של תפוז:
 *הנכם מתבקשים לשרשר הודעות הקשורות באותו נושא (לדוגמה, אם יש שאלות בנושא צמיגים ואתם רוצים לשאול על החלפת צמיגים אצלכם ברכב אין צורך לפתוח הודעה חדשה), אם הכנסתם הודעה ראשית ואתם לא מוצאים אותה עשו קודם חיפוש האם היא שורשרה לטרד אחר בדף.
דבר זה נעשה על מנת לאפשר ליותר הודעות להופיע בדף הראשי.
* לכל משתמש הזכות לטרד ראשי אחד בדף, שאלות נוספות גם אם בנושא אחר ישורשרו לטרד הקיים של אותו משתמש
דבר זה נעשה על מנת למנוע הצפת הדף הראשי ע"י משתמש בודד, תאמיני לי, רואים את כל ההודעות שלכם ואם העלתם משהו חדש אנשים יראו ויגיבו
* ובהמשך למשפט האחרון, אנחנו רואים הכל ועונים על מה שאנחנו יכולים ויודעים, הודעות כמו "למה לא עונים לי" / "דחוווווווף"  / "מה? אף אחד לא יודע" לא מדרבנות אותנו לענות ואף להפך, חשוב לזכור כי כולנו פה בשביל ליהנות, על חשבון זמננו הפרטי ובהתנדבות, זו איננה עבודה של אף אחד מאיתנו ואף אחד מאיתנו (כולל מנהלי הפורום!) לא מקבל תמורה פרט להרגשה טובה בעזרה לזולת וניהול דיון פורה.
* יוצא מן הכלל הם משתמשים ירוקים בפורום אשר שילמו כדי להיות מודגשים בצבע זה, משתמשים אלה מגיבים לגופו של נושא אם ברצונם לתרום לדיון (ויש ברשותם ידע רב).
* הודעות "מ-ק-פ-י-ץ" גורמות למחיקת כל הנושא. (יוצא מן הכלל היא הודעות הקפצה על שאלה שלא נענתה ב-כ-ל-ל ועפה לדף השני) ההודעה שלכם לא יותר חשובה מהודעות אחרות בדף וזה מרגיז בדיוק כמו אנשים שנדחפים לראש הפניה במחשבה שהם ממהרים הביתה יותר ממני (או סתם בזים לכל כלל נימוס בסיסי)
* הודעות המכילות קללות מכל סוג המפונות כלפי אדם אחר ימחקו ללא הסבר מהפורום והמשתמש לא יוכל להביע את דעתו יותר בפורום שלנו
* הפורום מבוסס על אנשים בעלי ניסיון רב בתחום ששמחים לשתף בו את כולם ולכן הודעות המשקפות הטעיה (מכוונת או מחוסר ידע מוחלט בנושא) והשמצה ללא פרוט תמחקנה (לדוגמה הודעה "כל הצרפתיות זה חרא מכוניות" נמחקת מידית)
* אין לפרסם מודעות למכירה בפורום, יד2 הוא המקום הראשי היום למכירת כלי רכב וכל דבר אחר, מודעות מכירה ימחקו מהפורום והמפרסם יחסם מכתיבה בפורום.
* הפורום איננו פייסבוק ואיננו WALL שלכם (לדוגמה "תראו מה מצאתי ביוטיוב" היא לא הודעה רלוונטית לפורום ותמחק)
* קיים מאמר המרכז הודעות טכניות ושאלות נפוצות (מכיל "מה זה טורבו","מה זה דאבל קלאץ/עקב אגודל" ועוד) קיים גם האתר www.howstuffworks.com כדי ללמוד איך מנוע עובד, מומלץ.
* שיחות נפש בין שני גולשים ימחקו, יש בתפוז מערכת הודעות אישיות ומספיק תוכנות IM למטרות אלו.
* הודעות ללא כותרת נמחקות, כותרת בשם "כנס","..." וכו נחשבות הודעה ללא כותרת.
***דוגמאות כלליות להודעות שנמחקות אוטומטית:
* באיזה צבעים אפשר להזמין גולף (אנחנו לא יבואנים, אנא פנו לאולם התצוגה הרלוונטי)
* איך עובד מנוע (יש את www.howstuffworks.com הוא באמת מצוין
* האם יש לכם תמונה של סובארו DL 83 (יש GOOGLE בשביל זה
* כמה עולה מאזדה חדשה (יש טלפון בדיוק למטרה הזו, תתקשרו לסוכנות)
* כמה עולה קולט 96 (הפורום איננו תחליף מחירון, יש ברשת את מחירון יד2 ולוי יצחק)

הנהלת הפורום:

אודות הפורום מכוניות

שלום, הגעתם לפורום רכב של תפוז, הפורום מנוהל ע"י DrorZi מאז מאי 2001 ו  The S t i g מאז 2007
הפורום היינו במה פתוחה לכל מי שרוצה להשמיע את דעתו בנושא רכב, להתייעץ או להתלונן ואינו מיועד לאנשים המכורים בלבד, בפורום מספר משתמשים רב המרכזים בתוכם ידע עצום בין אם בנושאים טכניים ובין אם בנושאי נהיגה .חלום הפורום הוא מסלול ברמה בינלאומית בארץ הקודש, כזה שאפשר לשלם ולעלות עליו עם הרכב הפרטי, בינתיים הפורום ילחם בסטיגמות שספורט מוטורי =  ילדים בני 18 מתלהבים שעושים רייסים מי הכי מהיר בקו ישר בכבישים ציבוריים ושכל מי שנוהג מהר הוא חוליגן. על מנת לשמור על אווירה טובה ולשמר את הרמה הגבוהה (מאוד) שאליו הפורום הגיעה הנה תוספות לחוקי הפורום הכללים של תפוז:
 *הנכם מתבקשים לשרשר הודעות הקשורות באותו נושא (לדוגמה, אם יש שאלות בנושא צמיגים ואתם רוצים לשאול על החלפת צמיגים אצלכם ברכב אין צורך לפתוח הודעה חדשה), אם הכנסתם הודעה ראשית ואתם לא מוצאים אותה עשו קודם חיפוש האם היא שורשרה לטרד אחר בדף.
דבר זה נעשה על מנת לאפשר ליותר הודעות להופיע בדף הראשי.
* לכל משתמש הזכות לטרד ראשי אחד בדף, שאלות נוספות גם אם בנושא אחר ישורשרו לטרד הקיים של אותו משתמש
דבר זה נעשה על מנת למנוע הצפת הדף הראשי ע"י משתמש בודד, תאמיני לי, רואים את כל ההודעות שלכם ואם העלתם משהו חדש אנשים יראו ויגיבו
* ובהמשך למשפט האחרון, אנחנו רואים הכל ועונים על מה שאנחנו יכולים ויודעים, הודעות כמו "למה לא עונים לי" / "דחוווווווף"  / "מה? אף אחד לא יודע" לא מדרבנות אותנו לענות ואף להפך, חשוב לזכור כי כולנו פה בשביל ליהנות, על חשבון זמננו הפרטי ובהתנדבות, זו איננה עבודה של אף אחד מאיתנו ואף אחד מאיתנו (כולל מנהלי הפורום!) לא מקבל תמורה פרט להרגשה טובה בעזרה לזולת וניהול דיון פורה.
* יוצא מן הכלל הם משתמשים ירוקים בפורום אשר שילמו כדי להיות מודגשים בצבע זה, משתמשים אלה מגיבים לגופו של נושא אם ברצונם לתרום לדיון (ויש ברשותם ידע רב).
* הודעות "מ-ק-פ-י-ץ" גורמות למחיקת כל הנושא. (יוצא מן הכלל היא הודעות הקפצה על שאלה שלא נענתה ב-כ-ל-ל ועפה לדף השני) ההודעה שלכם לא יותר חשובה מהודעות אחרות בדף וזה מרגיז בדיוק כמו אנשים שנדחפים לראש הפניה במחשבה שהם ממהרים הביתה יותר ממני (או סתם בזים לכל כלל נימוס בסיסי)
* הודעות המכילות קללות מכל סוג המפונות כלפי אדם אחר ימחקו ללא הסבר מהפורום והמשתמש לא יוכל להביע את דעתו יותר בפורום שלנו
* הפורום מבוסס על אנשים בעלי ניסיון רב בתחום ששמחים לשתף בו את כולם ולכן הודעות המשקפות הטעיה (מכוונת או מחוסר ידע מוחלט בנושא) והשמצה ללא פרוט תמחקנה (לדוגמה הודעה "כל הצרפתיות זה חרא מכוניות" נמחקת מידית)
* אין לפרסם מודעות למכירה בפורום, יד2 הוא המקום הראשי היום למכירת כלי רכב וכל דבר אחר, מודעות מכירה ימחקו מהפורום והמפרסם יחסם מכתיבה בפורום.
* הפורום איננו פייסבוק ואיננו WALL שלכם (לדוגמה "תראו מה מצאתי ביוטיוב" היא לא הודעה רלוונטית לפורום ותמחק)
* קיים מאמר המרכז הודעות טכניות ושאלות נפוצות (מכיל "מה זה טורבו","מה זה דאבל קלאץ/עקב אגודל" ועוד) קיים גם האתר www.howstuffworks.com כדי ללמוד איך מנוע עובד, מומלץ.
* שיחות נפש בין שני גולשים ימחקו, יש בתפוז מערכת הודעות אישיות ומספיק תוכנות IM למטרות אלו.
* הודעות ללא כותרת נמחקות, כותרת בשם "כנס","..." וכו נחשבות הודעה ללא כותרת.
***דוגמאות כלליות להודעות שנמחקות אוטומטית:
* באיזה צבעים אפשר להזמין גולף (אנחנו לא יבואנים, אנא פנו לאולם התצוגה הרלוונטי)
* איך עובד מנוע (יש את www.howstuffworks.com הוא באמת מצוין
* האם יש לכם תמונה של סובארו DL 83 (יש GOOGLE בשביל זה
* כמה עולה מאזדה חדשה (יש טלפון בדיוק למטרה הזו, תתקשרו לסוכנות)
* כמה עולה קולט 96 (הפורום איננו תחליף מחירון, יש ברשת את מחירון יד2 ולוי יצחק)
x
הודעה מהנהלת הפורום
גולשים חדשים? אנא קראו את חוקי הפורום ("אודות הפורום והנהלתו" פה מעל)
גולשים חדשים מתבקשים לקרוא את הודעת המנהל על מנת לוודא כי הם מכירים את נהלי הגלישה בפורום
המשך >>

לצפיה ב-'חבל לפני שרכשתי ב- 2015 את האוקטביה הייתי נאיבי'
חבל לפני שרכשתי ב- 2015 את האוקטביה הייתי נאיבי
<< ההודעה הנוכחית
02/11/2019 | 16:28
51
409
לצפיה ב-'באמת היו לך בעיות איתה?'
באמת היו לך בעיות איתה?
02/11/2019 | 16:37
15
35
לצפיה ב-'ברחתי ממנה כמו מאש '
ברחתי ממנה כמו מאש
02/11/2019 | 19:34
14
96
 
כי אני מבין לדעת למה נכנס כשלרכב רק 30 אלף ק"מ על המונה, וגיל 23 חודש
שניה לפני שהאחריות מסתיימת.
 
האוקטביה החדשה לגמרי על הליפט (אחת אחרת נוספת שהיתה לידי) כשכל ה-
powertrain שלה מונח מפורק על הרצפה ורק אלוהים יודע לשם מה, כבר לא
הותירו (אצלי) מקום לספק (אם בכלל היה).
 
צעצוע hitech נחמד ומפנק שעובד נהדר (לרגע קט), רק כשהו חדש, אבל נגמר מיד.
 
חבל, כי אהבתי אותה בכל היתר.
 
 
מכוניות >>
לצפיה ב-'זה מפחיד לראות רכבים במוסך , אבל זה לא מייצג את כולם '
זה מפחיד לראות רכבים במוסך , אבל זה לא מייצג את כולם
02/11/2019 | 21:09
1
74
גם אני כמוך ראיתי טרנספורטרים במוסך כאשר הייתי בא לטיפולים 
עם בעיות רציניות . אני לא חושב שזה אומר שכל הטרנספורטרים דפוקים. 
מכוניות >>
לצפיה ב-'מקווה כי המושג סטטיסטיקה נהיר לך'
מקווה כי המושג סטטיסטיקה נהיר לך
04/11/2019 | 21:22
10
לצפיה ב-'לא הבנתי, אז היתה לך בעיה או לא? '
לא הבנתי, אז היתה לך בעיה או לא?
02/11/2019 | 22:04
29
לצפיה ב-'אתה מוכן בבקשה לתרגם את המשפט הזה לעברית?'
אתה מוכן בבקשה לתרגם את המשפט הזה לעברית?
03/11/2019 | 10:26
1
62
"כי אני מבין לדעת למה נכנס כשלרכב רק 30 אלף ק"מ על המונה, וגיל 23 חודש
שניה לפני שהאחריות מסתיימת."
אני לא הבנתי כלום...
מה שהבנתי זה שהרכב היה על הליפט. לא ברור אם היתה תקלה, מה היתה התקלה, תוקנה או לא? ובכלל מה היו הבעיות שלך עם הרכב.
מכוניות >>
לצפיה ב-'מה שאני הבנתי מאהרון'
מה שאני הבנתי מאהרון
03/11/2019 | 11:21
56
מה שהבנתי מאהרון זה שהוא ברח מהאוקטביה שלו רגע לפני גמר האחריות בגיל שנתיים ומכאן ה 23 חודשים שהוא מתאר בטקסט שכתב.אם זוכר נכון היה לו גם שרשור על זה בפורום.בנוסף אהרון תאר שראה במוסך עוד אוקטביה אחת אחרת חדשה גם על הליפט וכל יחידת ההנעה שלה מפורקת על הרצפה.זו לא האוקטביה שלו אלא אחרת שרק חיזקה את הרושם שכבר היה לו
מכוניות >>
לצפיה ב-'ובמוסך טויוטה אין מכוניות מפורקות?'
ובמוסך טויוטה אין מכוניות מפורקות?
04/11/2019 | 09:36
8
46
קודם כל זה שהתקמצנת על אלפייה כדי להרחיב אחריות ל 3 שנים אין לך להלין אלא על עצמך.
 
שנית, מה היתה הבעיה באוקטביה שראית, לפי מה אבחנת שזו בעיה סידרתית ואיך זה קשור אליך?
 
טוב שאתה לא מפסיק לנשום כי כל מי שנשם פעם מת בסוף.
מכוניות >>
לצפיה ב-'קשקשן כהרגלך ?'
קשקשן כהרגלך ?
04/11/2019 | 21:51
6
44
 
אם הוספתי אלפיה במטרה להאריך אחריות לקורולה החדשה שרכשתי לאשתי זה
עתה, מ- 3 ל- 4 שנות אחריות, הנראה לך שלא הייתי עושה אותו הדבר עבור 
האוקטביה שרכשתי בתחילת 2015 ?  אתה פשוט לא רציני ומגדיל להעלות
השערות מבלי בכלל לדעת את העובדות. קבל הצעתי - אל תעשה זאת.
 
ברור שהייתי עושה אחריות לשנה נוספת באוקטביה - איזו שאלה.
אילו רק האפשרות הזו היתה קיימת (אז) ב- 2015 במותג סקודה.
טרחתי לברר בעת ההזמנה, ואף לבקש חריג שיעשו במיוחד בשבילי אם 
אפשר. אבל היבואן לא אפשר את האופציה הזו בשום מקרה, גם לא כשהצעתי לשלם. לך תבין אותו.
 
לשאלתך השניה - במוסך מותג סקודה באמת אני אומר בצער כנה, יש ערב רב
של מכוניות רבות (מדי), חלקן אף חדשות בגילאי האחריות עוד, קרי פחות 
מגיל שנתיים, על ליפטים עם תיקונים לא פשוטים במסגרת אחריות, החל ממנוע
טורבו וכלה בגיר רובוטי דפוק ועוד עשרות רבות ומגוונות של בעיות ותקלות כמו
רצועות תזמון שעפות מגלגל שיניים והיצרן הוציא ריקול בהול להחליף לגלגל שיניים
גם באוקטביה מהדגם שהיה לי. 
עשו לי גם 3 פעמים עדכון תוכנה כי לא הצליחו לפתור בעיות גיר ולא צלצולים 
במנוע, שלימים למדתי, כי מקורם לא תוכנה כלל אלא כשל חומרה בתכנון מלכתחילה. 
 
כשאתה בעלים של רכב כזה ומבקר בשנתיים הראשונות כמה פעמים במוסך
לצערך, אתה נחשף להרבה מאד ולמד דרך העיניים של עמיתיך, שקנו כמותך
את אותו המוצר. שומע (גם) מהם מה ההרפתקאה עם המותג זימנה להם.
*היה לי גם חבר עם אותו האוטו ממש כשלי - אותו דגם, ועם אותן תקלות בדיוק
אחת לאחת. לשמחתו גם הוא נפטר ממנה לא הרבה אחריי.
 
מכאן למדתי להבא, שכשאשקול להתגלח על מותג או מוצר חדש, לפני שאכנס
להרפתקאה אעשה לימוד מקדים עם בעלים של רכב כזה במקום הכי מתאים
וזה במוסך של המותג. בשעה אחת של למידה, הייתי חוסך מעצמי המון בהמשך.
לא נורא, זהו לקח לפעם הבאה. 
 
ולשאלתך השלישית התשובה היא לא, לא ראיתי מעודי טויוטה חדשה על ליפט 
במוסך יבואן כאשר כל ה- powertrain שלה מפורק על הרצפה במטרה לתקן 
תקלה רצינית מאד של היצרן מקו היצור. ממרום גילי ושערותי הלבנות כבר ראיתי
בחיי הרבה דברים, את זה עדיין לא. סטטיסטקיה בדר"כ אינה משקרת.
 
אגב גם לא ראיתי מעודי טויוטה זקנה בת 20 שכל ה- powertrain שלה מפורקת
על הרצפה, כנראה משום שסטטיסטית זהו מחזה נדיר מדי על מנת שאתפוס
כמותו במו עייני.
ככלל ולרוב התיקונים בטויוטות גם כשהן מאד זקנות, הם משהו קל יחסית שאפשר 
לבצעו מבלי לפרק powertrain. אילו היית בקיא ומנוסה במותג זה, לא היית צריך
לשאול אותי - היית יודע לבד.
 
 
מכוניות >>
לצפיה ב-'מנסה להבין מה זה "כל ה- powertrain שלה מפורקת"'
מנסה להבין מה זה "כל ה- powertrain שלה מפורקת"
05/11/2019 | 11:03
5
27
כאילו ציריות וגיר? מה שמפורק להחלפת קלאץ סטנדרטית?
מנוע וגיר? יש מכוניות שיותר נוח להוציא מנוע וגיר ואז לבצע פעולות - אכן תכנון לקוי אבל לאו דווקא אמינות
"כל ה- powertrain שלה מפורקת" - אפשר לחשוב שמדובר במשאית או ב 4X4 עם תיבות וגלי הינע - מדובר בפרייבט שכל "כל ה- powertrain שלה מפורקת" זו חיה די מצומצמת
מכוניות >>
לצפיה ב-'מנוע, גיר, כל מערכת הפלטה...'
מנוע, גיר, כל מערכת הפלטה...
05/11/2019 | 20:59
4
30
 
ויתכן שהיו עוד כמה רכיבים. הרכב היה חדש לגמרי. 
 
 
מכוניות >>
לצפיה ב-'אז ראית רכב חדש שמסיבה שאין לך מושג מהי הוציאו לו מנוע -מרגש'
אז ראית רכב חדש שמסיבה שאין לך מושג מהי הוציאו לו מנוע -מרגש
06/11/2019 | 09:27
28
ואחלה פתח למסקנות
מכוניות >>
לצפיה ב-'זה חסר משמעות אם אתה לא יודע למה פירקו'
זה חסר משמעות אם אתה לא יודע למה פירקו
06/11/2019 | 10:30
23
לפעמים מורידים את חטיבת הכוח בשלמותה כדי להחליף מצמד או שרשרת תזמון. אז אם החליפו את אחד החלקים האלה באחריות או במסגרת ריקול, זה מסביר למה זה קרה ברכב חדש וזה לא אומר כלום. פירוק מנוע נראה מפחיד לעין בלתי מקצועית, אבל זה בסך הכל חלק שמותקן עם ברגים וההסרה שלו לא גורמת לשום השפעה על הרכב.
מכוניות >>
לצפיה ב-'לא ענית - אילו בעיות היו לך, אישית, ברכב? '
לא ענית - אילו בעיות היו לך, אישית, ברכב?
06/11/2019 | 20:53
1
8
לצפיה ב-'הרי שכתבתי אותן פה בפורום כבר אז'
הרי שכתבתי אותן פה בפורום כבר אז
07/11/2019 | 15:56
19
 
לפני שנתיים וחצי בערך כשנפטרתי מהרכב. האינך זוכר ?
 
תקציר הבעיות:
א. מנוע מצלצל (דטונציה) שהתבררה כבעיה שכל מנועי TSI סובלים ממנה, לא
משהו נקודתי. זאת בשל הצטברות פיח בסעפת ושסתומי היניקה שהם
שילוב תופעה של אכילת שמן (אינהרנטית מתוכננת) במגדש טורבו בשילוב הזרקה
ישירה, אשר אינה מאפשרת לנקות את הקרבון המצטבר בשגרה באמצעות
התוספים שיש בדלק.
 
ב. בטיפול ראשון לרכב בצעו ריקול החלפת גלגל שיניים עליון של רצועת תזמון
מנוע, בשל מקרים רבים מאד שהרצועה עפה מהגלגל בעת נסיעה. גילו שבדגם
1.2 בטעות תוכנן גלגל שיניים לקוי שאינו אוחז את הרצועה כיאות.
אלא, שלאחר שהחליפו את גלגל השיניים בתהליך הריקול, היו רעשים תמידיים
מהמנוע בסל"ד ספציפי (שקרוב לסרק), שכאשר במוסך בדקו, מצאו שקשור לאותו
טיפול ריקול. 
הם ניסו לכוון את המותחן של הרצועת התזמון, שלהבנתם היה צריך כוון מחדש
בגלל שגלגל השיניים מעט שונה במידותיו, אבל לא הצליחו לסדר אלא רק להזיז
כל פעם מחדש את הסל"ד שבו הרעש קורה. וזה היה מעצבן.
 
ג. עם צבירת הקילומטרז', ובמיוחד עם מעבר אשתי למקום עבודה אחר בהרצליה
פיתוח, נוצר מסלול נסיעה בכביש החוף שהצריך נסיעה מתמדת בפקקים (לקראת
סוף השנתיים של הבעלות שלנו על הרכב), ואז המצמד של גיר ה- DSG הזדקן
בקצב מואץ והחל לרעוד בתחילת נסיעה ובמעבר מהילוך ראשון לשני. תופעה
מוכרת של מצמד חיכוך יבש לקראת סוף חייו. במוסך הסבירו כי אין הרבה מה
לעשות בנדון, עדכוני תוכנה לא עשו כלום, ולאחר יאוש השיבו כי הגיר DSG אינו
מתאים בתכונותיו לזחילה בפקקים הישראליים הללו, משום שהוא שוחק מצמדים
בקצב מהיר, ושעלי להיות מודע לכך כי זהו האופי האינהרנטי של הטכנולוגיה הזו. 
עם מכירת הרכב (באמצעות שרותי הטרייד אין) ועליו רק 30 אלף ק"מ,
המצמד היה גמור לגמרי והעירו על כך בבדיקת הרכב.
אותי זה כבר לא עניין בשלב הזה, שכן זו הבעיה של הבעלים הבא שקונה את
הרכב מחברת טרייד מוביל.
 
ד. רעשים אקראיים במנוע בנסיעה בכביש במהירות שיוט רגילה. רעש של גרגור
מכאני. רעש שבא והולך אקראית, ללא כל מציאת קשר למשהו ברור.
 
ה. פיוזים שנשרפו בשקע הטענה 12V שדרשו החלפה (השקע מצת).
 
ו. גליצ'ים ובאגים אקראיים במערכות החשמל ברכב, לא משהו משמעותי.
דברים קטנים שמופיעים ומיד נעלמים.
 
 
אלו עיקרי הדברים שאני זוכר כרגע בקצרה. אולי היה עוד משהו קטן או שניים
ששכחתי, אבל כנראה לא משהו רציני.
 
 
מהשוואה רפרנסיאלית לבעלים אחרים עם רכב זהה נמצא, שכל מי שהיה לו
בדיוק הדגם כשלי, סבל אחד לאחד מאותן תופעות, קרי שאלו המחלות הטיפוסיות 
לדגם הזה.
 
למנוע ה- 1.4 היו מחלות שונות, וכנ"ל ה- 1.8 שסבל מבעיות הטיפוסיות אליו.
 
מצד שני, בעיית הגיר DSG וחוסר התאמתו לפקקים שבארץ, זו בעיה שחופפת
לכל הדגמים ללא תלול בנפח מנוע 1.2 עד 1.8 ,
וכל עוד מדובר על הגיר 7 הילוכים בעל דיסקית חיכוך יבשה שמתאים עד 25 קג"מ.
 
מצד שלישי, הגיר דיסקיות שמן 6 מהירויות שהיה מותקן במנועי TDI דיזל
בנפח 2.0 ליטר, היה פחות בעייתי וכמו כן פקקים לא גמרו אותו כל כך מהר מכיוון 
שלא שחקו את המצמדים היבשים שאין לו. 
לכן למוניות השתדלו לשווק עם המנוע 2.0 ליטר.
**היתה אמנם תקופה קצרה עם מוניות 1.6 ליטר וגיר 7 מהירויות היבש, אלא אחרי
שחוסלו המצמדים שלהם במוניות בנסיעה עירונית על ימין ועל שמאל, הפסיק
היבואן המקומי להביא את הדגם הזה למוניות בארץ, ונדבק רק למנועי 2.0 עם
מצמדים רטובים.
 
 
מקווה שהצלחתי לפרט בצורה שקל להבין ממנה, ואם צריך עוד השלמה או שאלות
שאל ואשתדל לסייע הלאה.
 
ובכדי לסיים בנימה פוזיטיבית, אדגיש, שבכל מה שאינו קשור לאמינות ושרידות
הרכב, האוקטביה היתה נהדרת ומאד אהבתי אותה. 
מכוניות >>
לצפיה ב-'כמו שהוא תאר לא ובטח לא חדשות'
כמו שהוא תאר לא ובטח לא חדשות
06/11/2019 | 13:42
8
לצפיה ב-'אם אתה כבר מתאר בעיות עם האוקטביה'
אם אתה כבר מתאר בעיות עם האוקטביה
03/11/2019 | 11:24
26
76
אם אתה כבר מתאר בעיות עם האוקטביה ונעזר בסקוטי המפורסם שאתה כל כך אוהב אז כדאי שבאותה נשימה תספר לאנשים על הבעיות במנועי הטורבו החדישים של הונדה שסובלים במידה מקבילה כמו ה TSI המחורבנים של VAG.הסמפטום אמנם שונה אבל התוצאה המעשית גרועה לא פחות 
מכוניות >>
לצפיה ב-'זה לא כל המנועים, אלא גרסה אחת של '
זה לא כל המנועים, אלא גרסה אחת של
03/11/2019 | 18:37
23
45
מנוע ה-1.5 ל', שלא משווקת בארץ למיטב ידיעתי (ולכן גם תמיד צריך להיזהר כשמסתמכים על מידע מחו"ל).
מכוניות >>
לצפיה ב-'זה גם בגרסאות ה 1 ליטר. כמינימום בשתי הגרסאות, יש ...'
זה גם בגרסאות ה 1 ליטר. כמינימום בשתי הגרסאות, יש ...
03/11/2019 | 19:46
21
34
... כניסה נוספת למוסך במהלך השנה לצורך החלפת שמן בהתאם להנחיות  מחשב הרכב.
 
בפורום השני יש שרשור נחמד בנושא ועוד כמה הודעות מחכימות פה ושם.
מכוניות >>
לצפיה ב-'על איזו בעיה אתה מדבר? אולי אנחנו מדברים '
על איזו בעיה אתה מדבר? אולי אנחנו מדברים
03/11/2019 | 20:21
20
37
על בעיות שונות.
מכוניות >>
לצפיה ב-'חדירת במזין לשמן המנוע'
חדירת במזין לשמן המנוע
04/11/2019 | 05:40
1
8
לצפיה ב-'אני מדבר על כשל במיסב הטורבו'
אני מדבר על כשל במיסב הטורבו
04/11/2019 | 12:06
24
אבל יש מצב שזה קשור - בנזין בשמן די פוגע ביכולת השימון שלו, ומשם הדרך למיסב מת קצרה. אנסה לברר.
מכוניות >>
לצפיה ב-'מנועי הליטר מתו בכמויות בקילומטרז נמוך מאוד.'
מנועי הליטר מתו בכמויות בקילומטרז נמוך מאוד.
04/11/2019 | 09:33
17
14
לצפיה ב-'אבל זו מכונית יפנית! לא יכול להיות! '
אבל זו מכונית יפנית! לא יכול להיות!
04/11/2019 | 12:10
16
12
לצפיה ב-'בעידן הגלובאלי'
בעידן הגלובאלי
04/11/2019 | 22:46
2
36
 
הקשר הגאוגראפי של המותג במקור, כנראה שכבר אינו רלוונטי כל כך.
שהרי כל יצרני הרכב נסחרים בבורסות הגדולות בעולם, משמע שהבעלות עליהם
היא גלובאלית מעורבת ומעורבבת. רובם מחזיקים במרכזי מחקר ופיתוח בכל 
היבשות הטכנולוגיות שבהן, אם זו אירופה, ארה"ב, יפן, וכדומה...
וגם מייצרים בכל היבשות בפריסה גלובאלית.
כך שלקרוא להונדה יפנית.... היום זה כבר לא כל כך נכון טרמינולוגית.
 
רוב היצרנים ממילא קונים מערכות שלמות ברכב מיצרני צד ג', כמו מערכות חשמל
הדראוליקה גירים ומה בעצם לא. כך שאותם רכיבים משותפים הרי במכוניות
מיצרנים מגוונים מכל העולם.
 
אם ניקח את הונדה כדוגמא, הם מיצרים גם ביפן, גם בארה"ב, גם באירופה
ובעוד יבשות. הם גם מפתחים וחוקרים בכל היבשות כאשר בכל מקום מחזיקים
את הסדנאות שסביבתן יש את ההתמחות המתאימה. 
 
לטעמי לנסות ולשייך את ההתנהגות או התכונה הצפויה ממותג רכב על סמך
הדפוס המחשבתי שהיה מקובל בעבר, כנראה ויחטא בעת המודרנית.
הזמנים השתנו לשמחתנו. 
 
לשייך אמינות למותגי יפן שזה המקור שממנו באה התפיסה דאז, אינו רלוונטי היום.
ההחלטה האם להיות אמין, זוהי החלטה אסטרטגית של מותג, לא של חוסר יכולת.
כולם יכולים להיות אמינים, אך זו החלטה שיש לה מצד המותג מחירים ותמורות
שמשלמים, והיא החלטה של המותג לאן פניו.
 
ההחלטה של מותגים רבים (מדי) להיות בעלי planned obsolescence
בעת המודרנית היא החלטה עסקית שמסבה להם רווחים נאים, משום שישנה
תחלופה גבוה יותר של מכוניות ממותג זה בשוק. רענון בקצב מהיר יותר.
 
כמו כן לעשות בקרת טיב כה גבוהה אשר מונעת כשלים במוצר למשך שנים, עולה
הון עתק. אם היא לא מתכנסת לערכים כלכליים אפשריים במוצר, אז היא לא תכנס
בו.
 
הנה גם טויוטה שהיא הסמן הימני בתחום האמינות המוטורי ללא עוררין, איננה
אמינה היום כפי שהיתה בעבר. ההערכות בקרב המומחים היא שזו הגיע לשיאה
בתחום האמינות אי שם בשנות ה- 90, ומאז ישנה ירידה קבועה והדרגתית בלית
ברירה, משום שלשמר את רמת האמינות של אז גם היום, משמעותה שרכב יידרש
להיות יקר בלא מעט ממה שהוא עולה כרגע, וגם פחות טכנולוגי.
או בקצור, מוצר שלא יכול להמחר ולהתחרות אל מול מתחריו המקבילים.
שהרי אף אחד לא ישלם על קורולה 170 אלף שח נגיד, רק כדי לקבל את האמינות
המושלמת, כשרכב משפחתי מקביל  נמכר נגיד ב- 130 אלף שח. 
 
אז עושים פשרות גם בטויוטה וגם בהונדה. הרבה פלסטיקה במקומות שהיה פעם
נהוג להשתמש במתכת, והרבה תחכום ומערכות טכנולוגיות כמו המתחרים 
הבעייתיים מאירופה, כי זהו צו השעה, ומי שלא יטמיע מערכות עדכניות פשוט לא
ימכור.
 
כאשר ידוע וברור לכולם, שמורכבות שעולה במוצר כמו רכב מורידה באמינותו 
ואין ארוחות חינם. אלו האילוצים, גם טויוטה והונדה נאלצות לפעול כך. 
 
ועדיין המותגים הללו אמינים בסדר גודל מעל החוסר אמינות של המותגים
"האירופאים והאמריקאים" (במרכאות משום שכבר הבנו כי זוהי טרמינולוגיה
לא כל כך רלוונטית להיום), והם משתדלים למצוא פשרה יותר מעודנת בנושא
מהם. זה מה שעדיין משמר אצלם קהל לקוחות נאמן, כולל כותב שורות אלו במקרה.
 
הכל הוא עניין של פשרה, מה נותנים תמורת מה מקבלים. אין פתרון אחד אבסולוטי
שמתאים לכולם ולראיה, יש מקום לכל המותגים והמוצרים כולל הלא אמינים,
שכן הנה אנו רואים כי צרכנים ממשיכים לקנות גם אותם. חלקם אכן בחוסר ידיעה
למה הם נכנסים זה נכון, אבל חלק ניכר גם מתוך ידיעה ברורה והסכמה לפשרה
זו. לשלם על אמינות - תמורת יותר ערך בסעיפים אחרים.
 
האוקטביה היתה אחת כזו, אבל עם פשרה שהיא כבר מחוצה לגבול הפרקטי
לטעמי ולטעם רבים נוספים. לכן לא נמצא רבים שקונים רכב מבית VW ולאחר מכן
חוזרים וקונים אותו הדבר שוב פעם, במיוחד אם הם נכבו. 
 
משמע הדבר, שיצרן שעושה פשרה באמינות לטובת ערכים אחרים, צריך להזהר
שלא ללכת עם זה רחוק מדי. שהרי מעבר לקו סביר כלשהו, הקיצון, מביא לפיצוץ 
וללקוח שלא ישוב עוד.
 
התמהיל הנבון והמאוזן בין התכונות, הוא המתכון להצלחה.
מכוניות >>
לצפיה ב-'מציע לרכוש גלאי ציניות בעלי אקספרס... '
מציע לרכוש גלאי ציניות בעלי אקספרס...
05/11/2019 | 03:47
1
11
לצפיה ב-'דווקא בגלל שרכשתי באליאקספרס'
דווקא בגלל שרכשתי באליאקספרס
05/11/2019 | 21:00
25
 
הגלאי לא עובד כל כך טוב
מכוניות >>
לצפיה ב-'ברור שזו סתם אגדה'
ברור שזו סתם אגדה
06/11/2019 | 07:51
12
26
הרי טויוטה מעולות ואף פעם לא היו להם מנועים שמתים בקילומטרז' נמוך מאוד בגלל כשל חומרה שלא ניתן לתקן בתוכנה, למאזדה לא היו הגאים מתקלפים והגירים של ניסאן אף פעם לא מתים.
 
לא כמו בתוצרת האירופאית עם הפאוורטריין המפורק על הרצפה.
מכוניות >>
לצפיה ב-'ניסאן זה רנו מאז 2000 מה ציפית '
ניסאן זה רנו מאז 2000 מה ציפית
06/11/2019 | 13:45
11
9
לצפיה ב-'בולשיט. בדיוק כמו שרנו זו לא ניסאן'
בולשיט. בדיוק כמו שרנו זו לא ניסאן
06/11/2019 | 19:44
17
זו שותפות, אבל עדיין חברות נפרדות עם מחלקות פיתוח נפרדות - שמשתפות פעולה. לפעמים ניסאן מאמצת רכיבים של רנו, לפעמים ההפך.
כדאי לזכור שתיבות ההילוכים הרציפות שהגיעו מהצד היפני סבלו מבעיות כמו שתיבות הדו-מצמדיות מהצד הצרפתי סבלו מבעיות. אין בטוחות.
מכוניות >>
לצפיה ב-'לפחות מבחינת הבילבול שלהן בדגמים הן דומות '
לפחות מבחינת הבילבול שלהן בדגמים הן דומות
06/11/2019 | 21:56
9
18
ערב רב של דגמים ושינויים של 180 מעלות, אין קו עיצובי וקונספט עיקבי
2 החברות הללו יורות לכל הכוונים 
תשווה אותן לטויוטה או VW  שלהן יש המשכיות בדגמים ותבין את ההבדל 
מכוניות >>
לצפיה ב-'ועדיין ניסאן היא חלוצת שתי קטגוריות ענקיות בעידן הנוכחי'
ועדיין ניסאן היא חלוצת שתי קטגוריות ענקיות בעידן הנוכחי
07/11/2019 | 14:52
8
13
כך שכנראה שיש הגיון בעסק.
מכוניות >>
לצפיה ב-'זה דבר שונה ממה שאמרתי קודם , אכן הג'וק פרץ דרך '
זה דבר שונה ממה שאמרתי קודם , אכן הג'וק פרץ דרך
07/11/2019 | 18:54
7
9
אבל למשל הקשקאי , פתאום באמצע הדרך אחד המנהלים חשב שצריך 
לשנות את הקשקשאי ולעשותו קשקאי + 2
כלומר להוסיף עוד 2 מקומות ואחר כך ביטלו גם את זה . 
אז מה היה הנכון ? 
גם עם ה אקס טרייל שהיה לו איפיון עיצובי מובהק , שינו לסתם עיצוב כמו כולם . 
רנו כנ"ל ערב רב של עיצובים ודגמים . טוב או רע? שהמנהלים שם יתנו תשובות . 
 
מכוניות >>
לצפיה ב-'את התשובות נותנות טבלאות המכירות '
את התשובות נותנות טבלאות המכירות
07/11/2019 | 22:28
6
10
בינתיים המנהלים שם עומדים בראש אחד מקונצרני הרכב הגדולים בעולם, בעוד אתה נוסע באוטובוס לעבודה.
אז יודע מה? כנראה שהתשובה היא "טוב", גם אם זה לא לטעמך...
מכוניות >>
לצפיה ב-'זה לא מה שמוכר את הרכבים הללו אלא זה מה שמונע '
זה לא מה שמוכר את הרכבים הללו אלא זה מה שמונע
07/11/2019 | 23:30
5
11
למכור עוד יותר . 
אולי תבדוק את טבלת המכירות של הדור הישן לעומת החדש של אקס טרייל 
ירידה של 5 אחוז במכירות למרות ששוק המכוניות העולמי גדל .
או הפייטפיינדר הנהדר שנעלם בכלל . 
מורנו , צריך מיקרוסקופ בכדי לראות ממנו על הכבישים  וגם הטרנו החדש . 
רק הקשקאי שלא נגעו בו יותר מידי עולה במכירות .
וזה כאשר טויוטה + VW לוקחים כמחצית מהשוק והם לא משתוללים כמו רנו וניסן .
מכוניות >>
לצפיה ב-'וואלה... מוזר, כי האקסטרייל הנוכחי, הידוע בשום רוג בארה"ב'
וואלה... מוזר, כי האקסטרייל הנוכחי, הידוע בשום רוג בארה"ב
07/11/2019 | 23:45
4
12
היה בשנה החולפת רכב הפנאי הנמכר ביותר שם. וזה הדגם הנוכחי, כן? זה שבו הם "השתוללו" לטענתך.
וכנראה שכל ההשתוללות הזו דווקא נראית הגיונית למי שנמצא במקום בו אשכרה יש לו יכולת לקבל החלטות - ראה את העיצובים של הטויוטות מהדור האחרון - החל מהקורולה, דרך ה-CH-R (זה רכב פנאי? זה קופה? בכל מקרה העיצוב קצת מוגזם) וכלה אפילו ב-LS החדשה עם שבכת הגריל העצומה שכמעט מלחכת את האספלט.
אז כאמור - תן למי שמנהלים את אחד מקונצרני הרכב הגדולים בעולם קצת קרדיט. גם אם הם בחרו שלא להמשיך לייצר מכוניות שמרניות ומיושנות כמו שאתה אוהב.
מכוניות >>
לצפיה ב-'ניסאן אקס טרייל הוא הגיפון הכי נמכר בעולם כבר שנתיים'
ניסאן אקס טרייל הוא הגיפון הכי נמכר בעולם כבר שנתיים
08/11/2019 | 00:06
3
60
לא רק בארצות הברית, בכל העולם
 
מכוניות >>
לצפיה ב-'האתר של ניסן , '
האתר של ניסן ,
08/11/2019 | 00:23
2
9
תרד למטה יש שם טבלא . כמה חודשים ספורים קודם . 
 
מכוניות >>
לצפיה ב-'הקישור שהבאת הוא של 2019, וגם בו האקס טרייל הוא מקום 2 בעולם'
הקישור שהבאת הוא של 2019, וגם בו האקס טרייל הוא מקום 2 בעולם
08/11/2019 | 00:29
1
8
איך זה שהמזדה שלך לא נמצאת בכלל ?
מכוניות >>
לצפיה ב-' הטבלא מראה ירידה של 5 אחוז, ליצרן זה כואב'
הטבלא מראה ירידה של 5 אחוז, ליצרן זה כואב
08/11/2019 | 07:34
8
אני לא יודע היכן הX TRIL נמכר, ברוסיה וישראל כמעט ולא רואים אותו
ואת ה CX5 כן. הדור הקודם היה מורגש על הכביש . 
לא אמרתי שאחרים בקטגוריה לא טובים, רק שה CX5 יותר נוח בנסיעה
והבגז' שלו כאשר מקפלים את הכסאות יוצר משטח אחד ללא מדרגה
להרבה אנשים זה לא אומר כלום אבל לי זה היה קוסם יותר . 
בישראל לרוב נמכרים רכבים עם אבזור חסר , לי היה את האיבזור המלא . 
מכוניות >>
לצפיה ב-'הוא צודק'
הוא צודק
04/11/2019 | 21:59
34
 
הבעיה בכל מנועי הטורבו החדישים של הונדה,
גם ב- 1.0 ליטר, גם ב- 1.5 ליטר, ואפילו ב- 2 ליטר של הסיויק type R.
 
מדובר בבעיה רוחבית גלובאלית, שאינה מוגבלת לאזור גאוגראפי ספציפי.
משום שזהו אינו כשל בייצור, אלא כשל בתכנון. משמע שבכל מפעל שייצר את
המנועי טורבו מהליין החדש, המנועים נולדו עם הפגם.
 
זו אחת הסיבות שהחלו להביא לארץ בשעתו גם את הסיויק עם מנוע 1.6 ליטר
אטמוספרי. יודעי דבר מספרים, שהיבואן הישראלי שנחשף לסוגיה די בהתחלה
פעל מיד בתגובת מנע נבונה, להבטיח שיוכל למכור גרסאת סיויק שהיא הלחם
והחמאה של המותג בארץ הקודש, כזו שידוע כטובה, רובסטית, ואמינה.
היא למעשה הקורולה הקלאסית מבית הונדה. מבחינת היבואן אבויה לו אילו
המכונית הכי חשובה בליין שלו היתה מוגבלת רק למנועי טורבו אשר לקוחות רבים
שמעו על הבעיה ונמנעו מלקנותה.
 
מנוע ה 1.6 ליטר האטמוספרי של הונדה וככלל המנועים האטמוספריים של הונדה, 
הם בין המנועים הטובים והאמינים ביותר שיש בתעשיית הרכב. כנראה טובים
אפילו יותר מאלו של טויוטה. היית מאמין....
מכוניות >>
לצפיה ב-'הבעיה במנועי הליטר של הונדה'
הבעיה במנועי הליטר של הונדה
07/11/2019 | 14:58
1
14
מבירור עם חבר שעובד במוסך הונדה, הבעיה בארץ מופיעה במנועי הליטר בלבד (בארה"ב היא מופיעה גם במנועי ה-1.5 ל' של חלק מהדגמים) ונובעת מחלקיקים שמתפוררים מרצועת הטיימינג וסותמים את מעבר השמן לטורבו (ולא חדירת בנזין לשמן) - מה שגורם לשימון לקוי של הטורבו ומשם למות הטורבו.
לטענתו, מחשב המנוע יודע לזהות את הפגיעה באיכות השימון ולהודיע לנהג שצריך להיכנס להחלפת שמן. מי שמחליף לפי הוראות מחשב המנוע, לא סובל מנזקים - אלא שזה בתדירות גבוהה בהרבה מהמקובל, ויכול לקרות אפילו פעם בששת אלפים קילומטרים במצבים מסוימים. מי שמתעקש להחליף שמן בתדירות שמוגדרת בספר - סובל מתקלות.
בנוסף, לטענתו הבעיה ככל הנראה נפתרה כבר, כי במכוניות שיוצרו ב-2019 הבעיה כבר לא מופיעה.
שאלתי אם זה שחלקיקים מתפוררים מחגורת הטיימינג לא אומר שצריך להחליף גם את חגורת הטיימינג - הוא אמר שהם לא קיבלו הנחיות כאלו. יכול להיות שהחלקיקים האמורים הם מהשחיקה הרגילה של הרצועה.
מכוניות >>
לצפיה ב-'תודה על הבירור המקומי לשוק שלנו והבאת המידע '
תודה על הבירור המקומי לשוק שלנו והבאת המידע
07/11/2019 | 15:29
2
לצפיה ב-'זה הוא הטיפול שהיה צריך לעשות '
זה הוא הטיפול שהיה צריך לעשות
07/11/2019 | 15:27
7
23
 
למנוע TSI של VW (כמו שיש באוקטביה) עם הזרקה ישירה, אחת לשנה, על מנת
להסיר את הצטברות הקרבון על סעפת ושסתומי היניקה. כמו בכל מנוע הזרקה
ישירה חדיש, שאין בו מזרק נוסף בשלב מקדים בתוך סעפת היניקה כפיצוי.
 
במוסך סקודה דרשו ממני עבור שירות כזה 600 ש"ח - באם ארצה לעשותו.
אבל הדגישו, שהוא אכן קצר מועד בפתרון שהוא נותן, והצלצולים יחזרו די מהר
כדי כבר אחרי 5000-10000 ק"מ. והם צודקים, זהו באמת המועד שהצלצולים
התחילו במקור להופיע ובהדרגה מאז עליית הרכב לכביש לראשונה.
אז אמרו, שלא בטוח כי כדאי לי לעשותו ושאשקול זאת היטב, שכן 600 ש"ח זה
לא מעט כסף עבור פתרון זמני בלבד.
 
שאלתיהם:
והאבדן נצילות במנוע, ירידת הכח, כמו גם החור בבוכנה שצלצולים יעשו
אחרי זמן מה, לזה הם דואגים ? אכפת להם ? או שבגלל שהרכב עוד חודש
מסיים אחריות אז כמו שאומרים על הזיין שלהם ?
הסתכלו אלי והרימו כתפיים כעוזב ומודה ירוחם.
 
יהרגו אותי המפתחים של המוצר הזה, על שהוציאו ככה מוצר החוצה לשוק
בלי מחשבה מינמאלית, מה יקרה הלאה עם מנוע בעייתי שצובר פיח
בקצב מואץ, ועוד כזה שהצבירה אצלו פרטנית היא מהירה במיוחד, בשל אכילת
שמן מתוכננת אינהרנטית (מגדש הטורבו), כאשר השמן מוזן מחדש לסעפת
היניקה על מנת לשרוף אותו כנדרש.
 
אלא ש...
בדרך אדי השמן הללו מצטברים על מערכת ושסתומי היניקה ללא כל אפשרות
טבעית שיוסרו משם, למעט הטיפול המצוין בסרטון מטה.
כי אין מזרק בסעפת היניקה אלא ישירות לתוך הצילינדר.
 
עאלק חושבים שמישהו ישלם להם 600 שח, כל שנה לעשות כזה דבר ?
הדבר מראה על הגישות ההנדסיות בהן נוקטת VW - על שלא אכפת לה בשיט
ממה שיהיה הלאה כשהמוצר יהיה ביידי הלקוח.
לבין גישתם של מותגים אחרים למשל, שעושים שמיניות באויר על מנת לבדוק עוד
בשלבי הפיתוח, שאם יש משהו שמתגלה והוא לא טוב או בעייתי, אז לשנותו
ולסדרו לפני שהמוצר יוצא לשוק.
 
יש מותגים שאינם מעוניינים שהלקוח יהיה שפן נסיון או יסבול. האסטרטגיה שלהם
מבחינה שווקית היא, לרכוש את אמונו של הלקוח לטווח הארוך, ולזכות לאחר מכן
לכך שהוא יחזור לרכוש גם את רכבו הבא מהם.
 
VW עושה בדיוק את ההפך. היא חייה על תחלופה מתמדת של צרכנים חדשים
אשר לא ידעו את קודמם ולכן אינם מודעים מה קורה במוצרי המותג.
בנתיים הדבר מצליח להם. אך בעידן המידע השיתופי הדבר נעשה קשה יותר משום
שהמוניטין והכביות שאנשים ספגו, עוברים מפה לאוזן כאש בשדה קוצים. 
מותג VW ידוע לשמצה, ממש כך... בכל סרטון יו-טיוב טיפוסי של מכונאות רכב  
ובמיוחד בארה"ב אני נתקל בכך. VW תרתי משמע הרסו לעצמם את השם ביבשת 
אמריקה, כאשר פרשיית דיזלגייט ההונאה וההסתרה רק הכבידו עוד יותר וחזקו את
הרושם.
 
השוק האמריקאי אינו טולרנטי להתנהלות שכזו והוא מצביע ברגליים.
סקוטי קילמר וסלידתו הרבה מהמותג, אינו אלא אחד מבין רבים. למעשה, לא
נתקלתי באתר מכונאות רכב אמריקאי אחד, אשר ממליץ על רכבי קונצרן VW
וזה אומר משהו.
 
אגב, גם מותג BMW סובל מתדמית קשה של אמינות ירודה בארה"ב.
כל האתרים מזכירים זאת כל יום מחדש, ועם כבר מנצלים הזדמנות,
צרפתי עבורנו עוד סרטון טרי ומעניין כמו תמיד מאת Hoovies Garage
מכוניות >>
לצפיה ב-'עקיפת שסתום ה EGR תוכל לפתור את הבעייה הזו?'
עקיפת שסתום ה EGR תוכל לפתור את הבעייה הזו?
07/11/2019 | 19:51
6
10
אני יודע כי זה אינו הפתרון הנדרש אולם זה יוכל להיות הפתרון המתבקש למי שרכש רכבים שכאלה...
 
מכוניות >>
לצפיה ב-'מה כוונתך בעקיפת השסתום ? באיזה הקשר ?'
מה כוונתך בעקיפת השסתום ? באיזה הקשר ?
07/11/2019 | 21:26
5
5
לצפיה ב-'ניטרול שלו כדי שלא יחזיר את אדי השמן לסעפת.'
ניטרול שלו כדי שלא יחזיר את אדי השמן לסעפת.
07/11/2019 | 22:00
4
16
אם אני זוכר נכון השסתום משנה מצב אחרי שהמנוע מתחמם. תיאורטית, ניתוק הצמה שלו וחיבור דמה (נגד או נורה של 12 וולט) של הפינים הנכונים יגרום לכך כי השסתום ישאר במצבו המקורי (סגור) ומחשב לא יוציא קוד תקלה.
 
מכוניות >>
לצפיה ב-'במחשבה זריזה'
במחשבה זריזה
08/11/2019 | 15:42
14
 
יקרו כמה דברים:
האחד הוא אי עמידה במבחן רישוי שנתי זיהום אויר.
השני הוא סתימה די מהירה של הקטליזטור באדי שמן, והפחממנים יצטברו דווקא
בו ואז אבויה. *עלות קטליזטור מאד יקרה, לא מציע לעשות דבר כזה.
שלישית, הסרת אחריות יצרן מהרכב.
רביעית, עלייה בצריכת הדלק.
 
בטוחני שאם נחשוב עוד יותר לעומק, נמצא עוד בעיות אפשריות.
 
וגם אם הדבר יאט את קצב הצטברות הפחממנים, זה עדיין לא ימנע אותם לגמרי.
משום שחלק ניכר מהשמן מגיע מדליפה איטית מדורגת אינהרנטית מהמגדש
(מאטם המיסב בצד היניקה). משמע שהבעיה השורשית תשאר קיימת.
 
הפתרון הנכון לנושא הוא או היעדר שמוש בהזרקה ישירה, או לחלופין הוספת מזרק
דלק נוסף בסעפת היניקה, כאשר התוספים הרגילים שקיימים בדלק ממילא לפי התקן,
ידאגו לשמור על המערכת נקיה מכל פחממנים בצד סעפת יניקה וגם על שסתומי היניקה.
מכוניות >>
לצפיה ב-'מי אומר שאדי השמן מגיעים דרך מערכת ה-EGR?'
מי אומר שאדי השמן מגיעים דרך מערכת ה-EGR?
09/11/2019 | 18:34
2
6
הם יכולים להגיע ישר מהטורבו, אם מקור אכילת השמן הוא מסבי הטורבו, או דרך טבעות הבוכנה ישר לצילינדר, או דרך גומיות השסתומים.
מכוניות >>
לצפיה ב-'את זה לא ידעתי, כניסת אדי השמן מציר המגדש?'
את זה לא ידעתי, כניסת אדי השמן מציר המגדש?
09/11/2019 | 20:23
1
6
בכל מקרה עקב זה לא נראה לי שניתן למצוא פיתרון מניעתי.
מכוניות >>
לצפיה ב-'אם היה אפשר היצרן היה מסדר מזמן'
אם היה אפשר היצרן היה מסדר מזמן
11/11/2019 | 13:19
4
אם היה אפשר היצרן היה מסדר מזמן.העובדה היא שמנועי טורבו של VAG אוכלים שמן לא מאתמול וזה לא משהו שסדרו עד היום,גם אין מה לסדר זו תכונה מובנת בתכנון המנוע כל הדגמי טורבו כל הנפחים.סביר מאד מאטם מיסב המגדש מה שקראת לו ציר המגדש.הוא זורק שמן לשתי הסעפות גם פליטה וגם יניקה אלו שני אטמים אחד בכל צד של הציר
מכוניות >>

הודעות אחרונות

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ