שאלה טכנית על סיבוב מנוע והילוך

שאלה טכנית על סיבוב מנוע והילוך

אם נוסעים במהירות 100 בערך והסלד מגיע ל-4 זה אומר שהרכב נשאר על הילוך שלישי?!
הרכב נוסע חלק. כשמגיעין למהירות 100+ מהירות המנוע מגיעה ל-4. מכר. אמר לי שזה אומר שהרכב נשאר בהילוך שלישי. שאם הוא היה הרביעי הסלד לא היה עובר את 3. הוא צודק?!(כי בנסיעה אני לא מרגישה שהרכב מתאמץ או מרעיש או תקוע על הילוך נמוך).
 
יש מכוניות שב 100 הן על 2000 סל"ד . את לא תרגישי

כי המנוע והגיר גמישים ויכולים להעלות סל"ד בהילוך נמוך בלי רעשים .
את צריכה להרגיש את החלפת ההילוכים ובכך לדעת .
אין מספר של ההילוך על הלוח ?
לא ציינת איזה רכב זה .
 

enigo

New member
זה אכן נשמע לא תקין. אלא אם מדובר ברכב חלש מאוד עם תיבת

ארבעה הילוכים בלבד. בעצם, אפילו i10 אוטומטית עם מנוע אלף משייטת על מאה בסל"ד נמוך יותר.
כך שכנראה שהמכר צודק.
נסי לראות שלא לחצת בטעות על כפתור ביטול הילוך היתר - בדרך כלל זה כפתור בולט בחלק העליון של ידית ההילוכים, וכשהוא לחוץ מופיע כיתוב בסגנון o/d off בלוח המחוונים.
 
אכן היה לחוץ.....

מיצובישי ספייס ווגאן
(לחצתי עליו בחזרה והנורה כבתה. אבל כשמגיעים לשלישי הרכב לא נותן לצבור תאוצה וכאילו נתקע על הילוך אולי המוכר בכוונה לחץ על הכפתור כדי שהרכב יסע טוב? כי כשזה לחוץ הרכב נוסע חלק.... .בקיצור, כנראה שיש בעיה בהילוכים נכון?).
 

enigo

New member
אני לא בטוח שהבנתי את הבעיה

הגיוני שברביעי הוא יאיץ פחות טוב מאשר כשהוא בשלישי, אם לזה התכוונת.
מה מראה מד הסלד עכשיו כשאת נוסעת על מאה?
 
נראה לי שהוא בכלל לא מגיע לרביעי

אולי אפילו לא לשלישי. הוא פשוט לא נוסע מהר. כאילו נתקע ונראה שהמנוע בלחץ....
כשהכפתור לא לחוץ והנורה דולקת הוא נוסע טוב (אבל מגיע ל-4 בטורים).
זה הורס את הגיר אם נוסעים עליו ככה ברגיל? בכל מקרה אקח אותו למוסך לבדוק.
 

חן 1111

Active member
הנה ציטוט מתוך כתבה על הספייס וואגן

מיצובישי בחרה ביחסי העברה ארוכים מדי והותירה פער בולט בין השני לשלישי. מלבד זאת, נטיית התיבה המעודנת (מיצובישי או לא?) להחליף מוקדם הילוכים, אומרת שלא פעם נדרשנו לתפעול ידני, ו"גילינו" לצערנו שלא מדובר בטיפטרוניק של הגאלאנט.
בכל מקרה, באוטומט מלא (D) תתקשו לחצות את סימן ה-160 קמ"ש על מד המהירות, ורק נעילת הבורר בהילוך שלישי, בתגבור אטמי אוזניים, יאפשרו כמעט 170 קמ"ש (על השעון). מעבר לכך, ההילוך הרביעי ארוך למדי, ויכולת ההאצה בעזרתו סמלית. אבל, הבחירה ביחסי העברה ארוכים מצדיקה עצמה בשיוט. שם לא בא לידי ביטוי רעש המנוע, המוגזם בסל"ד גבוה אך נעים בכל טווח אחר.
 

selalerer

New member
אם ככה מכרו לך את הרכב אז יכול להיות שזה היה כדי להסתיר בעיה

 

selalerer

New member
יכול להיות גם שככה זה והוא ידע שזה מבאס ככה כשנוהגים, אז לחץ

 

חן 1111

Active member
נראה שאין שום בעיה.

הרכב מגיע להילוך הרביעי. ההילוך הרביעי מיועד לשיוט אז הנסיעה חסכונית יותר אבל הרכב לא סוחב. אם את צריכה כוח, למשל בעקיפה, תלחצי יותר על הגז, עד שהרכב יוריד הילוך. אחרי העקיפה תשחררי את הגז, והוא יעלה בחזרה להילוך רביעי.
 

the annonymous

New member
באיזה רכב מדובר?

יש רכבים שיש להם מעבר ל D גם לחצן O/D OFF או סידור אחר שמבטל את ההילוך הרביעי.
 
תודה לכל מי שענו

לקחתי למוסך שמתמחה בגיר. הוא איתר, בעזרת מחשב, בעיה בהילוך הרביעי בלבד וכן נזילות שמן. תיקן הילוך רביעי ואת השמןמוכן טיפול - וכרגע הרכב נוסע כראוי, גם כשהכפתור לחוץ.
 
למעלה