מתלבטת בין שני דגמים

מתלבטת בין שני דגמים

שלום,
בעסקת 0 ק"מ מוצעים לי שני דגמים בתקציב שלי (130K) - פורד קוגה וסיאט אטקה. בשני המקרים בדרגת אבזור הבסיסית. עקרונית יש עוד דגמים שפחות מצאו חן בעיני. אני "יורדת" מפיג'ו 3008 כך ששניהם נראים לי קצת עלוב אבל זה מה יש. השימוש הוא נסיעות משפחתיות, עיר, כביש מהיר, מעט טיולים צפון/דרום, אין בכלל נסיעה בשטח. שני ילדים מעל גיל כסאות בטיחות. הקוגה מרגיש קצת פחות עלוב ומשמעותית יותר נוח אבל הבחור מהליסינג אומר שזה אוטו מאד מיושן ועם סחירות לא משהו ולעצמו הוא היה לוקח את הסיאט שאגב, גם יותר זריז ויותר חסכוני, בעיקרון לפחות.

יש דיעות או המלצות לכאן או לכאן? תודה.
 

ANZ1

New member
יש עוד אפשרויות

1. הפעם הבחור מהליסינג צודק, הפורד קוגה הוחלף וכבר נמכר בעולם דגם חדש לגמרי, וכשהוא יגיע לישראל בחודשים הקרובים, אז הדגם שלך יאבד עוד הרבה מחיר.
2. גם אני בן 2 האפשרויות האלו הייתי לוקח את הסיאט.
3. אבל בהסתכלות באתרי המכירות נראה שיש הרבה דגמים מתחרים במחיר הזה
הניסאן קשקאי עם המנוע בנזין 1.3 שנראה לי יותר טוב משניהם.
המיצובישי אקליפס קרוס 1.5 טורבו שנראה לי קניה יותר טובה משניהם.
יש גם את הפיזו שאני לא יודע למה פסלתם,
בקצת יותר יש את הקיה ספורטאז, יונדאי טוסון

אם רק שניהם הם אופציה, גם אני הייתי לוקח את הסיאט
 
הלוואי היה פיז'ו 3008 במחיר הזה

זה מה שיש לי היום והוא ממש נחמד.
לגבי הקשקאי התלבטתי אבל הוא צפוף יותר בפנים ונותן תחושה מיושנת מה בפנים. האקליפס במחיר הזה מגיע עם מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית שנראית זוועה וגם עושה בעיות (מניסיון של כמה קולגות לעבודה). הדגם היקר יותר הוא הרבה יותר יקר. בערך 145K. אז זה מחזיר להתלבטות בין הקוגה והאטקה.
 
הייתה בליסינג מהעבודה

והתבשרתי שבשבוע הבא אני כבר לא עובדת שם

כמו כל המחלקה שלי. אז גם המכונית חוזרת אליהם. בדקתי אם אני יכולה לקנות אותה מהם, אי אפשר.
 

ANZ1

New member
ו... את לא הולכת לעבוד יותר ? ולמה לקנות ?

1. אם פיטרו אותך ואת במקצוע ובתחום שלוקחים ליסינג,
אז תשכרי רכב לחודש חודשיים עד שתמצאי עבודה חדש ותקחי רכב חדש מליסינג מהעבודה.
2. ואם את לא הולכת לעבוד בעבודה כזאת,
למה לא להמשיך עם ליסינג ? עם כל היתרונות שיש עם ליסינג : תשלום חודשי קבוע ונמוך ולא לשלם על רכב שלם, לנסוע תמיד ברכב חדש, שמישהו אחר ידאג לירידת הערך, לשווי, לביטוח וכו.
הנה ליסינג פרטי עם אוויס (להורים שלי יש 2 מכוניות מהם והם די מרוצים),
את רוצה גיפון משפחתי נח, הנה שברולט אקווינוקס LT,
מקדמה של 7500 שח בלבד
תשלום חודשי של 1750 שח לחודש ל 36 חודשים , ויש לך רכב חדש ל3 שנים,
ואם תשלמי להם עוד 426 לחודש הם גם יטפלו בביטוח, בטיפולים,
(בעבר הם גם נתנו לך ניקוי חודשי, ונהג שיקח ויחזיר את הרכב לרישוי וטיפולים, היום זה עליכם).
אם תעשו את החישוב תראו שאתם מקבלים אחלה רכב (ירידת הערך והאמינות העתידית לא מענינת אותך, הרכב לא שייך לך), מרווח, נח , חזק, ובעלות נמוכה.
אם תעשי חישוב מקביל כמה עולה לקנות רכב חדש, ירידת ערך שנתית, ריבית לקנות את הרכב, ואת כאב הראש והלב, עדיף לעשות ליסינג.

https://www.avis.co.il/ליסינג-מימוני-פרטי/
 
הליסינג הוא לא מתנה בחינם

ברוב מקומות העבודה העלות היא 3-4K מהברוטו למעסיק + שווי רכב לממשלה. בחלק מהמקומות אפילו הדלק הוא על חשבון העובד, לעיתים מהליטר הראשון, לעיתים מעל תקרה מסויימת. בנוסף, יש מגבלות שונות על נסוע ואחרות. אם רוצים להתפטר, יש קנס יציאה מהליסינג. בחלק מהמקומות מחייבים עובדים חדשים לקבל מכונית משומשת שהתפנתה בחברה ורק אם אין מכונית פנוייה, אפשר להזמין חדשה. לפעמים כן מזמינים חדשה אבל אין בחירה או שאפשר לבחור רק מבין 2-3 דגמים. בקיצור, זאת לא מציאה כזאת גדולה. החלטתי לקנות מכונית משלי ולגמור עם זה.

הליסינג הפרטי אופציה מעניינת. אבדוק כדאיות.
 

ANZ1

New member
אבל בליסינג פרטי זה לא המצב

בליסינג פרטי כמו שהבאתי דוגמא, את משלמת כ 2000 שח לחודש ולא 4000
ואין לך ירידה של שווי רכב למיסים,

ובקניית רכב את משלמת הרבה יותר
את מוציאה עכשיו 130-160 אלף שח מהכיס או לוקחת הלוואה ומשלמת בנוסף עוד 5 אחוז ריבית שנתית,
את משלמת כל שנה כ 15 אחוז ירידת ערך
+ 15 אחוז ירידת ערך של יד שניה מליסינג
+ 10 אחוז ברגע המכירה כי כשתבואי למכור את הרכב אף קונה לא יתן לך מחיר מחירון, ואם תנסי טרייד אין עם יבואן של רכב חדש הוא יוריד 20 אחוז מהמחירון.

תחשבי את העלויות, ותראי שיותר זול לקחת ליסינג מאשר לקנות רכב, לא לדבר שזה יותר נח, הליסינג עושה את הביטוח, משלם את הרישוי,
את לא צריכה להתעסק עם מכירת הרכב, ולדאוג שלא יקרה לו כלום.

תבדקו
 

the annonymous

New member
מה עם אפשרות לקחת רכב יותר קטן אבל מאובזר

כמו הארונה למשל (בהנחה שאהבת את האטקה)?
 
הארונה קטן וצפוף

זאת מכונית מיני עם קצת קישוטים.

ואני חייבת להדגיש שמממש לא עפתי על האטקה, הוא פשוט מצטייר הקנייה הכי טובה בקטגוריה והתקציב שלי. אחרת לא היה הבחירה הראשונה שלי (וגם לא השנייה).
 
לא משנה מה גובה התקציב , כמעט תמיד הוא לא מתאים

למה שרוצים לקנות , או שמסתכלים בזילזול על מכוניות זולות יותר או שמסתכלים בכמיהה על יקרות יותר .
באשר לגודל , אני מכיר מישהיא עם לנד קרוזר , אבל לשימוש שלה אפילו מיני זה גדול .
 

enigo

New member
אם תוותרי על חמישה ס"מ בגובה ו"תסתפקי" במכונית משפחתית,

תוכלו למצוא יופי של מכוניות בתקציב שלכם, בלי טובות (ובעיקר מגבלות על היצע) מעולם האפס ק"מ. על הדרך גם תקבלו צריכת דלק טובה יותר והתנהגות כביש עדיפה (ברוב המקרים).
 
תודה

אכן במשפחתיות ההיצע קצת יותר מגוון. אבל עדיין במבנה האצ'בק המועדף עליי, יש פחות דגמים אטרקטיביים.

נראה, כרגע נוטה בכל זאת לאטקה.
 

enigo

New member
קצת אחר - קיה סול

הוא עבר קצת עדכונים מאז שנסעתי בו לאחרונה, אבל בזמנו נתן תמורה נאה לכסף. מרחב פנימי טוב וצריכת דלק סבירה.
 

enigo

New member
הפסיקו? מוזר. לפני חודשיים הציעו

אותו לידידה באולם שלהם.
 
מרווח מאחור ובהחלט רכב מעניין מבחינת הצורה

אין רכב שהוא לא מכוער , במיוחד מרצדס מתמחים בייצור רכבים לא יפים .
בגיפים הם לא מצליחים לכער אבל ברכבים הנמוכים הם מצטיינים בכיעור
במיוחד עם הסמל הענקי בחזית .
 
למעלה