Engine Load, APS, TPS, RPS ומה שבניהם

em28

Well-known member
Engine Load, APS, TPS, RPS ומה שבניהם

לאחר שנים עם אפליקציית ה-OBD המוכרת עברתי לאפליקציה חדשה שמציעה להציג גם את הנתונים הבאים:
Engine Load, APS, TPS, RPS - גוגל לא באמת הצליח להסביר לי מה כוונת המשורר - אם את Engine Load עוד הצלחתי בערך להבין, את השאר לא באמת הבנתי.
גם הגרף של Engine Load לא ברור לי: 40% בסרק, 15% בשיוט, 95-99% עם גז בהילוכים הגבוהים ו-60-70% בקיק דאון.

פרשנות ?
 

חן 1111

Active member
אולי תכתוב איזה רכב זה, ואיזו אפליקציה?

TPS זה מצב המצערת. באחוזים בין מצב סרק (דוושה משוחררת) לבין לחיצה מלאה על דוושת ההאצה.
APS זה אולי מצב דוושת ההאצה.
עומס המנוע זה פרמטר שמחושב לפי לחץ סעפת היניקה או שקלול של לחץ סעפת היניקה ומצב המצערת.
RPS אני לא מכיר.
 

em28

Well-known member
מדובר בספורטאז' והאפליקציה היא InfoCar, אבל....

אם אני מבין נכון גם אפליקציות אחרות מציגות חלק מהנתונים הללו.
APS/TPS נשמע לי אותו דבר וגם הגרפים שלהם היו דומים.
ה-Engine Load נשמע יותר אינפורמטיבי, אבל לא ברור לי מהם ערכים "טובים" ומהם הערכים "הרעים".
ו......דוד גוגל רק מבלבל יותר.
 

חן 1111

Active member
אתה די צודק. יש התאמה בין מצב דוושת ההאצה ומצב המצערת

ברוב כלי הרכב הדוושה מזיזה את המצערת באמצעות כבל ואז המצב למעשה זהה. בכלי רכב מסוימים הדוושה מחוברת לחיישן והמצערת מופעלת על ידי מנוע ואז יכול להיות הבדל שיש לו משמעות אבחונית.
עומס המנוע הוא באמת אינפורמטיבי. אין לך הרבה מה לעשות עם זה. למעשה יש קשר בין עומס המנוע לצריכת הדלק כך שאם תיסע עם המערכת פועלת ותשמור על עומס נמוך תוכל לחסוך דלק.
 

חן 1111

Active member
וברכב שלך RPS זה rail pressure sensor

כלומר לחץ הדלק המסופק למזרקים.
 
למעלה