ניסן ליף החדשה, נסיעה מכפ"ס לצומת כח

ניסן ליף החדשה, נסיעה מכפ"ס לצומת כח

היי
נסעתי לבדיקת טווח סוללה מכפ"ס לצומת כח, בטעינה אחת מלאה ל 280 ק"מ (100 אחוז סוללה).
בצומת כוח יש עמדת טעינה DC.
מרחק נסיעה 167 ק"מ, עם עליות בגליל, והיו גם כמה ירידות בדרך לצומת הנ"ל.
כשהגעתי לצומת כח עם 82 ק"מ שנותר בסוללה, הטענתי שם בעמדת טעינה DC ל 250 ק"מ (עצרתי לפני הסוף) כדי להמשיך בנסיעה לחרמון גם לבדיקת טווח סוללה בעליות, במרחק 47 ק"מ, עם הרבה עליות ועיקולים, הגעתי להחרמון, נותר בסוללה 150 ק"מ (בעליות שרף כ 100 ק"מ).
בירידה מהחרמון לצומת מחניים הטעין סוללה לי כמעט 50 ק"מ בנסיעה במצב D ו B (בתיבת הילוכים) בלי להשתמש בדוושת גז, הנסיעה לא הייתה מהירה בעיקולים.
הגעתי לצומת מחניים גם שם יש עמדת טעינה DC (והתווסף עמדת טעינה DC חדש בביג קרית שמונה) כדי להטעין כמעט מלא לחזרה הביתה, טעינה ל 271 ק"מ כדי לחזור לכפ"ס, כשהגעתי לחניה ליד הבניין, נותר בסוללה 116 ק"מ, בגלל שבירידות בדרך חזרה הטעין סוללה, גם במצב e-Pedal הטעין סוללה כמעט בכל הנסיעות מלבד ירידה מהחרמון כיביתי אי-פדאל.
נסיעה לאילת - חסר עמדה מהירה בב"ש/בדרום ים המלח/בדרום כביש 6 או בכביש 4 ובדימונה.
 
45-50 דקותב 2 טעינות

בטעינה בצומת כוח עשיתי הפסקה והלכתי לארומה הנמצא בסמוך לעמדת טעינה מהירה כדי להעביר את הזמן ולחזור בסיום הארוחה לרכב.
בחזרה מנוחה במחניים על ספסל.
&nbsp
סה"כ 45-50 דקות ב 2 טעינות, תלוי כמה נשאר בסוללה.
 

enigo

New member
אז המשמעות היא שהרכב החשמלי

מוסיף בערך עשרים דקות לכלל הנסיעה, אולי אפילו פחות, אם לוקחים בחשבון שגם בדרך חזרה מהיעד בטיול שכזה בדרך כלל עוצרים לפיפי/קרטיב/קפה.
אומנם דורש קצת יותר תכנון ותזמון נכון, אבל בסך הכל לא נורא.
 
אם נוהגים חכם ונכון, ובלי בקרת שיוט אפדטיבית

אפשר לקבל יותר יותר ק"מ בסוללה.
&nbsp
בפקקים גדולים באיילון בין מחלף הקוממיות לכביש 531 מוסיף כל יום בין 5 ל 10 ק"מ במרחק 34 ק"מ לכיוון גם בגלל שימוש באי פדאל וכל הזמן ברקסים שמטעין סוללה בפקקים.
 

VW PASSAT 2008

New member
מה זה אי-פדל (האם אלקטרוניק פדל?) מה זה?

ולמה אתה ממליץ בלי בקרת שיוט? האם כשהרכב בולם זה לא טוען המצבר?
לפי מה שאתה מתאר הברקסים והפקקים מאריכים את טווח הנסיעה הצפוי של המצבר. עבור 34 קמ נסיעה בפועל, הטווח הצפוי עולה בעוד 5 עד 10 קמ תלוי בפקקים.
&nbsp
עד כמה הקורלציה מדוייקת כשהמחשב מנבא בתחילת נסיעה שיש לך עד נניח 300, כמה בפועל תשיג. כי הרי לא הכל פקוק.
זה דומה לרכב רגיל בנזין או דיזל שבכיוון אחד של נסיעה נניח יש ירידות והצריכה נמוכה וחישוב הרכב שיש עוד המון ק''מ לנסיעה במיכל הדלק הנוכחי ואז, אח''כ בעליות יש קיזוז והתחזית האופטימיות נעלמת כלא הייתה...
 
e-Pedal

מערכת בלימת רכב במצב נסיעה, ולא בעזרת הרפידות (אני לא נוגע בברקסים), "ריגנרציה", המטרה לשמור על הרפידות הבלמים לאורך השנים וגם לטעון סוללה בזמן האטה בריגנרציה.
המנוע בולם את הרכב ולא הרפידות, בכל מקרה, האטה של רכב עד לעצירה מוחלטת (ככל הנראה לקראת עצירה הרפידות נכנסות לפעולה) באי-פדאל אם אני מתקרב לרכב ולא יספיק לעצור, אני מפעיל בלימה רגלית בעזרת הרפידות.
|
במקום בקרת שיוט אדפטיבית, אני מגביל מהירות המותרת ומשחרר גז כשאני מתקרב לרכב ועוקף והאי פדאל מאט נסיעה, לדעתי בקרת שיוט אדפטיבית או חכמה משתמש ברפידות במקרה של עצירות יותר חזקות גם ללא לחיצה דל ברקסים, בדקתי, וככל הנראה זה לא תופס בחיסכון הסוללה/טעינת סוללה.

https://www.youtube.com/watch?v=H5cY-YfZ5nk
 
למעלה