מחפש ג'יפון חדש עם גג פנורמי 180000 ש"ח

cars2018

New member
מחפש ג'יפון חדש עם גג פנורמי 180000 ש"ח

מחפש ג'יפון חדש עם גג פנורמי,
מתלבט בין קארוק, 3008, טוסון, ספורטאג'
איך כל אחד מבחינת אמינות, חיסכון, בטיחות, והנאה, הנאה הכוונה לא רק נהיגה, אלא גם שהרכב עצמו יפנק מבחינת אבזור.
 

ANZ1

New member
הנה אופציה נוספת (יותר טובה לדעתי)

סובארו פורסטר ספורט חדש נמכר ב180 אלף דרך חברות הליסינג
הוא היחיד שיש לו הנעה כפולה, יכולת שטח, בטיחות ויכולת בכביש בגלל ההנעה הכפולה (גם בישראל יש מדי פעם גשם, שלג במקומות מסוימים או חול או שמן בשאר השנה)
הוא גם הכי נח בין כל הרשימה שכתבת, הכי מרווח, הוא גם היחיד שלא מיוצר באירופה, אלא ביפן, כל האחרים הם אירופאים או קוראנים אירופאים,
רק שהגג הפנורמי שלו הוא באמצע, בן גג שמש לגג פנורמי על כל הגג, הוא באמצע, גג פנורמי גדול, אבל רק מעל הנוסעים מקדימה.
https://wheel.co.il/סובארו-פורסטר-החדש-0-קמ-החל-מ-165200-שקל/

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001267420

בן הרשימה שכתבת, אני הייתי לוקח את ה3008, הוא הכי מפנק, הכי חזק, הכי מעוצב, הכי מיוחד.
 

cars2018

New member
לא אוהב סובארו וגם לא נכנס לשטח בכלל

רק שבילים לפיקניק, אין לי מה להחזיק רכב 4X4 כאשר לא אשתמש בזה בכלל, כי זה ממש לא מעניין אותי,

אחרי בדיקות וכו..., כנראה שבסוף באמת אלך על ה3008, נראה הכי מעניין ונותן רושם של ג'יפון ממש מוצלח.
 

enigo

New member
אם אתה כבר בסוכנות של לובינסקי

בדוק גם את ה-C5 איירקרוס. נדמה לי שהוא מציע יותר אבזור לשקל, וגם נוחות נסיעה עדיפה (על חשבון יכולת דינמית).
 

cars2018

New member
בדקתי את הC5 שללתי כבר מכמה סיבות

ה3008, אהבתי יותר את ה3008,
מרגיש יותר SOLID, הC5 אכן נוח יותר, אך ה3008 מאוד נוח,
הבעיה העיקרת בC5 זה שהוא לא מוכח כמו ה3008, ולמרות שהם חולקים אותם מכלולים, בינתיים בפורומים בחו"ל יש לא מעט תלונות על תקלות, אפשר בגוגל לכתוב C5 וC3 aircross forum ולראות, יש כבר כמה תלונות על מנורת מנוע בכלים שבקושי התחילו הרצה, לכן מעדיף להישאר על הדגם המוכח שבעצמו מכובד, נוח ומפנק.
 

sharonei1

New member
הנעה כפולה זה לא רק לשטח

היא משפרת מאוד את האחיזה של האוטו על כביש רגיל
 

enigo

New member
לא ממש עד ממש לא, אלא אם יש לך רכב חזק

ואתה נוהג מהר מאוד.
במתאר נהיגה נורמלי, כזה שלא מנסה לקצץ שניות על מסלול או כביש מפותל, ההשפעה של הנעה כפולה בכביש יבש היא אפסית.
זו הסיבה שבסובארו, כמו ברוב המוחלט של רכב ההנעה הכפולה, רוב הזמן הכח עובר רק לסרן אחד (בדרך כלל הקדמי) ורק כשמזוהה סבסוב גלגלים בסרן המניע. גם בכלים בהם מוצהר שהנעה הכפולה משולבת תמיד, החלוקה היא משהו בסגנון של 95 אחוז לסרן המניע.
על כביש רטוב, כשהסיכוי לסבסב גלגלים גדול יותר, התרומה של הנעה כפולה למשיכה (להבדיל מאחיזה) משמעותית יותר, ועדיין לא באמת משמעותית לבטיחות למי שנוהג בצורה שקולה בכביש סביר ומעלה.
אגדת ה"בטיחות" של הנעה כפולה היא בסך הכל טריק שיווקי של סובארו. יש אלמנטים משמעותיים יותר ליכולת הדינמית והבטיחות הנגזרת ממנה.
 

cars2018

New member
מעדיף רכב חסכוני

וגם לא מתחבר כל כך לרכבים מסויימים, יכול להיות שהם טובים, אך רוצה חסכון,
גם לא מתחבר לסובארו וגם ההנעה הכפולה שגורמת לרכב לזלול דלק בלי סוף לא מתאים לך,
אך בכלל, אני לא מתחבר, גם לא למיצובישי, סוזוקי וכו...
 

enigo

New member
ההשפעה של הנעה כפולה מודרנית על צריכת הדלק מינורית

כי כמו שאמרתי, רוב הזמן המכונית נעה בהנעה בודדת. גם משקל המערכות המודרניות קטן יחסית לאלו של רכבי השטח בעבר.
אפשר לראות את זה בנתוני צריכת הדלק של דגמים שיש להן גרסאות הנעה כפולה ובודדת. ההבדל הוא בדרך כלל אחוזים בודדים.
ואם אתה אוהב חיסכון, אז 3008 דיזל נשמע מאוד רלוונטי.
 

cars2018

New member
רוצה רכב גם שקט, דיזל לא בשבילי

מעדיף להישאר עם המתקונת הישראלית הקלאסית מנוע בנזין אוטומטי,

הבנתי שהטוסון והספורטאג' לא חסכוניים במיוחד,
איך הDSG של הקארוק 1.5T יש ממה לחשוש?
לא סגור איזה 3008 מומלץ, ה1.2T או ה1.6T, קראתי של1.2T היו הרבה בעיות השתנקות ורצועת טיימינג שמתפוררת, זה קרה הרבה ב208 ו308, השאלה אם זה לא אותו מנוע ב3008? ה1.6T יקר טיפה אך נשמע אמין יותר וגם אצלי יש הרבה עליות, יכול להיות שעם המנוע הגדול יהיה לי יותר נוח וזמינות כח טובה יותר, מה אתם חושבים?
 

em28

Well-known member
הספורטאז' 1.6 חסכוני אבל חלש, אולי ה-1.6T מתאים ?

הספורטאז והטוסון קמצ יותר מרווחים מהפיז'ו
 

enigo

New member
חסכוני ביחס למה, סילברדו?

צמד הקוריאנים יצא תמיד אחרון בצריכת דלק במבחנים השוואתיים, עם מנוע ה-1.6 ועם מנוע ה-2.0. נדמה לי שגם הטורבו לא הכי חסכוני, ובכל מקרה סובל מבעית גיר מתחמם תחת עומס. באזור הררי, בעיקר אם נוסעים בפקקים, זו עלולה להיות בעיה.
 

em28

Well-known member
9-10 קמ'/ל' בעיר זה בסדר בסגמנט, בכל זאת לא מדובר ברכב מיני

אני חושב שב-1.6T הגג הפנורמי מגיע כסטנדרט
 

enigo

New member
לא, זה גבוה יחסית

כשאני אומר גבוה הכוונה היא לא לצריכת דלק כפולה משל המתחרים, אבל בהחלט פער של 10 אחוז ויותר. כאמור, קרא מבחנים השוואתיים שבהם הדגם השתתף - בכולם הוא היה בתחתית מבחינת צריכת דלק.
 

enigo

New member
בעיית הטיימינג נפתרה כבר

אבל אם אתה גר באזור הררי למנוע הגדול בהחלט יש יתרון. אבל הוא קצת פחות חסכוני.
 

ANZ1

New member
במחיר שאתה מדבר מדובר על המנוע החזק 1.6 180 סוסים

קח גם בחשבון שיהיה כנראה מאד קשה למכור את היונדאי או הקיה אם תקנה את הדגמים היקרים,
אלו 2 הרכבים הכי נמכרים בישראל,
וכשתבוא למכור אותם יהיו אלפי מכוניות כאלו ביד 2, ומי שיבוא להסתכל על רכב משומש, יסתכל על המחיר, והרכב שלך יאבד בסוף, אף אחד לא יראה אותו,
דווקא פיגו שנמכר בכמויות יותר קטנות, יהיו מעט בלוח ויהיה לך יותר סיכוי למכור אותו, אפילו עכשיו באופן מעניין, פיגו 3008 הוא הרכב שהכי קל למכור כמשומש.
לגבי הקארוק, לא ידועות בעיות כרגע, אבל אישית, אני לא אוהב את העיצוב שלו, לא החיצוני ולא הפנימי, פשוט אותו חסר עיצוב.
 

cars2018

New member
תודה רבה, כנראה שזה כבר סגור, אלך על ה3008 1.6T פרימיום.

אנסה בתור התחלה לבדוק משומשות מ2018 למעלה בגלל מערכות הבטיחות, הבעיה שכרגע אין חוץ משניים שניהן נסעו מעל ההממוצע ושניהם יד שניה, כנראה אמת לאחת יד ראשונה עם קילומטראג' נמוך בתקופה הקרובה, במידה ולא אמצא אלך על חדש עם מימון.
 

sharonei1

New member
אם אתה גר באזור עם עליות קח את ה 1.6

ה 1.2 מתאים יותר לאוטו קטן מה 3008 (שזה ה 208..) במיוחד בעליות
 

VW PASSAT 2008

New member
הדיזל כיום הוא לא רק שקט משמעותית אלא גם

דגם ה3008 דיזל 1.5 אוטומט חסכוני בהרבה מה1.6 בנזין...
&nbsp
יש הרבה מומנט וכוח זמין ככה שהרכב ישרת אותך היטב בעליות.
&nbsp
מזהם הרבה פחות מהבנזין. תשווה הציון הירוק ו/או את פליטת הco2...
&nbsp
אם אתה נוסע הרבה, אז ירידת הערך של הבנזין גבוהה משמעותית. הדיזל מיועד לקילומטראז' ארוך במיוחד ולכן לא יאבד ערך. ייתכן אף שכשתמכור, רכבך יהיה מבוקש כי עדיין יחסית לדיזלים ייחשב שעשית מעט קילומטראז'.
&nbsp
גם עמידות מנוע הדיזל לקילומטראז' גדול היא בד''כ נתון שללא עוררין כשבהשוואה למנועי בנזין וקל וחומר לבנזין טורבו כמו ה1.6 אליו אתה מכוון.
&nbsp


הרעש קשור יותר למנועי דיזל גדולים וישנים. דיזל מודרניים שהם גם צנועי נפח שקטים ולעתים רק אוזן מיומנת כשאתה עומד בסמוך לרכב תוכל לזהות שזה רעש דיזלי לעומת רעש בנזין.
בתוך תא הנוסעים האיכותי והמבודד ברמה טובה, לא בטוח שתוכל לשמוע את המנוע, בוודאי בנסיעה מהירה...

כדאי לך לבצע נסיעת מבחן או לברר אצל מישהו שמוכר הרכב.
 

enigo

New member
מנועי בנזין היום שורדים בלי בעיה את כל חיי הרכב

וכמעט תמיד מנועים מוחלפים בגלל חוסר תשומת לב של הנהג (חוסר שמן, התחממות וכן הלאה) ולא בגלל בלאי.
הימים שבהם כל 80,000 ק"מ עשית אובראול עברו מזמן.
 
למעלה