ג'יפון MG מסין. יש חוות דעת?

סהר דוד

New member
ג'יפון MG מסין. יש חוות דעת?

אחד מבני ראה והתלהב. האם לצנן את ההתלהבות או שבאמת הוא טוב?
 

aharon d

New member
שמור מרחק

if you value your money

מבלי להתייחס מאומה לרכב ותכונותיו השימושיות (פרקטיקה, איכות נסיעה,
וכדומה...) הבעיה הכי גדולה ברכב זה היא ביום שתרצה למכור אותו.
לרכב זה אין סחירות מאומה, אפס. מי שמפרסם אפילו טלפון אחד אינו מקבל.
לכן כשמנסים למכור, יש רק דרך אחת להפטר ממנו, והיא באמצעות שירותי
הטריידאין אצל היבואן של המותג, שהוא במקרה לובינסקי.
אז קח זאת בחשבון, ועתה שקול ברצינות ובקפדנות, האם המוצר כלל רלוונטי
מבחינתך לאור המגבלה האינהרנטית הזו.
 

סהר דוד

New member
"המגבלה האינהרנטית" ??

מאיפה אתה ממציא עובדות?
הרכב עוד לא הגיע לארץ ועוד לא עבר תקינה במשרד הרשוי , אז בודאי שסחירותו אפס.
בכל מקרה, הבן שלי לא גר בארץ. בעיר מגוריו יש מספר רכבים כאלה והרבה עמדות טעינה.
אז אם למישהו יש חוות דעת אמיתית, אשמח לשמוע.
 

aharon d

New member
החוות דעת שלי היא בהחלט אמיתית

שלא תטעה לרגע לחשוב אחרת


מה שקרה הוא, שהמודעה שכתבת לא היתה ברורה. הייתי נאיבי להבין שאתה
מתכוון לארץ. הייתי נאיבי להבין שאתה מתכוון לדגם שהוא העתק של מזדה cx5
בעיצובו, ואשר עולה בארץ סביבות 105 אלש"ח וכבר קיים כאן כמה שנים עם
כשלון מכירות קולוסאלי.

אך יחד עם זאת הפרטים שהוספת אינם משנים את התשובה שהיא אמיתית וכנה.
הסברי אודות היעדר סחירות למוצר רכב מבית MG בשוק הישראלי, תקפה לכל
הדגמים של המותג ללא תלות. יש להניח כי המצב לא ישתנה גם בדגם עתידי כזה
או אחר שהם ישיקו כאן.

נסיון חיים מצא מה קורה למותגים הסיניים בארץ הקודש. הם כבר עוד מעט עשור
כאן, מותג MG ספציפית, כך שיש מספיק קילומטרז' מקומי להבין את כוון הדברים
ולאן פניהם הולכים.

גם אם פספסתי את הספור של בנך, כי לא שמת שום הסבר לכך בפוסט הראשון,
וכי מדובר בדגם חדש שטרם הושק, עדיין התשובה שנתתי בפוסט הראשון תקפה
באותה מידה גם עבור רכב עתידי של MG שיושק בישראל.
יש לשוק שלנו תופעה של התנהלות עדרית, בבחינת מזעור סכונים שעם ישראל
תמיד עושה כלפי עצמו ובחוכמה יש לציין. זה אינו משהו שיצרן סיני כמו MG
מסוגל לשנות כל כך מהר, אם בכלל.

מילא היה נכנס לארץ מותג סיני כזה, שכבר הוכיח מוניטין מרשים במערב נגיד
בארה"ב או מערב אירופה, כך שהיתה לו נקודת מוצא טובה יותר להתחיל לשכנעה
את הצרכן הישראלי לרוכשו - בבחינת הסרת חששות ממשהו בתולי.
אך לצערנו, MG לא הצליחה לייצר כל מוניטין נחוץ שכזה מעבר לים על מנת
להרגיע את חששו של הצרכן הישראלי, שכן במי ממדינות המערב (ארה"ב, יפן,
אירופה המערבית) אין לו כל תפיסת מוניטין שהיא. ולכן MG מתחיל את דרכו
בישראל כל פעם מחדש כמי שצריך להוכיח את עצמו מדגם לדגם.

בסיכומם של דברים, מה ש- MG הספיקו לעשות בישראל בבערך 8 שנים שהם
משווקים כאן, לא יצר (לדאבונם) תדמית של איכות מוטורית השומרת על ערכה,
שהיא סחירה, או בעלת תכונות מוטוריות עדכניות המסגלות להתמודד מול
האיכות המוטורית של יתר יצרני העולם הוותיקים (יפן, גרמניה, דרום קוריאה,
צרפת וכדומה..)

אם תרצה להסתכן על הסכוי של 1 לאלף, שדגם חדש של MG ישנה את תפיסת
המותג בישראל מקצה לקצה, be my guest. הסיכון הרי הוא שלך.
רק אתה תחליט כלפי כיסך, האם שווה לך להסתכן.

סבורני שהייתי מספיק מפורט מנומק ומסביר את הנושא מכל הכוונים האפשריים,
כך שגם אם תוסיף עתה עוד פרטים שלא ספרת לנו עד כה,
הסכוי שמשהו חסר בתשובתי דלהלן הוא נמוך.
 

enigo

New member
כמה שטויות אתה מצליח לפלוט בהודעה אחת

ועוד בטון מלא חשיבות עצמית וביטחון...
ה-zs זוכה להצלחה נאה בהחלט באנגליה (אומנם אי, אבל עדיין נחשבת חלק מאירופה...). יותר מזה, הוא אחד הכלים הסיניים הראשונים שמקבל ביקורות סבירות ומעלה בעיתונות הרכב שם.
בארץ הוא נמכר שנה וקצת, ומוכר בקצב של כמה מאות בשנה. לא להיט מכירות היסטרי, ללא ספק, אבל רחוק מלהיות כישלון מכירות קולוסיאלי כמו שהגדרת אותו.
ולהגדיר אותו כחיקוי ל-cx5... נו, שויין... נגיד שאת זה עוד אפשר להגיד עם דמיון מספיק פורה, בניגוד לשאר שהוא פשוט שגוי.
עזוב, עדיף שתתמקד בלנהוג בצורה חסכונית בקורולה החדשה שלך...
 

enigo

New member
וואלה? כמה אנשים אתה מכיר שמנסים למכור

&nbsp
רכב בן שנה או פחות (זו בערך התקופה שהוא נמכר כאן)?
כמה כאלו ניסית למכור בעצמך, או אנשים קרובים אליך, שיש לך כבר סטטיסטיקה מדויקת לגבי הביקוש לו כמשומש?
&nbsp
&nbsp
 

ANZ1

New member
הוא יותר אמריקאי מסיני

הרכב פותח ועוצב בבריטניה,
רוב הרכיבים שלו מגיעים מגנרל מוטורס האמריקאית,
מנוע, גיר ושלל מערכות אחרות
והוא מיוצר במפעל בבעלות משותפת של הסינים והאמריקאים בסין,
1. לא צריך להבהל מיצור סיני, יותר ויותר מכוניות (גם בישראל) מגיעות מסין,
אם אתה קונה וולו אז חלק מהרכבים הם מתוצרת סינית, פשוט חלק מהדגמים מיוצרים רק בסין כמו וולו S90, גם במוו, מרצדס, טסלה, טויוטה ורוב חברות הרכב מעבירות את המפעלים שלהם לסין,
בדיוק כמו שעשו בעבר יצרניות אלקטרוניקה כמו אפל או סמסונג.
2. SAIC שהיא הבעלים של מותג GM היא חברת ענק, הם מייצרים מכוניות של מותגים ידועים כמו פולקסווגן, סקודה, ביואיק, GM ואחרים
ב 2018 הם ייצרו 7 מיליון מכוניות, ותוך 5 שנים הם יהפכו להיות יצרן הרכב הגדול בעולם,
אבל הם (כנראה) עדיין לא ברמה יפנית / קוראינית,
בדיוק כמו שלפני 20 שנה יונדאי וקיה היו פחות טובים והיום ראש בראש עם טובי היצרנים בעולם,
אז עוד 10 שנים הרכבים הסינים יהיו טובים לפחות כמו טויוטה,
אבל הם עדיין לא שם ,לפחות לפי השם שיש להם בציבור.
3. הבעיה עם הרכב הזה, תלוי על איזה דגם אתה מדבר הוא
אם מדובר על המנוע בנזין 1 ליטר טורבו, הוא יחסית חלש,
ואם מדובר על הגירסא החשמלית, זה דגם חדש של טכנולוגיה חדשה,
די ברור היום שסין הולכת לכבוש את העולם בתחום הרכב החשמלי,
ועוד כמה שנים היא תהיה המרכז העולמי, אבל עדיין היא לא שם
4. ועדיין, ייקח עוד 10 שנים עד שהציבור יתרגל למוצרים סינים, ולשמות סינים,
כמו שבשנות ה80 אף אחד לא השתין על טויטה או הונדה, ובשנות ה90 לא התיחסו לקוריאנים.
ולכן סביר שהרכב יהיה פחות מבוקש כמשומש.
בסופו של דבר זה עניין של מחיר, אם מציעים לו אותו במחיר הרבה יותר זול מרכב מתחרה אחר ממותג ידוע אז שייקח, אחרת עדיף לקנות ממותג ידוע.
 

enigo

New member
GM יודעת שמכרת אותם ל-SAIC?

וחברות בי לאו יות מצרות בסין בעיקר עבור השוק הסיני הענק, פחות ליצוא. בדיוק כמו שמייצרים בארהב בעיקר בשביל השוק האמריקאי. אני די בטוח שה-s90 לא מגיעה ארצה מסין, אבל אני יכול לבדוק את זה אם תרצה.
ולגבי התחום החשמלי - בזה אתה טועה. הסינים הבינו שבתחום מנועי הבעירה הפנימית אין להם סיכוי לסגור את הפער מול מעצמות הרכב הוותיקות, ולכן הימרו על התחום החשמלי בגדול כבר לפני עשור. סין היא יצרנית הסוללות הכי גדולה לתחום האוטומוטיבי, ברמה כזו שממשלת גרמניה החליטה להשקיע עשרות מיליארדים כדי לנסות לסגור את הפער (למען הדיוק - הפער הוא מול סין וקוריאה, שגם היא מעצמה בתחום).
בקיצור, לא בטוח בכלל שכבר היום יש למכוניות הסיניות במה להתבייש בתחום ההנעה החשמלית (בלי קשר לשאר הרכב).
ה-zs עצמו, אגב, רכב סביר בהחלט, שנותן תמורה ראויה לכסף - מלבד עניין הבטיחות הלקויה.
&nbsp
 

enigo

New member
גרסה אחת של ה-s90. מעניין אם זה עדיין נכון.

אבדוק.
בכל מקרה, מרצדס או לא (אני מהמר שלא, אבל קשה לדעת איך דברים כאלו יתפתחו) הם כבר היום אחד היצרנים הגדולים בעולם, ונראה שהם לא מתכוונים להאט.
אבל הרבה מאוד מהיצור שלהם הוא עדיין במסגרת מיזמים משותפים, שבהם הם תורמים בעיקר את כושר היצור. יש להם עוד דרך משמעותית בתחום הפיתוח העצמאי.
 

ANZ1

New member
עד לפני לא הרבה שנים היצרנים הקוראנים ייצרו מכוניות של אחרים

פורד, מזדה ואופל מכרו קווי יצור ישנים שלהם לקוריאה
והיום ?
כל אחת מהן היתה שמחה להיות יונדאי
 

enigo

New member
ה"לא לפני הרבה שנים" זה מעל 25 שנה...

אבל יש הבדל - הסינים לא קונים קווי יצור ישנים, הם מקימים מיזמים משותפים עם יצרניות מערביות או יפניות ליצור כלי רכב לשוק המקומי (עד לא מזמן זו הדרך היחידה שבה יצרן זר היה יכול לייצר מכוניות בסין). המשמעות היא שידע עובר הרבה יותר מהר, ולכן גם. תעשיית הרכב הסינית מתקדמת מהר יותר מהקצב שבו התקדמה הקוריאנית.
 

enigo

New member
היום כל ה-s90 מגיעות מסין

בהתחלה הגיעו משבדיה (וזה מה שזכרתי), אבל מאז השקת הדגם הנטען, הן מגיעות מסין.
מעניין כמה מהלקוחות מודעים לזה שהם קונים מכונית "סינית"...
 

enigo

New member
אם אתה מדבר על החשמלי, אז הוא

עדיין לא משווק בארץ (ישווק בקרוב כנראה, כבר הגיע לתקינה).
טווח בינוני ואין טעינה ממש מהירה, אבל לפי הכתובות מבריטניה, הוא לא רע ובעיקר זול יחסית למתחרים.
 
ברוסיה קונים אותו והרוסים לא פריירים בצרכנות

הוא מתאים לשיכבה אקונומית לא חזקה.
ראיתי ברוסיה יותר את הג'יפון של (החומה הגדולה) "גרייט וול " מאשר של MG .
לגבי " ליפן " האיכות לא טובה .
להתלהב ממנו / מהם ? בשום אופן .
 
למעלה