עמדת טעינה ראשונה מטעם העירייה בכפ"ס

עמדת טעינה ראשונה מטעם העירייה בכפ"ס

לרכב חשמלי, הופעלה מיום ראשון השבוע, זמין לטעינה 2477 בחינם עד סוף השנה.
ברחוב התע"ש 16 כפר סבא.
2 שקעי Type 2, תלת פאזי 22KWH.







 

ANZ1

New member
ככה לא בונים חומה

עיר בישראל עם 2 עמדות טעינה
מה בדיוק אפשר לעשות עם זה ?
בבריטניה למשל, מדינה שרוצה לעודד מעבר לרכבים חשמלים,
יש כרגע 15,000 עמדות טעינה ציבוריות
לא לדבר שרוב הציבור הבריטי גר בבתים פרטיים ולא צריך עמדות טעינה ציבוריות.
או כמו שאמר המשורר : ככה לא בונים חומה
 

k-don

Well-known member
אבל כן סוגרים את החור בחומה (כשיש חומה)

 

חן 1111

Active member
זה יותר טוב מכלום

חוץ מזה, בכל כפר סבא יש בערך שתי מכוניות חשמליות, אז שתי עמדות טעינה בשלב זה זה מספיק.
 

ANZ1

New member
2 זה פחות מכלום

כבר עדיף שלא יתעסקו עם כל הכאב ראש הזה
ישראל, מדינה עם 90 אחוז מהתושבים שגרים בדירות על קומות,
ועם 3.5 מיליון מכוניות ,אם היא רוצה לעבור לרכבים חשמלים,
היא צריכה תוכנית להקמת 150,000 עמדות טעינה כדי לאפשר שינוי,
אתה לא קודם קונה מכונית חשמלית ואז מחפש מקום טעינה,
הפוך,
אתה קודם מכין תשתית טעינה, ואז אנשים יקנו רכבים חשמלים,
אם תחכה שיהיו עוד מכוניות חשמליות, אין לך מה לחכות, הם לא יהיו כי אין להם איפה להטעין.
בבריטניה אגב, רק 15 אחוז מהתושבים שגרים בדירות, בריטניה היא אחת המדינות עם האחוז הכי נמוך של דירות בעולם המערבי ובאירופה בכלל ולהם יש כבר 15 אלף עמדות טעינה ציבוריות.
 

חן 1111

Active member
בשלב זה מי שקונה רכב חשמלי זה רק אלה שיש להם

אפשרות לעמדת טעינה פרטית בבית ו/או בעבודה, ושטווח הנסיעה שלהם מתאים לזה. התכנון בכפר סבא הוא להתקין 500 עמדות. אבל אי אפשר, וגם לא צריך, להתקין את כולן מיד. לא יהיה להם כמעט שימוש כי אין כמעט מכוניות חשמליות.
 
תגיד, אתה עובד מטעם משרד התחבורה או אחד מתחנות הדלק שמתנגד

לעמדת רכבים חשמליים ומנסה לשכנע שלא צריך?
 

חן 1111

Active member
אני לא מתנגד ולא אומר שלא צריך

רק אומר שזה תהליך שלוקח זמן ועולה כסף. להתקין עכשיו אלפי עמדות זה אומר שצריך לממן את זה מאיזה מקום. זה אומר לוותר על שירותים אחרים (חינוך, בריאות...) ומכיוון שכרגע יש מעט מאוד מכוניות חשמליות, אז אפשר להתקין את העמדות בהדרגה.
 
עמדות טעינה חברות פרטיות מתקינות ולא חברות הממשלתיות

"לוותר על שירותים אחרים (חינוך, בריאות...)"? זה לא נראה טוב, עדיף להטיל יותר מס מהעשירים בארץ.
 

enigo

New member
ומי משלם לחברות הפרטיות?

כבר כתבתי את זה - המדינה מסבסדת את התקנת העמדות הציבוריות. אם אני זוכר נכון, הסכום עבור כל עמדה הוא כשלושים אלף ש"ח - סכום שמספיק כדי לכסות באופן מלא ואף יותר מכך את עלות הקמת העמדה.
אז כן - זה בא על חשבון שירותים אחרים. כן, גם אם יעלו מיסים על עשירים (איזו ססמה פופוליסטית... אני מקווה שלקחת בחשבון שאם היה לך כסף לקנות ליף חדשה, כנראה שגם אתה בעצם עשיר).
 

WarDog

New member
גם אנגליה לא התעוררה בוקר אחד עם 15K עמדות ציבוריות.

 

enigo

New member
אולי תטרח להתעדכן במה שקורה בארץ בתחום?

ולא רק בבריטניה?
אם היית מתעדכן היית מגלה שמוקצים לזה תקציבים גדולים מאוד (הסבסוד להקמת עמדה גבוה מעלות הקמת עמדה, כך שזה רווחי להקים עמדות עוד לפני שטענת אפילו מכונית אחת. משעשע).
בנוסף, אתה יכול לראות שחברות גדולות מאוד נכנסו לתחום - יבואן טויוטה הקים חברה ובתמונה שצורפה כאן רואים שהעמדה הוקמה על ידי מילגם. כך שקרוב לוודאי שתוך שנה יהיו כבר מאות עמדות בארץ.
בנוסף, שננו את התקנות כך שכבר לא צריך אישור של הועד להקמת עמדת טעינה בחניה בנין אם היא רשומה בטאבו, כך שגם הרבה מאוד מאלו שגרים בדירה יוכלו להקים עמדת טעינה בלי בעיה.
אז נכון, אני יודע, נורא אופנתי לקטול את ישראל, אבל יש מספיק נושאים שהביקורת בהם מוצדקת. תחום הרכב החשמלי הוא לא אחד מהם.
 
כשיהיו עמדות נוספות, יקנו רכבים

והכי קל להגיד 2 עמדות זה מספיק, תוך 10 שנים כמעט כל המדינה תהיה עם רכבים חשמליים ופחות מזהמים.
 

enigo

New member
אולי די עם הדמגוגיה? זו עמדה ראשונה

לא האחרונה. ולהשוות עיר בינונית-קטנה בישראל לכלל בריטניה זה בכלל משעשע.
ובערים הגדולות, היכן שרכב חשמלי רלוונטי במיוחד, רוב הבריטים לא גרים בבתים פרטיים...
 
בארץ כל עמדת טעינה קיר או עמוד (עמדה פרטית) יקרה מאוד

22KWH שקע אחת או עם כבל, עולה כמה אלפי שקלים לפני התקנה וגם צריך להזמין חשמלאי שיתקין תשתית חשמל מהדירה.
כבל נייד עם מטען 10-16 (עם אפשרות לבחור ביניהם) ו 32 אמפר ומסך, חד/תלת פאזית מחיר בארץ מ 1800 שקל ומעלה, לא יודע עד כמה זה טוב לעומת מטען הנ"ל.
 

WarDog

New member
בעקרון עמדה אחת אמורה להיות מסופקת עם הרכב

במידה ואי אפשר להטעין משקע רגיל, ככה שמחיר עמדה ראשונה לבעל הרכב לא אמורה לענין אותו כלל (אומנם עמדה בסיסית יותר, אבל מספיקה בהחלט לטעינה לאורך הלילה).
מי שצריך טווח נסיעה שמרוקן את הסוללה עדין יצטרך להסתמך על עמדות ציבוריות שמחיר התקנתן בכלל לא מענין אותו.
 
למעלה