קיה נירו - התיחסותכם

k-don

Well-known member
קיה נירו - התיחסותכם

שלום.
מתחיל להתעניין ברכב משפחתי ויציב (לא מיני כמו הפיקנטו שהחזקתי ב 5 השנים האחרונות).

נתקלתי בפרסומות על הקיה נירו ההיברידי.

מישהו יכול כבר לחוות דעה לגביו? שווה להזמין נסיעת מבחן?
ראיתי שמבחינת צריכת דלק הם מצהירים על 29 קמ לליטר בעיר ו 25 מחוץ לעיר.

תודה

בתקווה שהבוט האוטומטי של הפורום לא יחליט שמדובר על פרסומת ויחסום אותי שוב
 

ANZ1

New member
מה הדרישות שלך ?

הנירו ושאר ההיברידיות טובות לגבי עלות דלק ומחשבות ירוקות,
שזה טוב רק למי
1. נוסע הרבה
2. נוסע מאד רגוע, רכבים היבירידים לא חסכונים אם לוחצים על הגז
כמו שהזכרתי בעבר, טופ גיר עשו פעם ניסוי, והראו שטויוטה פריוס (שזה הסמל לרכבים חסכוניים) שורף יותר דלק מבמוו M3 כשמדובר על נסיעה מהירה
3. או שאכפת לך מאיכות הסביבה

אם אתה אוהב לנהוג / צריך הרבה מקום / מחפש ייחודיות ועיצוב, אז הנירו ואיוניק וקורולה ושאר ההיברידיות המשפחתיות לא מתאימות לך.

אבל
1. תמיד שווה לעשות נסיעת מבחן, תמיד עדיף שתהיה לך דיעה עצמאית
2. זה תלוי במתחרים אחרים בעלות דומה, מה התקציב שלך ?
3. זה מתחיל ונגמר במה שיעשה אותך שמח

קח בחשבון שרשות המיסים הישראלית אוהבת לבלבל, וכבר העלו את המיסוי על היברידיות שיעלו לכביש מ 2020 שזה עוד 3 חודשים
מה שאומר שהנירו ושאר ההיברידיות יתיקרו סביר להניח ב10-15 אלף שח ודי יעלמו מהכבישים,
לכן
1. אם אתה רוצה לקנות יש לך עד סוף השנה
2. אי אפשר לדעת מה זה יעשה למשומשות, אולי הם יתיקרו כי חדשות יתיקרו ואולי יעלמו אם הציבור יפסיק לקנות היבירדיות חדשות.
 

k-don

Well-known member
התשובה בסוף שמי שקובע איזה רכב קונים

זו אשתי.

לגבי ההתייקרות, אתה בטוח שלא מדובר רק על כ 4000 ש"ח?
 

ANZ1

New member
תלוי כמה יספוג היבואן / יצרן

מ 2020 המס יעלה לרכבים היבירידים מ 30 אחוז ל45 אחוז
תוספת של 15 אחוז למחיר הבסיס, לזה כמובן שצריך להוסיף מעמ, וצריך להוסיף רווח של היבואן שגם הוא באחוזים.
אם נגיד שהרכב בנמל עלה 80
(אם תכפיל 80 במס הנוכחי ב1.3 וב 1.17 מעמ וב 1.2 רווחים ועלויות אחרות) אתה מגיע למחיר הנוכחי 145
אז התוספת היא 0.15 * 80 * 1.17 * 1.2
שזה 16 אלף שח
אבל סביר שהיבואן יקטין את הרווח שלו אחרת לא ימכור

ואגב, זה רק ב2020 כי שנה אחר כך יהיה עוד מס ועוד שנתיים המס על היבירידיות יהיה כמו רכב רגיל 83 ואז אפשר יהיה לשכוח מהיבירידיות, לא ימכרו יותר,
מ2022 לא ימכרו בישראל היבירידיות רגילות, כי הן יהיו מאד יקרות
 

ANZ1

New member
כמו פעם, בנזין ודיזל מזהם

הכל יתיקר ויעמוד בסוף על מס שווה לכולם של 83 אחוז
ההיבירידיות הנטענות יתיקרו יותר לאט
גם מכוניות חשמליות יתיקרו, קצת יותר לאט,
ב2022 מכוניות היברידיות יהיו מס מלא
ב2024 היברידיות נטענות יהיו מס מלא
ב2024 המס על רכב חשמלי יהיה 35 אחוז (היום 10) וההטבה המקסימלית לרכב חשמלי תעמוד על מקסימום 45 אלף שח,
כך שזה יהיה מס מלא של 83 אחוז עם הנחה של 45 אלף שח.
אבל בסופו של דבר מדינת ישראל חיה ממס על מכוניות,
לא משנה מה יקנו, בסוף ההכנסות יצטרכו להיות אותו הדבר,
רק כל עוד קנו מעט ממשהו אפשר היה לתת לו הטבה
אבל אם שום דבר לא ישתנה, עוד 4 שנים רכב חשמלי כמו ניסאן ליף שעולה היום 165 אלף יעלה, 220 אלף, ואף אחד לא יקנה אותו,
אז כולם יחזרו לקנות רכבי בנזין והמדינה תשמח

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3764446,00.html
 

k-don

Well-known member
מה זה פה? אמריקה? גאלון בנזין בגרושים?

שלא לדבר על מחיר הרכב עצמו
 

enigo

New member
לדעתי במשרד התחבורה והאוצר מהמרים על זה

שתוך כמה שנים, לא יהיו מכוניות לא מחושמלות. וזה לא הימור באוויר - זו פחות או יותר ההצהרה של כמה מהיצרנים הגדולים.
 

enigo

New member
מה שטופ גיר הראו הוא שאם מתעללים

בפריוס ונוהגים בסופר עדינות ב-m3, אז אפשר להשיג תוצאות מוזרות. כמו ש"אוטו" הראו שאפשר לגרום לפנדה ידנית לצרוך יותר דלק מאשר ל-xk אוטומטית. אפס משמעות אמיתית.
מכוניות היברידיות יהיו חסכוניות יותר ממקבילות בנזין בכל מתאר סביר. צריכת הדלק תהיה דומה לשל דיזל בשיוט בין עירוני, ועדיפה משמעותית בעיר.
 

k-don

Well-known member
לא יודע. הצצתי בדיזל של ההורים שלי ולא ראיתי שהם חוסכים

מבחינת צריכה לקילומטר ובנוסף מחיר ליטר דיזל יקר יותר מבנזין אם לא מקפידים להשתמש באפליקציית fulltank
 

ANZ1

New member
הרוב הגדול של מחיר הדיזל זה מס

מדינת ישראל לוקחת את רוב הכסף מהמחיר שאתה משלם,
בהרבה מדינות מחיר דיזל הוא חצי מהמחיר בישראל,
זה המדינה קובעת כמה תשלם,
ושוב, המדינה לא רוצה שתחסוך,
היא רוצה את הכסף שלך
לא משנה מה המחיר העולמי של מכוניות או נפט
יתאימו את המס כדי שתשלם כמה שהם רוצים.
 

k-don

Well-known member
אמרתי את זה בהקשר שנאמר שהדיזל הוא יותר חסכוני

 

enigo

New member
איזו מכונית יש להם? למה השווית?

בגדול, כלל האצבע הוא שדיזל חסכוני יותר מבנזין מקביל בכ-20%. פעם כלל האצבע היה 30%, אבל הוא הצטמצם עם המעבר למנועי בנזין מוגדשים וקטנים.
 

k-don

Well-known member
רנו קפצור, הסתכלתי במחשב רכב, על 50 ליטר, הראה לי

1 ליטר ל 15 קילומטר (היה כמדומני 6.7 ליטר ל 100 ק"מ).

נכון, יחסית לגטס שזמנית נמצאת אצלי אי אפשר להשוות, אבל יחסית להיברידיות הקפצור דיזל צרכנית דלק לא קטנה
 

enigo

New member
ההשוואה שלך פגומה - השווית

לרכב היברידי דומה באותם תנאים?
ושים לב מה אמרתי - בנסיעה בין עירונית צריכת הדלק של דיזל והיברידי דומה. בעיר להיברידי יש יתרון - באיזה תוואי נוסעים ההורים שלך?
 

k-don

Well-known member
נסיעה עירונית ונסיעה בינעירונית קצרה (10 ק"מ)

 

enigo

New member
בתוואי כזה היברידי יהיה חסכוני יותר

זה מסביר גם את צריכת הדלק הגבוהה יחסית לדגם הזה. בדרך כלל קפצ'ור דיזל משיג ממוצע קרוב יותר ל-18 עד 20 ק"מ לליטר.
 
למעלה