לטובת הדיוק - הלמס מרכזת נתונים על גורמים לתאונות
אלא שאלו מבוססים על תיקי תאונות הדרכים של המשטרה. זה יוצר שתי בעיות:
1.רק על חלק קטן מהתאונות נפתח תיק חקירה, כך שבסיס המידע חלקי מראש.
2. החקירה המשטרתית לא באה לזהות את כל הגורמים לתאונה, אלא את מי אפשר להאשים בה. שני דברים שונים למדי. כך שאם יש גבעה בכביש ממש לפני פניה, מה שמשבש לגמרי את אחיזת המכוניות שמגיעות לפניה והן עפות לגדר, התאונה תתויג כ"מהירות מופרזת לתנאי הדרך".
וזה מביא אותנו לעוד נקודה מעניינת - עד לפני עשור ומשהו היו שני סעיפי מהירות בדוח הלמס, מהירות מופרזת לתנאי הדרך ומהירות מופרזת ביחס לחוק. הסעיף השני, שאותו כמובן אוכפות המצלמות והלייזרים, היה אחראי לשבריר אחוז מהתאונות. אחרי שהמשטרה חטפה ביקורת על זה שהיא משקיעה מאמצים כבירים באכיפת המהירות למרות שהיא לא גורם משמעותי לתאונות עם נפגעים, אוחדו שני הסעיפים, כך שהמשטרה יכולה להציג שהמהירות אחראית לאחוז משמעותי מהתאונות (סביב 7 אחוז, אם אני זוכר נכון) ולהצדיק את חלוקת המשאבים שלה, מבלי שאנשים ידעו שמהירות מעבר למותר בחוק, העבירה הנאכפת, אחראית בעצם לחצי אחוז או פחות...