טיפים לקבלת רכב חדש?

Netural

New member
טיפים לקבלת רכב חדש?

היי חברים,
לראשונה החלטתי לקנות רכב חדש (עד עכשיו נסעתי על יד שניה). מחר מקבל אותו.
יש לכם טיפים ל"ארוע קבלת הרכב"? בעיקרון זו היתה עסקה לא מסובכת. הרכב בצבע בסיסי (לבן), ללא תוספות מיוחדות מעבר למה שכלול במחירון.
האם פשוט עושה עליו ביטוח ונוסע הביתה? אני מניח שלא צריך לבדוק שמן, מים או היסטוריית טיפולים, אבל האם יש אי-אלו בדיקות שכדאי לבצע, כפי שעושים כשקונים במגרש?
 

© DrorZi

New member
תתחדש

בגדול אין הרבה מה לעשות, היית אמור לקבל מספר רכב בתחילת השבוע ולדאוג לו לביטוח כבר.
מומלץ לבדוק לחץ אוויר, בלא מעט מקרים ראיתי ניפוח יתר (מיועד לשלב ההובלה)
אם יש לך שאלות על תפעול הרכב יוכלו לעזור לך.
 

Netural

New member
רכב חדש. ביטוח ואפס ק"מ

תודה.
בנוגע לביטוח - אני עדיין נוהג על הרכב הישן (זו עסקת שכוללת טריידאין) אז אשנה את הביטוח אחרי שאמסור את הישן ואקבל את החדש. כבר תיאמתי עם הסוכנת-ביטוח שלי, וידאתי שעובדת מחר. אמרה שאין בעיה ונעשה הכל בטלפון על המקום.
אגב בנוגע לביטוי "רכב חדש אפס ק"מ" - הבנתי מחבר שגם קנה רכב לאחרונה, שהרכב לא באמת מגיע עם "אפס ק"מ" במד-מרחק, אלא היה לו כ-150 ק"מ. זה נחשב למשהו תקין בקבלת רכב חדש? ייתכן שזו "הרצת מנוע" שהיצרן עושה?
 

© DrorZi

New member
150?! זה המון!

בד"כ זה חד ספרתי, לפעמים קצת מעל 10, הפעם היחידה ששמעתי על מספר גבוה היה מחבר שישחרר רכב ספורט מצמפיון והיה עליו כמות לא הגיונית של ק"מ (מעניין למה) וגם זה לא הגיע לשלוש ספרות.
הרכב שאתה מדבר עליו (עם ה 150), הוא מהסוכנות יבוא או מכירה מסוכנות תיווך? (אויס, שלמה, וכדומה, כשאתה רשום יד שניה ברכב)
 

ANZ1

New member
יש מכוניות שעושות מאות קילומטרים לפני שהוא מגיע ללקוח הראשון

תלוי ב
1. מה המרחק המפעל מהחניון ומהנמל
2. כמה הרכב יקר ומסובך, ככל שהרכב יותר יקר ככה עושים עליו יותר בדיקות,
רבים מאד יקרים (פרארי וכו) עושים בדיקות של שעות נסיעה בכל מוד אפשרי.
 

enigo

New member
מה הקשר למרחק מהנמל? מובילים

את במכו יות על מוביליות.
 

ANZ1

New member
היית פעם במפעלי רכב ?

רוב מפעלי הרכב נמצאים ליד הים, ליד נמל, והרכבים נוסעים לאוניה לבד בלי מוביל.
 

enigo

New member
ביותר מאחד

וכאשר יש נמל צמוד למפעל אז הוא במרחק של ק"מ או שניים לא יותר, ולכן זה לא מה שמשנה בנסועה של רכב חדש. באותה מידה יכולת להכניס לרשימה את גודל האוניה והאם הרכב חונה בחלק הפנימי של האוניה או קרוב לפתח.
אם כבר, אז גם איפה הוא חונה במגרש האחסנה שבו הוא מחכה לאוניה. ואותו כנ"ל בנמל היעד.
ועדיין, כל אלו יחדיו מסתכמים בקילומטרים בודדים. מקסימום דו ספרתי נמוך מאוד.
לא מתקרב ל-150 שציינו כאן. וזה נכון גם למכוניות יוקרה " נורמליות". גם בפרארי, אגב, לא נוסעים 150 ק"מ ברכב חדש באופן נורמלי. עושים סיבוב של כעשרים ק"מ מחוץ למפעל - וזה מפי הנהג שעושה את זה (שמסר לחבר פרארי מבחן והדריך אותו לאן כדאי לו לנסוע).
 
ביבוא לישראל יש אולי רכבי יוקרה שנוסעים מגרמניה לטריאסט

אבל גם הם סביר ששונעו על מוביל . האוטבוסים או שילדות האוטובוסים מגיעים מגרמניה לטריאסט בנסיעה .
הובלתי בזמנו 450 סוברו DL מיפן לאילת . מהמגרש חניה לאניה ומהאניה למגרש החניה , כמה מאות מטרים לא יותר . למפעל ביפן יש נמל שלו .
 

ANZ1

New member
אף רכב חדש בעולם לא עשה אפס קילומטר

זה שקר מכירות ישראלי נפוץ,
כל רכב כשמסיימים לייצר אותו, נוסע על הגלגלים שלו מקו הייצור לחניה,
משם הוא עובר נסיעת מבחן תלוי בסוג הרכב ובמחירו, ככל שהוא יותר יקר ככה המבחן יותר ארוך,
ומשם עובר בנסיעה על מוביל אם הנמל רחוק, או על הגלגלים עם הנמל קרוב,
ואז הוא יורד מהאוניה על הגלגלים שלו,

ברוב העולם רכב חדש מוגדר כ: פחות מ1000 קילומטר
 
אם היצרן עושה הרצת מנוע , אז זה שהמנוע מחוץ למכונית

לא נורא 150 ק"מ אבל לא צריך להיות כך .
 

k-don

Well-known member
יש שתי אפשרויות שאני מכיר לק"מ גבוה

1. מישהו קנה את הרכב והחזיר אותו
2. מישהו נסע על הרכב לפני המסירה
 
בהחלט כן לבדוק גובה שמן בכדי שתהייה לך אינדיקציה

לגבי תיפקוד המנוע בנושא .
אם אתה יכול אז גם לבדוק שברכב לא הוחלפו חלקי פח .
תסע בזהירות יתר עד שתתרגל לרכב .
 
למעלה