לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
3708537,085 עוקבים אודות עסקים

פורום מכוניות

שלום, הגעתם לפורום רכב של תפוז, הפורום מנוהל ע"י DrorZi מאז מאי 2001 ו  The S t i g מאז 2007
הפורום היינו במה פתוחה לכל מי שרוצה להשמיע את דעתו בנושא רכב, להתייעץ או להתלונן ואינו מיועד לאנשים המכורים בלבד, בפורום מספר משתמשים רב המרכזים בתוכם ידע עצום בין אם בנושאים טכניים ובין אם בנושאי נהיגה .חלום הפורום הוא מסלול ברמה בינלאומית בארץ הקודש, כזה שאפשר לשלם ולעלות עליו עם הרכב הפרטי, בינתיים הפורום ילחם בסטיגמות שספורט מוטורי =  ילדים בני 18 מתלהבים שעושים רייסים מי הכי מהיר בקו ישר בכבישים ציבוריים ושכל מי שנוהג מהר הוא חוליגן. על מנת לשמור על אווירה טובה ולשמר את הרמה הגבוהה (מאוד) שאליו הפורום הגיעה הנה תוספות לחוקי הפורום הכללים של תפוז:
 *הנכם מתבקשים לשרשר הודעות הקשורות באותו נושא (לדוגמה, אם יש שאלות בנושא צמיגים ואתם רוצים לשאול על החלפת צמיגים אצלכם ברכב אין צורך לפתוח הודעה חדשה), אם הכנסתם הודעה ראשית ואתם לא מוצאים אותה עשו קודם חיפוש האם היא שורשרה לטרד אחר בדף.
דבר זה נעשה על מנת לאפשר ליותר הודעות להופיע בדף הראשי.
* לכל משתמש הזכות לטרד ראשי אחד בדף, שאלות נוספות גם אם בנושא אחר ישורשרו לטרד הקיים של אותו משתמש
דבר זה נעשה על מנת למנוע הצפת הדף הראשי ע"י משתמש בודד, תאמיני לי, רואים את כל ההודעות שלכם ואם העלתם משהו חדש אנשים יראו ויגיבו
* ובהמשך למשפט האחרון, אנחנו רואים הכל ועונים על מה שאנחנו יכולים ויודעים, הודעות כמו "למה לא עונים לי" / "דחוווווווף"  / "מה? אף אחד לא יודע" לא מדרבנות אותנו לענות ואף להפך, חשוב לזכור כי כולנו פה בשביל ליהנות, על חשבון זמננו הפרטי ובהתנדבות, זו איננה עבודה של אף אחד מאיתנו ואף אחד מאיתנו (כולל מנהלי הפורום!) לא מקבל תמורה פרט להרגשה טובה בעזרה לזולת וניהול דיון פורה.
* יוצא מן הכלל הם משתמשים ירוקים בפורום אשר שילמו כדי להיות מודגשים בצבע זה, משתמשים אלה מגיבים לגופו של נושא אם ברצונם לתרום לדיון (ויש ברשותם ידע רב).
* הודעות "מ-ק-פ-י-ץ" גורמות למחיקת כל הנושא. (יוצא מן הכלל היא הודעות הקפצה על שאלה שלא נענתה ב-כ-ל-ל ועפה לדף השני) ההודעה שלכם לא יותר חשובה מהודעות אחרות בדף וזה מרגיז בדיוק כמו אנשים שנדחפים לראש הפניה במחשבה שהם ממהרים הביתה יותר ממני (או סתם בזים לכל כלל נימוס בסיסי)
* הודעות המכילות קללות מכל סוג המפונות כלפי אדם אחר ימחקו ללא הסבר מהפורום והמשתמש לא יוכל להביע את דעתו יותר בפורום שלנו
* הפורום מבוסס על אנשים בעלי ניסיון רב בתחום ששמחים לשתף בו את כולם ולכן הודעות המשקפות הטעיה (מכוונת או מחוסר ידע מוחלט בנושא) והשמצה ללא פרוט תמחקנה (לדוגמה הודעה "כל הצרפתיות זה חרא מכוניות" נמחקת מידית)
* אין לפרסם מודעות למכירה בפורום, יד2 הוא המקום הראשי היום למכירת כלי רכב וכל דבר אחר, מודעות מכירה ימחקו מהפורום והמפרסם יחסם מכתיבה בפורום.
* הפורום איננו פייסבוק ואיננו WALL שלכם (לדוגמה "תראו מה מצאתי ביוטיוב" היא לא הודעה רלוונטית לפורום ותמחק)
* קיים מאמר המרכז הודעות טכניות ושאלות נפוצות (מכיל "מה זה טורבו","מה זה דאבל קלאץ/עקב אגודל" ועוד) קיים גם האתר www.howstuffworks.com כדי ללמוד איך מנוע עובד, מומלץ.
* שיחות נפש בין שני גולשים ימחקו, יש בתפוז מערכת הודעות אישיות ומספיק תוכנות IM למטרות אלו.
* הודעות ללא כותרת נמחקות, כותרת בשם "כנס","..." וכו נחשבות הודעה ללא כותרת.
***דוגמאות כלליות להודעות שנמחקות אוטומטית:
* באיזה צבעים אפשר להזמין גולף (אנחנו לא יבואנים, אנא פנו לאולם התצוגה הרלוונטי)
* איך עובד מנוע (יש את www.howstuffworks.com הוא באמת מצוין
* האם יש לכם תמונה של סובארו DL 83 (יש GOOGLE בשביל זה
* כמה עולה מאזדה חדשה (יש טלפון בדיוק למטרה הזו, תתקשרו לסוכנות)
* כמה עולה קולט 96 (הפורום איננו תחליף מחירון, יש ברשת את מחירון יד2 ולוי יצחק)

הנהלת הפורום:

אודות הפורום מכוניות

שלום, הגעתם לפורום רכב של תפוז, הפורום מנוהל ע"י DrorZi מאז מאי 2001 ו  The S t i g מאז 2007
הפורום היינו במה פתוחה לכל מי שרוצה להשמיע את דעתו בנושא רכב, להתייעץ או להתלונן ואינו מיועד לאנשים המכורים בלבד, בפורום מספר משתמשים רב המרכזים בתוכם ידע עצום בין אם בנושאים טכניים ובין אם בנושאי נהיגה .חלום הפורום הוא מסלול ברמה בינלאומית בארץ הקודש, כזה שאפשר לשלם ולעלות עליו עם הרכב הפרטי, בינתיים הפורום ילחם בסטיגמות שספורט מוטורי =  ילדים בני 18 מתלהבים שעושים רייסים מי הכי מהיר בקו ישר בכבישים ציבוריים ושכל מי שנוהג מהר הוא חוליגן. על מנת לשמור על אווירה טובה ולשמר את הרמה הגבוהה (מאוד) שאליו הפורום הגיעה הנה תוספות לחוקי הפורום הכללים של תפוז:
 *הנכם מתבקשים לשרשר הודעות הקשורות באותו נושא (לדוגמה, אם יש שאלות בנושא צמיגים ואתם רוצים לשאול על החלפת צמיגים אצלכם ברכב אין צורך לפתוח הודעה חדשה), אם הכנסתם הודעה ראשית ואתם לא מוצאים אותה עשו קודם חיפוש האם היא שורשרה לטרד אחר בדף.
דבר זה נעשה על מנת לאפשר ליותר הודעות להופיע בדף הראשי.
* לכל משתמש הזכות לטרד ראשי אחד בדף, שאלות נוספות גם אם בנושא אחר ישורשרו לטרד הקיים של אותו משתמש
דבר זה נעשה על מנת למנוע הצפת הדף הראשי ע"י משתמש בודד, תאמיני לי, רואים את כל ההודעות שלכם ואם העלתם משהו חדש אנשים יראו ויגיבו
* ובהמשך למשפט האחרון, אנחנו רואים הכל ועונים על מה שאנחנו יכולים ויודעים, הודעות כמו "למה לא עונים לי" / "דחוווווווף"  / "מה? אף אחד לא יודע" לא מדרבנות אותנו לענות ואף להפך, חשוב לזכור כי כולנו פה בשביל ליהנות, על חשבון זמננו הפרטי ובהתנדבות, זו איננה עבודה של אף אחד מאיתנו ואף אחד מאיתנו (כולל מנהלי הפורום!) לא מקבל תמורה פרט להרגשה טובה בעזרה לזולת וניהול דיון פורה.
* יוצא מן הכלל הם משתמשים ירוקים בפורום אשר שילמו כדי להיות מודגשים בצבע זה, משתמשים אלה מגיבים לגופו של נושא אם ברצונם לתרום לדיון (ויש ברשותם ידע רב).
* הודעות "מ-ק-פ-י-ץ" גורמות למחיקת כל הנושא. (יוצא מן הכלל היא הודעות הקפצה על שאלה שלא נענתה ב-כ-ל-ל ועפה לדף השני) ההודעה שלכם לא יותר חשובה מהודעות אחרות בדף וזה מרגיז בדיוק כמו אנשים שנדחפים לראש הפניה במחשבה שהם ממהרים הביתה יותר ממני (או סתם בזים לכל כלל נימוס בסיסי)
* הודעות המכילות קללות מכל סוג המפונות כלפי אדם אחר ימחקו ללא הסבר מהפורום והמשתמש לא יוכל להביע את דעתו יותר בפורום שלנו
* הפורום מבוסס על אנשים בעלי ניסיון רב בתחום ששמחים לשתף בו את כולם ולכן הודעות המשקפות הטעיה (מכוונת או מחוסר ידע מוחלט בנושא) והשמצה ללא פרוט תמחקנה (לדוגמה הודעה "כל הצרפתיות זה חרא מכוניות" נמחקת מידית)
* אין לפרסם מודעות למכירה בפורום, יד2 הוא המקום הראשי היום למכירת כלי רכב וכל דבר אחר, מודעות מכירה ימחקו מהפורום והמפרסם יחסם מכתיבה בפורום.
* הפורום איננו פייסבוק ואיננו WALL שלכם (לדוגמה "תראו מה מצאתי ביוטיוב" היא לא הודעה רלוונטית לפורום ותמחק)
* קיים מאמר המרכז הודעות טכניות ושאלות נפוצות (מכיל "מה זה טורבו","מה זה דאבל קלאץ/עקב אגודל" ועוד) קיים גם האתר www.howstuffworks.com כדי ללמוד איך מנוע עובד, מומלץ.
* שיחות נפש בין שני גולשים ימחקו, יש בתפוז מערכת הודעות אישיות ומספיק תוכנות IM למטרות אלו.
* הודעות ללא כותרת נמחקות, כותרת בשם "כנס","..." וכו נחשבות הודעה ללא כותרת.
***דוגמאות כלליות להודעות שנמחקות אוטומטית:
* באיזה צבעים אפשר להזמין גולף (אנחנו לא יבואנים, אנא פנו לאולם התצוגה הרלוונטי)
* איך עובד מנוע (יש את www.howstuffworks.com הוא באמת מצוין
* האם יש לכם תמונה של סובארו DL 83 (יש GOOGLE בשביל זה
* כמה עולה מאזדה חדשה (יש טלפון בדיוק למטרה הזו, תתקשרו לסוכנות)
* כמה עולה קולט 96 (הפורום איננו תחליף מחירון, יש ברשת את מחירון יד2 ולוי יצחק)
x
הודעה מהנהלת הפורום
גולשים חדשים? אנא קראו את חוקי הפורום ("אודות הפורום והנהלתו" פה מעל)
גולשים חדשים מתבקשים לקרוא את הודעת המנהל על מנת לוודא כי הם מכירים את נהלי הגלישה בפורום
המשך >>

לצפיה ב-' קורולה סטיישן הברידית החדשה - צריכת דלק אמיתית במשאבה'
קורולה סטיישן הברידית החדשה - צריכת דלק אמיתית במשאבה
15/09/2019 | 22:00
66
202
 
לבקשת החברים וכמובטח עוד בדווח הקודם אודות המכונית החדשה של אשתי,
הגיעו בשעה טובה ממצאי צריכת הדלק אשר התקבלו בעת תדלוק הרכב במשאבת
הדלק שבתחנה.
 
זוהי סגירת מעגל המאפשרת בידנו להתרשם, כמה הקורולה סטיישן הברידית
החדשה צורכת בפועל.
 
היום אשתי ציינה שמחוג הדלק עומד על כמעט ריק, משכך בקשני לתדלק
עבורה את הרכב הערב, וכך אכן בצעתי.
 
 
סיכום ממצאים:
א. הרכב נסע על המיכל הנוכחי, סה"כ 896.6 ק"מ (ואם הייתי עושה עוד סבוב 
בכיכר היינו סוגרים 900 עגול )
ב. במשאבה נכנסו 33.225 ליטרים 
הערך המתקבל איפה הוא 27 ק"מ לליטר אמיתי במשאבת הדלק.
 
**נשים לב שבעוד מחשב הרכב מצביע על 28.6 ק"מ לליטר אופטימיים משהו, אנו
רואים כי בינו לבין מה שקבלנו במשאבת הדלק, ישנה סטייה של כ- 5.5%
טיפוסית. זוהי סטיה דומה/זהה למה שקבלנו גם באאוריס ההברידית הקודמת של
אשתי, משמע שטיוטה משתמשים (כנראה) באותה תוכנת מדידה גם בדגם החדש,
מה שהגיוני בהחלט ועושה שכל.
 
ממצא זה מהווה שפור מסדר גודל של כ- 25-30% לעומת ההברידית הקודמת
שלנו - אאוריס סטיישן גם היא. זהו ככל המסתמן השפור שמתקבל פלוס מינוס 
במעבר מדור הברידי 3 לדור הברידי 4 של טויוטה.
 
 
נוכל לעיין בתחתית הפוסט בצילומים הבאים שצרפתי לנוחיותנו:
1. לוח שעונים מבט כולל, המראה לנו על מה עמד מחוג הדלק ויזואלית - כמעט הגיע ל- R.
לפי המחשב אפשר היה לבצע עוד 113 ק"מ עד לסיומו, אז כנראה אם אשתי לא
היתה לחוצה כל כך שאתדלק עוד הערב, היינו מגרדים 1000 ק"מ על המיכל הזה.
יצוין כי נורת ההתראה הכתומה - זו אשר מתריאה לנהג שצריך לתדלק, טרם נדלקה. 
להבנתי היא נדלקת כאשר יש מקום להכניס 36 ליטרים (אנו תדלקנו כאשר זה היה 33)
משמע כי היה מקום לנסוע על עוד כ- 3 לטרים בטרם שהנורה היתה נדלקת.
*ברכב שעושה 27 ק"מ לליטר, היינו אמורים להגיע כדי 980 ק"מ על המונה
(לערך) עד שהנורה היתה נדלקת.
 
2. ניתן לראות את נתוני הממוצע שהמחשב רכב מראה, ואת הצבירה של 896.6 ק"מ
במונה A שלמטה.
 
3. תמונת המשאבה בתחנה שמראה לנו כמה ליטרים נכנסו (והמחיר שהוא 195.70 ש"ח).
 
4. חשבונית מס/קבלה של הרכישה.
 
מכוניות >>
לצפיה ב-'כמה טויוטה שילמו לך כדי לשקר ?'
כמה טויוטה שילמו לך כדי לשקר ?
15/09/2019 | 22:18
2
75
לפי טויוטה עצמה , במבחנים במזג אוויר אופטימלי , בלי מזגן , בלי רדיו , בלי אורות , בלי נוסעים ובלי ציוד , במעבדה הרכב עושה 23.3 קילומטר לליטר,
לפי תקן wltp
אתם נסעתם בישראל עם חמסין, כבישים גרועים, ושאר פרמטרים שמקטינים את הטווח,
מה שעושה אותך גם שקרן וגם שקרן גרוע.
ולכן לפי כל מה שכתבת עד עכשיו עלרכבי טויוטה אתה כנראה עובד שלהם.
מכוניות >>
לצפיה ב-'חבל ומיותר'
חבל ומיותר
15/09/2019 | 23:13
77
 
בהתעלם מגסות הרוח שהפגנת ומתוך עדיין מעט כבוד שרוחש אליך,
הינך מוזמן לבקר בביתי, להציץ תחילה בתעודת עובד מדינה שלי
(הנני עובד חברה ממשלתית)
 
ולאחר מכן לעשות ביחד עימי סבוב על הרכב, ולהתרשם באופן בלתי אמצעי 
מביצועי הדלק שלו. נוכל למלא את המיכל לפני ואחרי, כדי שתיווכח בצורה בלתי
אמצעית.
 
לאחר מכן חזור לפה להתנצל בפניי.
 
נ.ב אני מקווה שהספקת לראות את דווחי צריכת הדלק הפנטסטיים שעשיתי
בשנים 2015-2017 על האוקטביה בנזין רגיל. דווחתי פה גם עליה.
אולי תחשוד שאני גם עובד בצ'מפיון מוטורס.
 
*על הקורולות 2011-2013 בנזין רגיל הצלחנו לעשות לצערי רק 11-12 ק"מ לליטר.
גם עליהן דווחתי פה בפורום בשנים ההן.
מכוניות >>
לצפיה ב-'עוד דבר, אינך בקיא בנתונים של היצרן'
עוד דבר, אינך בקיא בנתונים של היצרן
16/09/2019 | 00:31
61
 
הנה נתוני המדידה לפי התקן שהזכרת לרכב מדגם זה:
 
לנוחיותך ולטובת עיון מהיר של הקוראים, גזרתי מן המסמך את הנתונים - הם 30.3 ק"מ לליטר לפי תקן WLTP :
 
 
 
 
מכוניות >>
לצפיה ב-'קצת חומרים באינטרנט על מערכת דור 4'
קצת חומרים באינטרנט על מערכת דור 4
15/09/2019 | 23:20
3
51
 
שהוצגה לראשונה על הפריוס (דור 4) בשנת 2016. *זו אותה מערכת שיש
גם בקורולה הברידית החדשה ועוד כמה דגמים של טויוטה שהושקו באחרונה
כמו ה CH-r.
 
בחור אחד בהוואי מתעד את המכונית שלו מיום שנרכשה, עת מעלה סרטון מדי
כמה שנים. יפה לראות מה אפשר לבצע בנהיגה נכונה ושמרנית.
הוא מילא טבלה ארוכת טווח שמתעדת סביב השנה. גם הוא מצא סטיה בין
מחשב הרכב לביצועים בפועל במשאבה, שדומה/זהה למה שגם אנחנו חווים
עם שלנו. זוהי סטיה מוכרת בתחום, לא מתרגשים ממנה. מה שמעניין אותנו
הוא בסופו של יום, המשאבה עצמה בתחנה. זה מה שהוא מודד, ומה 
שאנחנו מתיחסים אליו.
 
*יש לו עוד כמה סרטים שהוא מעלה מדי זמן מה עם צבירת הבעלות על הרכב,
שמקושרים מסרטון אחד לאחר ואפשר לצפות ברצף .
 
 
מכוניות >>
לצפיה ב-'הבחור מספק טבלה שנתית שמכילה את כל התדלוקים שלו'
הבחור מספק טבלה שנתית שמכילה את כל התדלוקים שלו
16/09/2019 | 00:21
2
42
 
לקחתי מהסרטון שלו את השקף שמראה את התדלוקים הללו (רצ"ב מטה).
 
בבחינת העמודה (מסומנת באדום בטבלה) שמראה את הצריכה המחושבת לפי
משאבת הדלק (לא זו שמדווח המחשב רכב האופטימי משהו)
 
ניתן להיווכח שהממוצע האמיתי שלו במשאבה, עומד סביבות 70 מייל לגלון.
בתרגום לק"מ לליטר זה יוצא סביבות 30 ק"מ לליטר.
 
זהו ממצא מעניין אודות מה הרכב מאפשר. יש להיות ערים לכך שמדובר בסגנון
נהיגה שמרני המתחשב בתכונות ההברידיות על מנת למקסם את מה שהמערכת מאפשרת בידי הנהג. 
 
לצערי אשתי על מערכת דור 4 מקבילה, בנסיעה על מיכל שלם לא הצליחה טוב
כמותו, אלא רק 27 ק"מ לליטר במשאבה כפי שנוכחנו היום.
זה סביבות 10-15% פחות טוב ממנו - היא למעשה עשתה רק 63 מייל לגלון.
 
יתכן שההבדל בינה אליו נובע, מכך שהתנאים הפקוקים-עירוניים בארץ מטים את
הכף לחובת הנסועה הישראלית, ויתכן גם שהוא נוהג "נכון יותר הברידית" מאשר
אשתי. למרות שהיא נוהגת יחסית לא רע בכלל. לימדתי אותה עוד על ההברידית
הקודמת הכיצד לעבוד נכון עם glide-ים וניצול אפקטיבי של הסוללה החשמלית.
שכן לסגנון נהיגה המותאם פרטנית למערכת ההברידית, ישנה השפעה אקוטית על
התוצאה המתקבלת.
 
לשם המחשה:
חבר שלי על הברידית דור 3 אינו מסוגל לעשות טוב יותר מ- 17 ק"מ לליטר אמיתי
במשאבה, אבל זה בגלל שהוא נוהג עליה כמו ברכב בנזין רגיל. הואו גם נוהג מהר
יותר מאיתנו, מרביץ בשקט 120 קמ"ש בשעה שאנחנו לא עוברים 90-100.
הוא מאיץ חזק - אין לו סבלנות, וגם בולם יחסית חזק ורק לקראת הצומת/רמזור
במקום לבצע glide ארוך. 
אילו היה מקפיד כמונו לנהוג נכון, היה עושה מעל 20... 
 
שכן לשם השוואה אנחנו עשינו בדור 3 (הקודמת של אשתי), 21 ק"מ לליטר אמיתי
במשאבה, וזאת בפרישה ממוצעת על פני השנתיים וחצי שהיא היתה ברשותנו. 
כך שזהו ממצע ארוך טווח ולכן בעל סטיית תקן קטנה. ממצא מהימן.
 
משמה שהחבר - רק בגלל סגנון נהיגתו, מפסיד פה 20% דלק לפח.
בשל סגנון נהיגה שאינו מותאם כאמור למערכת ההברידית כנדרש ואינו מנצל
את תכונותיה.
 
עוד מישהו שאני מכיר עם הברידי דור 4 - שמקבל אותה בליסינג מהעבודה כך שלא
אכפת לו מצריכת הדלק. הוא עושה במחשב רכב 20 ק"מ לליטר עליה, או כנראה
סביבות 19 ק"מ לליטר אמיתי במשאבה (אחרי הפחתה של 5%).
שוב ניתן לראות שזה הכל תלוי בסגנון נהיגה - האם הוא מתחשב ומותאם לנסיעה
על הברידי, או לא. כאן טמון ההבדל הגדול.
מכוניות >>
לצפיה ב-'אצלי המזגן ברכב כל הזמן עובד, האם זה המצב גם אצלה?'
אצלי המזגן ברכב כל הזמן עובד, האם זה המצב גם אצלה?
18/09/2019 | 22:32
1
10
לצפיה ב-'בוודאי'
בוודאי
19/09/2019 | 06:54
24

האם אפשר אחרת בקיץ הישראלי ?
וודא שנוהג במצב eco ושגם המזגן יהיה ב- eco.
הדבר תורם להפחתת הצריכה האנרגטית תמורת פשרה
סבירה בעוצמת הקירור.
מכוניות >>
לצפיה ב-'עוד בחור שלקח לבדיקת צריכת דלק '
עוד בחור שלקח לבדיקת צריכת דלק
15/09/2019 | 23:51
42
 
את הברידי דור 4 בשנת 2016 כשהדור הזה הושק לראשונה.
הוא מבצע אותו בקטע ספציפי שבו הוא בודק ובוחן את כל הרכבים שהוא מעביר
*גלגלו מטה המבחן מודבק שם (לאחר התמונה).
 
הוא הצליח לבצע (על פי המחשב ברכב) 88 מייל לגלון באותו קטע בדיד.
שזה בתרגום לק"מ לליטר יוצא 37 ק"מ לליטר .
 
אני זוכר שאשתי הצליחה בקטע נסיעה בדיד גם היא, מהבית להרצליה פיתוח מקום
עבודתה (GPB הרצליה פיתוח) לעשות דומה למדי למה שהבחור הזה השיג - היא
חילצה 36 ק"מ לליטר במחשב (שתפתי עמכם בשעתו עם קבלת הרכב 
בחודש אוגוסט מי שזוכר ועבר על השרשור). אזי לנוחיות הקורא להלן השרשור המדובר:
 
נכון יהיה לבצע הפחתה של 5-6% מערך המדווח במחשב, לפי הסטיה שאני מכיר בדגמים הללו, הן מנסיוני על הקודמת שהיתה לנו, והן ממה שרואים קורה גם בנוכחית.
כך שזה יותר לכוון 34 ק"מ לליטר אמיתי שהיא השיגה באותו "קטע נסיעה בדיד", ולא 36.
תזכורת מהמדידה במחשב מאותו בוקר - מדובר בקטע נסיעה באורך 23 ק"מ
מביתנו שבמושב להרצליה פיתוח
**תמונה מטה שאשתי צילמה והעבירה לי בווטסאפ, אפילו היא התלהבה.
 
ללא ספק עוזר שהנסיעה היא מחד - אינה בכביש פתוח על 100 קמ"ש רציפים,
ומאידך אינה זחילה בפקק עומד. אלא יותר דומה ל- glide שנע ונד בין 30-60
קמ"ש טיפוסי,  בשעות הבוקר העמוסות משהו בקטע כביש החוף. 
במצב דפוס נסיעה שכזה, המערכת ההברידית ממוקסמת למלוא הפוטנציאל שלה 
ומאפשרת לרכב לנסוע מרחקים ארוכים למדי על מצבר בלבד. הסרטון מטה של
הבחור, מדגים זאת גם.
 
 
מכוניות >>
לצפיה ב-'אתם כמראה נוהגים מאוד מאוד עדין'
אתם כמראה נוהגים מאוד מאוד עדין
16/09/2019 | 07:44
51
56
עם האוריס סטיישן הקודמת אצלי נהג שנוסע בעיקר בין עירוני שרובו לא עמוס מגיע לסביבות ה 15.5-16 קילומטר לליטר.
מכוניות >>
לצפיה ב-'אכן'
אכן
16/09/2019 | 08:12
50
63

מודים באשמת נהיגה שעושה פקקים בכביש החוף ומעודדת
צפירות מאחור בשל יציאה איטית וגמלונית ברמזור ירוק.
אך לסגנון הזה ישנה תמורה נאותה בשמירה על הסביבה
ובחסכון לכיס, אלו מבחינתנו מצדיקים זאת.

מכוניות >>
לצפיה ב-'זה שיקול בהחלט לגיטימי אבל חשוב להבהיר אותו'
זה שיקול בהחלט לגיטימי אבל חשוב להבהיר אותו
16/09/2019 | 08:21
1
49
פשוט אנשים יראו את השרשור, יקבלו החלטות לפיו ואחר כך יבואו בטענות.
 
אני הצלחתי להוציא יותר מ 16 קילומטר לליטר משברולט מאליבו אבל הצלחתי להוציא ממנה גם 6 קילומטר לליטר. סכנון הנהיגה מאוד משמעותי.
מכוניות >>
לצפיה ב-'ידוע שסגנון נהיגה מאד משמעותי ומשפיע'
ידוע שסגנון נהיגה מאד משמעותי ומשפיע
16/09/2019 | 16:20
44
 
ידוע שסגנון נהיגה מאד משמעותי ומשפיע על צריכת הדלק של מכונית הנה אצלך היחס בין 6 ל- 16 הוא פי שתיים וחצי וזה המון.גם מנסיון שלי זה ככה ברכבים שהיו לי במיוחד ברכבים חזקים ובטח שמוגדשים בהם קל מאד לצרוך הרבה דלק עם לוחצים חזק.התצפיות שקומרד אהרון מדווח כאן בהברידי שלהם גם החדשה וגם הישנה מוכרות לי מחבר פנאט על הברידיות ואינן מפתיעות אף אחד או מיוחדות בצורה כלשהי.זה טיפוס של חובבים לגאנר,כשאתה נתקל בכאלו זה בדרך כלל מלווה בביצועים על הצד היותר מרשים של המפה.אנשים עם הברידי פרטי שלהם עושים תוצאות טובות ומרשימות מן הסתם יותר ממי שמקבלים את הרכב בלסינג,דבר שהוא מובן.כנראה שזה מאד תלוי במי משלם על הדלק, כשזה מהכיס שלך אתה נוהג חסכני הרבה יותר מאשר כשזה מהכיס של המעסיק 
מכוניות >>
לצפיה ב-'בקיצור חיסכון על חשבון בטיחות - ראוי לשבח'
בקיצור חיסכון על חשבון בטיחות - ראוי לשבח
16/09/2019 | 14:20
5
21
לצפיה ב-'למה דווקא על חשבון בטיחות? נהיגה רגועה היא בטוחה יותר'
למה דווקא על חשבון בטיחות? נהיגה רגועה היא בטוחה יותר
20/09/2019 | 23:18
4
19
(כמובן שלא בצורה שמפריעה לתנועה)
מכוניות >>
לצפיה ב-' נכון אבל לא כשהנהג מגדיר שהוא מפריע לתנועה'
נכון אבל לא כשהנהג מגדיר שהוא מפריע לתנועה
22/09/2019 | 09:47
3
16
"מודים באשמת נהיגה שעושה פקקים בכביש החוף"
מכוניות >>
לצפיה ב-'הוא התכוון בהלצה - פרשת זאת פשט'
הוא התכוון בהלצה - פרשת זאת פשט
22/09/2019 | 16:57
2
14
לצפיה ב-'אפשר בבקשה להפסיק להשתמש בשני שמות על ידי אותו משתמש '
אפשר בבקשה להפסיק להשתמש בשני שמות על ידי אותו משתמש
22/09/2019 | 18:32
1
21
מליצים כמוהו כולנו פוגשים על הכביש המהיר יום יום נוסעים לאט מהתנועה כי זה מתאים להם - הם מסכנים את כולם
לא ממליץ בשום אופן להתפרע ולהחליף נתיבים בסיטונות
אבל בן לנסוע 80-90 בכביש שכולם נוסעים בו 100-110 לבן להתפרע יש טווח גדול
ההבדל הקטן הזה של 10-20 קמ"ש יוצר תזזיתיות מרובה דווקא אצל כאילו שלא אוהבים זאת ורק רוצים לנסוע באופן חלק וזורם.
ואם מישהו מהקוראים יבין זאת דיינו - ממך כפול הניקים אני לא מצפה להתחשבות ביתר משתמשי הדרך
מכוניות >>
לצפיה ב-'למי אתה כותב?'
למי אתה כותב?
24/09/2019 | 14:55
19
למי אתה כותב? אני זה אני לא מכיר מישהו אחר ולא משתמש ביוזר של אחר.אם אתה מתכוון למישהו אחר ולא אלי אז תפנה את השאלה שלך לאדם הנכון.לגבי השאלות שלך מה אתה שואל אותי בכלל תשאל את מי שאתה מתכוון אליו.אני כבר שנים לא נוהג בכבישים באמצע השבוע לא בתשיעים ולא באף מהירות פקק אחרת.לא מסוגל ולא סובל את זה הגיע לי כדי כדי בריאות ממש.מה שאני מבין מהפוסטים הוא שהמרובע הירוק היה כנראה סרקסטי ושלך אין חוש הומור בגרוש כנראה קצת בוק אתה ומחוסר הבנה של מרובע בעצמך פיתחת דיון ענק ושלם על כלום ברבוע.נסיתי לעזור לך זה הכל ואתה עושה רושם רק עוד יותר מבולבל עם עצמך
מכוניות >>
לצפיה ב-'עיקר החיסכן בדלק נובע מכך שהמנוע בנזין לא עובד '
עיקר החיסכן בדלק נובע מכך שהמנוע בנזין לא עובד
17/09/2019 | 11:15
41
55
בעת זינוק מהמקום באיטיות . במכונית לא היברידית בזבוז הדלק הוא בהתחלת הנסיעה . בהמשך הנסיעה אין הבדל גדול בצריכת הדלק בין נסיעה אגרסיבית למתונה . 
 
מכוניות >>
לצפיה ב-'לא נכון'
לא נכון
17/09/2019 | 12:50
21
לצפיה ב-'נדבחי החסכון'
נדבחי החסכון
17/09/2019 | 19:01
39
52
 
בטכנולוגיה ההברידית הכוללת את כל הסעיפים, החסכון מתקבל מכמה וכמה רכיבים
המתחברים יחדיו למכלול שלם.
 
נעבור על העיקריים שלהם:
 
1. מנוע בערה פנימית נציל מאד, למעשה הנציל ביותר בתעשיה, המאפשר נצילות
תרמית של עד 40% (בדור הרביעי).
*לשם השוואה בדור השלישי זה עמד על 38.5% 
הנצילות התרמית מושגת בכמה טכניקות שאחת מהן היא מחזור אטקינסון, אך
נוספו מסביב לבסיס הזה, שלל שיטות מודרניות של העשור האחרון אשר מאפשרות
לקחת את התוצאה לקצה. 
 
2. הפחתה במשקל הרכב - בדור הרביעי הצליחו לגרד כ- 10% מסה אל מול הדור
השלישי וזאת באמצעות מעבר לשיטת יצור מרכב חדישה המכונה (במקרה של
טויוטה TNGA) שאחת מתכונותיה הרלוונטיות היא שמוש נרחב בפלדות קלות
משקל מהדור המודרני. כמובן שמתקבל חסכון מאד וקטורים נוספים חוץ מהפלדות.
לשם השוואה ההאוריס סטיישן הברידית דור 3 שקלה 1430 ק"מ, לעומת הקורולה
סטיישן החדשה מדור 4 ששוקלת רק 1290 ק"ג . זוהי הפחת משמעותית של
כ- 10% במסת הרכב, אשר מתורגמת לסדר גודל גס של כ- 6% בחסכון בדלק.
זה המון.
 
3. שיפור אירודינאמי - בדור הרביעי המשיכו בהורדה אבולוציונית טיפוסית במקדם
הגרר של הרכב, שניחן בכל מיני מרכיבים בכללם סנפירים מוזרים וזיזים שנכנסו
במקומות רבים יחסית למקובל, דיפון כמעט מלא לגמרי של תחתית המרכב (אותה
ניתן לראות כאשר מתכופפים תחת לרכב או כאשר הרכב מורם על ליפט), הורדת
גובה הרכב והקטנת מרווח הגחון. ספוילר קדמי מאד נמוך (מתחת לתקן) המלווה
באזהרה שלא לחנות את הרכב עם הפרונט לכוון מדרכה, משום שהפרונט נמוך ממנה !
אגב זוהי מגבלה קשה שמפריע בחניות ובמעבר מעל פסי האטה, אותם יש לקחת
מאד לאט ובזהירות.  עד כה זו נקודת החולשה (היחידה לבנתיים) שמצאתי ברכב
והיא משמעותית מבחינה פרקטית. לכן מי שקונה שיהיה מודה לכך וזהיר אחרת
הנזק לטמבון הקדמי יבוא והוא יעלה הון לתיקון/החלפה. אותה הבעיה גם בדיפון כל
תחתית המרכב, זה מבוצע באמצעות פלסטיקים. מי שלא יזהר ויגרד בכביש 
שאינו סלול (כדוגמת שבילים) את תחתית המרכב, ישאיר שם כמה פלסטיקים 
שבורים שהחלפתם הון עתק גם היא.
 
4. הפחתת התנגדות בכל רכיבי המיסבים, ממסרה, ובכל רכיב שמתנגד לגלגול
המכני של רכיבי ההנעה. ברכב הברידי הצליחו לייצר הפחתות בטכנולגיית
המיסבים והשמנים שעובדים עימם. בכלל זה גם שמן מנוע חדיש בצמיגות 0-16w
על מנת להקל את ההתנגדות התרמודינאמית על משאבת השמן עד כמה שניתן.
 
5. מזגן חשמלי שאינו מונע רצועת מכלולים, מסוג מדחס ומערכת מכלולים מקיפה
שתוכננו בהקפדה יתרה לנצילות אנרגטית. המזגנים בדור הרביעי נצילים אנרגטית
עוד יותר מקודמיהם והם נחשבים לנצילים משמעותית יותר לעומת מזגנים
מסורתיים מונעי רצועת מכלולים מגומי במנוע בנזין מסורתי.
 
6. העדר רצועת מכלולים שמניעה ברכב מסורתי את האלטרנטור, משאבת המים,
מדחס המזגן, לעיתים גם משאבה הידראולית של הגה הכח (שכבר די נעלם מהשוק
כיום בכלל הרכבים). העברת כל המכלולים הללו בהברידי לחשמליים באופן 
מלא. זהו אלמנט שמקטין את ההתנגדות למנוע הבנזין ולמעשה מפעיל את
הרכיבים הללו חשמלית, רק בהתאם לצורך, ורק כמה שצריך ולא מעבר. אלמנט 
שתורם את חלקו בחסכון האנרגטי.
 
7. כל נורות הרכב בדור הרביעי הן LED, אין יותר נורות סליל להט. האמור תורם
לא רק לאמינות הנורות שעתה הן (תאורטית) לכל אורך חיי הרכב, אלא, תורם
להפחתה בצריכה החשמל ויצירת החום שלה. עימה שפור בנצילות האנרגטית הכוללת של הרכב.
 
8. צמיגים ירוקים בעלי התנגדות מופחתת לגלגול, המספקים סביבות 1-2% חסכון
דלק נוסף לעומת צמיגים שאינם ירוקים. נוסך על כך לחצי ניפוח גבוהים מהרגיל
שתורמים עוד כ- 1% לעומת לחצים מתונים יותר שיש ברכב רגיל.
 
9. גולת הכותרת והיא מערכת ההנעה החשמלית שמתבצעת באמצעות תמסורת
מונעת מנוע חשמלי, מצבר, ממיר מתחים, ומחשב משוכלל בעל תוכנת ניהול 
מורכבת במיוחד, אולי המורכבת ביותר שיש בתעשיית הרכב המסחרית כיום. 
כמות שורות הקוד שיש בה והחוכמה שהוכנסה באלגוריתם המשתפר מדור לדור
הגיע לאומנות של ממש בדור האחרון.
המערכת מאפשרת שלא להשתמש במנוע הבנזין כמה שרק ניתן, ובנהיגה 
נכונה מגיעים אף מעל 50% עבודה על חשמל שמגיע מהמצבר כאשר מנוע הבנזין
כבוי. ניתן להתרשם בסרטון שהבאתי קודם יותר בשרשור, הכיצד המציג של
הסרטון מראה לצופים את הדווח ממחשב הרכב שלו, אשר מצביע על שמוש של
57% סה"כ בנסועה שלו באנרגיה חשמלית מהמצבר. זו החוכמה הגדולה
שמאפשרת לו להגיע לצריכת דלק כה נמוכה כפי שהוא השיג, סביבות 70 מייל
לגלון בממוצע סביב השנה. משמעותם בתרגום שלנו הוא 30 ק"מ לליטר.
זה מה שהמציג בסרטון מודד במשאבת הדלק כן, מה שנקרא אמיתי לחלוטין.
בעניין זה, בדור הרביעי הצליחו להשיג שפור נוסף משמעותי על פני דור 3,
באמצעות מנוע חשמלי וגנרטור נצילים יותר, ובנוסף החלפת השמוש בשרשרת
הנעה בממסרה, להנעה של גלגלי שיניים בצימוד ישיר. שני אלו תרמו לא מעט
לתוצאה האנרגטית וגם על הדרך הגדילו את האמינות של המכלול.
 
 
האם ניתן לשפר עוד ?
בוודאי שניתן, אם כי השפורים הולכים ונעשים קשים יותר להשגה.
המקום העיקרי שבו ניתן להתקדם עוד הוא במערכת המצבר, ככל שיצליחו לרתום
מצברים חזקים יותר שמאחסנים יותר חשמל, כך יוכלו לשפר את תמהיל האחוז
שבו הרכב נוסע על חשמל מהסוללה ולא על בנזין. אלמנט שיפחית משמעותית את
צריכת הדלק. אני תקווה שבדור החמישי (שמתוכנן לצאת לשוק סביבות 2022)
יצליחו להשיג עוד 10-20% שפור מעל הדור הרביעי. מטרה ואתגר לא פשוטים
כלל ועיקר, אך אם טכנולוגיית הסוללות תתקדם משמעותית עד אז, הדבר יהיה בר השגה.
הנה רק בדור הרביעי בזכות מעבר ממצבר metal-hydrid למצבר ליתון איון מדור
חדש, הצליחו לשפר המון (המצבר לבדו כנראה תורם מחצית מן השפור שהושג).
 
בסיכומו של דבר ניתן להבין שרתימת מגוון רחב של טכניקות, מרכיבים שונים
ומדיסיפלינות מגוונות, מצטברים יחדיו לכדי מכונה אחת משומנת היטב של נצילות
אנרגטית, וכך מושגת התוצאה המשמעותית.
אנו כבר בדור רביעי בתחום שהתחיל את חייו אי שם לפני 22 שנים בשנת 1997.
ההברידית הראשונה היתה אמנם חסכוניים יותר מרכב בנזין מסורתי, אבל
הדור האחרון לקח אותה לרמות גבוהות יותר משמעותית, וכאמור היד עוד
פתוחה להמשך התקדמות.
 
ישנן טכנולגיות סוללה חדשות שצפויות לצאת לשוק בעשור הקרוב, ישנם חומרים
מתקמדים ככלל מבוססי קרבון שיאפשרו בתורם להפחית משמעותית את מסת 
הרכב, ועוד... 
לא אתפלא אם בעוד כעשור נוכל לראות שפור מסדר גודל 30-50% נוספים ,
באם ישכילו ויצליחו לממש את כל הפוטנציאל שהטכנולגיות והחומרים העתידיים
יאפשרו בידי התעשיה והמפתחים. חלקם כבר קיימים כיום בתחום התעופה והחלל,
כך שהם ידועים. הם ללא ספק יגיעו אט אט גם לתעשיית הרכב כאשר מחיריהם 
ירדו כמקובל בכל תחום טכנולוגי.
מכוניות >>
לצפיה ב-'אתה מדבר יפה על הטכנולוגיה , אני דיברתי על הנהג '
אתה מדבר יפה על הטכנולוגיה , אני דיברתי על הנהג
17/09/2019 | 21:13
1
43
זינוק מהמקום באגרסיביות לעומת זינוק מהמקום באיטיות 
ברכב היברידי זה משמעותי .
מכוניות >>
לצפיה ב-'נראה שזה די ברור'
נראה שזה די ברור
18/09/2019 | 13:31
33
 
נראה שזה די ברור.אהרון מנה את האמצעים הטכניים שמובילים לחסכון וכולנו חובבים מוטוריים מכירים מקרוב עד כמה לסגנון הנהיגה יש משמעות גדולה על התוצאה.זה נכון ברכבים חזקים בעיקר מוגדשים וגם ברכבים מהקיצון השני מבוססי טכנולוגיה הבירדית.יצא לי כבר לראות תוצאות של נהגים על הברידי בשפיל העליון וגם כאלו שמשיגים תוצאות שגורמות להברידי להראות עלוב בצורה יוצאת דופן.אני מכיר חבר עם הברידי פרטי בחור סגפן שדומה למה שאהרון מציג תוצאתית וגם חבר אחר עם הברידי בליסינג אחד חובב נהיגה ספורטיבית שהדלק לא על חשבונו אלא על חשבון המעסיק והוא משיג על ההברידי שלו תוצאות עלובות לשמצה,בערך חצי ממה שיוצא לחבר השני.הוא מספר שעל ההברידי שלו 12 ק"מ לליטר זה הנורמה.הסגפן מדבר על הטווחים שאהרון מזכיר.אז מי צודק פה? שניהם צודקים כי כל אחד נוהג בצורה אחרת לחלוטין ופה טמון ההבדל.טכנולוגיה לבדה כמו שאמרת לא מספיקה.צריכים גם להפעיל אותה ולהשתמש בה נבון.נראה לי בשלב הזה יש תמימות דעים בין כולנו.
מכוניות >>
לצפיה ב-'פספסת לגמרי - אבל ככה זה כשחסכון זה מהות הכל'
פספסת לגמרי - אבל ככה זה כשחסכון זה מהות הכל
<< ההודעה הנוכחית
18/09/2019 | 09:06
35
41
יתרונות ההיבריד נהדרים אבל לא מצדיקים נסיעה כמו שתארת:
 
"מודים באשמת נהיגה שעושה פקקים בכביש החוף"
 
נסיעה כזו היא אחלה במדינה סקנדינבית שבא שאר משתמשי הדרך סובלניים אבל במדינת ישראל נסיעה כזו גורמת לנהגים אחרים לנהוג בפזיזות ולבצע עקיפות והדחקויות שמסכנות את שאר משתמשי הדרך.
אתה מתאר את הנהג שזוחל ב 90 בכביש החוף בשעה שהתנועה זורמת ב 110 ולא מבין את שני המטומטמים שהתנגשו  מאחוריו - הוא בסה"כ נסע במהירות המותרת - איך הייתה פרסומת פעם תהיה חכם ולא צודק פה זה תהיה חכם ולא חסכן.
חוץ מזה שאם איכות הסביבה בראש מעיינך אתה חסכת דלק אבל בפקק שיצרת גרמת לביזבוז דלק עודף אצל מאות מכוניות נוספות.
מכוניות >>
לצפיה ב-'סלח לנו '
סלח לנו
18/09/2019 | 13:20
33
42
 
אבל אתה כותב הבלים של טירון.המהירות המותרת היא 90 זו המהירות שיש לנהוג לפיה.מי שנוהג 110 בכביש של 90 הוא זה שמסכן את עצמו ואת שותפיו לדרך.הנסיון הסטטיסטי במשרד התחבורה ואצל המקבילה לו מעבר לים מצאו שמי שנוסע לאט מאיץ במתינות בולם ברכות כל התכונות שמאפשרות משך זמן ארוך לתגובות חרום במקרה של הפתעה בכביש,הוא זה שנהנה מרמת בטיחות עדיפה מעל פני מי שממהר ונוהג בפזיזות.בדבריו של החסכן ההברידי מתקיים שילוב נהיגה בוגרת שכלתנית שמקנה לא רק חסכון ניכר בדלק ושמירת איכות הסביבה, אלא בנוסף תרומה משמעותית לבטיחות ובתנאי שהוא שומר על ימין הדרך כנדרש ומאפשר לאחרים **שבוחרים לעבור על החוק** לעקוף אותו בנתיב השמאלי.
מכוניות >>
לצפיה ב-'מתי נסעת פעם אחרונה בכביש החוף בשעות פנויות יחסית ב 90?'
מתי נסעת פעם אחרונה בכביש החוף בשעות פנויות יחסית ב 90?
18/09/2019 | 13:50
27
43
לא הפריע לך ונראה לך סביר שנוצר פקק מאחוריך וכמעט כולם עוקפים אותך?
וזה נראה לך יותר בטוח?
תיאורתית זה אתה צודק אבל מעשית אתה טועה
 
ולהיכנס עם יוזר חדש שיצרת כדי לתמוך בעצמך זה לא מכובד 
מכוניות >>
לצפיה ב-'בכביש החוף היום כבר לא ניתן לנסוע 90'
בכביש החוף היום כבר לא ניתן לנסוע 90
18/09/2019 | 16:04
9
45
בכביש החוף היום כבר לא ניתן ליסוע 90 ברוב שעות היום אז אתה דן בתאוריה לא רלוונטית בכלל.אני עובד רכבת ונוסע ברכבת לכל מקום שצריך במסגרת עבודה.אין לי סבלנות לפקקים שיש היום בכבישים. כאילו למי יש.כשכבר יוצא לי לנהוג זה רק בסופי שבוע במהירות שלא אזכיר אותה באינטרנט.משמע אני לא נוסע ב 90.אבל זה לא קשור למהירות נכונה בתאוריה ליסוע בה.אם החוק מדבר על 90 אז זו **המהירות הנכונה**.מי שמסכן את עצמו ואת האחרים זה מי שלא נוסע במהירות הזו ויוצא חריג מקצב הזרימה הנכונה על הכביש.השאלה אם אתה בדיון תאוריה או בדיון מעשי.לי זה נראה יותר שאתה בדיון העליבו אותי
מכוניות >>
לצפיה ב-'עובדתית, זה פשוט לא נכון. וזה מגובה במחקרים'
עובדתית, זה פשוט לא נכון. וזה מגובה במחקרים
18/09/2019 | 16:40
7
37
יש מהירות חוקית ויש "מהירות טבעית" שבה אנשים נוטים לנסוע בהתאם לרכב ונתוני הכביש. כאשר המחוקק עובד כמו שצריך, המהירויות האלו קרובות, כאשר הוא לא - אז הן לא...
כביש 1 הוא דוגמא נהדרת - שנים התעקשה המשטרה על 90 קמ"ש משיקולי" בטיחות", והשקיעה מאמצים כבדים בלהעניש נהגים שנסעו 110 - וכמעט כולם נסעו 110. עד שהמשטרה נשברה והעלתה את המהירות המותרת ל-110, והיום כולם נוסעים כחוק...
מכוניות >>
לצפיה ב-'אגב, הטענה היא ש 90 קמ"ש היא המהירות הכי חסכנית (ברכב'
אגב, הטענה היא ש 90 קמ"ש היא המהירות הכי חסכנית (ברכב
21/09/2019 | 14:21
6
25
מהסוג הישן - לפני ההיברידי). 
לא יודע מה לגבי הרכב ההיברידי
מכוניות >>
לצפיה ב-'מכיר את הטענה, אבל אני בספק אם יכול להיות שבכל המכוניות'
מכיר את הטענה, אבל אני בספק אם יכול להיות שבכל המכוניות
21/09/2019 | 15:55
2
19
ללא הבדל דת, נפח מנוע, הספק, תכנון אירודינמי, תיבת הילוכים וגזע המהירות האידיאלית זהה. פשוט לא סביר.
בדקתי פעם את העניין ברכב ספציפי (הונדה סיוויק סדאן 2015, אם אני זוכר נכון את השנתון. הדור הראשון עם מנוע ה-1800) ולפי מחשב הדרך ב-80 קמ"ש צריכת הדלק היתה נמוכה יותר מאשר ב-90.
מכוניות >>
לצפיה ב-'לדעתי זה תלוי בתיבת ההילוכים וגם במקדם הגרר (התנגדות האויר)'
לדעתי זה תלוי בתיבת ההילוכים וגם במקדם הגרר (התנגדות האויר)
21/09/2019 | 15:58
1
16
של הרכב
מכוניות >>
לצפיה ב-'אני מניח שגם מאפייני המנוע משפיעים, ובטח גם לגורמים נוספים '
אני מניח שגם מאפייני המנוע משפיעים, ובטח גם לגורמים נוספים
21/09/2019 | 16:03
14
יש משקל, למשל מידת וסוג הצמיגים.
אבל נראה לי שה"90 קמ"ש היא המהירות הכי חסכונית" היא אחת מהאמירות הללו שכולם חוזרים עליהן בלי שמישהו יודע מאיפה הן צצו.
מכוניות >>
לצפיה ב-'זה ממש לא נכון. 80 יותר חסכונית'
זה ממש לא נכון. 80 יותר חסכונית
22/09/2019 | 11:58
2
19
ו-70 עוד יותר. תנסה.
תיאורטית ככל שהמהירות נמוכה יותר ככה הנסיעה חסכונית יותר. זה בגלל שמקדם הגרר עם האוויר גדל ביחס למהירות בריבוע (או אפילו בחזקה שלישית, לא זוכר).
מעשית מתחת למהירות מסוימת המנוע כבר עובד קרוב לסיבובי סרק, והגיר מוריד הילוכים, ככה שהנסיעה נעשית פחות יעילה. כך שהמהירות החסכונית היא זו שמאפשרת נסיעה בהילוך הכי גבוה וכשהמנוע עובד בסיבובים יעילים למדי. זה יכול להיות בין 50 ל-70 קמ"ש, אולי אפילו פחות, תלוי ברכב.
מכוניות >>
לצפיה ב-'בין 50-70 אתה לא משתמש בהילוך החסכוני, אז אני לא בטוח שאתה'
בין 50-70 אתה לא משתמש בהילוך החסכוני, אז אני לא בטוח שאתה
22/09/2019 | 16:33
1
19
לצפיה ב-'היום בהרבה מכוניות בשישים אתה כבר בשישי... לפעמים זה ממש '
היום בהרבה מכוניות בשישים אתה כבר בשישי... לפעמים זה ממש
22/09/2019 | 21:46
15
הזוי. אתה על שלושים, בעליה בעיר והמחשב ממליץ לך לעלות להילוך רביעי.
מכוניות >>
לצפיה ב-'אתמול לאחרונה עשיתי את חיפה תל אביב וחזרה ו 90 '
אתמול לאחרונה עשיתי את חיפה תל אביב וחזרה ו 90
18/09/2019 | 17:23
39
בקטעים שרשום 90 זה מרשם לשטויות של כל הסביבה
וכמו שאניגו רשם 110 בקטעים של 110 מסתדר
והקטע של חלק 90 חלק 100 וחלק 110 באותו כביש בלי שיש הבדל אמיתי בכביש זה בכלל שטות כמו לפני ואחרי עתלית או ההורדה ל 90 ליד זיכרון מי שמעט ל 90 יוצר עומס דמי חסר הגיון
ומי שמשתמש בשם משתמש דמי זה לא אני אז תמשיך לחפש תירוצים ולחסוך
מכוניות >>
לצפיה ב-'כביש עמוס , לא ניתן לנסוע מהר בחצי יממה .'
כביש עמוס , לא ניתן לנסוע מהר בחצי יממה .
18/09/2019 | 18:47
16
13
לצפיה ב-'משמע בחצי השני אפשר... '
משמע בחצי השני אפשר...
19/09/2019 | 19:53
15
9
לצפיה ב-'כן בלילה , '
כן בלילה ,
20/09/2019 | 01:22
14
8
לצפיה ב-'גם טוב... כמובן שאפשר בעוד הרבה '
גם טוב... כמובן שאפשר בעוד הרבה
20/09/2019 | 08:15
13
18
שעות בהרבה קטעים של הכביש הזה, אבל גם אם אפשר רק בלילה זה עדיין מספיק כדי שהדיון יהיה רלוונטי וההערה שלך על זה שהכביש עמוס לחסרת משמעות.
מכוניות >>
לצפיה ב-'חכמולוג , כאשר הכביש פנוי אין משמעות להפרשי מהירות '
חכמולוג , כאשר הכביש פנוי אין משמעות להפרשי מהירות
20/09/2019 | 10:40
12
19
בין מכוניות . אז מספיק עם ההגיון הפרבולי שלך .
מכוניות >>
לצפיה ב-'אז מבחינתך יש רק שני מצבים - פקוק'
אז מבחינתך יש רק שני מצבים - פקוק
20/09/2019 | 17:30
11
17
ברמה שאי אפשר לנסוע מהר וריק?
מעניין...
מכוניות >>
לצפיה ב-'מחיפה ועד אשדוד עמוס כך שאי אפשר לנסוע מהר '
מחיפה ועד אשדוד עמוס כך שאי אפשר לנסוע מהר
21/09/2019 | 09:11
10
15
בהרבה מקרים יש גם פקקים  .  נסעתי שם הרבה בשנת 2002 
היום המצב יותר חמור למרות כביש 6 . 
מכוניות >>
לצפיה ב-'ושוב, שטויות. כרגיל אצלך...'
ושוב, שטויות. כרגיל אצלך...
21/09/2019 | 16:06
8
14
יצא לי לנסוע בכביש החוף (שמגיע רק עד תל אביב, אחר כך זה כביש 4. סתם שתדע) קצת יותר לאחרונה מאשר לפני 17 שנים, ובהרבה מאוד מהמקרים לא היתה שום בעיה לנסוע יותר מ-90 קמ"ש, אבל היו מספיק כלי רכב כדי שדבילים שמתעקשים לנסוע 90 (ומשום מה לא בנתיב הימני) יפריעו לזרימת התנועה.
מכוניות >>
לצפיה ב-'השטויות אינן אצלו - הן אצלך'
השטויות אינן אצלו - הן אצלך
21/09/2019 | 18:28
1
24
לצפיה ב-'וואלה? אני מבין שאתה מצטרף לטענה שלו שכביש החוף מגיע עד '
וואלה? אני מבין שאתה מצטרף לטענה שלו שכביש החוף מגיע עד
21/09/2019 | 21:55
13
אשדוד?
ושכביש יכול להיות או ריק ברמה כזה שלא יכולות להיווצר הפרעות לתנועה או שאי אפשר לנסוע יותר מ-90?
אני רק רוצה להיות בטוח לגבי כוונתך, לאור ההודעה הכה מפורטת שלך...
מכוניות >>
לצפיה ב-'אני מכיר דבילים יותר גדולים , אלו שחושבים שאם הם נוסעים מהר '
אני מכיר דבילים יותר גדולים , אלו שחושבים שאם הם נוסעים מהר
21/09/2019 | 21:14
5
24
ומזגזגים ומסכנים נוסעי דרך אחרים הם יגיעו יותר מהר מאשר 2 דקות מחיפה לתל אביב .
 
ברור שכביש 1 עמוס פחות היום מאשר לפני 17 שנה , הרי כל שנה יורדים מהכביש 200000 מכוניות .
מכוניות >>
לצפיה ב-'ועכשיו עברנו לכביש 1? יש סיבה לדילוגים הגאוגרפיים הללו או '
ועכשיו עברנו לכביש 1? יש סיבה לדילוגים הגאוגרפיים הללו או
21/09/2019 | 21:57
4
13
שפשוט אין לך מושג מה מספרי הכבישים? אני פשוט מנסה לברר אם אני אמור לענות לך לגבי כביש 1, שעליו אני נוסע כמעט כל יום, או לגבי כביש החוף שעליו אני נוסע פעם בחודש לפחות - ובשניהם תמיד יש קטעים שבהם נוסעים יותר ממאה קמ"ש (בכביש 1, בחלק משער הגיא עד איילון, המהירות החוקית היא 110 קמ"ש, אגב. רק לידיעה).
מכוניות >>
לצפיה ב-'כביש החוף היה צריך להיות מספר 1 , כאילו לא הבנת '
כביש החוף היה צריך להיות מספר 1 , כאילו לא הבנת
22/09/2019 | 00:25
3
15
שאני מדבר על כביש 4 .
מכוניות >>
לצפיה ב-'אני כבר מבולבל - אתה מדבר על כביש 1, כביש החוף או כביש 4?!'
אני כבר מבולבל - אתה מדבר על כביש 1, כביש החוף או כביש 4?!
22/09/2019 | 21:46
2
5
לצפיה ב-'על כביש 4 , בטעות קראתי לו כביש 1 '
על כביש 4 , בטעות קראתי לו כביש 1
23/09/2019 | 17:00
1
5
לצפיה ב-'אבל דיברנו על כביש החוף, שהוא כביש מס' 2... '
אבל דיברנו על כביש החוף, שהוא כביש מס' 2...
24/09/2019 | 23:53
10
לא שזה באמת משנה - על כביש 1, 2 וגם 4, ברוב היום, בחלקים גדולים מהכביש, התנועה זורמת במהירות גבוהה מ-90 קמ"ש. כך שהטענה שלך שבמילא אי אפשר לנסוע יותר מ-90 היא לא נכונה עובדתית. לא ענין לדעה או ויכוח - פשוט עובדות.
מכוניות >>
לצפיה ב-'יוצא לי לא מעט לנסוע מתל אביב לאשקלון '
יוצא לי לא מעט לנסוע מתל אביב לאשקלון
22/09/2019 | 07:55
16
בשיא העומס (16.00 עד 18.00) ובקטע ממחלף חולות ועד לעבודות במחלף אשדוד התנועה זורמת ב 110 כשניתן בכלות בלי להשתולל לעלות גם ל 130 בחלקים לא קצרים.
מכוניות >>
לצפיה ב-'איבדת אותי במשפט שטען שיש ניסיון סטטיסטי '
איבדת אותי במשפט שטען שיש ניסיון סטטיסטי
18/09/2019 | 14:14
4
28
שנאסף במשרד התחבורה (אגב, אוספים מידע סטטיסטי, לא ניסיון).
מהיכרות עמוקה מדי עם האופן בו משרד התחבורה מתנהל באופן כללי, בתחום הבטיחות בדרכים בפרט, לא נאסף שם שום מידע סטטיסטי בעל משמעות.
מכוניות >>
לצפיה ב-'הקשר שלך למשרד התחבורה רופף'
הקשר שלך למשרד התחבורה רופף
18/09/2019 | 16:13
3
31
 
אני במקרה עובד רכבת ומקושר למשרד התחבורה היטב אין ברירה זו עבודה.אתה פשוט לא מכיר את התחום והמחקרים שעושים שם בנושא.הם רציניים ואיכותים.במחקרים יוצא שמי שעובר על המהירות המותרת ומשנה את קצב הזרימה התקין שמותווה בשלט המהירות הוא הגורם שמסכן את עצמו ואת האחרים.יש מתאם ישיר במספרים הגדולים בין מעורבות ואחריות לגרימת תאונה לבין סטיה מהמהירות המותרת כלפי מעלה או מטה.אם התווית הזרימה היא 90 כדי למזער סכון לתאונה צריכים להיות הכי קרוב ל 90 שאפשר.אם כולם יסעו עם בקרת סיוט ב 90 בול הסיכוי לתאונה ירד משמעותית
מכוניות >>
לצפיה ב-'לצערי אני מכיר את התחום ואת המה שנעשה '
לצערי אני מכיר את התחום ואת המה שנעשה
18/09/2019 | 16:46
29
במשרד התחבורה טוב מספיק כדי לראות איך הם אונסים את הנתונים כדי להתאים לתאוריות שלהם.
זכור לי למשל מחקר שהמשרד הזמין מחוקרים בבש כדי לבדוק את השפעת מצלמות המהירות על הבטיחות. ולמרות שכל הנתונים הראו שאין למצלמות ולהפחתת המהירות שהן גורמות שום השפעה חיובית על הבטיחות, המסקנה של משרד התחבורה מהמחקר היתה שצריך להוסיף מצלמות...
בשורה התחתונה, מה שגורם תאונות הוא הפרש מהירות בין כלי רכב, לכן אם מישהו נוסע לאט יותר או מהר יותר מהתנועה, זה גורם סיכון. ולנהגים - לא רק בארץ - יש נטיה לנהוג ב"מהירות הטבעית" של כבישים. לא יעזור לשים שלט 80 על כביש רחב וסלול היטב - אנשים יסעו מהר יותר. באותה מידה אם תצרי מעט את הנתיבים, אנשים יאטו גם אם המהירות החוקית לא השתנתה.
מכוניות >>
לצפיה ב-'שטויות בקערת . למהירות קשר קלוש ומינורי לתאונות דרכים. '
שטויות בקערת . למהירות קשר קלוש ומינורי לתאונות דרכים.
18/09/2019 | 18:44
1
25
תעמולה גבלסית של השילטונות בכדי לסחוט כסף מנהגים 
כ 200,000,000 ש"ח בשנה . 
 תוריד חצי מההרוגים כי זה בתאונות עם הולכי רגל , 
כלומר כ 150 איש בשנה נהרגים בתאונות של רכבים , מתוך זה 
תאונות של מהירות הן באחוזים בודדים . 
בישראל אין שום מחקר על תאונות דרכים ואין נתונים ופילוח . 
מכוניות >>
לצפיה ב-'לטובת הדיוק - הלמס מרכזת נתונים על גורמים לתאונות '
לטובת הדיוק - הלמס מרכזת נתונים על גורמים לתאונות
18/09/2019 | 19:55
31
אלא שאלו מבוססים על תיקי תאונות הדרכים של המשטרה. זה יוצר שתי בעיות:
1.רק על חלק קטן מהתאונות נפתח תיק חקירה, כך שבסיס המידע חלקי מראש.
2. החקירה המשטרתית לא באה לזהות את כל הגורמים לתאונה, אלא את מי אפשר להאשים בה. שני דברים שונים למדי. כך שאם יש גבעה בכביש ממש לפני פניה, מה שמשבש לגמרי את אחיזת המכוניות שמגיעות לפניה והן עפות לגדר, התאונה תתויג כ"מהירות מופרזת לתנאי הדרך".
וזה מביא אותנו לעוד נקודה מעניינת - עד לפני עשור ומשהו היו שני סעיפי מהירות בדוח הלמס, מהירות מופרזת לתנאי הדרך ומהירות מופרזת ביחס לחוק. הסעיף השני, שאותו כמובן אוכפות המצלמות והלייזרים, היה אחראי לשבריר אחוז מהתאונות. אחרי שהמשטרה חטפה ביקורת על זה שהיא משקיעה מאמצים כבירים באכיפת המהירות למרות שהיא לא גורם משמעותי לתאונות עם נפגעים, אוחדו שני הסעיפים, כך שהמשטרה יכולה להציג שהמהירות אחראית לאחוז משמעותי מהתאונות (סביב 7 אחוז, אם אני זוכר נכון) ולהצדיק את חלוקת המשאבים שלה, מבלי שאנשים ידעו שמהירות מעבר למותר בחוק, העבירה הנאכפת, אחראית בעצם לחצי אחוז או פחות...
מכוניות >>
לצפיה ב-'בכביש החוף אפשר לעקוף בקלות , אם הוא גרם לנהגים אחרים '
בכביש החוף אפשר לעקוף בקלות , אם הוא גרם לנהגים אחרים
18/09/2019 | 18:21
29
לנסוע יותר לאט אז הוא חסך להם דלק . 
מכוניות >>
לצפיה ב-'כמעט כל הסעיפים האלה נכונים גם לרכב לא היברידי'
כמעט כל הסעיפים האלה נכונים גם לרכב לא היברידי
18/09/2019 | 11:45
12
לצפיה ב-'aharon d אני מאמין לך ב100 אחוז ולמה'
aharon d אני מאמין לך ב100 אחוז ולמה
17/09/2019 | 16:50
1
51
כי יש לי אותו רכב והוא דיי חסכוני , אגב הוא
רכב מדהים מכל הבחינות ,ממליץ.
 
 
מכוניות >>
לצפיה ב-'תבורך - בחרת אוטו מוצלח '
תבורך - בחרת אוטו מוצלח
17/09/2019 | 18:01
20
לצפיה ב-'28.6 קמ/ליטר זה נתון יפה'
28.6 קמ/ליטר זה נתון יפה
20/09/2019 | 18:49
3
23
הנתון הזה מעיד כמובן על הרכב (שהשתדרג בהשוואה לדגם של לפני שנתיים) אבל הרבה יותר הנתון הזה מעיד על הנהג וסביבת הנהיגה: רגל ימין עדינה ביותר וגם הנסיעה במישור.
 
כלכלית החישוב הנכון יותר הוא כמה ק''מ אתה מפיק מכל שקל. אצלך החישוב הוא לכן כזה: 28.6קמ/ליטר / 6.0שח/ליטר  = 4.8קמ/שח.
 

למעשה צריך לקחת אצלך 27 ולא 28.6 בחישוב אבל עדיין הפער מרכב הגפ''מ גדול ולכן לא הקפדתי.


רכב בנזין שמומר לגפ''מ הוא חסכוני יותר גם בתנאי נהיגה אגרסיביים בטופוגרפיות מאתגרות ועם רגל ימין שאינה עדינה.


החישוב הרלוונטי של רכב כזה שצורך בתנאים הקשים 13-14 קמ לליטר הוא 6.5 קמ/שקל כי הפעם הליטר לא עולה 6 שח אלא שליש בלבד

.
ברכב גפ''מ שכזה אתה היית מפיק בין 8-10קמ/שקל.
 
החיסכון נגזר מיעילות המנוע ומאפייני הנהיגה, אבל בעיקר הוא קשור למחיר ה''גולמי'' של האנרגיה. כל זמן שליטר גפ''מ נמכר ב2.09שח/ליטר, זה ללא תחרות


מכוניות >>
לצפיה ב-'מעניין באמת שילוב של הברידי + גפמ'
מעניין באמת שילוב של הברידי + גפמ
21/09/2019 | 07:40
18
 
ולאיזו תוצאה זה היה מביא אותנו...
מכוניות >>
לצפיה ב-'ברגע שהרבה אנשים יעברו לגפמ, יעלו את מחירו (יוסיפו מיסים)'
ברגע שהרבה אנשים יעברו לגפמ, יעלו את מחירו (יוסיפו מיסים)
21/09/2019 | 14:33
1
6
לצפיה ב-'לצערנו '
לצערנו
21/09/2019 | 18:26
6

הודעות אחרונות

21:14 | 07.12.19 נמלה עוקצת
16:50 | 06.12.19 itay1315
13:35 | 06.12.19 car99
10:33 | 05.12.19 הרקולס123
05:34 | 05.12.19 Buffa11
21:23 | 04.12.19 Fellowship
07:01 | 04.12.19 VW PASSAT 2008
23:17 | 03.12.19 עמיר שפר
19:30 | 02.12.19 נמלה עוקצת
23:39 | 30.11.19 aharon d

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ