קורולה סטיישן הברידית החדשה - צריכת דלק אמיתית במשאבה

aharon d

New member
קורולה סטיישן הברידית החדשה - צריכת דלק אמיתית במשאבה

לבקשת החברים וכמובטח עוד בדווח הקודם אודות המכונית החדשה של אשתי,
הגיעו בשעה טובה ממצאי צריכת הדלק אשר התקבלו בעת תדלוק הרכב במשאבת
הדלק שבתחנה.

זוהי סגירת מעגל המאפשרת בידנו להתרשם, כמה הקורולה סטיישן הברידית
החדשה צורכת בפועל.

היום אשתי ציינה שמחוג הדלק עומד על כמעט ריק, משכך בקשני לתדלק
עבורה את הרכב הערב, וכך אכן בצעתי.


סיכום ממצאים:
א. הרכב נסע על המיכל הנוכחי, סה"כ 896.6 ק"מ (ואם הייתי עושה עוד סבוב
בכיכר היינו סוגרים 900 עגול
)
ב. במשאבה נכנסו 33.225 ליטרים
הערך המתקבל איפה הוא 27 ק"מ לליטר אמיתי במשאבת הדלק.

**נשים לב שבעוד מחשב הרכב מצביע על 28.6 ק"מ לליטר אופטימיים משהו, אנו
רואים כי בינו לבין מה שקבלנו במשאבת הדלק, ישנה סטייה של כ- 5.5%
טיפוסית. זוהי סטיה דומה/זהה למה שקבלנו גם באאוריס ההברידית הקודמת של
אשתי, משמע שטיוטה משתמשים (כנראה) באותה תוכנת מדידה גם בדגם החדש,
מה שהגיוני בהחלט ועושה שכל.

ממצא זה מהווה שפור מסדר גודל של כ- 25-30% לעומת ההברידית הקודמת
שלנו - אאוריס סטיישן גם היא. זהו ככל המסתמן השפור שמתקבל פלוס מינוס
במעבר מדור הברידי 3 לדור הברידי 4 של טויוטה.


נוכל לעיין בתחתית הפוסט בצילומים הבאים שצרפתי לנוחיותנו:
1. לוח שעונים מבט כולל, המראה לנו על מה עמד מחוג הדלק ויזואלית - כמעט הגיע ל- R.
לפי המחשב אפשר היה לבצע עוד 113 ק"מ עד לסיומו, אז כנראה אם אשתי לא
היתה לחוצה כל כך שאתדלק עוד הערב, היינו מגרדים 1000 ק"מ על המיכל הזה.
יצוין כי נורת ההתראה הכתומה - זו אשר מתריאה לנהג שצריך לתדלק, טרם נדלקה.
להבנתי היא נדלקת כאשר יש מקום להכניס 36 ליטרים (אנו תדלקנו כאשר זה היה 33)
משמע כי היה מקום לנסוע על עוד כ- 3 לטרים בטרם שהנורה היתה נדלקת.
*ברכב שעושה 27 ק"מ לליטר, היינו אמורים להגיע כדי 980 ק"מ על המונה
(לערך) עד שהנורה היתה נדלקת.

2. ניתן לראות את נתוני הממוצע שהמחשב רכב מראה, ואת הצבירה של 896.6 ק"מ
במונה A שלמטה.

3. תמונת המשאבה בתחנה שמראה לנו כמה ליטרים נכנסו (והמחיר שהוא 195.70 ש"ח).

4. חשבונית מס/קבלה של הרכישה.







 

ANZ1

New member
כמה טויוטה שילמו לך כדי לשקר ?

לפי טויוטה עצמה , במבחנים במזג אוויר אופטימלי , בלי מזגן , בלי רדיו , בלי אורות , בלי נוסעים ובלי ציוד , במעבדה הרכב עושה 23.3 קילומטר לליטר,
לפי תקן wltp
אתם נסעתם בישראל עם חמסין, כבישים גרועים, ושאר פרמטרים שמקטינים את הטווח,
מה שעושה אותך גם שקרן וגם שקרן גרוע.
ולכן לפי כל מה שכתבת עד עכשיו עלרכבי טויוטה אתה כנראה עובד שלהם.
 

aharon d

New member
חבל ומיותר

בהתעלם מגסות הרוח שהפגנת ומתוך עדיין מעט כבוד שרוחש אליך,
הינך מוזמן לבקר בביתי, להציץ תחילה בתעודת עובד מדינה שלי
(הנני עובד חברה ממשלתית)

ולאחר מכן לעשות ביחד עימי סבוב על הרכב, ולהתרשם באופן בלתי אמצעי
מביצועי הדלק שלו. נוכל למלא את המיכל לפני ואחרי, כדי שתיווכח בצורה בלתי
אמצעית.

לאחר מכן חזור לפה להתנצל בפניי.

נ.ב אני מקווה שהספקת לראות את דווחי צריכת הדלק הפנטסטיים שעשיתי
בשנים 2015-2017 על האוקטביה בנזין רגיל. דווחתי פה גם עליה.
אולי תחשוד שאני גם עובד בצ'מפיון מוטורס.

*על הקורולות 2011-2013 בנזין רגיל הצלחנו לעשות לצערי רק 11-12 ק"מ לליטר.
גם עליהן דווחתי פה בפורום בשנים ההן.
 

aharon d

New member
קצת חומרים באינטרנט על מערכת דור 4

שהוצגה לראשונה על הפריוס (דור 4) בשנת 2016. *זו אותה מערכת שיש
גם בקורולה הברידית החדשה ועוד כמה דגמים של טויוטה שהושקו באחרונה
כמו ה CH-r.

בחור אחד בהוואי מתעד את המכונית שלו מיום שנרכשה, עת מעלה סרטון מדי
כמה שנים. יפה לראות מה אפשר לבצע בנהיגה נכונה ושמרנית.
הוא מילא טבלה ארוכת טווח שמתעדת סביב השנה. גם הוא מצא סטיה בין
מחשב הרכב לביצועים בפועל במשאבה, שדומה/זהה למה שגם אנחנו חווים
עם שלנו. זוהי סטיה מוכרת בתחום, לא מתרגשים ממנה. מה שמעניין אותנו
הוא בסופו של יום, המשאבה עצמה בתחנה. זה מה שהוא מודד, ומה
שאנחנו מתיחסים אליו.

*יש לו עוד כמה סרטים שהוא מעלה מדי זמן מה עם צבירת הבעלות על הרכב,
שמקושרים מסרטון אחד לאחר ואפשר לצפות ברצף .

 

aharon d

New member
הבחור מספק טבלה שנתית שמכילה את כל התדלוקים שלו

לקחתי מהסרטון שלו את השקף שמראה את התדלוקים הללו (רצ"ב מטה).

בבחינת העמודה (מסומנת באדום בטבלה) שמראה את הצריכה המחושבת לפי
משאבת הדלק (לא זו שמדווח המחשב רכב האופטימי משהו)

ניתן להיווכח שהממוצע האמיתי שלו במשאבה, עומד סביבות 70 מייל לגלון.
בתרגום לק"מ לליטר זה יוצא סביבות 30 ק"מ לליטר.

זהו ממצא מעניין אודות מה הרכב מאפשר. יש להיות ערים לכך שמדובר בסגנון
נהיגה שמרני המתחשב בתכונות ההברידיות על מנת למקסם את מה שהמערכת מאפשרת בידי הנהג.

לצערי אשתי על מערכת דור 4 מקבילה, בנסיעה על מיכל שלם לא הצליחה טוב
כמותו, אלא רק 27 ק"מ לליטר במשאבה כפי שנוכחנו היום.
זה סביבות 10-15% פחות טוב ממנו - היא למעשה עשתה רק 63 מייל לגלון.

יתכן שההבדל בינה אליו נובע, מכך שהתנאים הפקוקים-עירוניים בארץ מטים את
הכף לחובת הנסועה הישראלית, ויתכן גם שהוא נוהג "נכון יותר הברידית" מאשר
אשתי. למרות שהיא נוהגת יחסית לא רע בכלל. לימדתי אותה עוד על ההברידית
הקודמת הכיצד לעבוד נכון עם glide-ים וניצול אפקטיבי של הסוללה החשמלית.
שכן לסגנון נהיגה המותאם פרטנית למערכת ההברידית, ישנה השפעה אקוטית על
התוצאה המתקבלת.

לשם המחשה:
חבר שלי על הברידית דור 3 אינו מסוגל לעשות טוב יותר מ- 17 ק"מ לליטר אמיתי
במשאבה, אבל זה בגלל שהוא נוהג עליה כמו ברכב בנזין רגיל. הואו גם נוהג מהר
יותר מאיתנו, מרביץ בשקט 120 קמ"ש בשעה שאנחנו לא עוברים 90-100.
הוא מאיץ חזק - אין לו סבלנות, וגם בולם יחסית חזק ורק לקראת הצומת/רמזור
במקום לבצע glide ארוך.
אילו היה מקפיד כמונו לנהוג נכון, היה עושה מעל 20...

שכן לשם השוואה אנחנו עשינו בדור 3 (הקודמת של אשתי), 21 ק"מ לליטר אמיתי
במשאבה, וזאת בפרישה ממוצעת על פני השנתיים וחצי שהיא היתה ברשותנו.
כך שזהו ממצע ארוך טווח ולכן בעל סטיית תקן קטנה. ממצא מהימן.

משמה שהחבר - רק בגלל סגנון נהיגתו, מפסיד פה 20% דלק לפח.
בשל סגנון נהיגה שאינו מותאם כאמור למערכת ההברידית כנדרש ואינו מנצל
את תכונותיה.

עוד מישהו שאני מכיר עם הברידי דור 4 - שמקבל אותה בליסינג מהעבודה כך שלא
אכפת לו מצריכת הדלק. הוא עושה במחשב רכב 20 ק"מ לליטר עליה, או כנראה
סביבות 19 ק"מ לליטר אמיתי במשאבה (אחרי הפחתה של 5%).
שוב ניתן לראות שזה הכל תלוי בסגנון נהיגה - האם הוא מתחשב ומותאם לנסיעה
על הברידי, או לא. כאן טמון ההבדל הגדול.

 

k-don

Well-known member
אצלי המזגן ברכב כל הזמן עובד, האם זה המצב גם אצלה?

 

aharon d

New member
בוודאי

האם אפשר אחרת בקיץ הישראלי ?
וודא שנוהג במצב eco ושגם המזגן יהיה ב- eco.
הדבר תורם להפחתת הצריכה האנרגטית תמורת פשרה
סבירה בעוצמת הקירור.
 

aharon d

New member
עוד בחור שלקח לבדיקת צריכת דלק

את הברידי דור 4 בשנת 2016 כשהדור הזה הושק לראשונה.
הוא מבצע אותו בקטע ספציפי שבו הוא בודק ובוחן את כל הרכבים שהוא מעביר
*גלגלו מטה המבחן מודבק שם (לאחר התמונה).

הוא הצליח לבצע (על פי המחשב ברכב) 88 מייל לגלון באותו קטע בדיד.
שזה בתרגום לק"מ לליטר יוצא 37 ק"מ לליטר .

אני זוכר שאשתי הצליחה בקטע נסיעה בדיד גם היא, מהבית להרצליה פיתוח מקום
עבודתה (GPB הרצליה פיתוח) לעשות דומה למדי למה שהבחור הזה השיג - היא
חילצה 36 ק"מ לליטר במחשב (שתפתי עמכם בשעתו עם קבלת הרכב
בחודש אוגוסט מי שזוכר ועבר על השרשור). אזי לנוחיות הקורא להלן השרשור המדובר:
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/207/184394769/%D7%A1%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%98_%D7%95%D7%9E%D7%95%D7%98%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%A7%D7%94/%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA[/URL]

נכון יהיה לבצע הפחתה של 5-6% מערך המדווח במחשב, לפי הסטיה שאני מכיר בדגמים הללו, הן מנסיוני על הקודמת שהיתה לנו, והן ממה שרואים קורה גם בנוכחית.
כך שזה יותר לכוון 34 ק"מ לליטר אמיתי שהיא השיגה באותו "קטע נסיעה בדיד", ולא 36.
תזכורת מהמדידה במחשב מאותו בוקר - מדובר בקטע נסיעה באורך 23 ק"מ
מביתנו שבמושב להרצליה פיתוח
**תמונה מטה שאשתי צילמה והעבירה לי בווטסאפ, אפילו היא התלהבה.

ללא ספק עוזר שהנסיעה היא מחד - אינה בכביש פתוח על 100 קמ"ש רציפים,
ומאידך אינה זחילה בפקק עומד. אלא יותר דומה ל- glide שנע ונד בין 30-60
קמ"ש טיפוסי, בשעות הבוקר העמוסות משהו בקטע כביש החוף.
במצב דפוס נסיעה שכזה, המערכת ההברידית ממוקסמת למלוא הפוטנציאל שלה
ומאפשרת לרכב לנסוע מרחקים ארוכים למדי על מצבר בלבד. הסרטון מטה של
הבחור, מדגים זאת גם.



 

the annonymous

New member
אתם כמראה נוהגים מאוד מאוד עדין

עם האוריס סטיישן הקודמת אצלי נהג שנוסע בעיקר בין עירוני שרובו לא עמוס מגיע לסביבות ה 15.5-16 קילומטר לליטר.
 

aharon d

New member
אכן

מודים באשמת נהיגה שעושה פקקים בכביש החוף ומעודדת
צפירות מאחור בשל יציאה איטית וגמלונית ברמזור ירוק.
אך לסגנון הזה ישנה תמורה נאותה בשמירה על הסביבה
ובחסכון לכיס, אלו מבחינתנו מצדיקים זאת.
 

the annonymous

New member
זה שיקול בהחלט לגיטימי אבל חשוב להבהיר אותו

פשוט אנשים יראו את השרשור, יקבלו החלטות לפיו ואחר כך יבואו בטענות.
&nbsp
אני הצלחתי להוציא יותר מ 16 קילומטר לליטר משברולט מאליבו אבל הצלחתי להוציא ממנה גם 6 קילומטר לליטר. סכנון הנהיגה מאוד משמעותי.
 

CarWizard

New member
ידוע שסגנון נהיגה מאד משמעותי ומשפיע

ידוע שסגנון נהיגה מאד משמעותי ומשפיע על צריכת הדלק של מכונית הנה אצלך היחס בין 6 ל- 16 הוא פי שתיים וחצי וזה המון.גם מנסיון שלי זה ככה ברכבים שהיו לי במיוחד ברכבים חזקים ובטח שמוגדשים בהם קל מאד לצרוך הרבה דלק עם לוחצים חזק.התצפיות שקומרד אהרון מדווח כאן בהברידי שלהם גם החדשה וגם הישנה מוכרות לי מחבר פנאט על הברידיות ואינן מפתיעות אף אחד או מיוחדות בצורה כלשהי.זה טיפוס של חובבים לגאנר,כשאתה נתקל בכאלו זה בדרך כלל מלווה בביצועים על הצד היותר מרשים של המפה.אנשים עם הברידי פרטי שלהם עושים תוצאות טובות ומרשימות מן הסתם יותר ממי שמקבלים את הרכב בלסינג,דבר שהוא מובן.כנראה שזה מאד תלוי במי משלם על הדלק, כשזה מהכיס שלך אתה נוהג חסכני הרבה יותר מאשר כשזה מהכיס של המעסיק
 

k-don

Well-known member
למה דווקא על חשבון בטיחות? נהיגה רגועה היא בטוחה יותר

(כמובן שלא בצורה שמפריעה לתנועה)
 

xrlmike

New member
נכון אבל לא כשהנהג מגדיר שהוא מפריע לתנועה

"מודים באשמת נהיגה שעושה פקקים בכביש החוף"
 

xrlmike

New member
אפשר בבקשה להפסיק להשתמש בשני שמות על ידי אותו משתמש

מליצים כמוהו כולנו פוגשים על הכביש המהיר יום יום נוסעים לאט מהתנועה כי זה מתאים להם - הם מסכנים את כולם
לא ממליץ בשום אופן להתפרע ולהחליף נתיבים בסיטונות
אבל בן לנסוע 80-90 בכביש שכולם נוסעים בו 100-110 לבן להתפרע יש טווח גדול
ההבדל הקטן הזה של 10-20 קמ"ש יוצר תזזיתיות מרובה דווקא אצל כאילו שלא אוהבים זאת ורק רוצים לנסוע באופן חלק וזורם.
ואם מישהו מהקוראים יבין זאת דיינו - ממך כפול הניקים אני לא מצפה להתחשבות ביתר משתמשי הדרך
 

CarWizard

New member
למי אתה כותב?

למי אתה כותב? אני זה אני לא מכיר מישהו אחר ולא משתמש ביוזר של אחר.אם אתה מתכוון למישהו אחר ולא אלי אז תפנה את השאלה שלך לאדם הנכון.לגבי השאלות שלך מה אתה שואל אותי בכלל תשאל את מי שאתה מתכוון אליו.אני כבר שנים לא נוהג בכבישים באמצע השבוע לא בתשיעים ולא באף מהירות פקק אחרת.לא מסוגל ולא סובל את זה הגיע לי כדי כדי בריאות ממש.מה שאני מבין מהפוסטים הוא שהמרובע הירוק היה כנראה סרקסטי ושלך אין חוש הומור בגרוש כנראה קצת בוק אתה ומחוסר הבנה של מרובע בעצמך פיתחת דיון ענק ושלם על כלום ברבוע.נסיתי לעזור לך זה הכל ואתה עושה רושם רק עוד יותר מבולבל עם עצמך
 
עיקר החיסכן בדלק נובע מכך שהמנוע בנזין לא עובד

בעת זינוק מהמקום באיטיות . במכונית לא היברידית בזבוז הדלק הוא בהתחלת הנסיעה . בהמשך הנסיעה אין הבדל גדול בצריכת הדלק בין נסיעה אגרסיבית למתונה .
 
למעלה