אני פשוט לא מאמין איך הנהג ( ז"ל ) של המשאית הגיב

אני פשוט לא מאמין איך הנהג ( ז"ל ) של המשאית הגיב

כאשר משאית ממולו סטתה לנתיב שלו , ראיתי זאת בטלויזיה , לא מצאתי
את הסירטון ברשת . (ממצלמת דשבורד של המשאית הנפגעת . )
כאשר משאית סטתה לנתיב שלו הנהג במקום לברוח ממנה שמאלה כאשר הנתיב השמאלי פנוי, סטה ימינה ישירות להתנגשות עם המשאית הסוטה .
היכן ההגיון ? היכן התגובה הנכונה ?
 

enigo

New member
זו התגובה הטבעית, גם אם לא תמיד הנכונה

היא יוצאת מנקודת ההנחה שהנהג השני יתעשת. או נובעת פשוט מאינסטינקט לנסות להתרחק מהסכנה.
 

WarDog

New member
ואם מאחורי המשאית יש רכב אחר?

לפי שעת התאונה והכרות אישית עם הכביש, זה בדיוק בשעה שיש "עומס" בכביש (שיירות של רכבים!) בדרך למפעלים באזור (רותם, ים המלח וכו').
&nbsp
 
אולי לא ראית את הסירטון , מרגע שהמשאית סטתה מנתיבה

המרחק בין המשאיות היה כ 200 מטר , הכביש ריק בין המשאיות
וגם רואים קצת את הנתיב הנגדי ( של המשאית הסוטה ) גם הוא פנוי .
סטיה שמאלה של המשאית שלא סטתה ואפילו לשול הנגדי הייתה מונעת את התאונה .
לרכבים מאחרי המשאית הסוטה באם היו , היה מספיק זמן להגיב ואפילו לסטות כמו המשאית בכדי להתחמק מהמשאית שבורחת מהמשאית הסוטה .
היה המון זמן לנהג להתחמק מהמשאית הסוטה , אבל משום מה הוא המשיך
לסטות ימינה במקום שמאלה .
מתמיה.
 

WarDog

New member
ראיתי, ואין לי כוח להסביר לך למה מה שכתבת הוא שטויות.

 

WarDog

New member
הינה הסבר, לא שזה יפריע לך לדבר שטיות.

הנהג הנפגע התחיל להתחמק הרבה לפני הפגיעה, כאשר הנתיב מאחורי המשאית הפוגעת עדין מוסתר ע"י המשאית (בדיוק מה שעושים 99% מהנהגים, כי השוליים הרבה יותר בטוחים מאשר לקחת לנתיב הנגדי ואם הנהג הסוטה חוזר לנתיב שלו אתה נכנס בו חזיתית), והמשיך לכיוון השלויים כאשר הפוגע לא חזר לנתיב שלו, ואם הוא לא היה בולם חזק (רואים את הזוית של הקבינה בבלימה) אלא יורד לשוליים במהירות, הפגיעה היתה מתרחשת מאחורי הקבינה ולא ישירות בו.
&nbsp
בסבירות גבוהה הוא הסתכל יותר לכיוון השוליים לימינו בחיפוש מכשולים ולא לנתיב הנגדי מאחורי המשאית שמתקרת אליו.( נעזוב את עינין המיקוד של הראיה)
&nbsp
פרק הזמן שבין הרגע שהנתיב מאחורי הפוגע נראה נקי (וזה כאשר יודעים לאן להסתכל) לבין הפגיעה הוא בערך 1-1.2 שניות שזה פחות או יותר זמן התגובה ממוצע של האדם, כלומר גם אם הספיק להגיב ולסטות חזרה כבר היה מאוחר מידי.
 
פשוט אין לכם מושג גם בנהיגה תחת עייפות וגם בתנאי חירום

הנהג שנפגע לא עשה שום דבר בכדי להתחמק הוא רק סטה לאט לשוליים
אם הוא היה מתחמק הוא היה יורד מהכביש לגמרי , גם דבר שהיה מציל אותו ממוות .
מה שהיה מאחרי המשאית שסטתה אם היה לא רלוונטי בכלל . אולי הייתה שם מכונית קטנה שלנהג המשאית זה לא מזיז בכלל . ואם הייתה שם מכונית פרטית אז הייתה יכול לחמוק מהמשאית ולנסוע אחרי המשאית הסוטה . או כל רכב אחר שהיה שם .
באופן ברור ומוחלט הנהג שנפגע ונהרג היה צריך במיידית לפנות שמאלה ולהתחמק מפגיעה במשאית הסוטה לעברו . היה לו זמן ומרחק .
מה שלא היה לו זמן זה לדעת את השטויות של אניגו שרכבים סוטים חוזרים למסלולם בדרך כלל.
לא הייתה כאן תגובה מהירה ולא הייתה כאן תגובה נכונה .
 

WarDog

New member
אם וכאשר תיהיה נהג מקצועי, דבר איתנו.

כאשר תעבור כמה הדרכות והרצאות בנושא השפעת עייפות על תפקוד האדם (מאנשים שזה המקצוע שלהם) אשמח לנהל איתך דיון בנושא.
&nbsp
"אולי הייתה שם מכונית קטנה שלנהג המשאית זה לא מזיז בכלל" - מזל גדול שכאשר את בכיבש עד לא נהרג בגללך מישהו.
&nbsp
&nbsp
 

enigo

New member
חבל שאי אפשר להפיק אנרגיה משטויות

הנמלה לבדו היה פותר את משבר האנרגיה שנוצר בגלל ההפצצה בסעודיה...
 
אתם שני ליצנים שקוראים רק חוברות ואתרים תכלס כלום אתם

לא יודעים ולא רק זה, אין לכם הגיון של נהיגה ולא תגובות של מצבי חירום .
תחזרו לקרוא נתונים תפלים על מכוניות .
ותזהרו בכביש , כי אם אתם מגיבים כמו נהג המשאית חס וחלילה
יקרו לכם דברים לא נעימים .
אני לאחר 40 שנה ומליון ק"מ התחמקתי מלא מעט מקרי חירום . או שפתרתי אותם מהר ונכון .
 

enigo

New member
מהסיפורים שלך נשמע שברב המקרים אתה היית אחראי למצבי החירום

זה תמיד "פתאום חתך אותי", "פתאום עצר", "פתאום פנה"... כשבעצם, כשמצליחים להבין מתוך כל הקשקשת מה קרה (תמיד אתגר במקרה שלך), מתברר שנהג קצת יותר ערני וקצת יותר טוב לא היה מגיע בכלל ל"מצב חרום".
משעשע שאתה יושב לטפוח לעצמך על השכם על כישורי הנהיגה שלך, כשאפילו לא שמת לב - לפי סיפור שלך עצמך - שאתה נוסע על שביל אחר מזה שהתכוונת, בשלג שהולך ומעמיק, עד שלא נתקעת. ללא ספק, נהג עילית! עולם הפורמולה 1 פספס כישרון ענק...
 
שוב קשקשן בלתי נלאה . לא סיפרתי כאן שום מקרה חירום שהיה לי

ולא מדובר בכישורי נהיגה דביליים של נהגים כמוך ,
מדובר על תגובות נכונות ומהירות הרבה פחות משניה במקרה חירום .
אבל אצלך תגובה היא שניה , לך תקרא עוד מגזינים ואתרים טפשיים
ותאוריות הזויות .
תתרכז בהבדל בין פיקנטו לספארק . יותר מזה אתה לא מבין בכלום .
 

enigo

New member
סיפרת מספיק, זה בסדר... תגובות נכונות ומהירות - אפילו לזהות

על איזה סוג מצע אתה נוסע אתה לא מסוגל עד שהרכב לא נתקע לך LOL
ונהג פעם על משאית ונסה להסיט אותה מסלול שלם - תגיד לי כמה זמן זה לקח לך מר-טייס-קרב-מפוספס...
 

k-don

Well-known member
איפה ההכשרה לנהיגה מונעת לנהגים מקצועיים?

 

enigo

New member
אם היית פעם בקורס כזה, לא היית שואל

בזבוז זמן מוחלט בהיבט של לימוד נהיגה נכונה...
 

k-don

Well-known member
הבנתי, אבל שם היו אמורים ללמד נהיגה נכונה שזה כולל התחמקות

מתאונה ואפילו נהיגה בצורה שתמנע תאונה מראש
 
זה לא משהוא שלומדים , או שאתה חד במקרה סכנה או שלא .

במקרה המצער הזה הנהג לא הגיב כמו שצריך ומצא את מותו עקב כך .
כנראה שאיבד עשתונות וקפא , הייה חייב לסטות שמאלה ולא ימינה .
אולי היה נפגע אבל לא נהרג .
 

enigo

New member
יש יותר מקורס אחד שמלמד ומאמן איך להתמודד

במצבי חירום. בארץ זה נפוץ בעיקר לאופנועים, אבל לא רק.
והכי קל להיות חכם בדיעבד - אם הנהג הסוטה היה מתעשת וחוזר למסלול שלו, כמו שקורה ברוב המקרים, אז לא היינו שומעים על המקרה הזה. אלא אם הנהג שנהרג היה סוטה שמאלה כמו שהצעת - ואז הוא היה נהרג.
 
אתה מקשקש את עצמך לדעת . אם הנהג היה בורח שמאלה

מהנהג שסטה לנתיב שלו , אז הננהג שסטה אם היה מתעשת או מתעורר באם הוא נרדם , לא היה חוזר לנתיב שלו , זה לא הגיוני .
התרגלנו שהגיון אצלך זה כמו מסלול של כוכב שביט , פרבולה .
כבר אמרתי פעם , מהירות תגובה במקרה סכנה אמיתי זו לא מהירות תגובה בניסויים .
אי אפשר ללמוד או שזה קיים או שאין .
בטח שמעת על כאלו שמפחדים בכלל לנהוג .
 
למעלה