שימוש בסלולרי בעמידה ברמזור

שימוש בסלולרי בעמידה ברמזור

שלום לכולם
רציתי לשאול האם מותר להישתמש בטלפון בעמידה ברמזור.
הטלפון מקובע ואני רק מפעיל אותו לראות הודעות ולא מסמס.

חיפשתי מידע בנושא אבל כל מה שמצאתי הן הנחיות סוטרות . מקום אחד אומר אפשר מקום שני אומר אי אפשר. ראיון עם שוטר במאקו הוא אמר שמחפשים אנשים ברמזורים ובאותה נשימה הוא אמר שלא קונסים

אני מבולבל.
 

WarDog

New member
בעקרון אסור, כי טלפון זה לא "מערכת הרכב",חייבים ידים על ההגה

לפי החוק אסור להוריד ידים מההגה שלא לצורך תפעול מערכות הרכב.
טלפון לא נחשב "מערכות הרכב" (הדיבורית אולי כן, אבל לא בטוח).
 

k-don

Well-known member
ומה לגבי הרדיו? אבל השאלה היא בעצם האם יש הבדל

בחוק בין התיחסות לזמן נסיעה והתיחסות לזמן העמידה ברמזור/פקק.
וכמובן מה שמשנה זו האכיפה בפועל
 

enigo

New member
נקבע בזמנו שהפירוש ל"בתנועה"

הכתוב בחוק הוא "בתוך התנועה" ולא "בזמן שהרכב נע", ולכן בעמידה ברמזור המצב זהה לזמן שהרכב נע.
 

WarDog

New member
הינה הציטוט המדויק

28(א) נוהג רכב חייב להחזיק בידיו את ההגה או הכידון כל עוד הרכב בתנועה; אולם רשאי הוא להסיר יד אחת מן ההגה או הכידון אם עליו לעשות בה דבר להבטחת פעולתו התקינה של הרכב או לקיום כללי התנועה.
(ב) (1) בעת שהרכב בתנועה, הנוהג ברכב –
&nbsp
(א) לא יאחז בטלפון קבוע או נייד, ולא ישתמש בהם ברכב אלא באמצעות דיבורית;
&nbsp
(ב) לא ישלח או יקרא מסרון (s.m.s);
&nbsp
&nbsp
למעשה גם לקרוא הודאות אסור, בלי קשר לאיך הטלפון פועל(עם/בלי דיבורית).
&nbsp
השאלה איך בית המשפט מתיחס ל"הפעלה תקינה של הרכב".
&nbsp
אם יש "שליטה מההגה" (קיים ברוב המכוניות החדשות) אז אין בעיה כלל (הידים נשארות על ההגה), נעזוב את נושא הסחת הדעת.
 

enigo

New member
לא מכיר רכב שההפעלה מההגה מאפשרת לבדוק הודעות

שעל זה היתה השאלה.
ובדיוק על הפירוש של המילה "בתנועה" היה הדיון שהזכרתי, משום שנוסח החוק לא מנוקד.
 

VW PASSAT 2008

New member
הודעות ווטסאפ מוצגות על מסך הרכב

וסירי יכולה לכתוב הודעות תשובה וגם להקריא הודעות נכנסות ממסך הרכב המקורי שמסוכרן עם מסך האייפון
 

enigo

New member
יכול להיות, אני עם אנדרואיד

ומשום מה אנדרואיד אוטו סגור בישראל
 

enigo

New member
ידוע, סתם לא היה לי כח להתעסק עם זה עד היום

מה גם שרוב הזמן אני בכלל על אופנוע
 
קראתי הצעת תיקון חוק שימוש בסלולרי רק ברמזור אדום

שיהיה מותר לגעת בסלולרי עד שהרמזור יתחלף לירוק, לא שמעתי אם החוק עבר או נפסל.
 
למי ההנחיות סוטרות ? לא מעניינות ההנחיות והאם הן סותרות .

אם אתה יכול לענות על ידי הכפתורים בהגה תענה
יש מולטימדיה שמאפשרת חיוג לאנשי הקשר שלך , זה עדיין בגדר אי הפרעה לנהיגה .
כל השאר זו הפרעה לנהיגה . גם כוון המזגן זו הפרעה לנהיגה .
גם אם האניה שלך טובעת זה גם סובל דיחוי עד העצירה הבאה .
עמידה ברמזור זה לא אומר שאתה יכול להתנתק מהקורה בכביש .

יש מדינות בהן אין איסור על שימוש בטלפון , אבל יש בהן כ - פי 10 הרוגים למליון איש מאשר בישראל .
או 2225 הרוגים בשנה ל 8 מליון איש, כאשר בישראל זה בערך 300.
 

WarDog

New member
ההגיון שלך מפתיע אותי כל פעם מחדש

איך לפי ההגיון שלך חיפוש וחיוג לאיש קשר דרך המולטימדיה לא מפריע לנהיגה אבל תפעול המזגן כן?
&nbsp
בשני המקרים אתה מסיט את הריכוז מהכביש למערכת ברכב, ולכן יש הפרעה לנהיגה.
אני כבר לא מדבר על כך שברוב הרכבים המזגן הרבה פחות מסובך מאשר המלוטימדיה.
&nbsp
 
לא בכל מולטימדיה , למשל זו שבקודיאק

המסך ענק , האייקונים של אנשי הקשר גדולים וברורים עם תמונה, קל ללחוץ על המסך ובזאת לחייג לאיש קשר .
כפתורי המזגן , בקרת אקלים , הם קטנים ויש משחקים ביניהם כלומר צריך ללחוץ לפעמים על 2 כפתורים בכדי להגיע למצב הרצוי .
הסחת דעת מובהקת מהכביש .
אם אני רוצה לשנות מצב מזגן תוך כדי נסיעה ,אני עושה זאת בזהירות , מבט אחד מקרב את האצבע ללחצן , עוד מבט חטוף בכדי ללחוץ .

דרך אגב גם דיבור בדיבורית זו הסחת דעת
או אפילו דיבור עם נוסע ברכב , באם זה דורש הקשבה יתרה , זו הסחת הדעת .
 

WarDog

New member
ואצלי המזגן הוא בדיוק 2 בוררים פיזיים שאי אפשר להתבלבל

זה לא הופך את זה ל"אי הפרעה לנהיגה".
&nbsp
זה שחלק מהרכבים מאפשרים גישה קלה יותר למערכת ספציפית (אנשי קשר/מזגן וכו') לא הופך את זה ל"אי הפרעה לנהיגה".
&nbsp
&nbsp
 
למעלה