מחפש obd לרכבי קיה/יונדאי מה מומלץ? היכן לרכוש?

VW PASSAT 2008

New member
מחפש obd לרכבי קיה/יונדאי מה מומלץ? היכן לרכוש?

היכן לרכוש?
מחיר?

eBay?

On board diagnoser
 

em28

Well-known member
כל obd2 v2.1 בשקל יתאים

המתאם עול 5-10 שקלים ב-ebay, אין טעם להשקיע יותר.
&nbsp
אין התאמה מיוחדת ליצרנים, הסטנדרט אחיד.
מה שיותר מעניין, זה באיזו אפליקציה תשתמש אחר כך כדי להציג את הנתונים.
 

VW PASSAT 2008

New member
הזכרת 3 דברים

האם תוכל לתת קישור באיביי
ל1. מכשיר obd2 v2.1
ל2. מתאם
&nbsp
ולבסוף, איזו אפליקציה מומלצת? מהיכן להורידה?
&nbsp
&nbsp
 

VW PASSAT 2008

New member
16 שח

העמוד הזה מכיל פריטים במחיר 16 שח כולל משלוח.
היתכן שobd זה כל כך זול?
 

em28

Well-known member
16 ש"ח זה של הביוקר, למעשה גם OBD V1.5 ב-5 ש"ח יעבוד

משתמש כבר 10 שנים ב5-6 רכבים שונים (סיויק, פיקנטו, ספורטאז, מאזדה 3 ויונדאי I35) ב-OBD V1.5
ה-2.1 אמור לאפשר חיבור BT יציב יותר.
ב-20-30 ש"ח אתה כבר יכול להתפרע עם מתאם שיודע לשדר ב-WIFI
&nbsp
 

VW PASSAT 2008

New member
פער מחיר אסטרונומיים

יש obd באי במחיר 600-700 שח ואתה טוען שגם הזולים טובים?
&nbsp
האם יש לך קישור למשהו ספציפי מומלץ?
&nbsp
האם הobd הזול והפשוט טוב גם לבעיות לא בחיישני המנוע כמו למשל כרית אוויר פגומה או למשל אוויר בנוזל הברקס?
&nbsp
 

em28

Well-known member
אתה מדבר על דבר אחר - מחשב שמחבר ל-OBD, זה ציוד למוסך

כאן מדובר על מתאם שמשדר ב-BT לסמארטפון.
המתאם משדר את כל שמחשב הרכב יודע לאסוף, תלוי באפליקציה מה הוא יציג - למשל: אוויר בנוזל הברקס זה נתון פיזי, לא דיגיטלי - מחשב הרכב לא מכיר אותו, כנ"ל כרית האויר.
 

VW PASSAT 2008

New member
איזה תקלות למשל גילית בחמש המכוניות

שהיו לך על ידי החיבור של הobd?
 

em28

Well-known member
האמת, טפו-טפו, שבכל הרכבים לא היו תקלות מנוע
אבל .....

כמו שאמרנו ה-OBD יכול לאתר תקלות במחשב ניהול מנוע (Check Engine) וכאלה לא היו לי.
אבל בתלות באפליקציה שמשתמשים בה אפשר לקבל התראות למשל על חום מנוע (בסיויק לא היה שעון חום) או מצבר חלש.
אפליקציות שונות יכולות לתת ערך מוסף של איסוף נתונים לאורך זמן.
 
חפש רכיב ELM327

יש מיליון גירסאות סיניות שונות. הפשוטים ביותר עולים משהו כמו 4 דולר (בגדול אותו דבר שאנג'י מוכרים). יש כאלה קצת יותר משוכללים שעולים לכיוון כמה עשרות דולרים, כמו OBDeleven למשל. הם קצת יותר יציבים ועם ממשק קצת יותר מצ'וכלל, אבל העקרון זהה: כל המכשירים ברמת מחיר הזו יודעים לקרוא נתונים ותקלות מ*מחשב מנוע בלבד*. לא כריות אויר, לא ABS, ולא שום דבר אחר.

בסביבות 100 דולר ומעלה כבר יש מכשירים חצי-מקצועיים שיודעים (או לפחות מבטיחים) לגשת למערכות האחרות ולהתממשק אליהן בפרוטוקול ייעודי לכל יצרן. מניסיוני המכשירים האלה מבטיחים הרים וגבעות אבל התאימות שלהם למערכות של היצרנים השונים לא תמיד מלאה.

גישה מלאה לכל המערכות ברמת מוסך זה כבר ברמת 500 דולר ומעלה, ובד"כ כולל מנוי ספציפי לפי סוג רכב בתשלום פר יצרן.

אישית יש לי ELM327 סיני כחול, משתמש באפליקציה Torque Pro.
 

VW PASSAT 2008

New member
כריות אויר וabs לזה ממילא יש נורת אתראה

אבל כדי לדעת שחיישן למבדה במיקום bank1 אחורי תקול, את זה חייבים את הobd הפשוט והזול, זה שמתחבר רק למחשב המנוע.
&nbsp
&nbsp
 

enigo

New member
גם במערכת ה-Abs יש יותר מרכיב אחד שיכול להתקלקל

ולכן ה-Obd יכול לספק מידע מפורט יותר.
אגב, ברכב שהיה לי פעם, המערכת היתה רגישה מאוד לדלק לא איכותי ומדליקה נורית צ'ק אנג'ן. ה-OBD אפשר לי לכבות את הנורית מבלי להזדקק לעזרת המוסך.
 

enigo

New member
אתה בטוח לגבי מה שאתה אומר?

בשקע ה-obd זמין הרבה יותר מאשר מידע רק על המנוע. ובוודאות אפשר לקרוא אותו בעזרת תקע בסיסי. נראה לי שזה יותר עניין של תוכנה, ולא הבדל בחומרה.
 
למעלה