יונדאי איוניק היברידית ויונדאי איוניק חשמלית

יונדאי איוניק היברידית ויונדאי איוניק חשמלית

היי
שמי לב להבדל לא קטן במחיר הין ההיברידית לבין גירסה חשמלית החדשה.
זה ברור שהממשלה מצאה תרגיל להעלות מס כ 22 אלף שקל ו 200 שקל אגרת רישוי, בממשלה מכירים ברכב חשמלי שכבר לא מתדלקים יותר עם בנזין, עם מס גבוה מאוד, גם ניסאן ורני זואי ובטוח שעוד רכבים חשמליים חדשים העלו מס, כן, מס.
המחיר גבוה ולא שווה לנסיעות קצרות (סוללות לטווח קצר).

במדינות מתוקנות מעודדים רכבים חשמליים, ובארץ במקום לעודד, מעלים מס מוגזם.



 

enigo

New member
על סמך מה בדיוק החלטת שהעלו מס?

רמז - האם בדקת מה פער המחיר בין הגרסאות בחו"ל?
 

enigo

New member
ברצינות, איך זה בדיוק קשור למה שאמרת לפני זה?

המס על מכוניות חשמליות לא עלה - זו עובדה.
המס על מכוניות חשמליות בארץ נמוך בהרבה מהמס על מכוניות בעירה פנימית - גם זו עובדה.
הטבת המס לרכב חשמלי בארץ היא, מעשית, גדולה יותר מהטבות המס לרכב חשמלי/נטען באנגליה, גרמניה וארה"ב (מדינות שאני במקרה יודע מה ההטבה בהן) - עוד עובדה.
עכשיו - איך העובדות הללו מסתדרות עם מה שאתה טוען?
 

ANZ1

New member
למה לא לבדוק במקום לכתוב שטויות ?

כתבת הצהרה שאין לה קשר לעובדות,
אם היית בודק לפני הכתיבה, לא היית כותב את מה שכתבת,
1. לא העלו את המס, לא על חשמליות ולא על היברידיות
2. הולכים לעלות (בעתיד) את המס, וגם אז בעיקר על היבירדיות ופחות על חשמליות
3. רכבים חשמלים עדיין משלמים רק 10 אחוז מס , לא יותר ולא פחות ממה שהיה לפני שנתיים, גם המס וגם החישוב לא שונה על רכבים חשמלים, כמעט ואין מס, רק מעמ ו10 אחוז מכס.
4. כמו שכתבתי אין באמת הרבה סיבות לתת הטבה לרכבים חשמלים בישראל, כל עוד החשמל שמיוצר הוא מזהם, כל עוד אין תשתית לטיפול בבטריות, כל עוד אין תשתית טעינה כשרוב הציבור גר בדירות בבתים משותפים
5. הפתרון היחיד הרלוונטי לישראל הקטנה והצפופה זה תחבורה ציבורית יעילה, מכל מקום ולא מקום, ועם מס גבוה על רכבים.
לא צריך להוריד את המס על מכוניות, צריך לתת פתרון אחר לתחבורה.
 

xfwind

New member
לגבי סעיף 4: ככל שירבו המכוניות החש' יגבר הצורך לטיפול מסביב

לגבי הסיכום של סעיף 5 - צודק.
 

enigo

New member
באף מדינה אין תשתית לטיפול בסוללות

פשוט כי עדיין לא המציאו...
 
למעלה