תחנות TEN יציעו עמדות טעינה חשמליות

WarDog

New member
תחנות TEN יציעו עמדות טעינה חשמליות

https://www.ynet.co.il/articles/0,7...yIhXKnx7X5IUiQ18kTr63PDCxCreKxW72HPIF9IhWd7SE

n תפעיל עמדות טעינה-מהירה לרכב חשמלי, ראשונה שבהן בתחנת הרשת בכפר סבא. בחודש הראשון השירות יינתן חינם, בהמשך יעמוד המחיר על 75 אגורות לקילוואט-שעה.

לעמדה של 43KW (טעינה ב30 דק') העלות היא כ16 שקלים
 

enigo

New member
טעינה של מה בשלושים דקות?

מת על כתבים שאין להם מושג בתחום שהם כותבים עליו...
 
חרטא, לדעתי זה טעינה לפי כמות הסוללה, שלי זה 40

אני עוצר טעינה כשמגיע ל 80 אחוז סוללה בפחות משעה כדי לא להרוס סוללה, יעלה כ 30-32 שקלים בתום הרצה של חודש.
או להמשיך להטעין במטען 22KHW מ 80 עד 100 אחוז בשעה לפחות.
 

enigo

New member
ברור לך שטעינה מהירה משפיעה על הסוללה בדיוק באותה מידה כשזה

מעשר לחמישים וכשזה מחמישים לתשעים, נכון?
אגב, ברוב פרופילי הטעינה המהירה, הטעינה מפסיקה להיות מהירה כשהסוללה מגיעה בערך ל-80% מהקיבולת, כך שהטקטיקה שלך לא ממש יעילה.
 
לא הבנתי את המשפט הראשון

ומשפט השני, שמתי לב שהמטען של ג'נרג'י בחניון רמת אביב מטעין מהיר עד 80 אחוז כשהגיעה ל 80 אחוז, נהיה יותר איטית, בכל מקרה עצרתי כשהגיעה ל 82 אחוז, כדי להמשיך בנסיעה.
 

enigo

New member
טעינה של x אחוזים בקצב נתון היא בעלת

השפעה זהה להלכה על הסוללה. בלי קשר לנקודות ההתחלה וסיום.
 

ANZ1

New member
זה היה נכון לפני 20 שנה

היום אתה יכול לחבר כל מכשיר חשמלי עם בטריה, בן אם זה רכב חשמלי, סלולרי או מחשב, במטען מהיר באופן קבוע ולא לנתק אותו, גם אחרי שהוא מלא,
שום נזק לא נגרם.
 

WarDog

New member
ברור שזה לפי כמות טעינה, לקחתי מקרה קיצון (0% -> 100%)

כמו שאמר אינגו, המטענים של היום יודעים להגביל את קצב הטעינה אוטומטית בהתאם למצב הסוללה (רמת טעינה, טמפ' וכו') ולמנוע נזק מטעינה מהירה מידי.
 
לא יודע אם ניתן לסמוך על מתקני טעינה שמגבילים את הטעינה

כדי לאלגרום נזק, כמו שנאמר לי, להטעין סוללה של אופניים חשמלי וכשמתמלא אל תשאיר כל עוד בשקע חשמל את המטען, תנתק כדי לא לגרום לנזק ולניפוח של הסוללה עם השנים, וגם בטלפון סלולרי מטען ב TYPE-C מהיר של סמסונג למשל, אותו דבר, אני מנתק כשמגיע ל 95 אחוז טעון.
 

enigo

New member
אפשר לסמוך - אבל צריך לזכור את הפיזיקה

או שאולי בעצם זו דווקא כימיה במקרה הזה: טעינה מהירה פחות בריאה לסוללה. כל סוללת ליתיום, לא משנה במה היא מותקנת.
כמה פחות בריאה, זו השאלה, והתשובה תלויה ברכב הספציפי ובמהירות הטעינה.
 

salachshabati

New member
טעינה מעל 80 אחוז אינה יעילה מבחינת זמן הטעינה

גרף הטעינה הינו מעריכי ולא לינארי.

 

WarDog

New member
בתאוריה המטענים המהירים(DC) אמורים להטעין כל סוללה

בפחות מחצי שעה בגלל הזרם טעינה הגבוה מאוד (עד 350 אמפר!)
מעשית לא בדקתי.
 

enigo

New member
הזרם לא מעניין, מעניין ההספק

ומה שאמרת עכשיו מקביל לאמירה שעם ברז כבאים נתון, אפשר למלא כל בריכה בחצי שעה.
 
אכן 2 עמדות כפולות הופעלו מאתמול

אחד גדול ומהיר של ג'נרג'י 50KWH ולא 43, והשני מטען רצפה 22KWH.
בעקבות פרסום של טן בפייסבוק, הייתי שם, בדקתי, הטענתי ועובד.
 
למעלה