כאשר רוצים יותר מידע בעברית זה לא קיים

כאשר רוצים יותר מידע בעברית זה לא קיים

אז פונים לרוסית או אנגלית , במקרה הזה רוסית. אביא את הציטוטים הרלוונטים .
הם דווקא מדברים יותר על ארה"ב כי ברוסיה אין מחקרים בנושא עייפות של נהגים.

*על פי נתוני איגוד הרכב האמריקני (AAA), בארצות הברית בלבד, כ 8,000 תאונות ביום מתרחשות בגלל אובדן תשומת לב וריכוז .
*על פי מחקר של בית הספר לרפואה של הרווארד ושל קרן השינה האמריקאית הלאומית, כ -250,000 נהגים נרדמים על ההגה של מכונית בארצות הברית מדי יום! ( כולל ניקור ).
בערך 28% מכלל האנשים עם רישיון נהיגה נרדמו לפחות פעם אחת בחייהם בזמן נהיגה.
כמאה אלף תאונות עקב נהגים ישנים גורמות לפחות 1,500 מקרי מוות ו -40,000 פצועים בשנה בארצות הברית בלבד. יש גם שאומרים שזה פי 5 הרוגים .
הסיכום : למרות כל המאמצים של יוצרי מערכות האבטחה וממשלות מדינות שונות, עדיין לא ניתן היה להיפטר לחלוטין מבעיית "נהיגה מחוץ למיקוד". ( ריכוז ) כמו גם ברמת דיוק מוחלטת לזהות את גבול העייפות בו הנהיגה הופכת למסוכנת. במקרה של תחבורה פרטית, כל האחריות מוטלת על הנהג עצמו ותודעתו, שרבים, למרבה הצער, מזניחים.

המחלה קשה ופתרונות אין , לכן מה שאני אומר חשוב , אין מה לחכות לטכנולוגיה
 
כיצד לנהוג תחת עייפות

קודם לזהות את הנקודה בה צריך לפעול , והיא כאשר העיניים כמו מסתובבות
או פשוט רצון חזק לישון .
מה עושים .
מנענעים את הראש ומהר מצד לצד עם המבט לכביש
מזיזים את הראש ימינה ושמאלה לאט עם המבט ישר לכביש.
מלטפים את הראש עם היד הפנויה .
מזיזים את הרגליים במהירות ימינה ושמאלה .
להגביר את הווליום של הרדיו , אבל לא לשמוע דיבורים זה מרדים .
יותר טוב מוזיקת רוק .
לאחר שכל אלו כבר מיצו את עצמם חייבים לעצור לצאת מן הרכב, לצעוד
גם בכדי לחלץ עצמות , לבצע מתיחות ( עצה של נהג רוסי ) לאכול משהוא ולמי שלא איכפת לשתות משקה אנרגיה יש לשתות לא יותר מ 1 .
כאשר גם זה מיצה את עצמו חובה לעצור ולחטוף תנומה של 20 דקות לפחות .
לאחר מכן חייבים לישון שינה מלאה וארוכה .
 

enigo

New member
כל העצות הללו, מלבד עניין העצירה למנוחה ושינה קצרה, הן פשוט

מסוכנות. הן יוצרות אשליה של התמודדות עם העייפות - אשליה מסוכנת, כי כל הליטופים והמזמוזים לא באמת עוזרים, וההשפעה שלהם חולפת תוך כמה שניות (אם בכלל יש להם השפעה).
מקווה שהמזל שמגן על הבורים ימשיך להגן עליך גם בעתיד, ולא תאלץ לגלות כמה אתה טועה.
 

enigo

New member
מדהים איך אתה מביא הוכחות לזה שנהיגה בעייפות מסוכנת

כאילו זה תומך בטענה שלך שאפשר להתמודד עם עייפות בנהיגה.
אתה באמת לא קולט את הסתירה?
 
נסיעה בעייפות היא מסוכנת ואם לא יודעים לזהות ולהתמודד

מריחים את הפרחים מלמטה .
רק שאתה קורא מאמרים ואין לך נסיון מעשי בנסיעות ארוכות.
אני מסביר את כל השלבים , ברצונך תתעלם מהם . במקום לבדוק אותם על הכורסא בבית, בערב לאחר יום עבודה .
אני עושה את כל השלבים לא תמיד בסדר הזה , זה עוזר , אני עושה הפסקות לא רק בגלל עייפות אלא קודם כל בגלל בריאות , לשבת יותר מידי על כסא זה לא בריא צריך לתת לדם לזרום יותר טוב בין היתר .
אני יודע באם זה בשליטה שלי באילו שעות אני יותר כשיר
חייבים לקום ולהתנועע
 

enigo

New member
תמשיך לחיות באשליות. לפחות אני מקוו

שתמשיך לחיות, למרות האשליות.
 
הקומקומים שלך מרעישים כמו פעמונים

אני מדבר על המצב הרבה לפני שצריך לעצור ולהרענן .
והרבה לפני שמערכות פרימיטיביות או משוכללות מסוגלות לזהות עייפות .
אם נהג מנקר זה כבר מאוחר מידי , אם העפעפיים שלו כמו פרפרים זה כבר מאוחר מידי . אם הוא מזגזג על הכביש זה הרבה יותר ממאוחר מידי.
שלא תתקע בכביש בו אין אפשרות לעצור ולהתרענן , נראה מה תעשה אז .
אולי תפתח חלון ?
הייתה גם המלצה של נהג רוסי לאכול גרעינים שחורים תוך כדי נהיגה .
המלצה מצויינת .
החכמים של תעשיית הרכב לא מכירים דברים כאלו .
 

enigo

New member
ברור - נהגים רוסים הם מקור מידע הרבה יותר אמין

ממדענים שחוקרים את התחום. שווה לשקול להעביר לאחריותם עוד תחומים...
אבל כמו תמיד אצלך, זה שאין לך מושג איך מערכות ממוחשבות מזהות עייפות, לא מפריע לך לרגע לפסוק שהן לא יעילות.
כאמור, מקווה שהאשליות שלך לא יהרגו אותך - או יותר גרוע, מישהו אחר.
 
לך אין מושג מה אני אומר ומקשקש על מדענים

נהגים רוסים נוהגים הרבה ורחוק . הם נהגים טובים ברובם אבל חלקם לא זהירים .
אפשר לדעת אם עצה היא טובה או לא
אתה כנראה לא מסוגל לכך תחזר להתעסק עם מידע שולי על מכוניות .
 

ANZ1

New member
הרוסים נחשבים לנהגים הכי גרועים בעולם

כנראה שילוב של מכוניות גרועות + כבישים גרועים + אלכוהול גרוע + משטרה גרועה + חוסר עניין בחיי אדם + הרבה מצלמות שיצרו קטגוריה שלמה על הנהגים הרוסים הגרועים
 

enigo

New member
אבל הם מפצחים גרעינים שחורים תוך כדי נהיגה!

הנמלה לא מבין שבדיוק גישת המאצ'ו של "אני אפצח גרעינים/אלטף את הראש/אשים מוזיקה ואנהג עוד מאה ק"מ, כי אני גבר-גבר שיודע להתמודד עם עייפות "היא שהורגת נהגים.
אין כנראה מה לעשות - יש אנשים שמסוגלים ללמוד רק במקרים של תוצאה וודאית, למשל" לא לגעת באש כי מקבלים כוויה" . ברגע שמדובר באירוע לא ודאי, שבו רק משפיעים על ההסתברות, זה כבר גדול עליהם.
אנשים שמתייחסים למדע וניסויים מדויקים כשטויות אם זה לא מסתדר עם מה שהם "יודעים"...
 
זכותך להיות ליצן , המלצה של נהג אחד הפכה להמלצות

המלצה מצויינת , כולם אומרים שצריך לאכול .
מדענים :
יש קבוצת מדענים שמצאה משהוא דמוי ספינה בגובה 4000 מטר בהרי אררט
ישר הכריזו שזו תיבת נוח , ( סיפור שיקרי ומופרך שיש בו יותר חורים מבמסננת )
הם לא עצרו לחשוב , מהיכן יש על כדור הארץ מים שיושיבו ספינה בגובה 4000 מטר ויותר גרוע להיכן נעלמו אותם המים . זו רמת המדענים שאתה מדבר עליהם , מדענים עלק , בקושי חוקרים .
שלא לדבר על מחקרים סטטיסטיים בנושא תזונה .
אתה מסרב להפנים שאני מדבר על שלב הרבה יותר מוקדם מנהג מת על ההגה.
שזה מה שהמערכות מסוגלות לגלות .
 

enigo

New member
לא לא... אני לא רוצה לגנוב לך את הפרנסה, חלילה.

כאמור, אין לך אפילו שמץ של מושג לגבי היכולת של המערכות המודרניות - וזה לא מפריע לך לקבוע מה הן יודעות לזהות.
מה שכן, הן לא יודעות לפצח גרעינים שחורים תוך כדי נהיגה...
 
לדבר איתך זה כמו לדבר לקיר , אתה מדבר על נהג מת

אני לא .
כמו המקרה שקרה לי שנסעתי קילומטרים בדרך אחרת ללא שום זיכרון כיצד
הגעתי לשם וגם היושבים ברכב לא הרגישו כלום .
המערכות שאתה מדבר עליהן מזהות במצב הזה שהוא מאוחר מידי .
הרבה לאחר שהנהג חייב לעצור.
 

enigo

New member
פשוט מדהים... אתה יכול לאתגר אפילו תקליט שבור...

כאמור, אין לך מושג מה המערכות עושות או איך.
הדור הנוכחי של מערכות מזהה עייפות בערך בשלב שבו נהג מודע שם לב שהוא מתחיל להיות עייף.
הדור הבא יזהה מוקדם יותר. חפש מידע, למשל, על חברת ADAM.
 
שוב פעם , אין שום מערכת שמסוגלת לזהות את השלב שאני מדבר

עליו .
אני נוהג רגיל אבל מת לישון , אין שום שינוי פיזיולוגי ואין שום חריגות בנהיגה .
ההוראות שלי באות למנוע את המצב הזה .
אם תהייה פעם מערכת יותר טובה נשוב ונדבר על זה .
המערכות הקיימות מנטרות ניקור ומצב הרבה יותר מאוחר שבו יש שינויים פיזיולוגיים ואפילו תנוחת הישיבה , אישונים וכו'
זה כבר כמעט לפני תאונה . מצב שבו חייבים כבר לעצור ולהתרענן .

דרך אגב פיצוח גרעינים מופיע במחקר של אוניברסיטת בן גוריון בנושא
רק מי שאין לו מושג בנושא מסוגל לצחוק על זה . מופיע גם לעיסת מסטיק
כל דבר ששובר את הסטטיות של הראש . אלו ההמלצות שלי , לנענע את הראש ליטוף וכו' .
 

enigo

New member
כאמור, אין לך מושג על מה אתה מדבר

בשלב שבו אתה "מת לישון" יש כבר השפעות ניכרות, שהמערכות היום כבר יודעות לזהות.
אבל תמשיך ללטף לעצמך את הראש במקום לעצור לנוח כשאתה עייף, וסמוך על המזל. הכי טוב.
 
לכשתראה מערכת ספציפית שיודעת לעשות עבודה טובה

אז נתיחס אילך . לעת עתה מדובר בישראל על 10000 מכוניות שברובן מערכת פרימיטיבית .
ולא הן לא מסוגלות לגלות התחלה של עייפות . הכי מצחיק זה הקישקוש של ניטור ההגה .
כרגיל אצלך אחוז מזערי זה כולל את כולם
לרוב הנהגים אין אפילו מערכת פרימיטיבית לזיהוי עייפות
בקלות יכלת לשבת בצוות של ביבי עם הדמגוגיה שלך .
נגמר הדיון .
 

enigo

New member
תוכל להראות לי איפה אמרתי שזה בכולם?

אני יודע שכשאתה נשחק לפינה אתה אוהב להמציא דברים, אבל תתאמץ להיות קצת יותר יצירתי...
והפנתי אותך למערכת של חברה מסוימת - חיפשת עליה מידע?
 
הכללות זה דבר מצויין , יש הרבה תאונות ברוסיה

זה לא אומר שהשאר לא נוהג נורמטיבי וטוב , לא רק הזכרים אלא גם הנקבות
מפגינות ביצועים מרשימים .
יש המון נהגים שמקצועם נהיגה , למעשה אם תסע בדרכים הבין עירוניות
ממוסקבה לכל עבר , תתקל בהרבה מאוד משאיות . הרכבת מובילה בעיקר עצים וכימיכלים ובני אדם .
אמנם יש תאונות רבות גם ביחס לגודל האוכלוסיה , אבל מתוך 140 מליון איש יש
המון נהגים טובים , שלא צופרים כמו המטומטמים הישראלים ונותנים להשתלב בתנועה .
ברוסיה יש פשוט הרבה מצלמות דרך כי הן עולות גרושים . וגם כי הן נחוצות
כי גם בתאונה של נשיקה של פגוש בפגוש המשטרה מעורבת .
 
למעלה