מדוע לרכוש רכש משומש רק מאדם פרטי

aharon d

New member
מדוע לרכוש רכש משומש רק מאדם פרטי

ולא מסוחרים או ממגרשים.
סקוטי מסביר יפה מאד בסרטון מטה.

**אגב, גם לא לרכוש רכב משומש מ- toyota certified מה שנקרא בארץ select. זוהי הונאה וחרטוט אחד לשמו.

יש לרכוש רכב משומש שעדיין לא העלימו בו את כל הסמנים מהם
אנו למדים מה הוא עבר. סוחרים מעלימים את הסימנים וזו אחת הצרות, מני רבות נוספות.

בואו נלמד ביחד:

 

em28

Well-known member
סוף סוף דבר שעליו אנחנו יכולים להסכים

הרכישה הבודדת שלי מסוחר (וזה שהוא חברת בת של היבואן, נותן אחריות של היבואן ומדבר כמו היבואן, לא עושה אותו פחות סוחר), היתה טראומטית
הרכב למזלי היה בונבוניירה (סיוויק 2009), אבל העיסקה התנהלה הין מי שכל המידע אצלו לבין מי שמגשש באפילה.
&nbsp
האמת שאותה התנהלות קיימת גם ברכישת רכב חדש, גם אם יורד חלק משמעותי מהמידע על העבר של הרכב.
 

aharon d

New member
הנסיון חיים והחוכמה שלי אותו הדבר

חשוב לי מאד בקנית משומש, לעלות על שני דברים מהותיים:

הראשון הוא מצב הרכב האמיתי - לפני שמישהו בא והסתיר ממני את הראיות
באמצעות צביעה, וטיפול. למשל אחרי טיפול לא ניתן לראות שחסר שמן וכך לזהות
אכילת שמן, מה שהודגם והוסבר בסרטו של קילמר.

והדבר השני, לעמוד על קנקנו של המוכר. האם אקנה או לא אקנה את הרכב
הוא גם לפי מי הוא המוכר. אם הוא עושה עלי רושם אמין ואדם ששומר על הרכב
זה GO, ואם אחרת זה NO GO.

ממגרש או סוחרים אני לא יכול לדעת מי היה הבעלים האמיתי שהשתמש ברכב -
זהו נעלם מוחלט עבורי. ולכן חסר לי מידע כדי לטול החלטה מושכלת.
 

the annonymous

New member
לא ראיתי את הסירטון אבל אתייחס למה שכתבת

1. כל רכב שנצבע אתה תזהה את זה ב 2 דקות אם אתה איטי וב15 שניות אם אתה מגיע עם אלקומטר.
2. מעבר לזה שטיפול (וגם צביעה) יכול לעשות גם מוכר פרטי יש מספיק סימנים לאכילת שמן מעבר למפלס השמן שלא אומר כלום אלא אם בעל הרכב חמור שמזניח את הרכב שלו.
2. אצל סוחר מסודר אתה תראה את רשיון הרכב עם הבעלים הקודמים. לא בעיה לאתר אותו ב 10 דקות ולדבר איתו כשאין לו שום סיבה להסתיר ממך כלום (בניגוד למצב שהוא רוצה למכור לך את האוטו והוא צד בעסקה).
&nbsp
כשקניתי את ה C4 של אשתי קניתי אותה מהטרייד של לובינסקי (סוחר לכל דבר). הראו לי תמונות של הרכב לפני תיקוני הפחחות, הציגו לי היסטוריה מלאה והעתק רשיון רכב. התקשרתי לבעלים שאמר לי עם כמה קילומטרים מסר לטרייד ומה האוטו עבר מיומו הראשון. אצל אדם פרטי לא הייתי מקבל את זה.
 

aharon d

New member
גם נקודה מעניינת

אם כי (אני) סבור שאם יש מה להסתיר באוטו, הבעלים הקודם לא יקלקל ויחבל
העסקה לחברה שעשתה לו את שירותי עסקת הטרייד, הוא ישתדל לשמור על פה
סגור. כמו גם לא יסכן את עצמו משפטית במה שהוא אומר.

למשל, אם אני הייתי יודע שיש ברכב כמה דברים שראוי לציין לשלילה,
והיה מתקשר אלי אדם, שהגיע דרך חברת הטרייד להתייעץ לגבי הרכב שהיה
קודם שלי, לא הייתי אומר כלום. שהרי מה אני יודע, אולי אני מוקלט בכלל ?

ואז אם יש בעיה כלשהי אחרי שקנה, הוא יפנה לחברת הטרייד.
הם יגידו "ככה התקבל הרכב מהמוכר והוא מודה בכך (מה שלא אמר לנו ישירות)
אז זו בעיה שלך מולו תפתור אותה בינכם
". קרי היו זורקים את האחריות המשפטית
עלי בכלל. אם לא קבלתי פטור ברור מכך במסמך מסודר מולם, אני חשוף.
אבל אני זוכר בוודאות גמורה שהם החתימו אותי על מסמך שבו אני מצהיר כל מה
שאני יודע על הרכב וחובה עלי לציין. כמו גם שחלה עלי חבות משפטית במקרה
שיתגלו מקרים כאלו וכאלו שלא דווחתי או הסתרתי. זאת אומרת, שהם מגנים על
עצמם בעסקת טרייד - הם לא פראיירים.

כך שתקוותנו שאם אנו לוקחים מהטרייד - אז הבעלים הקודם יספר הכל בשמחה,
היא תקווה שאיננה מובטחת. יתרה על כך, אני לא מאשר לחברת הטרייד לקשר
אותי עם קונה פוטנציאלי ומבהיר להם זאת מראש. ככה עשיתי בטרייד על
האוקטביה, הבהרתי לבחור הטרייד - "ברור לך שאתה לא מעביר את פרטיי או
הטלפון לקונה הפוטנציאלי נכון ? כי אם כן אני אנתק את השיחה מולו והמשמעות
של הדבר ברורה לך".

הוא אמר "בוודאי. בשביל זה אנחנו פה, לנתק אותך מההמשך וההתעסקות. אתה פטור".

ולמה:
אינני רוצה שיטרידו אותי, אבל מעל הכל גם כי אם היה מתקשר, היתה לי בטן
מלאה לספר על האוקטביה, ומדוע כדאי לשמור ממנה מרחק. לא רוצה להגיע לאי
נעימות כזו בה אני צריך בטלפון להסתיר ולשקר למי שמתקשר. המצפון שלי לא
נקי ככה.

הרי בכוונה תחילה העפתי את הרכב בטרייד מבלי אפילו לפרסמו, בידיעה שאני
מפסיד עשירייה ממחירון, רק כדי להעיף ממני את כל ההתעסקות והאי נעימות
אודות הצורך להסתיר שהרכב בעייתי. אין כל תועלת אם, אני גם מפסיד את
העשרת אלפים בעסקת הטרייד, אבל גם נדרש לטרחה אחרי זה במכירה.

אז אכן מעניינת הנקודה שהנך מציין, אלא שלא הייתי סומך ובטוח שבכל המקרים
זה מתקיים. כי כמוני שעושים את אותו שקול, יש לא מעט.

לגבי לראות את הרכב עם צילומים לפני שתקנו אותו זה יפה מאד, אבל לא באותה
רמה של למשש במו ידנו טרם העבודת צביעה - על מנת להבין מה חומרת המצב.
לכן אני רוצה לראות את הרכב במצב ערום ולפני שהתעסקו עימו, מהצלקות אפשר
ללמוד המון. התיקוני צבא מעלימים את מה היה שם, מכסים עליו והתמונות של
המצב לפני למרות שעדיף שיהיו מאשר שלא יהיו, לא בהכרח מספקות את איכות
המידע ברזולוציה המבוקשת לאבחנת הפגיעות. לך נדע גם אם צלמו את הרכב הזה
ולא מראים לנו תמונה גנרית של רכב זהה אחר.

כמו כן לא בכל חברת טרייד יספקו כזה מידע, לא בכל מקום טרחו לצלם לפני.

עוד דבר אחד לסיום, זה שאנו לא יכולים להתרשם מהבעלים הקודם, לעמוד על
טיבו אופיו וקנקנו. למשל האם יש לו בן נוער עם רשיון של נהג חדש בבית
שקיבל לנהוג ברכב גם ?
או שרק זוג מבוגרים הוא ואשתו שנגעו ברכב...
האם הוא צ'חצח מאזור מחורבן סוציואקונומית, או צפונבון חנון מהשרון
האריסטורקטי. אלו משמעויות (שלי) הן חשובות.
אני כלל לא בודק רכבים מאזורים כמו לוד, רמלה, עכו, וכדומה. למשל.
אני כן בודק מקומות כמו רעננה, כפר סבא, רמת השרון הרצליה פיתוח,
מושבי השרון היוקרתיים, וכדומה.

כשאני מחפש משומש, זה בדרך כלל באזורי גאוגרפיים של חתך סוציואקונומי
ספציפי, ורכב שנהגו עליו רק מבוגרים בלבד (מעל גיל 40).

בשיטה הזו אף פעם לא נעקצתי, ומזערתי את הסכון משמעותית.
כמו גם מצאתי לרוב מציאות שחבל על הזמן. כי כשקונים באזורים שהאנשים
איכותיים ויש כסף, גם המשומש שלהם שמור בדר"כ ומתוחזק בנדיבות.

זו הסיבה אגב שקונים ממני מהר מאד ובמחירון, שכן עושים את אותו שקול.
רואים מול מי הם עומדים, מבוגר ללא בני נוער. רכב שנוהגת בו רק אשתי
ואנכי לפעמים. רואים את הבית והחניה, את המיקום, והרכב.
ואז זה די גמור. ניתן לראות להם בעיניים (הם מתקשים להסתיר זאת)
את הלך מחשבתם, ואז אני יודע שעוד כמה דקות העסקה תסגר (ובקלות).
כבר 3 טויוטות שעפו ככה אותו הדבר.
 

selalerer

New member
סוחר מסודר מעביר את הרכב על שמו מבלי לעלות יד

הוא רשום במשרד התחבורה כסוחר רכב.
אם הוא יראה לך את הפרטים של הבעלים הקודם זה נעשה לגמרי בהתנדבות מצידו.
&nbsp
אם הרכב הוא טרייד אין (במיוחד אם זה כנגד רכב חדש) לא יסכימו לתת לך את הפרטים של הבעלים הקודם, זה חלק מהשירות. הוא השאיר את הרכב שלו שם והוא לא צריך להתעסק בזה
 

the annonymous

New member
דווקא ב 4 מגרשי טרייד אין של יבואנים שונים

הציגו לי את רשיון הרכב עם פרטי הבעלים הקודמים.
&nbsp
וסוחר מסודר מחתים אותך גם על טופס גילוי נאות ששם מצויין הכל וכל הסתרה תחזור אליו כבומרנג.
 

selalerer

New member
אני חושב שאם אני אעשה טרייד אין אצל יבואן ואז אתחיל לקבל...

...טלפונים מקונים פוטנציאלים של הרכב הקודם זה יציק לי. אני לא אהיה לקוח מרוצה
 

aharon d

New member
זה בדיוק היה גם החשש שלי בשעתו

פעם נדרשתי להשתמש בשירותי טרייד אין כשבאתי להחזיר רכב ולרכוש חדש.
זה היה ב- 2017. החזרתי אז את האוקטביה 2015 שלנו, ורכשתי את האאוריס
סטיישן ההברידית אז.

השתמשתי בשירותי הטריידאין בסוכנות טויוטה.
הם השתמשו בשירותיה של חברת טריידמוביל כספק שירות חיצוני.

החתימו אותי על הסכם טרייד מסודר מול טריידמוביל.
היה שם סעיף חובת גילוי נאותה מצידי על כל מה שרלוונטי לפי החוק
הישראלי בכללו תאונות או בעיות או תקלות ידועות וכי ידוע לי שהסתרה אינה
פותרת או מסירה ממני אחריות.

דאגתי להוסיף תוספת במסמך, בכתב ידי, כי, חברת טריידמוביל אסור לה לקשר
כל קונה פונטנציאלי אלי, או לתת לו את פרטיי או מספר הטלפון שלי.
הבהרתי שבמידה ויעשה כן אסרב לשוחח עם אותו קונה מתעניין.
חתמתי ליד (לפני שמצלמים את המסמך עותק לי ועותק להם),
והבהרתי בע"פ את משמעות הדבר גם.

הם לא חשו עם זה כל בעיה ואמרו, שמקובל בהחלט לא לקשר קונים פוטנציאליים
לבעלים של הרכב במידה והוא אינו מעוניין בכך, ושזה מקובל לנתק אותו מכל
ההתעסקות בכוונה תחילה, שבשביל זה הם שם. כך היה ואכן לא הטרידו אותי.

הפסדתי תמורת מניעת טרחת המכירה 10K ש"ח ביחס למחיר המחירון.
זה היה שווה מבחינתי. לכל שעור יש מחיר, אין לי בעיה לשלמו במידה והוא סביר.
 

em28

Well-known member
גם על היבואנים אי אפשר לסמוך, דוגמא להסתרת מידע:

היה לי מקרה שרכב שנראה עשר עם נתונים מעולים ועם קצת פחות משנתיים על הכביש.
בירור קצר עם הבעלים הראשון גילה שהרכב ספג פגיעת ברד בגג כשהרכב היה בנמל והיבואן לא הסכים לפצות את הרוכש, אלא ביצע תיקון שטחי.
למותר לציין שהטרייד אין לא ציין את העובדה למרות שהמידע על הטיפולים ברכב היו בידיו.
 

aharon d

New member
אכן נכון ואני שמעתי ספורים שאלוהים ישמור

על מה עשו יבואני רכב כשמכרו רכבים בארץ. יכול לספר עד שיסתמרו שערותיכם.
לא מאמין למילה שלהם בשיט. אין הבדל בינם לכל מגרש שלמה סיקסט ושות'...

לא אשכח את עצמי מלווה את השכן הטוב שלי לקנות טויוטה משומשת מעאלק
toyota select במחיר מופרז, רק כדי לגלות שמדובר בהונאה של רכב נוראי.
ברור קצר העלה שהם חתכו למי שבא לעשות עליו טרייד 12%ממחירון,
ובקשו אחרי העאלק השבחה שעשו (פחחות וצבע באיכות ערבית)
10% מעל מחירון. חוצפה שאין כדוגמתה.

רצו לעשות סבוב של 20% בערך משווי הרכב בין קצה לקצה ולקחת לכיס
כמעט 20 אלף שח רווח על כלום.

אלא שהרכב היה במצב לא טוב. וגם העלה חשד כבד שהמד אוץ זויף.
היתה לי טויוטה מקבילה אצלי, ידעני איך זה אמור לנסוע, וזו שנסו לדחו
לו עם 27 אלף ק"מ על המונה הרגישה כמו מעל 100 אלף. עלו הרבה סימני חשד
והונאה לרבות צמיגים זבל סיני שהוחלפו והרכב עוד לא בן 3 ועם נסועה כזו קטנה.
לא הגיוני. שלא יספרו לי ספורים.

אז מצאתי לו תוך יום אחת שמורה יד ראשונה בונובון במרחק 20 דקות נסיעה
בלבד מהמושב שלנו. אשה זקנה שמכרה את רכבה של בעלה שנפתר ממש
כמה שבועות קודם - זכרונו לברכה היה זקן מבוגר נכה שבקושי נגע ברכב.

השכן חבר שילם מיד מחירון בלי בכלל לצייץ בהמלצתי. והאמת היא שהרכב היה
שווה אפילו יותר במצבו (כמו חדש והיה בן 3), לא נסעו בו בכלל.
זו היתה עסקת המאה. וככה צריך לעשות את זה.
באנו ראשונים אם היינו מפספים כמה שעות מישהו אחר היה לוקח לפנינו.
 

aharon d

New member
והפעם מדוע לא לקנות רכבים מחברות השכרה

סקוטי מסביר ומלמד אותנו:

 

em28

Well-known member
מה חדש בזה ? עד פרוץ חברות הליסינג לחיינו, השכרה היה מלאי מת

 

em28

Well-known member
קנס לאלבר: מכרה רכבים מהשכרה והציגה אותם כליסינג

הרשות להגנת הצרכן תקנוס את חברת הליסינג והשכרת הרכב אלבר בעקבות הטעיית צרכנים – 86 המכוניות שנמכרו לצרכנים שונים בליסינג למרות שבפועל הן שימשו בעבר להשכרה
&nbsp
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה לחברת אלבר ציי רכב בע"מ על כוונתה להטיל עליה עיצום כספי בסך 3,483,000 שקל. כוונת החיוב נשלחה למנכ"ל החברה. יודגש כי לחברה קיימת זכות טיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן לטעון הן כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכומו וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.
&nbsp
החקירה החלה בעקבות מידעים ועבודת מודיעין. מהחקירה עולה כי: מכירת הרכבים על ידי אלבר נעשתה על ידי פגישה באחד מסניפי החברה הפזורים ברחבי הארץ. לאחר הגעה לסיכום בין הצדדים לגבי הרכב הנמכר.
&nbsp
על פי ממצאי החקירה, נמצא כי אלבר מכרה 86 כלי רכב ל- 86 צרכנים שונים, כאשר במסגרת המכירה הרכבים הוצגו לצרכנים כרכבי ליסינג בעוד שבפועל מדובר ברכבים ששימשו להשכרה. כל אחד מהצרכנים חתם על הסכם מכירת הרכב של אלבר ובו נכתב כי מקור הרכב הינו "ליסינג", נציגי אלבר ציינו בפני הצרכנים כי מדובר ברכב ששימש לליסינג, ובנוסף קיבל כל צרכן את רישיון הרכב שרכש ובשדה "רישום מקורי" נכתב "השכרה/החכרה" – הווה אומר רכב ששימש בעברו בעסקת "ליסינג" בלבד.
&nbsp
עם זאת, החקירה העלתה כי בדו"ח התנועות של חברת אלבר המשוייך לכלי הרכב המדוברים הרכבים כולם שימשו בתקופות שונות גם כרכב השכרה.
&nbsp
חברת אלבר מכרה 86 רכבים תוך הצגתם כרכבים שמקורם ליסינג באמצעות הצגת רישיון הרכב, אמרות הנציגים והסכם המכירה. כשבפועל, בהתאם להנחיית הרשויות, היה עליה להציג את הרכבים הנ"ל כרכבים שמקורם "השכרה" שכן בתקופות שונות נעשה בהם שימוש גם כרכבי השכרה.
&nbsp
רכב ששימש כרכב ליסינג, לעומת רכב ששימש כרכב השכרה, הוא בעל שווי כספי גבוה יותר ונתפס כאיכותי, תקין וטוב יותר מרכב ששימש רכב השכרה. פרטים אלו באשר לעברו, איכותו וסוגו של הרכב נחשבים כפרטים מהותיים בעסקה ולכן מדובר בהטעיית הצרכנים בעניין מהותי לפי סעיף 2(א) לחוק הגנת הצרכן.
&nbsp
אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, מסרה כי:"רכישת כלי רכב היא מסוג העסקאות היקרות יותר והמורכבות יותר שמבצע צרכן. מדובר בפער מידע משמעותי בין העוסק לצרכן ביחס למוצר, הן באשר למצבו של הרכב והן באשר לשימוש הקודם שנעשה בו. העובדה שהחברה הטעתה את הצרכנים באשר לשימוש הקודם שנעשה ברכב, חמורה במיוחד . חשוב להבין שלצרכן אין דרך לבדוק את המידע בעצמו. ההודעה על כוונת החיוב שנשלחה לחברה הינו צעד נוסף במלחמה הנחושה של הרשות כנגד מי שפוגע ומטעה את ציבור הצרכנים."
&nbsp
https://krayot.com/archives/33922?f...rUwe9V0cuW6axsRc_QcQJECZtVe36qX5q3UrY9k6n1Jbg
&nbsp
&nbsp
 

aharon d

New member
כל הדברים הללו מצטברים יחדיו

המוניטין של חברות המתעסקות בסחר רכב הוא מפוקפק, זהו תחום
של בסטיונרים גרועים שמוכרים שקשוקה להדיוטות.
אינו משנה אם אלו חברות השכרה, ליסינג, יבואני הרכב, ובטח שבטח
מגרשים עצמאיים פרטיים.

לשמור מרחק כמו מאש, ולאתר רכב יש שניה פרטי ראוי.
השוק גם ככה קשה היום למוכרים פרטיים, ולכן זהו שדה מרעה טוב עבור
הרוכשים, לאתר בו רכבים ראויים. זמן וסבלנות יעשו את העבודה למי שיש
אותם.
 

חן 1111

Active member
אני קניתי הרבה מכוניות מהשכרה, יש לי ניסיון מצוין עם זה

שילמתי מחיר נמוך וכל המכוניות שרתו אותי שנים ואף פעם לא התאכזבתי.
 

the annonymous

New member
והרכבים הפרטיים שונים?

גם שם יש נוכלים, גם שם יש רכבים דפוקים וגם בחברות ההשכרה/ליסינג יש מציאות.
&nbsp
המסקנה מכל הדברים האלה היא שצריך לבדוק טוב את הרכב, את ההיסטוריה שלו ואם הוא מתאים לך מבחינת מצב ומחיר.
&nbsp
אל תשכח שאותם רכבים יוצאי ליסינג והשכרה נמכרים אחר כך על ידי אנשים פרטיים.
 

oscars

New member
לא בטוח שאדם פרטי שומר יותר טוב על הרכב שלו

קח לדוגמה את השכנים הקודמים שלי.
היה להם מזדה 626 יפהפה .
היו משאירים את החלון פתוח ולפעמים גם דלת פתוחה כל הלילה.
חגיגה לחתולים
וכשהיה יורד גשם היה ממלא את האוטו
לפני שמכרו אותו הם מתאר לעצמי שהם ייבשו אותו או שמכרו אותו בקיץ
 
למעלה