חום מנוע

טוביה47

New member
חום מנוע

שלום,
ברשותי קיה קרניבל דינל 2007
בסה"כ מרוצה.

מי יכול לדעת כמה צריך להיות חום מנוע בשוטף,
וכמה חום מנוע במאמץ?

מחוג החום אצלי לאחר מספר דקות מגיע קצת פחות מחצי ונשאר שם בכל מצב.
(בדקתי אצל רכבים זהים, וגם אצלם כנ"ל)
חיברתי לראש מנוע (היכן שהמים יוצאים לרדיאטור)
חישן טמפרטורה דיגיטלי
ובשוטף החום הנו בסביבות 80 מעלות
ובמאמץ עליות בצפון, הגיע בשיא גם ל 92 מעלות ביום חם?

האם זה לא מדי גבוה?
מה הגבול העליון להריסת ראש מנוע?

תודה לעונים
 

enigo

New member
92 מעלות נשמע סביר לחלוטין

בהנחה שאתה מודד במקום הנכון.
 
ברכב תקין החום צריך להיות כמעט דומה בכל מצב .

ממינוס 20 ועד פלוס 40 , כאשר הרכב עומד ואין רוח לקרר המאוורר נכנס פעולה , או במאמץ.
טמפ' מסוכנת זה 100 ומעלה . כלומר יצירת קיטור במערכת .
או כתוצאה של חוסר מים משמעותי במערכת עקב נזילה כלפי חוץ או פקונג ראש
דפוק.
 

חן 1111

Active member
ממש לא מדויק. 100 זה כמעט טמפרטורת עבודה רגילה

ולא נוצר שום קיטור משתי סיבות: בגלל שהמערכת היא בלחץ והמים לא רותחים ב-100 אלא יותר גבוה, ובגלל שמה שיש במערכת זה לא מים אלא נוזל קירור, שגם הוא לא רותח ב-100. טמפרטורת הרתיחה של נוזל הקירור, בלחץ הקיים במערכת, היא מעל 120 מעלות, וזה בערך הגבול שמתחיל להיות מסוכן.
 
במכוניות האחרונות שלי מחשב הרכב הראה 90

בכל מצב . גם במינוס 20 , אז אם זה יותר יש בעיה או התחלה של בעיה .
הנוזל יכול לתפקד ביותר אבל זו התחלת אינדיקציה של בעיה .
כמובן שגם גובה המים במיכל צריך להיות כל הזמן דומה , בלי שינויים ניכרים .
 

enigo

New member
זה משתנה מרכב לרכב

גם טמ' העבודה המדויקת, וגם הדיוק של תצוגת הטמ'.
אף מכונית לא עובדת בדיוק ב-90 מעלות בכל מצב. תמיד יש עבודה בתוך טווח מסוים. אבל יש יצרנים שעושים מיצוע ואחרים שפשוט מגדירים שכל טמ' בתוך הטווח התקין תוצג כמספר קבוע מראש (90 במקרה של המכוניות שלך, כנראה).
 

חן 1111

Active member
עדיין לא מדויק. לא יכול להיות טמפרטורה קבועה בכל מצב.

ברור שבקור התרמוסטט סגור ואין קירור, והטמפרטורה נשארת קבועה. אם היא יורדת, זה בדרך כלל מצביע על תרמוסטט לא תקין.
אם זה מראה לך 90 מדויק כל הזמן, אז כנראה שתכנתו את מחשב הרכב כך שגם ב-95 הוא יראה 90.
בדרך כלל הלוגיקה היא משהו כזה (הערכים לדוגמה, יש גם אחרים, תלוי ברכב):
תחילת פתיחת התרמוסטט ב-88 מעלות.
פתיחה מלאה של התרמוסטט 97
הפעלת המאוורר 100
הפסקת המאוורר 98
הפעלת מאוורר במהירות גבוהה (אם קיימת) 103
הפסקת מהירות גבוהה 101
זה אומר שכשהרכב עומד ואין רוח הטמפרטורה באופן טבעי תעלה כמעט עד 100. אלא אם המזגן פועל ולכן המאוורר פועל כל הזמן.
בעומס גבוה ובטמפרטורה חיצונית גבוהה ייתכן גם שהטמפרטורות יעלו יותר מזה, נגיד עד 105.
 

חן 1111

Active member
זה תקין לגמרי.

למעשה אתה מודד בחוץ, כך שהטמפרטורה האמיתית כנראה קצת יותר גבוהה, ועדיין זה תקין.
ברוב המכוניות היום טמפרטורת העבודה היא בסביבות 90 והמאוורר מתחיל לעבוד באזור ה-100.
הגבול העליון (האזור האדום במד החום או הנקודה בה הנורה נדלקת) הוא באזור ה-115-120, תלוי ברכב.
 
למעלה