אז הרכב האוטונומי מת ?

אז הרכב האוטונומי מת ?

האופטימיות שניתן להגיע לאוטונומיה בייצור סידרתי מתה ?
 

enigo

New member
השאלה בעיקר מעידה על בורות

ולו רק מההתיחסות אל "רכב אוטונומי" בהכללה.
 

ANZ1

New member
כל רכב חדש שמיוצר הוא רכב אוטונמי ברמה כלשהיא בן 1 ל5

 

ANZ1

New member
לפני 60 שנה מנכל IBM אמר שיש מקום בעולם רק ל5 מחשבים

נו ? וכמה יש היום ?
טיפשים וחסרי יכולת מעוף היו תמיד,
לפני 20 שנה אף אחד לא חשב בכלל על רכב אוטונומי, זה היה מדע בידיוני לא רציני,
היום,
רוב המכוניות נמכרות עם אוטונומיות רמה 2, שהמשוכללות בינהם יודעות לנסוע לבד בנתיב שלהם בלי שום השפעה של הנהג, עם מערכות שיוט אדפטיביות ומערכות שמירה על הנתיב, כל עוד צריך להמשיך לנסוע בנתיב, הרכב ימשיך לנסוע לבד, ישמור מרחק מהרכב מלפנים, יעצור אם צריך ויפנה ביחד עם הנתיב,

המכוניות היקרות היום כמו אאודי וטסלה, כבר עם מערכות שלב 3, הם יודעות כבר לעבור נתיבים ובעצם לעקוב אחר מפה דיגיטלית, ואלו רכבים שנמכרים מסחרית.
https://www.youtube.com/watch?v=tlThdr3O5Qo&t
יש שורה ארוכה של חברות שמפתחות רכבים אוטנומים ברמה 4, שזה בעצם רכב אוטונומי מלא שלא צריך נהג אנושי, אתה נותן לו יעד על המפה והרכב נוסע לבד,
יש כבר היום הרבה דוגמאות לטכנולוגיה, וכבר אלפי מכוניות כאלו נוסעות בכבישים,
כבר 3 שנים יש מכוניות אוטונמיות מלאות בכבישים ,עוד אין רכבים שנמכרים מסחרים , אבל ב10 השנים הקרובות יהיו שורה של מכוניות כאלו, עדיין מבחינת החוק' הנהג האנושי יהיה אחראי ויוכל לשלוט ברכב, בפועל זה רכב אוטונומי מלא והוא מעבר לפינה, בהתחלה זה יהיה רק ברכבים יקרים או במוניות.
https://www.youtube.com/watch?v=yZwax1tb3vo
https://www.youtube.com/watch?v=96iJfd1SvHE
https://www.youtube.com/watch?v=l3ELVACR2VY

זה רק שאלה של זמן עד שיגיעו לרמה 5 ששאלת, ברמה 5 בניגוד למה שכתבת, זה לא רק רכב אוטונומי מלא אלא שאין בכלל לנהג האנושי יכולת לעשות כלום, זה רק שאלה של זמן עד שנהיה שם, אולי 20 או 30 שנה, אבל ברור שאתה נהג גרוע ומחשבים יחליפו אותך וכל נהג אנושי אחר, עוד 30 שנה ב100 אחוז אסור יהיה לאף אדם לנהוג.

אבל רכבים אוטונומים מלאים יהיו מסחרים ב10 השנים הקרובות.
 
זה לא כמו הדוגמא שנתת שלא צפו שהעולם יתמחשב

ולא כמו שאמרו שאי אפשר לנסוע 80 קמ"ש עד שהגיעה השמשה הקדמית .
כאן יש הכל .
יש מחשבים יש ראדרים יש מצלמות יש אינפרא אדום ,
יש רכבים אוטונומיים לא סידרתיים שנוסעים
הכל קיים ובכל זאת רכב אוטונומי סידרתי אין !
ועל זה מדובר בכתבה , על הקושי לייצר רכב אוטונומי סידרתי .
 

ANZ1

New member
לא נכון

תוך 10 שנים הגיעו מאפס למאה
לפני 10 שנים לא היה כלום
היום יש הרכבים אוטונומים
מעכשיו
הטכנולוגיה תשתפר
המוצרים ישתפשפו
האנשים יתרגלו
החוקים ישתנו
מהפכות לא קורות ביום
ומהפכת הרכב האוטונומי היא אחת הכי מהירות
נולדת בעולם שלא היה בו אינטרנט לא היה בו טלפונים סלולרים

אז ייקח עוד כמה שנים
אבל לא רק שהרכב האוטונומי לא מת
מה שבוודאות מת
זה האפשרות של בני אדם לנהוג
אדם שנולד היום כנראה כבר לא ינהג
 

N641

New member
כלומר, אתה מעריך שתוך 15-17 שנה

הרכב האוטונומי כבר יהיה מיינסטרים? (עפ"י המשפט האחרון בהודעה שלך).
 

ANZ1

New member
בהחלט

לא מדובר על רכבים שלא יהיו בהם הגה ודוושות,
אלא רכב שיראה כמו רכבים היום, אבל תהיה להם אפשרות לנהיגה אוטונומית מלאה,
מה שנקרא אוטונומיות רמה 4, הרכב יודע לנהוג לבד, ולעשות את כל הפעולות לבד, לנהג האנושי יש יכולת להשתלט על הרכב, ובעיקר וזה מה שיעשה את זה נפוץ זה החוק, כל עוד לאדם יש אפשרות להשתלט על הרכב והאחריות שלו, אין צורך לשנות את החוקים,
כבר היום יש רכבים שנמכרים עם מערכות שהם בפועל כמעט רכבים אוטונומים, ברמה 3,
ראה את המערכת העובדת של טסלה, שהיא קיימת ומסחרית היום
https://www.youtube.com/watch?v=tlThdr3O5Qo

אז ברור שתוך כמה שנים המערכת הזאת של רמה 3 תהפך להיות סטנדרטית, נגיד 5-10 שנים מהיום, והרכבים היקרים יהיו עם מערכות דור 4 בזמן הזה, כך שתוך 10 שנים מהיום יהיו כבר רכבים אוטונומים רמה 4 מסחרים שאפשר יהיה לקנות,
ותוך 17 שנה הם יהפכו להיות הסטנדרט,
ייקח עוד 10 שנים עד שיתרגלו אליהם, המערכות ימשיכו להתפתח,
ועד שיאסרו על נהגים לנהוג, זה יקרה עוד 30 שנה (או פחות).
 

N641

New member
נוטה להסכים ברוח הדברים

מכיר את המערכת של טסלה, למעשה הדגמים משנת 2018 ומעלה שמצוידים ב- Auto Pilot 2 (כל שנה הם משדרגים במעט את היכולת) כבר יכולים טכנית לעשות את זה כפי שאמרת. אילון מוסק טוען שזה רק עניין של אישור הרגולציה מבחינתו.

לגבי הערכת הזמן, קשה לדעת, בשנת 1998 שיצאה הפריוס, חלק חשבו ש"בעוד עשרים שנה" כל המכוניות יהיו כאלה. אכן הרכבים ההברידיים תופסים נתח שוק הולך וגדל כל שנה אבל עדיין...עברו 20 שנה ואם ניקח את סך המכירות העולמיות הם עדיין לא עברו את ה-50% (למעט בנורווגיה). דברים לוקחים זמן, ועוד יותר זמן כשמדובר ברגולציה.

אגב, איך החוק הנוכחי בישראל מסתדר עם מערכות כאלה בנוגע ל"חובת החזקת ההגה כל הזמן"? יתנו לנהגים בארץ לנהוג בידיים חופשיות? אם כי, יש לציין שגם במערכות של טסלה כיום, כאשר המכונית נמצאת במצב AutoPilot על הנהג לגעת בהגה לפחות פעם בדקה וחצי/שתי דקות.
 

ANZ1

New member
במכוניות הראשונות, היה צריך אדם ללכת לפני הרכב

כדי להבטיח את שלום הציבור ממהמצאה המשוגעת החדשה,
כי זה נראה מסוכן,
אנשים מתרגלים להמצאות חדשות, ותוך זמן לא גדול הם נראות להם דבר הכרחי שאי אפשר בלעדיו,
בני אדם מסתגלים מהר מאד,
לפני 40 שנה לא היה טלפון סלולרי ולא היה אינטרנט,
לפני 20 שנה לא היה גוגל, פייסבוק, תשלום אלקטרוני, טלפון חכם,
קח היום לאנשים את הסלולר והאינטרנט והם אבודים,
ב2019 אנשים מתרגלים לרכב עם בקרת שיוט אדפטיבית וסטייה מנתיב,
עוד 5 שנים יתרגלו לרכב אוטונומי רמה 3
עוד 10 שנים לרכב אוטונומי מלא,
ועוד 20 שנה יתחילו להגיד שאסור לתת לבני אדם לנהוג
והחוקים תמיד הולכים צעד אחד אחרי בני האדם, לא צריך לדאוג להם,
לא החוקים משנים את בני האדם אלא הפוך,
רק אחרי שהציבור החליט שמריחואנה זה בסדר החוק משתנה, זה לא היה קורה הפוך.
 

N641

New member
הערכת זמן שלך אופטימית :)

תעשיית הרכב היא בין התעשיות הכי פחות מתקדמות מבחינת שינוים (תעשיית המיחשוב והסלולאר הרחק הרחק לפנים).
&nbsp
ב-1999 יצאה לראשונה בקרת שיוט אדפטיבית במכונית סדרתית (מרצדס S-Class).
ב-2019 המערכת עדיין שמורה למכוניות יקרות יחסית (למעט יוצאות דופן כמו האיוניק).
&nbsp
ויותר מיזה, בקרת השיוט הרגילה (לא אדפטיבית), יצאה לראשונה במכונית סדרתית בשנות ה-60 (קאדילק) והיום ( מעל 50 שנה) עדיין לא הפכה לסטנדרט בכל המכוניות הנמכרות.
 

enigo

New member
יש בקרת שיוט אדפטיבית היום גם באיביזה

ובהרבה מאוד דגמים עממיים אחרים זו לפחות אופציה.
אבל זה אכן לוקח זמן - בעשרים שנה המחיר ירד לפחות מעשירית ממה שהיה אז. מחיר החיישנים צריך לרדת לפחות ברמה הזו, כנראה יותר, לפני שיהיה סיכוי למכונית אוטונומית מלאה לשימוש פרטי.
לכן ההערכה המקובלת היום בעשיה היא שמכוניות רמה חמש ראשונות ימכרו לציבור, אולי, בעוד עשר שנים - כנראה יותר. עד שיהפכו לסטנדרט יעברו להערכתי לפחות עשרים שנה. ומכיוון שלמכוניות יש אורך חיים של כעשר שנים, אני מהמר שגם עוד שלושים שנים יהיה אפשר לנהוג על כבישים ציבוריים.
 

N641

New member
האיביזה, נחמד ברמת מחיר כזאת שיש את המערכת

ידוע לך אם היא פועלת מ-0, או רק מ-30-40?
 

enigo

New member
נדמה לי שמאפס, אבל צריך לקרוא במפרט

לא בטוח אם אפשר להפעיל אותה מאפס, אבל די בטוח שהיא תעצור את המכונית לאפס, ונדמה לי שתמשיך גם נסיעה במצבים מסוימים.
 

N641

New member


 

enigo

New member
ההגדרה שלך לרמה 4 לא נכונה

ההגדרה היא לא "נהיגה אוטונומית בפיקוח אנושי" אלא "נהיגה אוטונומית בתנאים ואזורים מוגבלים". הבדל משמעותי.
למשל לגבי עניין החבות המשפטית במקרה תאונה (שאגב הוא בעיה גם בדרגה 3).
 

enigo

New member
אין באמת רכב אוטונומי מלא, גם לא לא-סדרתי

מה שיש זה מכוניות שמצליחות לנהוג בצורה מהוססת ולא חלקה בתנאים טובים יחסית, ולא ברור איך יתמודדו אם בכלל עם תנאים קשים יותר.
אם היו כלים אוטונומיים מלאים ביצור לא סדרתי, אחרי שפתרו את כל הבעיות הטכנולוגיות, אז עניין הורדת העלות כבר היה פשוט יותר לחיזוי, והיו יודעים להגיד מתי ימכרו מכוניות כאלו לציבור הרחב.
 

enigo

New member
קראתי את הכתבה, ואו שהכתב לא הבין מה שאמרו לו

(לא סביר במקרה של הכתב הזה) או שהמרואיין דיבר שטויות - בכוונה או כי הוא טמבל.
המכשול היום הוא ממש לא כח מחשוב. לא מבחינת יכולת ולא מבחינת עלות. לא יודע מאיפה הוא הביא את זה.
הבעיה האמיתית היא יכולת חישה בתנאי ראות בעייתיים, ועלות החיישנים הנדרשת כדי להגיע לרמה סבירה בעיני האחראים לבטיחות. שים לב לרשימת החיישנים שהוא מדבר עליה - ואז תוסיף למשוואה את זה שכשמדברים היום על לידאר זול, מדברים על עלות של מעל אלף דולר ליחידה - וגם זה רק למכשירים שיהיו מסחריים רק עוד שנתיים שלוש. כרגע הם עולים חמש ספרות - בדולרים.
כך שחבילת החיישנים שהמרואיין מונה תעלה יותר ממחיר מכונית משפחתית בארהב. וזה מחיר החיישנים ליצרן - משמע המחיר של החיישנים בלבד, לפני תוכנה ולפני מחיר המכונית עצמה, יהיה בסדר גודל של במוו 3. ולא בטוח שמדובר בגרסת הבסיס...
במצב הזה, אין למכונית אוטונומית היתכנות כלכלית - וזה עוד לפני הרבה מכשולים רגולטוריים שקיימים.
 
בדיוק שבוע שעבר חשבתי על זה והנה ..........

הקדימו אותי .

היות ואיזורי קריסה ברכב הם בולשיט / עבודה בעיניים בכדי לייצר יותר בזול , אז כרית חיצונית היא הפתרון הנכון , במיוחד בתאונות חזית צד .
אולי יעזור גם להולכי רגל , או שיעיף אותם ?

https://cars.walla.co.il/item/3252908
 
למעלה