יש כזה דבר בוסטר לטעינת רכב חשמלי?

יש כזה דבר בוסטר לטעינת רכב חשמלי?

לא מצאתי ברשת, יש רק בוסטרים להתנעת מצברי רכבים ממונעים דלק.
 

ANZ1

New member
ברור שאין

ברכב מונע עם מנוע בעירה פנימית, צריך רק מעט חשמל להניע את הרכב ושאר הנסיעה מגיעה מהבנזין או סולר.
ברכב חשמלי צריך מספיק חשמל להסיע את הרכב, צריך 1000 בוסטרים כדי לספק מספיק חשמל.
 
שמעתי שמישהו שקנה רכב חשמלי אחרי חודשיים

בנסיעה נגמרה לו סוללה ונתקע בכביש והרכב נכבה, לא הייתה לו אפשרות להטעין.
 

ANZ1

New member
אפילו יש מונח בפסיכולוגיה לתאר את המצב

Range anxiety
בעיה שהתחילה רק כשהגיעו רכבים חשמלים עם טווח קצר
ואנשים התחילו לפחד אפילו אם נשאר להם 100 קילומטר טווח בטריות.
יש כל מני פתרונות, בעיקר במדינות שיש בהם הרבה רכבים חשמלים,
כמו רכב מסחרי שמחזיק בטריה ענקית או גנרטור, ומגיעים לרכבים שנתקעו,
אבל כל אלו הם לא פתרונות לרכב עצמו,
מי שנוסע ברכב חשמלי צריך לדאוג להגיע בזמן להטעין את הבטריה בבית, בעבודה או בתחנת הטענה.
וכרגע זה עדיין גבולי, כשהטווח עדיין קצר מאשר ברכבי בנזין, כשאין מספיק תחנות הטענה מהירות וכשבבתי קומות אין פתרון מסודר.
 
לכן אני לוקח בחשבון שלא לנסוע עד אילת ומי יודע מה יקרה

מה יקרה באמצע הדרך כשאטעין מכפר סבא לאילת עם 2 הטענות מלאות בדרך, באזור ב"ש ובדרך לאילת בכביש 90 ואם הטווח בין טעינה לטעינה בדרך יספיק.
לא מדבר על נסיעה לאילת, רק דוגמא.
לרוב אני נוסע בעיקר במרכז הארץ, במרכז מותקנות עמדות חדשות וחלקם פעילות.
בארץ מוכרים סוללות להחלפה ברכבים לנסיעות ארוכות?
 

ANZ1

New member
תלוי איזה רכב אתה קונה

המרחק בן כפר סבא לאילת זה 360 קילומטר
זה אמור להספיק לנסיעה ישירה בלי הטענה ברוב הרכבים החשמלים
שהיום ברובם יש טווח של 400 קילומטר,
אפילו ברכב "העממי" ניסאן ליף, יש לו 2 דגמים והדגם עם הבטריה היותר גדולה מגיעה ל400 קילומטר.
אפילו ברנו זואי הקטנה, בדגם החדש יש לו טווח של 400 קילומטר.
אני לא הייתי קונה רכב חשמלי עם טווח של 200 קילומטר בלבד אם אתה רוצה לנסוע עם הרכב לאילת, רכב כזה מתאים רק כרכב יומי בעיר.
 
הזמנתי למשל ניסאן ליף החדשה

נחמד, בנסיעת מבחן לדעיתי היה אחלה.
&nbsp
זואי החדשה 390 (ולא 400) לפי יצרן אולי בפועל יהיה 300 ק"מ בנסיעה משולבת.
גם ניסאן ליף החדשה עם 390 בפועל 280-290.
&nbsp
כמו נתוני דלק של יצרן ובפועל רואים תוצאות אחרות, גם בסוללה אותו דבר, גם בכלים חשמלים אותו דבר.
 

ANZ1

New member
לפי אתר ניסאן ישראל, הליף שתגיע לישראל זאת עם הבטריה הקטנה

וטווח רישמי 270 קילומטר בלבד,
מה שאומר שהטווח בפועל קטן יותר,
צריך לזכור שישראל מדינה חמה מדי, שזה אומר גם נצילות בטריה בעיתית,
וגם הפעלת מזגן תמידית,
אני לא הייתי נוסע עם רכב כזה מכפר סבא לאילת,
בתאוריה אפשר
במציאות צריך לעצור פעמיים בדרך,
זה רכב לנסיעות עירוניות בלבד, לא לטיולים ברחבי ישראל,
זה רכב לנסיעות בגבולות גדרה-חדרה
אם אתה רוצה לנסוע לטייל, תחכה שיגיע הדגם החזק יותר
או תקנה רכב אחר
או תטוס לאילת כמו כולם
 
הגיעה הליף לארץ ויש במלאי

וצודק, 270 ק"מ סוללה בפועל, אני לא מטייל הרבה בארץ, אם אסע לאזור חיפה והסביבה יש באם הדרך מטען מהיר של ג'נג'רי.
 

ANZ1

New member
270 ק"מ לפי תקן WLTP ולא בפועל

כשמדדו את הטווח
זה היה עם נהג אחד, בלי ציוד, בלי רדיו, בלי מזגן, בלי אורות, בתוואי נסיעה שנקבע מראש, בטמפרטורה אופטימלית,
במציאות הישראלית, כשהרכב לא יהיה חדש, הבטריה לא תהיה 100 אחוז, עם כמה אנשים ברכב, עם מזוודות, עם מזגן חימום או קירור, עם רדיו, עם אורות,
הרכב אולי יגיע ל200 קילומטר ואולי פחות.
 

enigo

New member
ממליץ שתתעמק בתקן ה-wltp, התפישה שלך רלוונטית לתקנים ישנים

 

ANZ1

New member
אני מכיר את התקן, אתה כנראה לא

תקן WLTP הוא תקן יותר מחמיר ויותר מציאותי מהתקנים הישנים,
אבל עדיין זה רחוק שנות אור ממבחן אמיתי מציאותי,
במציאות הטווח של רכב חדש יהיה 10 אחוז פחות
ובמציאות הישראלית עם רכב בן שנתיים זה יהיה 20-30 אחוז פחות,

הניסוי נעשה בטמפרטורה מושלמת 14-23 מעלות, ולא ב35-40 מעלות בקיץ הישראלי בדרך לאילת,
הניסוי נעשה בכביש מושלם וסגור ולא בכביש ישראלי עם בורות, גלים, פקקים, ושאר בעיות,
הניסוי נעשה במהירות ממוצעת של 46 קמש כל נסיעה (ממוצעת) יותר מהירה תקטין את הטווח, זה מאד משנה בנסיעה לאילת,
הניסוי נעשה עם נהג אחד, בלי נוסעים ובלי ציוד, כל תוספת משקל תקטין את הטווח,
הניסוי נעשה בלי רדיו, בלי מזגן, בלי הטענת פלאפונים, בלי אורות, בלי כל צריכת חשמל שמקטינה את הטווח,
הניסוי נעשה ברכב חדש, בטריה חדשה ומלאה 100 אחוז, עם צמיגים חדשים, ככל שיעבור הזמן החלקים האלו יאבדו חלק מהיכולת שלהם.

בפועל רכב בן שנתיים, עם 3 אנשים , מזוודות, בדרך לאילת, עם פקקים לא מתוכננים, עם מזגן מלא עם רדיו ופלאפונים מחוברים, הוא יעשה רק 200 קילומטר.
 

enigo

New member
אם היית באמת מכיר, היית יודע שהבדיקה לא נעשית בכביש...

הבדיקה מתבצעת כך שתיתן אינדיקציה לצריכת הדלק/אנרגיה בנסיעה ממוצעת. נסיעה בתנאים לא ממוצעים - מבחינת מהירות, עומס או כל פרמטר אחר - תגרום לצריכת אנרגיה/דלק שונה משמעותית. זה נכון לכל השוואה בין נתון ממוצע לבין נתון ספציפי.
בעבר, כאשר הטווח הרשמי היה מאתיים ק"מ, במציאות קיבלת מאה. היום ההפרש קטן משמעותית וגם אפשר לא פעם לקבל נתון טוב יותר.
אגב, אני מהמר שבנסיעה לאילת, עם רכב עמוס, ביום חם, ברכב בן שלוש (שעשה כבר 150-200 טעינות), תקבל הרבה פחות משני שליש הטווח הרשמי.
 
ואל תשכח שיש בניסאן מערכת עצירה ללא לחיצה על דוושת הבלם

"מטעין סוללה", גם בירידה בכביש ללא לחיצה על גז אותו דבר, לא מרוקן סוללה אשר אוי הסלה תחזיק קצת מעל 270 ק"מ נסיעה.
 

enigo

New member
זה משהו שקיים כמעט בכל מכונית עם מנוע חשמלי

כולל היברידיות. ההשפעה של זה על הטווח כבר משוקללת לתוך הנתון הרשמי. כך שאל תצפה לתוספת טווח אלא אם יצאת לדרך מהחרמון לים המלח...
 
לגבי משפט תחכה שיגיע רכב חזק יותר או רכב אחר

תקרא מה כתב N641 בשרשור זה למטה, יותקנו עוד מתקני טעינה בדרך לאילת ולצפון, מהם אולטרא מהירות 150KWH ל 100 ק"מ.
כך או כך, ללא אמור להיות בעיה להגיע לאילת או לכנרת, הרי הגולן וחרמון.
&nbsp
 

ANZ1

New member
אם תנסה לאלץ להטעין את הליף עם 150 KWH תאלץ לחכות למונית

כי המערכת תשרף,
אבל לא צריך לדאוג, המערכת לא תתן לך
הליף יכולה להטען עד 50 KWH בלבד
טעינה של 150 מיועדת לרכבים יקרים כמו האאודי אי טרון
והבעיה שהספק טעינה רגילה הוא 6.6 KW והספק מהיר הוא עד 50
כך שגם אם תעצור לטעון במטען מהיר של 50 KW תאלץ לחכות כמעט שעה כשהבטריה של הליף היא 40
אם הבטריה כמעט ריקה, ייקח כמעט 50 דקות לטעינה מלאה.
ואם יהיה מטען רגיל תצטרך לחכות 7 שעות.
 

N641

New member
אתה צודק, מצד שני כשנוסעים 350 ק"מ

רוב האנשים עושים עצירה בדרך לאכול משהו + שירותים + התרעננות ואפשר לעשות את כל זה בזמן שהמכונית מטעינה במקביל.
 
למעלה