בדיקת מצבר

פאפה

New member
בדיקת מצבר

שלום רב
יש לי שני מצברי ג'ל להפעלת 24 v.
בניתי מכונית לנכדים. איך אני יכול לעקוב, תוך כד נסיע , אחר מצב תכולת המצב?
תודה מראש.
 

enigo

New member
לא. בגלל שהמתח משתנה כל הזמן

בהתאם לעומס. עם מד מתח בלבד יראה כאילו המצברים ריקים כל פעם שישימו גז. או לחלופין אפשר להתייחס רק לקריאות במנוחה.
 

חן 1111

Active member
ברור שמתייחסים רק לקריאה במצב מנוחה, רצוי אחרי

מנוחה ממושכת שמאפשרת התייצבות. גם במד מתח ברכב (כשהיו ברכב מדי מתח) הקריאה מייצגת רק כשהמנוע כבוי ולא פועלים צרכנים.
 

חן 1111

Active member
נכון, והשיטה הכי פשוטה זה להשתמש במתח כמייצג

למצב הטעינה. זה כמובן יעבוד רק במנוחה, כי בנסיעה יש ירידת מתח בגלל צריכת הזרם. אבל זה האמצעי הפשוט ביותר. אחרת צריך איזה מעגל מסובך שיעשה אינטגרציה על צריכת הזרם. ייתכן שהמעגל שהציעו בהודעה האחרונה בשרשור יכול להתאים. אם הבנתי נכון הוא מחשב את צריכת האנרגיה, כנראה על ידי חישוב מתח כפול זרם כפול זמן. ולפי האנרגיה שנצרכה אפשר לדעת כמה נשאר.
 

enigo

New member
אבל אם מד מתח נותן מדידה אמינה רק אחרי

מנוחה ממושכת, אז הוא לא ממש עוזר...
אבל אם מסתכלים על נתון ממוצע, אני חושב שזה כבר נותןן מדד יותר טוב - ובוודאות חיווי יותר יציב.
 

חן 1111

Active member
לא יודע איזו מנוחה נדרשת. צריך לנסות.

אם זה עניין של שניות, לא נורא. אם כמה דקות, לא מתאים. ממוצע לא יהיה מדויק, במיוחד אחרי הפעלה ממושכת.
 

enigo

New member
לא אמרתי ממוצע של כלל זמן ההפעלה

אלא על פני קטע זמן קבוע, כדי להקטין השפעה של "פיקים".
 

חן 1111

Active member
צריך לנסות ולראות מה מייצג הכי טוב את מצב הטעינה

לדעתי כשיש רק מצבר (אין אלטרנטור) אז פיקים יכולים להיות רק כלפי מטה, כך שדווקא קריאת המקסימום תיתן מתח קרוב יותר לאמיתי.
 

enigo

New member
מצבר המותאם לפריקה עמוקה

או לפחות יותר מותאם ממצבר רגיל.
 

em28

Well-known member
ומה זו פריקה עמוקה ? איך זה עוזר לנו ?

 

פאפה

New member
מצבר

במצבר כזה המתח אמור לחית קבוע עד לסוף. לחן מד מתח לא עוזר
 

חן 1111

Active member
קבוע בטוח לא. למעשה מצבר ג'ל הוא בדיוק כמו מצבר רגיל

אלא שבמקום נוזל יש ג'ל כך שלא יכולה להיות נזילה. אם זה מצבר פריקה עמוקה אז באמת הוא מאפשר עבודה על טווח גדול יותר של הקיבול שלו, אבל המתח עדיין יורד. מה שאתה צריך, זה למצוא טבלאות או עקומות מתאימות של היחס מתח-טעינה, או פשוט לעשות ניסוי ולהכין טבלה בעצמך.
 

enigo

New member
זה מצבר ששומר על מתח בצורה טובה יותר גם כשהוא מאבד חלק ניכר

מתכולת החשמל שלו, וגם נפגע פחות מפריקה עמוקה וטעינה חזקה.
מתאים לשימושים שבהם יש סיכוי טוב שהמצבר יאבד חלק ניכר מתכולת החשמל שלו. למשל כלי רכב שמפעילים כננת או צרכני חשמל חזקים - והשימוש הנפוץ ביותר הוא בכלי רכב עם מערכת עצור-סע.
 

em28

Well-known member
ולרכב בשימוש סטנדרטי זה עוזר ? נשמע עדיף על המצברים הרגילים

גם עולה בהתאם ?
 
למעלה