פנייה לבעלי פיאט ואלפא

enigo

New member
משהו בסיפור נשמע מוזר

אם מחליפים לגיר חדש, איך הם יודעים שחלק בתוכו תקול?
 

galit681

New member
אין לי מושג

ורכב עם 52000 קילומטרים שייתקע עם גיר שהלך וטורבו שהלך זה יותר הגיוני? כלום בעיני בקשר לפיאט כבר לא הגיוני
 

enigo

New member
השאלה היא מה בדיוק קרה

היו טיוטות שגמרו מצמדים בתיבה רובוטית אחרי 40 אלף ק"מ. רכיב אלקטרוני יכול למות פתאום גם דקה אחרי שירד מקו הייצור תקין. הכל שאלה של הסתברויות.
אם האוטו נסע כראוי ולא אכל שמן בכמות מוגבלת אז לא ברור למה הם החליטו שיש בעיה בטורבו - אבל כל זמן שזה לא על חשבונך, אז זה לא ממש משנה.
 

tedys strm

New member
יותר מדי דברים לא ברורים לך

כשרמת ההבנה כזאת דלה אז קל למוסך למכור לוקשים ולהפקיע מחירים.
&nbsp
הדרך להעמיק הבנתך היא לשאול אצלך במוסך עוד הרבה שאלות.
&nbsp
הגיר האוטומטי אצלך ברכב לא אמין. האם הדגם החדש שיתקינו יהיה זהה? או ששודרג למשהו אמין?
&nbsp
היות שאת מוגבלת לרכב אוטומטי אז ברכב החדש הבא, תבררי על אמינות האוטומט. זה לא דבר שהוא מובן מאליו...
 

galit681

New member
שאלתי הרבה שאלות

ביקשתי לקבל בכתב את מהות התקלה,שאלתי מה בדיוק קרה לגיר ולטורבו..תתפלא שבפיאט לא שמחים לתת לי את המידע הזה והפנו אותי לשרות הארצי ששם ביקשו את הבקשה שלי בכתב...שלחתי לפני כמה ימים ועדיין לא קיבלתי תשובה...כל ההתנהלות של פיאט מוזרה בעיני וברור שאתבע אותם. נראה שיש להם הרבה מה להסתיר.
וזה לא שלא שאלתי שאלות,פיאט פשוט לא מספקת לי תשובות
 

enigo

New member
לא עונים? לא מקבלים אישור להחליף...

כשהכסף אצלך, את קובעת את החוקים. מרגע שאישרת להם לעבוד - הכח אצלם.
 

galit681

New member
מתארגנת תביעה ייצוגית

וחוץ מזה גם אם אוותר על ייצוגית ואתבע בתביעות קטנות שם זה לא הרבה כסף,רק אגרה...שם אין עורכי דין זה אני מול מי שישלחו מפיאט אבל לא עורך דין בכל מקרה
 

ANZ1

New member
לתבוע את יכולה, זה יעלה לך הרבה כסף, ולא תרויחי כלום

כדי לזכות בתביעה כזאת, את תצטרכי להוכיח שהיבאן ידע ובמכוון הסתיר מידע שהוא מוכר לך מוצר פגום, זה כמעט בלתי אפשרי לזכות בתביעה כזאת מול יבואן, לא הוא ייצר את המכונית, הוא רק המוכר, את רוצה לתבוע , תתבעי באיטליה את פיאט.

אבל, כל מי שקונה מוצר של FCA - פיאט, אלפא רומאו, גיפ, קרייזלר, אמור לדעת שהוא קונה מוצר עם איכות ירודה, בכל דירוג עולמי, בכל סקר אמינות, בכל נתון שפורסם עד היום, מכוניות FCA מגיעות אחרונות,
https://www.thetruthaboutcars.com/2...wns-fca-four-least-reliable-brands-available/

https://www.usatoday.com/story/mone...sumer-reports-10-worst-brands-list/418864002/
מכוניות פיאט לא אמינות, כל אדם שמבין במכוניות יגיד לך, כל נתון אומר את זה,
קנית מוצר זבל וקיבלת מוצר זבל, זה אמור היה להיות ידוע
 

enigo

New member
רוב התביעות הייצוגיות לא מגיעות להכרעה בבית המשפט

מרגע שהתביעה מאושרת, עדיף לחברה, כמעט תמיד, להגיע לפשרה כדי לסגור את התביעה מהר. מין פרוטקשן בחסות החוק...
בבית דין לתביעות קטנות יש סיכוי די טוב שהשופט יבעט ביבואן על זה שעשרה ימים בלבד אחרי תום זמן האחריות, ולמרות שהרכב רחוק מהנסועה המקסימלית שמכסה האחריות, היבואן לא מכיר באחריות.
אבל - זה בתנאי שהרכב טופל כראוי, ויש היסטורית טיפולים מתועדת.
 

galit681

New member
בראשון אדע יותר על הייצוגית

יש מצב לתביעה בתביעות קטנות..שבוע הבא אחליט..והמעצבן ממש זה שהרכב טופל כמו שצריך ובזמן ורק במוסך של היבואן פיאט
שבת שלום
 

ANZ1

New member
אין קייס לתביעה יצוגית נגד היבואן

וזה מ2 סיבות
1. היבואן לא אשם באמינות הרכב, היצרן אשם.
אם תסתכלי על 2 תביעות יצוגיות שאושרו בעבר בנושא הזה בדיוק , נגד פורד ונגד פולקסווגן בשני המקרים הנתבע הראשי היה היצרן העולמי והיבואן היה נתבע משני רק בשל הטיפולים והשירות.
2. בשני המקרים היה מדובר על עשרות אלפי ניפגעים בישראל,לכן היה טעם בתביעה יצוגית, לצערך פיאט ואלפא רומאו הם שחקנים חסרי חשיבות בישראל וכנראה נמכרו רק כמה מאות רכבים כל שנה עם אותה בעיה, זה קטן מדי.

העיצה שלי תתפלי בבעיה , תמכרי את הרכב ואל תקני רכב לא אמין מחברה לא אמינה
 

enigo

New member
תביעה ייצוגית יכולה להיות גם אם יש רק כמה מאות

נפגעים. לא ממש מבין למה אתה חושב שתוכל לתת לה עצות משפטיות טובות יותר משל עורך דין המתמחה בתחום.
אגב, בתחום הזה מקובל שעורך הדין מקבל חלק תשלום רק במקרה של הצלחה (למעשה הם מקבלים את רוב הסכום), כך שהטיעון שלך של "תביעה תעלה לך הרבה כסף" לא רלוונטי.
 
מחוק המכר:

"המוכר לא קיים את חיוביו, אם מסר –
&nbsp
נכס שאין בו האיכות או התכונות הדרושות לשימושו הרגיל או המסחרי או למטרה מיוחדת המשתמעת מן ההסכם;"
&nbsp
תקף גם למוצרים אחרים שאתם רוכשים.
 
הבאתי רק לצורך מידע כללי

לגבי זכויותיו של רוכש. נראה שהחוק אוסר על מחירת מוצר שאינם איכותיים. את האיכות יפרש השופט.
 

חן 1111

Active member
ממש לא נכון. כמו שאתה יודע נמכרים המון מוצרים באיכויות שונות

גם נמוכות למדי. אין חוק שמוצרים חייבים להיות איכותיים. אסור למכור מוצר פגום בידיעה שהוא פגום, השאלה אם זה המקרה. ואסור לשקר בקשר למוצר, אבל להגיד שהאוטו טוב כשלדעתך האוטו חרא, זה לא נקרא לשקר. זה נקרא למכור.
 
"אין חוק שמוצרים חייבים להיות איכותיים"

למה אתה חושב שאין חוק? החוק שהבאתי לא קובע לדעתך כך?
 

the annonymous

New member
הוא ממש לא קובע כך

שימושו הרגיל של רכב הוא נסיעה והוא אמור להחזיק לפחות כאורך האחריות. החוק לא קבע שהוא לא אמור להתקלקל אף פעם.
&nbsp
כשאתה קונה שעון ב 10 שקלים אתה לא מצפה שהוא יחיה בלי סוף. איכות זה עניין של תיאום ציפיות.
 

enigo

New member
השגיאה שלך היא בהבנת המושג איכות

זה לא משהו בינארי, שאו שיש אותו או שאין. שים לב שהניסוח בחוק הוא מתייחס ל"איכות הנדרשת לשימוש רגיל".
עכשיו תגדיר מה היא האיכות הנדרשת לשימוש רגיל - האם מברגת בלה-בלה סופר פאוור במאה שקלים מאייס היא בעלת איכות נדרשת לשימוש רגיל? כן, אם אתה רוצה לתלות כמה תמונות בדירה החדשה. לא אם אתה נגר. אין ספק שהמברגה הזולה היא לא "איכותית", אבל יש לה האיכות הנדרשת לשימוש רגיל.
 
למעלה